VAGarena.fi

Tekniikka => Huoltaminen => Aiheen aloitti: Norush - 17.01.16 - klo:15:50

Otsikko: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: Norush - 17.01.16 - klo:15:50
Omistan -11 Passat (B7) 1,6 TDI:n (manuaali). Kilometrejä on 130k taulussa. Tässä juuri ilmeni ilmeisesti EGR:n venttiilivika. Tämän tulkinnan tein oireista ja siitä, että auto tallensi muistiin vikakoodin P046C.

Oireina on hehkutusvalon vilkkuminen ja auton meneminen tuohon "limp home" -moodiin samaan aikaan. Kierroksia ei juurikaan saanut, ja nekin vähän tuntui aika ponnettomilta. Kun sitten tien poskeen pysäytti ja käynnisti auton uudelleen, niin kaikki toimi jälleen normaalisti. Tämä tapahtui ensiksi kerran, ja sitten muutaman sadan kilometrin jälkeen se toistuikin useasti 15 km sisällä ja viimeisellä kerralla jäi moottorin vikavalokin palamaan. Oikaiskaa joku toki, jos ette ole samaa mieltä viasta, nämä arviot on tehty täysin nettikeskustelujen perusteella, kun en erityisen paljon autojen päälle ymmärrä. :)

Otin yhteyttä pajaan, jonka nimi esiintyi joissakin muissa keskusteluissa, ja siellä saman tiedon perusteella diagnoosi oli tuo EGR:n venttiilin hajoaminen. Kallis osa ja hankalassa paikassa, joten hintaa korjaukselle olisi tullut. Vaihtoehdoksi tähän annettiin, että EGR tulpattaisiin, ja ohitettaisiin koodilla. Kyselin tähän takaisinkutsuun liittyen, siihen todettiinkin, että koodi tosiaan palautetaan tehtaan asetuksiin ja EGR olisi taas käytössä.

Nyt ihmettelen, että mitä tässä kannattaa oikein tehdä. Ã,,kkiseltään kuulostaa houkuttelevalta tuo EGR:n tulppaus. Ei ilmeisesti moottorille kovinkaan ystävällinen kapistus. Mutta toisaalta miten suhtautuu maahantuojan huolto, jos autoon on tehty muutoksia. Jossakin keskustelussa täällä mainittiin, että jos takaisinkutsuun ei mennä, voi tämä jopa näkyä katsastuksessa, joten pakko se on kuitenkin siellä käytää. Nyt käytännössä auto alkaisi hälyttelemään heti näiden muutosten jälkeen. Mitenköhän tämän asian kanssa kannattaa edetä?

Otetaan toki vastaan, jos on muitakin ideoita ongelman korjaamiseksi. Itse en kuitenkaan uskalla lähteä autoa kummemmin ronkkimaan.
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: Mks900 - 23.01.16 - klo:10:10
Itse tulppasin samanlaisesta moottorista ja saman vian takia egr:n putken. Eli tulppa on siinä imusarjan ja egr:n putken liitoksessa. Erittäin helppo paikka asentaa.
Tästä ei itselle tullut kuin vika koodi. Ei tullut siis mitään vikavaloa palamaan mittaristoon.
Ajattelin ottaa tulpan pois kun vien päästöhuijauspäivitykseen ja tyhjeentää vikakoodit.
Sen jälkeen tulppa takaisin paikoilleen ja ehkä softamuutos sen jälkeen.
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: Mks900 - 26.01.16 - klo:19:04
Lainaus käyttäjältä: Mks900 - 23.01.16 - klo:10:10
Itse tulppasin samanlaisesta moottorista ja saman vian takia egr:n putken. Eli tulppa on siinä imusarjan ja egr:n putken liitoksessa. Erittäin helppo paikka asentaa.
Tästä ei itselle tullut kuin vika koodi. Ei tullut siis mitään vikavaloa palamaan mittaristoon.
Ajattelin ottaa tulpan pois kun vien päästöhuijauspäivitykseen ja tyhjeentää vikakoodit.
Sen jälkeen tulppa takaisin paikoilleen ja ehkä softamuutos sen jälkeen.

Nyt kun keli lauhtui niin vikavalo syttyi. Eli tarvitsee sittenkin tehdä jotain muuta kun tulppaus.

Tälläinenkin vaihtoehto on:
(http://www.ebay.co.uk/itm/09-EGR-cheater-simulator-emulator-VW-Audi-Skoda-Seat-1-6-TDI-CR-CAYA-CAYB-CAYC-/181994477873?fits=Model%3APassat%7CCars+Type%3A1.6+TDI&hash=item2a5fb75931:g:tW8AAOSwa-dWm98i)http://www.ebay.co.uk/itm/09-EGR-cheater-simulator-emulator-VW-Audi-Skoda-Seat-1-6-TDI-CR-CAYA-CAYB-CAYC-/181994477873?fits=Model%3APassat%7CCars+Type%3A1.6+TDI&hash=item2a5fb75931:g:tW8AAOSwa-dWm98i (http://www.ebay.co.uk/itm/09-EGR-cheater-simulator-emulator-VW-Audi-Skoda-Seat-1-6-TDI-CR-CAYA-CAYB-CAYC-/181994477873?fits=Model%3APassat%7CCars+Type%3A1.6+TDI&hash=item2a5fb75931:g:tW8AAOSwa-dWm98i)
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: jake_soomi - 25.02.16 - klo:15:01
Virisoftapajat poistavat ohjelmallisesti EGR:n toiminnasta. Samalla voi kätevästi napata varmuuskopion kusetuskoodillisesta softasta, jonka voi myös hieman piristää ja palauttaa takaisin autoon päästökorjauksen jälkeen.

Lainaus käyttäjältä: Mks900 - 26.01.16 - klo:19:04
Nyt kun keli lauhtui niin vikavalo syttyi. Eli tarvitsee sittenkin tehdä jotain muuta kun tulppaus.

Tälläinenkin vaihtoehto on:
(http://www.ebay.co.uk/itm/09-EGR-cheater-simulator-emulator-VW-Audi-Skoda-Seat-1-6-TDI-CR-CAYA-CAYB-CAYC-/181994477873?fits=Model%3APassat%7CCars+Type%3A1.6+TDI&hash=item2a5fb75931:g:tW8AAOSwa-dWm98i)http://www.ebay.co.uk/itm/09-EGR-cheater-simulator-emulator-VW-Audi-Skoda-Seat-1-6-TDI-CR-CAYA-CAYB-CAYC-/181994477873?fits=Model%3APassat%7CCars+Type%3A1.6+TDI&hash=item2a5fb75931:g:tW8AAOSwa-dWm98i (http://www.ebay.co.uk/itm/09-EGR-cheater-simulator-emulator-VW-Audi-Skoda-Seat-1-6-TDI-CR-CAYA-CAYB-CAYC-/181994477873?fits=Model%3APassat%7CCars+Type%3A1.6+TDI&hash=item2a5fb75931:g:tW8AAOSwa-dWm98i)
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: juhhi77 - 11.12.16 - klo:12:16
kylmeneekö auto egr poiston jälkeen?
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: undulaatti - 17.12.16 - klo:21:23
Egr-venttiilin vaihtoa ehdotettiin myös minulle volkkarin huollossa. Hinta-arvio oli aika rapea, 2500â,¬ ja hyväksyntä olisi pitänyt tehdä alle tunnissa. Auto on Passat cc vm.09 kilsoja 215t. Emmin ja utelin, mitä muualla työstä veloitetaan ja sain tarjouksen, josta puuttui kakkonen edestä. Kyselin huollosta myös voisiko venttiilin ja imusarjan puhdistaa tai kokonaan ohittaa, mutta ei tullut kysymykseen. En oikein ymmäträ autojen päälle, vain ajelen sellaisella, joten kiinnostaa tietää, mitä tuolle venttiilille sitten kannattaisi tehdä. Huijausjutusta tuli ilmoitus kutsusta ehkä joskus myöhemmin, minun ei tarvitse siitä huolta kantaa. Nähtävästi riittää, kun kannan euroja volkkarille. Huimapyöräkin piti viime kesänä vaihtaa, sekin puolitoista tonnia. Auton hinta alkaa olla maksettu jo ainakin kahteen kertaan.
En tiedä, onko tämä oikea paikka näitä pohtia, kun olen uusi täällä.
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: -karppa- - 17.12.16 - klo:21:33
Lainaus käyttäjältä: undulaatti - 17.12.16 - klo:21:23
Egr-venttiilin vaihtoa ehdotettiin myös minulle volkkarin huollossa. Hinta-arvio oli aika rapea, 2500â,¬ ja hyväksyntä olisi pitänyt tehdä alle tunnissa. Auto on Passat cc vm.09 kilsoja 215t. Emmin ja utelin, mitä muualla työstä veloitetaan ja sain tarjouksen, josta puuttui kakkonen edestä. Kyselin huollosta myös voisiko venttiilin ja imusarjan puhdistaa tai kokonaan ohittaa, mutta ei tullut kysymykseen. En oikein ymmäträ autojen päälle, vain ajelen sellaisella, joten kiinnostaa tietää, mitä tuolle venttiilille sitten kannattaisi tehdä. Huijausjutusta tuli ilmoitus kutsusta ehkä joskus myöhemmin, minun ei tarvitse siitä huolta kantaa. Nähtävästi riittää, kun kannan euroja volkkarille. Huimapyöräkin piti viime kesänä vaihtaa, sekin puolitoista tonnia. Auton hinta alkaa olla maksettu jo ainakin kahteen kertaan.
En tiedä, onko tämä oikea paikka näitä pohtia, kun olen uusi täällä.

2500 euroa on kyllä suoranaista kusetusta EGR:n vaihdolle...
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: MarkoL - 17.12.16 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: undulaatti - 17.12.16 - klo:21:23

En tiedä, onko tämä oikea paikka näitä pohtia, kun olen uusi täällä.
On
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: Iso-Jaska - 17.12.16 - klo:21:45
Lainaus käyttäjältä: Mks900 - 26.01.16 - klo:19:04
Nyt kun keli lauhtui niin vikavalo syttyi. Eli tarvitsee sittenkin tehdä jotain muuta kun tulppaus.

Tälläinenkin vaihtoehto on:
http://www.ebay.co.uk/itm/09-EGR-cheater-simulator-emulator-VW-Audi-Skoda-Seat-1-6-TDI-CR-CAYA-CAYB-CAYC-/181994477873?fits=Model%3APassat%7CCars+Type%3A1.6+TDI&hash=item2a5fb75931:g:tW8AAOSwa-dWm98i (http://www.ebay.co.uk/itm/09-EGR-cheater-simulator-emulator-VW-Audi-Skoda-Seat-1-6-TDI-CR-CAYA-CAYB-CAYC-/181994477873?fits=Model%3APassat%7CCars+Type%3A1.6+TDI&hash=item2a5fb75931:g:tW8AAOSwa-dWm98i)

Mulla on tuo simulaattori, ja toimii.

Mun vikakuvauksen voi lukea http://www.vagarena.fi/index.php?topic=33365.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=33365.0)
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: undulaatti - 18.12.16 - klo:09:09
Oma lainaus: "Huijausjutusta tuli ilmoitus kutsusta ehkä joskus myöhemmin, minun ei tarvitse siitä huolta kantaa. Nähtävästi riittää, kun kannan euroja volkkarille. Huimapyöräkin piti viime kesänä vaihtaa, sekin puolitoista tonnia. Auton hinta alkaa olla maksettu jo ainakin kahteen kertaan."

Hankinpa "omavolkkari"-tunnukset ja huomasin, etyä autooni on ollut vuodesta 2015 asti NOx-päästöihin liittyviä laadunparannuskampanjoita. Niitä ei tietääkseni ole kuitenkaan tehty määräaikaishuoltojen (2 kpl) aikana, kun omavolkkarissa ne vielä näkyvät. Nyt alkaa jotenkin tuntua siltä, että olen ollut jotenkin tyhmä, kun en ole osannut noitakaan asioita pyydellä. Olikohan ne huimapyörän vaihtoon viitanneet käynnin nykimisen oireet sittenkin näistä pakokaasuongelmista johtuvia?

Miksi vaihdettuja osia ei muuten koskaan saa nähtäväksi? Laittaako volkkari ne autohajottamoille varaosakiertoon vai mihin ne laitetaan? Mistään ei voi päätellä, onko kottero vain saanut valohoitoa...
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: pomo - 18.12.16 - klo:10:42
Kyllä ne vaihdetut osat pitää saara nähtäväksi.
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: Geoman - 18.12.16 - klo:13:44
Minulla oli vastaava vika, saman ikäinen auto (2.0 TDI) ja saman verran ajettu. Merkkiliike myönsi HETI, että EGR:n pitää kestää pidempään ja  korjauksen hinta on 1'700, mutta tehdas tulee vastaan ja minun osuuteni on 700 euroa. Sen hyväksyin.
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: undulaatti - 19.12.16 - klo:08:10
Lainaus käyttäjältä: pomo - 18.12.16 - klo:10:42
Kyllä ne vaihdetut osat pitää saara nähtäväksi.
Jokaisessa työmääräyksessä vwcenterissä lukee: Käytrttyjä osia ei palauteta asiakkaalle.
En ole ikinä saanut mitään nähtäväksi, vaikka olen sitä etukäteen pyytänyt. Vetoavat tuohon tekstiin. En myöskään ole saanut nähtäväkseni autoni huoltohistoriaa kuin vain työmääräyksinä ja laskuina. Ostin autoni autoliikkeestä käytettynä ja aikaisemmin tehdyistä huolto-ja korjaustöistä ei kuulema voi antaa uudelle omistajalle mitään tietoja, koska tietosuojalaki kuulema estää sen. Volkkari itse kyllä näkee, mitä autolle on tehty. Tuntuu hieman nurinkuriselta. Kysyin ostettaessa mm. onko autoa kolaroitu, johon sain vain suullisen vastauksen, ettei ole.
Passattini on ollut neljän vuoden aikan vwcenterin pajalla joko huollossa tai muusta syystä 16 kertaa neljän vuoden aikana. Volkkarille on siis periaatteessa kannettu euroja yhteensä tonnikaupalla kolmen kuukauden välein.
Ei uskoisi, että premiumluokan autoa täytyy näin paljon korjata/huollattaa. Ja aina asiakkaan laskuun. Ei ihme, että täällä käytetään nimitystä marmoritiski.
Aion kirjoittaa tästä jupakastani sekä volkkarille Saksaan että kaikelle kansalle Hesariin pienen kommenttikirjeen.
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: icemii - 19.12.16 - klo:08:31
Tuo teksti tarkoittaa oletuksena ei palauteta, mutta jos ei ole takuun alaisesta osasta kyse niin pyytämällä sen saa itselle kyllä. Koska eihän se vw/audi huolto sinun auton vanhoja osia omista.
Itse olen mielenkiinnosta pyytänyt aina välillä osan matkaan (ei nyt tietenkään mitään konepeliin kokoisia :D )
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: SlowMotion - 02.03.17 - klo:11:44
Lainaus käyttäjältä: undulaatti - 18.12.16 - klo:09:09
autooni on ollut vuodesta 2015 asti NOx-päästöihin liittyviä laadunparannuskampanjoita. Niitä ei tietääkseni ole kuitenkaan tehty määräaikaishuoltojen (2 kpl) aikana,

Kampanja tuli tosiaan näkyviin auton tietoihin jo tuossa vaiheessa, etukäteen, vaikka kampanjan toteuttaminen alkoi huomattavasti myöhemmin jonkun saksalaisviranomaisen annettua ensin hyväksyntänsä.
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: wille84 - 02.03.17 - klo:22:30
"Kampanja tuli tosiaan näkyviin auton tietoihin jo tuossa vaiheessa etukäteen, vaikka kampanjan toteuttaminen alkoi huomattavasti myöhemmin jonkun saksalaisviranomaisen annettua ensin hyväksyntänsä."

Kyllä, kampanja tuli ensin näkyviin mutta vaati viranomais hyväksynnän ennenkin sitä autoon sai laittaa.

"Jokaisessa työmääräyksessä vwcenterissä lukee: Käytrttyjä osia ei palauteta asiakkaalle."

"Kyllä ne vaihdetut osat pitää saara nähtäväksi."

Etenkin takuun alaisia osia ei voi antaa asiakkaalle, kun ne pitää olla tehtaalle/ maahantuontiin lähettettävissä. Sitä miksi niitä ei saa nähdä en tiedä, monissakin tapauksissa taas saa.

"aikaisemmin tehdyistä huolto-ja korjaustöistä ei kuulema voi antaa uudelle omistajalle mitään tietoja, koska tietosuojalaki kuulema estää sen. Volkkari itse kyllä näkee, mitä autolle on tehty. Tuntuu hieman nurinkuriselta. Kysyin ostettaessa mm. onko autoa kolaroitu, johon sain vain suullisen vastauksen, ettei ole."

Tämä on tehtaan ohjeistus/ laki tietoja ei saa luovuttaa kolmannelle osapuolelle. Suullisessti juurikin näin asian voi ilmoittaa.
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: jtmattila - 29.07.18 - klo:12:43
Mihin tuo tulppaava tiiviste tulisi asentaa? Kyseessä 2.0TDI CFFB-moottorilla varustettu ajoneuvo.
Tilasin ebaysta sokean peltitiivisteen+2×paperitiivistettä. Helpointa olisi laittaa imusarjalle tulevan putken päähän. Kuva myynti-ilmoituksesta.
(https://image.ibb.co/b14nG8/s_l400.jpg) (https://imgbb.com/)

James Thomson (https://poetandpoem.com/James-Thomson)

Onko tuo oikea paikka?
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: Wyfell - 24.03.19 - klo:11:22
Lainaus käyttäjältä: Iso-Jaska - 17.12.16 - klo:21:45
Mulla on tuo simulaattori, ja toimii.

Mun vikakuvauksen voi lukea http://www.vagarena.fi/index.php?topic=33365.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=33365.0)

Laitoinpa minäkin tuon simulaattorin tilaukseen. Onko kellään tuoreita kokemuksia aiheesta?

Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: seppotaas - 24.04.19 - klo:08:49
ERG venttiili alkoi kiukuttelemaan, hehkuvalo vilkkuu välillä taas ei. Vikakoodi on tuo P046C auto ei kyllä mene "limp-modeen". Päästöhuijaus takaisinkutsu korjaus on tehty eli oliskos helpoin tapa korjata poistattaa tuo ERG ohjelamllisesti käytöstä ? ehkä samalla optimoida ? miellellään en lähtisi tuota paskaa järjestelmää korjaamaan.
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: MTa - 03.05.19 - klo:19:56
Alkoi itselläkin EGR kiukuttelemaan, koneena kylläkin 168tkm ajettu -11 2.0 CFFB. Moottorin vikavalo loistaa keltaisena ja tarttis päättää mitä tehdä. Onnistuuko EGR:n poistaminen vielä tässä vaiheessa kun vika on jo päällä? Merkkarilla katsottiin ja nollattiin koodit, seurattiin tilannetta ja nyt syttyi uudelleen n. 400km jälkeen. Harmillisen tyyris olisi korjata ainakin merkkarilla...
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: -karppa- - 04.05.19 - klo:18:20
Lainaus käyttäjältä: MTa - 03.05.19 - klo:19:56
Alkoi itselläkin EGR kiukuttelemaan, koneena kylläkin 168tkm ajettu -11 2.0 CFFB. Moottorin vikavalo loistaa keltaisena ja tarttis päättää mitä tehdä. Onnistuuko EGR:n poistaminen vielä tässä vaiheessa kun vika on jo päällä? Merkkarilla katsottiin ja nollattiin koodit, seurattiin tilannetta ja nyt syttyi uudelleen n. 400km jälkeen. Harmillisen tyyris olisi korjata ainakin merkkarilla...

Onko huijausohjelma päivitetty?
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: jabajee - 04.05.19 - klo:18:52
Viestihistoriasta päätellen kysyjän autona on Passat johon päivitys on tehty. Siinä tapauksessa egr remontti pitäisi mennä kyllä volkkarin piikkiin.
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: -karppa- - 04.05.19 - klo:18:57
Lainaus käyttäjältä: jabajee - 04.05.19 - klo:18:52
Viestihistoriasta päätellen kysyjän autona on Passat johon päivitys on tehty. Siinä tapauksessa egr remontti pitäisi mennä kyllä volkkarin piikkiin.

Jos huoltokirja on kunnossa ja huollot tehty ajallaan, niin kyllä. Tämän vuoksi asiaa kysyin!
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: Geoman - 04.05.19 - klo:19:46
Lainaus käyttäjältä: MTa - 03.05.19 - klo:19:56
Alkoi itselläkin EGR kiukuttelemaan, koneena kylläkin 168tkm ajettu -11 2.0 CFFB. Moottorin vikavalo loistaa keltaisena ja tarttis päättää mitä tehdä. Onnistuuko EGR:n poistaminen vielä tässä vaiheessa kun vika on jo päällä? Merkkarilla katsottiin ja nollattiin koodit, seurattiin tilannetta ja nyt syttyi uudelleen n. 400km jälkeen. Harmillisen tyyris olisi korjata ainakin merkkarilla...
Päivitys saattaa aiheuttaa EGR:n vikaantumisen, koska venttiilin liikerata kasvaa päivityksen jälkeen ja alkuperäisen ohjelman mukainen liikerata on ollut pienempi ja karstaannut venttiilin varsi "ottaa vastaan". Tällä perusteella sen korjaus kuuluu "Merkkarille".
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: MTa - 06.05.19 - klo:10:08
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 04.05.19 - klo:18:57
Jos huoltokirja on kunnossa ja huollot tehty ajallaan, niin kyllä. Tämän vuoksi asiaa kysyin!

Kaikki on ajallaan tehty ja kunnossa. Huijauspäivitys tehty 1v 10kk sitten, ja siihen myös merkkarilla vetosin. Vastaantulokysely lähti eteenpäin maahantuojalle ja viime viikolla tuli viestiä että ei heru. Nyt sitten vaihtoehtoja puntaroidaan...
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: -karppa- - 06.05.19 - klo:10:18
Lainaus käyttäjältä: MTa - 06.05.19 - klo:10:08
Kaikki on ajallaan tehty ja kunnossa. Huijauspäivitys tehty 1v 10kk sitten, ja siihen myös merkkarilla vetosin. Vastaantulokysely lähti eteenpäin maahantuojalle ja viime viikolla tuli viestiä että ei heru. Nyt sitten vaihtoehtoja puntaroidaan...

Mihin vetosivat ettei mene tuohon volkkarin takuuseen, joka on 250tkm saakka? En jaksa linkkiä tähän puhelimella hakea, mutta tälläkin foorumilla jaettu useaan kertaan.

https://www.volkswagen.fi/fi/volkswagen-tietoa/EA189-dieselmoottorit.html (https://www.volkswagen.fi/fi/volkswagen-tietoa/EA189-dieselmoottorit.html)
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: MTa - 06.05.19 - klo:10:41
Viesti oli lyhyt ja ytimekäs, ei siinä paljon perusteltu. Nuo takuuhommat tuli kahlattua läpi aikaisemmin, ja olivat myös tiedossa silloin kun merkkarin tiskillä tästä väännettiin.
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: -karppa- - 06.05.19 - klo:11:18
Lainaus käyttäjältä: MTa - 06.05.19 - klo:10:41
Viesti oli lyhyt ja ytimekäs, ei siinä paljon perusteltu. Nuo takuuhommat tuli kahlattua läpi aikaisemmin, ja olivat myös tiedossa silloin kun merkkarin tiskillä tästä väännettiin.

Joku tässä hommassa haisee eikä mene minulle läpi. Joko merkkaria ei ole kiinnostanut homma tai sitten jotain jätetään kertomatta!

"Päivityksen jälkeinen turva kattaa yhteensä 11 osaa, jotka liittyvät pakokaasun takaisinkierrätykseen, polttoaineen ruiskutukseen ja pakokaasun käsittelyyn: lambdatunnistin, lämpötilantunnistin, pakokaasun takaisinkierrätyksen venttiili, paine-erotunnistin, ruiskutussuutin, korkeapainepumppu, (polttoaineen) jakokisko, paineensäätöventtiili, painetunnistin ja ruiskutusputki.

Veloitukseton päivityksen jälkeinen turva on voimassa 24 kuukautta teknisen toimenpiteen suorittamisen jälkeen tai siihen asti, kun auton kokonaiskilometrimäärä ylittää 250 000 km (sen mukaan, kumpi toteutuu ensin). Turva koskee takautuvasti myös kaikkia autoja, joihin tekninen toimenpide on tehty jo aiemmin."
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: MTa - 06.05.19 - klo:12:22
Kieltämättä vähän siinä viestin saamisen jälkeen leuka loksahti, kun tuolla aika selvästi on kerrottuna mitä takuu kattaa. Odottelen kyllä vielä jonkinasteista jatkoselvitystä merkkarilta siitä, mihin tuo korvaamattomuuspäätös heidän mielestään perustuu.
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: seppotaas - 06.05.19 - klo:16:18
Tuota täytyy nyt lähteä itsekin selvittämään, on aina huollettu VW:llä ja 145tkm on taulussa.
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: caddyrok - 10.05.19 - klo:11:36
Meillä Caddy 130k ajettu ja nyt keväällä EGR-häiriö. Maahantuoja olisi tullut vastaan osissa 50% eli hintaa jää silti 700-800 eur ainakin. Vikakoodi nollattiin ja nyt ei ole näkynyt. Joskushan se sieltä taas tulee. Onko niin että ohjelmallinen EGR:n poisto ei ratkaise mitään vaan osa pitää joka tapauksessa vaihtaa?

Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: -karppa- - 10.05.19 - klo:18:38
Tuosta ohjelmallisesta egr:n poistosta löytyy juttua ainakin 10 topic:sta. Ei toimi!
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: caddyrok - 11.05.19 - klo:21:13
Ok kiitos vastauksesta. Lueskelin joitakin ketjuja mutta en oikein saanut täyttä selkoa.  ::)
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: seppotaas - 14.05.19 - klo:13:37
Saksasta näyttää alkuperäisen ERG venttiili ja jäähdytinpaketin saavan noin 250 euron hintaan, tarvikeosaa en edes ajatellut.. Jokatapauksessa auto taas on toiminut pitkän aikaa ilman valon vilkkumista. Taidan odotella 5000km päässä odottavaan määrä-aikaishuoltoon.
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: jhm - 14.05.19 - klo:17:56
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 10.05.19 - klo:18:38
Tuosta ohjelmallisesta egr:n poistosta löytyy juttua ainakin 10 topic:sta. Ei toimi!

Teoreettinen kysymys jos joku haluaisi esim. tehdä tuo ohjelmallisen egr:n poiston vaikka cayc-moottoriseen autoonsa niin mitä hankaluuksia tuosta mahtaa seurata jos jättää mekaanisen tulppauksen tekemättä?Eikös tuossa tyypissä ole ahtaat paikat vai miten?

Tähän saa vastata kaikki jotka siasta tietää...
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: tarzi - 14.05.19 - klo:20:53
Egr voi jäädä auki ja auto sammuu. Tulppaus on tosi helppo. Imusarjaan tuleva putki tukkoon kannen päästä
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: jhm - 15.05.19 - klo:17:42
^

OK.Tuo homma jäi teorisoinnin asteelle.

Tänään oli Jetillä vikakoodien luku ja tulokseksi tuli P040300,pakokaasujen kierrätysjärjestelmän satunnainen/ajoittainen häiriö.Kusetuskoodi korjattu vajaa 1000 km sitten.EGR vaihtoon,Helkama maksaa.211 tkm ajettu,toinen omistaja ja huoltokirja kunnossa.Korjausaika kuitenkin vasta 2 viikon päästä jos ei tule peruutusaikoja.No pitää keksiä jotain ja nilkuttaa sitten tuolla.Start&stop erroria näyttelee ja hehkulangan kuva vilkkuu ja välillä palaa tuo moottorin näköinen kuvake.
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: MTa - 23.05.19 - klo:18:53
No niinhän siinä kävi että omaan piikkiin saa ottaa tämän oman tapauksen. Päivämäärien uudelleen tsekkauksen jälkeen tuli todettua että olihan siitä päästöhuijauskorjauksesta sittenkin yli 24kk ja että siitä syystä vastaantuloja ei tule. Huolto sattui olemaan juuri sopivasti kamppiksen tulon aikaan ja olin ensimmäisten joukossa joille päästöhuijauspäivitys tehtiin. Näin jälkeenpäin ajateltuna olis voinut vaikka vähän aika odotella kamppiksen teettämisen kanssa...
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: -karppa- - 23.05.19 - klo:19:24
Lainaus käyttäjältä: MTa - 23.05.19 - klo:18:53
No niinhän siinä kävi että omaan piikkiin saa ottaa tämän oman tapauksen. Päivämäärien uudelleen tsekkauksen jälkeen tuli todettua että olihan siitä päästöhuijauskorjauksesta sittenkin yli 24kk ja että siitä syystä vastaantuloja ei tule. Huolto sattui olemaan juuri sopivasti kamppiksen tulon aikaan ja olin ensimmäisten joukossa joille päästöhuijauspäivitys tehtiin. Näin jälkeenpäin ajateltuna olis voinut vaikka vähän aika odotella kamppiksen teettämisen kanssa...

Paljonko yli 24kk oli mennyt?

Näin vag-konserni petti asiakkaiden luottamuksen ja edelleen ihmiset ostavat sutta/sekundaa, kuin kolapulloa...
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: MTa - 23.05.19 - klo:20:25
Oli se jo 7kk yli kun ekan kerran vikavalon sytytti, ihan oma moka kävi kun katsoin päivät alunperin väärin eikä sitä merkkarillakaan kukaan ensimmäisellä kyselykierroksella noteerannut. Tuli tässä hässäkässä toisaalta kuitenkin kunnolla koeponnistettua vastaantulot.
Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: Digster - 22.07.19 - klo:13:10
Omaan CGLC (2.0tdi)  moottoriin olisi ollut EGR laakkosella 800â,¬ , tilasin saksasta saman valeon egr:n mikä paikallaan audin koodeja myöten, niin 250â,¬. Vaihtotyö meni ison määräaikaishuollon yhteydessä.  A6 kyseessä siis .  Ohjaus eletroniikka sekosi ja aiheutti joka puolelle moottoria vikakoodeja, egr piuhan irroittamalla jäi vain egr vikakoodi jokatoisella käynnistys kerralla.
-13 vm ja nyt rullattu 313 tkm, EGR vaihto suoritettu 240 tkm kohdalla. Päästöhuijaus päivitys tehty 150 tkm kohdalla.


Otsikko: Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus
Kirjoitti: -kivi- - 31.05.20 - klo:18:53
Onko kellään kokemusta, päästöhuujauspäivitys tehty 23.3.2018 ja Vikavalot räpsähti juuri kojetauluun (moottorinkuva, limp mode, start-stop error), eli mitä ilmeisimmin egr:n vaihto edessä. Ei taida mennä takuun piiriin millään (26kk, 7 päivää)