Uusi Kodiaq tilattu

Aloittaja mypantter, 13.12.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

Tarantul

Tänään tuli tieto että auton saa arviolta jo viikolla 15. Olipa supernopeaa kun arvio oli aluksi vk. 25-26!!,
Kyllä noissa softissa on isojakin eroja. Mm. VW:n driver aseistance ei päivityksen jälkeen enää pysäytä hallitusti autoa -> hidastus, hätävilkut ja pysäytys kaistan reunaan. Tämän taas Kodiaq tekee (testattu Tigulla ja Kodiaqilla) Tigu teki tämän myös uutena... Tämä tuli yllätyksenä myös korjaamopäällikölle yllätyksenä joka asiasta minulle kertoi. Tehdas ei maininnut sanaakaan tästä muutoksesta.  Sama koskee mm. Golfia ja Passattia.
Itseäni eniten ärsyttää tuo Infotainmenttiin liittyvä softa (wlan-ongelmat, radio ei kuulu, näyttö ei toimi, kirkkaus täysillä, apujärjestelmiä tippuu pois päältä,  kosketusnäyttö ei toimi jne...
Bonuksena vielä avain hajosi ja laskettelureissulta palattiin taksilla (avain meni kyllä takuuseen((ja tiedoksi besservissereille, patteri ei loppunut vaan elektroniikka hajosi))
Positiivisinta tässä on se että Tigu on työsuhdepeli 😀😀😀

dwntime

Kyse ilmeisesti emergency assistista. Tuohan toimii niinkuin pitääkin. Jos autossa ei ole blind spot monitoria auto pysäyttää itsensä omalle kaistalle, sen ei kuulukaan alkaa autoa siirtelemään kaistalta toiselle kun ei tiedä onko siellä toinen auto viereisellä kaistalla. Joten softapäivityksessä on korjattu aivopieru mikä on voinut olla potentiaalisesti vaarallinen.

Vai tarkoitatko että tuo ominaisuus katosi kokonaan? Tämä ei välttämättä ole softapäivityksen vika. Auton driver assistance kamera hanskaa tuon emergency assist toiminnon ja sinne pitää flashata päivityksen jälkeen oikea datasetti sisään. Jos tätä ei tee niin silloin ei tuo EA enää toimi.
Minä väitän, kun näitä olen jonkin verran tehnyt, että tämä on ihan korjaamon oma bugi eikä softan. Mutta sepä ei yllätä :)

Jokatapauksessa, en jaksaisi itsekään tuollaista vikapesää katsella.

Ylialokas

Auton luovutus oli tänään. Abaut 3kk tilauksesta, tais jäädä vähän jopa vajaaksi. Kotiin 260km. Hyvä ajaa, hauska istus korkeella. Ei valittamista. Kulutus oli suht iso, 8.2 mittarin mukaan (verrattuna superbiin, noutopaikalle sama matka aamulla 5.6). Toki on isompi moottori ja nelivetokin. Katsotaan, joskos vähän tippuis sisäänajon jatkussa.

Ylialokas

Kysytään heti typeriä. Kuuluko valojen asetus olla Oikeanpuoleinen liikenne, vai Vasemman puoleinen liikenne. Tiedän, kunpaa ajamme. Muista, että tässä oli vanhemmalla superbilla tekijän ja köyttäjän korvien välissä ero. Eli, siinä autossa (vm2008) kyseinen aserus tarkoitti, kummalla puolella ratti on. Mulla on nyt asetus "oikea" mutta tarkoitetaanko tässä nyt tosiaan oikeanpuoleista liikennettä, vai kummalla puolella ratti on?

JAK

Lainaus käyttäjältä: Ylialokas - 01.03.19 - klo:19:24
Kysytään heti typeriä. Kuuluko valojen asetus olla Oikeanpuoleinen liikenne, vai Vasemman puoleinen liikenne. Tiedän, kunpaa ajamme. Muista, että tässä oli vanhemmalla superbilla tekijän ja köyttäjän korvien välissä ero. Eli, siinä autossa (vm2008) kyseinen aserus tarkoitti, kummalla puolella ratti on. Mulla on nyt asetus "oikea" mutta tarkoitetaanko tässä nyt tosiaan oikeanpuoleista liikennettä, vai kummalla puolella ratti on?

Oikeanpuoleinen, eikö luovutuksessa käyty tuota läpi?

Ylialokas

Lainaus käyttäjältä: JAK - 01.03.19 - klo:20:35
Oikeanpuoleinen, eikö luovutuksessa käyty tuota läpi?

Taatuste ja aika paljon muutakin.

RSOCUstin

Tuli käytyä Kodiaq vRS koeajamassa Lohjaportin Autossa. Oli maastoajo tellingit joissa 2.0tsi sportlinea pääsi kokeilemaan. Oltiin lasten kanssa vain kyydissä, kun pienempi jännitti. Koeajo veturina oli vRS ja Superb sportline.
Yllättävän kevyeltä tuntui tuo vRS ajaa ja ohjaus myös. Kuvittelin että paino tuntuisi enemmän mutta ei se mikään Möhkö ollut. Pakoäänet olis sportilla tietokone tehosteiset, kyllä jaksoi kuunnella.
Penkit hyvät ja kyllä tuntui liikahtavan kivasti. Auton mittarissa näytti olevan 110km ja oli kaikilla varusteilla, verollinen hinta 80te.
Onhan se iso auto. Karoq vRS kilkkeillä riittäisi tiloiltaan, jos sellainen tulee joskus.
Skoda ja vRS lasit päässä tuo oli kyllä hieno kampe.

Raimo247

Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 21.01.19 - klo:10:24
31.8. tilattua Style 2.0TSI:tä odotetaan ehkä valmistettavan maaliskuussa. Alustavasti. Tilattaessa tuota povattiin jo loka-marraskuulle saapuvaksi. WLTP vaan vaikuttaa, vaikka meitä se ei 31.8. tilatun auton kanssa kiinnosta. Valmistajaan se silti vaikuttaa.

Tämä saatiin ajoon 21.2.2019. Aika selkeä 6kk. WLTP viivästytti toimitusta, mutta hinta itse asiassa laski melkein kaksi tuhatta.
DCC:n eroa tavalliseen alustaan on vaikea huomata. Ajatuksia hämmentää sekin, kun ajomode pitää aina käsin räplätä päälle. Se ero MY17 ja MY19 välillä, ettei offroad-painikkeella pääse kikkailemaan individual tilaa päälle. Nyt pitää näppäillä sitä modea monta kertaa, jos haluaa jonkin muun kuin normal-tilan. ,,ly hoi.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

Tarantul

Perjantaina 7.4 Kodiaq 2.0 Tdi 4x4 L&K  luovutuksessa. Tilauspäivä
oli 15.2 joten tuli tosi nopsaan. Linjalta auto tuli ulos 11.3

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Tarantul - 03.04.19 - klo:19:50
Perjantaina 7.4 Kodiaq 2.0 Tdi 4x4 L&K  luovutuksessa. Tilauspäivä
oli 15.2 joten tuli tosi nopsaan. Linjalta auto tuli ulos 11.3

Mikä vuosi....ainakin tämän viikon perjantai on 5.4. Mutta tosi nopea on toimitus, oma farkkugolffi 2.0 TDI näyttää tällä hetkellä menevän noin 2.5 kk:n haarukkaan tilaus - luovutus mikä sekin olisi jo ihan ok. Ja tilauksesi oli siis ihan itse räätälöity etkä ottanut maahantuojan tilaamaa jo matkalla olevaa pirssiä?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Tarantul

 :D :D
Sorry! Siis 5.4 eli tuleva perjantai.
Ja kyllä ihan tehdastilaus omin lisävarustein ja värein.

torso1

Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 28.03.19 - klo:10:51
Tämä saatiin ajoon 21.2.2019. Aika selkeä 6kk. WLTP viivästytti toimitusta, mutta hinta itse asiassa laski melkein kaksi tuhatta.
DCC:n eroa tavalliseen alustaan on vaikea huomata. Ajatuksia hämmentää sekin, kun ajomode pitää aina käsin räplätä päälle. Se ero MY17 ja MY19 välillä, ettei offroad-painikkeella pääse kikkailemaan individual tilaa päälle. Nyt pitää näppäillä sitä modea monta kertaa, jos haluaa jonkin muun kuin normal-tilan. ,,ly hoi.

Itse kun kävin aikonaan Sportlinen koeajamassa jossa ei ollut DCC-alustaa niin itselle oli päivänselvää että oma Kodiaq tulisi olemaan ehdottomasti säädettävällä alustalla. 19” kesänakit Sportlinen alla ilman säädettävää alustaa oli kyllä mielestäni aika pintakova ja jotenkin jäykkä ajettava. Vähän aikaa sitten kun sain tuon oman kulkineen jossa säädettävä alusta niin on kyllä tosi hyvä ja pehmonen rullata noilla 19” talvikiekoilla. Muutenkin DCC toimii mielestäni tässä Kodiaqissa paremmin mitä entisessä MY17 Superissa. Siinä se oli jotenkin löysän ja semmosen vetelän huojujan oloinen jo Normal-modessa. Harmi tosiaan kuitenkin kun tässä uudessa MY19 kulkineessa ei pysy tuo Individual-mode päällä. Entisessä Superissa pysyi. Mutta ennen oli ennen ja nyt on nyt. Ja kyllä olen omalta osaltani ilmaissut pettymykseni maahantuojalle ja myyjäliikkeeseen asti tästä asiasta.

Tarantul

Lainaus käyttäjältä: torso1 - 03.04.19 - klo:23:14
Itse kun kävin aikonaan Sportlinen koeajamassa jossa ei ollut DCC-alustaa niin itselle oli päivänselvää että oma Kodiaq tulisi olemaan ehdottomasti säädettävällä alustalla. 19” kesänakit Sportlinen alla ilman säädettävää alustaa oli kyllä mielestäni aika pintakova ja jotenkin jäykkä ajettava. Vähän aikaa sitten kun sain tuon oman kulkineen jossa säädettävä alusta niin on kyllä tosi hyvä ja pehmonen rullata noilla 19” talvikiekoilla. Muutenkin DCC toimii mielestäni tässä Kodiaqissa paremmin mitä entisessä MY17 Superissa. Siinä se oli jotenkin löysän ja semmosen vetelän huojujan oloinen jo Normal-modessa. Harmi tosiaan kuitenkin kun tässä uudessa MY19 kulkineessa ei pysy tuo Individual-mode päällä. Entisessä Superissa pysyi. Mutta ennen oli ennen ja nyt on nyt. Ja kyllä olen omalta osaltani ilmaissut pettymykseni maahantuojalle ja myyjäliikkeeseen asti tästä asiasta.

Eilen tuli ajettua yhdellä istumalla ilman pysähdyksiä 730 km Leville, ja täytyy todeta tuon DCC:n ihanuus! Kun laittoi asetuksen Comfortille niin autosta tuli mukavan pehmeä lulla jolla oli kiva ajaa. Vastaavasti kun kokeili Sport-asetusta niin vastakohta oli aika karu. Kuin olisivat unohtaneet jouset ja iskarit koko autosta kasauksessa pois :)
Kaupungissa tuo Comfort on tosiaankin ihan liian pehmeä ja hidastetöyssyjä ylittäessä tulee mieleen vanha jenkkirauta - heiluminen ei tunnu loppuvan lainkaan.

torso1

Lainaus käyttäjältä: Tarantul - 09.04.19 - klo:09:23
Eilen tuli ajettua yhdellä istumalla ilman pysähdyksiä 730 km Leville, ja täytyy todeta tuon DCC:n ihanuus! Kun laittoi asetuksen Comfortille niin autosta tuli mukavan pehmeä lulla jolla oli kiva ajaa. Vastaavasti kun kokeili Sport-asetusta niin vastakohta oli aika karu. Kuin olisivat unohtaneet jouset ja iskarit koko autosta kasauksessa pois :)
Kaupungissa tuo Comfort on tosiaankin ihan liian pehmeä ja hidastetöyssyjä ylittäessä tulee mieleen vanha jenkkirauta - heiluminen ei tunnu loppuvan lainkaan.

Juu, vähän samanlaiset fiilikset itsellä myös. Perusajossa tuo Comfort ja Normal toimii hyvin. Sport on liian jäykkä omaan makuun. Ohjauksen vaste taas muussa kuin Sport-modessa on mielestäni aivan liian ylitehostettu. Motarilla varsinkin tykkään ajella niin, että ohjaus on mahdollisimman jäykkä. Eikä autoa tarvitse paimentaa jatkuvasti johonkin suuntaan. Makuasioita toki nämäkin.

Klmfi

Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 28.03.19 - klo:10:51
Tämä saatiin ajoon 21.2.2019. Aika selkeä 6kk. WLTP viivästytti toimitusta, mutta hinta itse asiassa laski melkein kaksi tuhatta.
DCC:n eroa tavalliseen alustaan on vaikea huomata. Ajatuksia hämmentää sekin, kun ajomode pitää aina käsin räplätä päälle. Se ero MY17 ja MY19 välillä, ettei offroad-painikkeella pääse kikkailemaan individual tilaa päälle. Nyt pitää näppäillä sitä modea monta kertaa, jos haluaa jonkin muun kuin normal-tilan. ,,ly hoi.

Raimo247  jos vertaat Kodiaq MY17 180 hv ja MY19 190 hv TSI:tä keskenään onko moottorin taikka vaihteiston osalta eroja, jonka huomaisi päivittäisessä perusajossa. Entä kulutus

Raimo247

Moi!
Vastataan, vaikka pitkänkin ajan päästä. Ihmettelen, etten aluksi huomannut DCC:n etuja. Nyt en tilaisi Kodiaqia ilman DCC:tä. Ekassa Kodiaqissa meillä ei tuota ole, ja minä ajan sillä. On niitä ensimmäisiä toimitettuja ja on kova kyyti 18":n löysilläkin kumeilla. DCC:n kanssa kyyti on mahtavan pehmeää. Ymmärrän hyvin myös sen, ettei tehdas ole voinut toimittaa ensimmäisiä autoja keinuvina lullina, koska se olisi vaikuttanut autotoimittajien arvosteluihin. En osaa sanoa miltä MY19 tuntuu ilman DCC:tä, voi olla taas eri palikat kuin MY17?
Se on sitten eri asia tuo käyttölogiikka, miten ajomoden saa MY19 päälle. Edellä olen kuvaillut näiden molempien mallivuosien älyttömyyksiä tässä asiassa.

Tehoeroa voi hieman olla jopa tunteeksi asti. Se ero vaihteistoissa tai ajomodessa on, että MY19 käyttää rullausta mielestäni myös D:llä, mutta vain silloin kun autoa sattuu huvittamaan tai lataus ei vaadi moottorijarrua (?). Jos oikeasti haluaa käyttää rullausta on oltava eco- tai eco-vedolle speksattu individual mode käytössä.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

Raimo247

Kai se täytyy tunnustaa, että taloon (yritykselle) tilattiin kolmas Kodiaq.

Samalla paketilla kuin edellisetkin on ajossa, 2.0TSI 4x4 Style, DCC. Lokakuulla tilattu ja ensi viikolla valmistus - tammikuun puolivälissä ajoon.

Tarvii alkaa taas tilailemaan talvirenkaita ja vanteita, sekä Defan Futura-paketti.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

Ocu_Style

Täällä lähti eilen tilaukseen uusi Kodiaq Ambition Businessline  2.0 TDI 4x4 DSG  :) Ei enää Ocussa tila riittänyt kaikilla reissuilla niin tuli tarve hieman isommalle autolle. Arvioitu toimitusaika on 2-3 kk, joten helmi-maaliskuuta odotellessa.

Minkälaisia kokemuksia porukalla on tuosta 150 hv dieselistä? Tiedossa on, että ei se mikään urheiluauto ole, mutta omaan käyttöön tuntui passelilta valinnalta, kun huomio nykyiset vuotuiset ajokilometrit.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

bustedi

Täällä ilmoittautuu myös uusi Kodiaqun odottaja. Tein eilen kaupat 1.5tsi dsg 4x4 ambition mallista. Esittelyauto jolla oli ajettu alle 100 kilometriä. Auton saan ajoon viikon päästä perjantaina.
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

Ocu_Style

Lainaus käyttäjältä: Ocu_Style - 01.01.20 - klo:13:31
Täällä lähti eilen tilaukseen uusi Kodiaq Ambition Businessline  2.0 TDI 4x4 DSG  :) Ei enää Ocussa tila riittänyt kaikilla reissuilla niin tuli tarve hieman isommalle autolle. Arvioitu toimitusaika on 2-3 kk, joten helmi-maaliskuuta odotellessa.

Minkälaisia kokemuksia porukalla on tuosta 150 hv dieselistä? Tiedossa on, että ei se mikään urheiluauto ole, mutta omaan käyttöön tuntui passelilta valinnalta, kun huomio nykyiset vuotuiset ajokilometrit.

Tänään tuli viesti, että auto mennyt tuotantoon. Melko nopeasti tuo siis vaikuttaisi saapuvan, kun alle kuukaudessa tilauksesta päätyy tuotantoon.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

VKi

Onkohan täällä muita FL Kodiaqin tilanneita?

Tänään lähti oma tilaukseen: grafiitinharmaa 2.0TDI 150 4x4 Style 7-paikkaisena.

Lisävarusteista mukaan tuli raksittua nahkaverhoilu ergoseateilla, sporttiratti, webasto, koukku, lämmitettävä tuulilasi, huonon tien paketti, turvatyynyt taakse ja antrasiitin väriset Askella -vanteet.

Viime vuodet on tullut ajettua Volvolla, mutta lisäpaikkoja tarvitaan ja uusista 7-paikkaisista XC90 ei ihan sopinut budjettiin, joten palataan kymmenen vuoden tauon jälkeen Skoda-leiriin. Samaan hintatasoon olisi sopinut 3-4 vuoden ikäiset alle 100tkm ajetut XC90:t, mutta niistä kuullut ongelmat ja oletettavat käyttökulut vs. uusi käytännöllinen Kodiaq käänsivät vaa'an Kodiaqin suuntaan, vaikka statuspisteet "itäautolla" jääkin keräämättä. Vaihtelu virkistää ja onhan uusi auto aina kuitenkin uusi. :)

Koeajon jälkeen näillä talvikeleillä kyllä pidän nykyistä autoa (2015 -vuoden XC70) parempana ajaa tai ainakin omaan käteen sopii paremmin, mutta ei Kodiaq missään nimessä huonolta tuntunut sekään, eiköhän silläkin selvitä.

Nyt sitten vain odotellaan, 6kk ennustavat toimitusajaksi.

Ocu_Style

Lainaus käyttäjältä: VKi - 05.01.22 - klo:22:34
Onkohan täällä muita FL Kodiaqin tilanneita?

Tänään lähti oma tilaukseen: grafiitinharmaa 2.0TDI 150 4x4 Style 7-paikkaisena.

Lisävarusteista mukaan tuli raksittua nahkaverhoilu ergoseateilla, sporttiratti, webasto, koukku, lämmitettävä tuulilasi, huonon tien paketti, turvatyynyt taakse ja antrasiitin väriset Askella -vanteet.

Viime vuodet on tullut ajettua Volvolla, mutta lisäpaikkoja tarvitaan ja uusista 7-paikkaisista XC90 ei ihan sopinut budjettiin, joten palataan kymmenen vuoden tauon jälkeen Skoda-leiriin. Samaan hintatasoon olisi sopinut 3-4 vuoden ikäiset alle 100tkm ajetut XC90:t, mutta niistä kuullut ongelmat ja oletettavat käyttökulut vs. uusi käytännöllinen Kodiaq käänsivät vaa'an Kodiaqin suuntaan, vaikka statuspisteet "itäautolla" jääkin keräämättä. Vaihtelu virkistää ja onhan uusi auto aina kuitenkin uusi. :)

Koeajon jälkeen näillä talvikeleillä kyllä pidän nykyistä autoa (2015 -vuoden XC70) parempana ajaa tai ainakin omaan käteen sopii paremmin, mutta ei Kodiaq missään nimessä huonolta tuntunut sekään, eiköhän silläkin selvitä.

Nyt sitten vain odotellaan, 6kk ennustavat toimitusajaksi.

Lähes vastaavanlaisesta kokonaisuudesta tuli pyydettyä tarjous, mutta jäin vielä odottamaan, koska sirupulan vuoksi Kodiaqiin ei saa tällä hetkellä katvealueen varoitinta. Ainoastaan L&K varustetasossa tuo tulee mukana, mutta muihin ei saa edes lisävarusteena. Tulee kuulemma kyllä jossakin vaiheessa takaisin vakioksi mm. tuohon Styleen, mutta myyjä ei osannut yhtään sanoa koska. Sen verran hyvätoiminen ja käytännöllinen varuste, että haluan tuon myös seuraavaan Kodiaqiin.

Onneksi ei ole kova kiire vaihdon kanssa, niin joutaa odottamaan.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

VKi

Niinhän se sirupula tosiaan syö varusteita. Canton ja 360 -kamera jäi myös saamatta, mutta tuota kuolleen kulman varoittimen puutetta en ollutkaan huomannut, mikä hetkisen harmitti. Kuitenkin aika vähän sitä on tullut nykyisessäkään hyödynnettyä, kun suurin osa ajosta on isompien kaupunkien ulkopuolella, joten pärjäillään sitten jatkossa ilman. Varsinkin, kun tilanne tuskin tänä vuonna näiden kanssa alkaa helpottaa, ainakaan Skodan osalta ja oma autotilanne on sen verran akuutti, että ei pysty odottelemaan ties kuinka kauan.

Emoyhtiö näyttäisi priorisoivan komponentit Audiin ja VW:lle, Skoda ja Seat saavat sitten kärsiä. Sama homma myös hybriditekniikan kanssa - osia ei vaan näille kakkoskategorian merkeille riitä.

Erkka

^ Onko ollut myyjän kanssa puhetta, miten hyvittävät nämä puutteet autossa?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 19.01.22 - klo:07:46
^ Onko ollut myyjän kanssa puhetta, miten hyvittävät nämä puutteet autossa?

Eivät kai mitenkään, mikäli asia oli tiedossa kauppaa tehtäessä.

tgotj

Lainaus käyttäjältä: VKi - 18.01.22 - klo:22:47Emoyhtiö näyttäisi priorisoivan komponentit Audiin ja VW:lle, Skoda ja Seat saavat sitten kärsiä. Sama homma myös hybriditekniikan kanssa - osia ei vaan näille kakkoskategorian merkeille riitä.
Ei niitä komponentteja riitä VW:llekään, mitä kuullut joiltain tilanneilta, viive sielläkin yli 4kk alkuperäisestä arviosta.

VKi

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 19.01.22 - klo:07:46
^ Onko ollut myyjän kanssa puhetta, miten hyvittävät nämä puutteet autossa?

Ei ole ollut puhetta, siltä suunnalta mitään varustepuutteita tai poisjääntejä ei ole ilmoiteltu. Osa, esim. Cantonin puute oli kyllä tiedossa jo tilatessa. Keskustellaan, jos ottavat yhteyttä ja jos eivät ota, katsotaan, mitä varusteita kaiken tämän jälkeen autoon jää, kun sen joskus käsiinsä saa. Jos jotakin itselle tärkeää siitä puuttuu, sitten kiukutellaan enemmän, vähemmän tärkeistä en jaksa alkaa riitelemään -> myyntisopimuksen ja tarjousmateriaalin mukaiset varusteet siinä tietysti lähtökohtaisesti pitäisi olla sovitulla hinnalla ja mikäli niistä jotain puuttuu niin sitten sovitaan hyvityksen tavasta ja suuruudesta.

Ocu_Style

Eilen laitettu tilaukseen Kodiaq Sportline 2.0 TDI 4x4. Varusteita mukaan seuraavanlaisesti:

  • Metalliväri Race Blue
  • 20" Vega alumiinivanteet
  • Nordic paketti
  • Vetokoukku
  • Sähkösäätöiset etuistuimet muistilla
  • Tavaratilan välipohja

Lisäksi laitoin tilaukseen Kopacekilta alkuperäisen tavaratilan "koirakalterin".

Arvioitu toimitusaika autolla 6-7 kk. Katsotaan sitten, ehtiikö tulla kuolleen kulman varoitin tai 360 kameranäkymä takaisin tuotantoon, ennen kuin auto saapuu. Ilmankin kyllä pärjää, joten ei toisaalta haittaa, vaikka nuo puuttuisivatkin.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

Raimo247

Käytettyjen hinnat ovat mukavasti nyt pysyneet ja jopa nousseet.

Ja sama kehitys näyttää jatkuvan. Katselin Skodan sivuilta, ettei Kodiaqiin saa enää moottoria. Vain mopon koneita tarjolla.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

Ocu_Style

Joo omasta nykyisestäkin sain todella hyvän hyvityksen.

Onhan tuohon Kodiaqiin edelleen saatavilla tuo 2.0 TSI kone, jos haluaa tehokkaamman bensan. Toki ei taida ilmeisesti olla saatavilla kaikissa varustetasoissa.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy