Uusi Kodiaq tilattu

Aloittaja mypantter, 13.12.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Rautakanki - 29.04.17 - klo:08:20
Ei löydy Tsekkien konfiguraattorista myöskään Mato Brownia, toki muita hyviä värejä löytyy: Tsekin konfiguraattori

Tsekeissä näyttää olevan 3 perusväriä, 8 metalliväriä ja 55 erikoisväriä... ei ole kyllä missään muussa perusautossa näin laajaa värivalikoimaa. Kaipa nuo samat värivaihtoehdot tulevat muihinkin maihin.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

piokon

Huh, tuollaisesta värivalikoimasta kun olisi päässyt omansa valitsemaan. Konfiguraattorista en saanut selvää minkä hintainen tuollainen erikoisväri olisi. Toivottavasti joku päivä tulisi Suomeenkin moinen valikoima valittavaksi!

Tonttu66

Tsekeissä metalliväri maksaa 16900 Kč ja erikoisväri 22 900 Kč, Suomen rahassa siis 630 ja 850 euroa.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

tet

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 29.04.17 - klo:18:37
Tsekeissä näyttää olevan 3 perusväriä, 8 metalliväriä ja 55 erikoisväriä... ei ole kyllä missään muussa perusautossa näin laajaa värivalikoimaa. Kaipa nuo samat värivaihtoehdot tulevat muihinkin maihin.

Tokkopa. Octavialla oli jo aikoja sitten yli 60 väriä Tsekin konfiguraattorissa, vaan ei taida olla meillä moista valikoimaa näkynyt?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

mika karvajalka

Peruin tilaukseni. Viikko 24 näillä näkymin olisi auto valmistunut. Joskus heinäkuun puolivälissä varmaan olisin saanut käsiini. Yli 30 tonnin väliraha nyt menee johonkin muuhun, näillä näkymin asuntoon.

Candywhite

Lainaus käyttäjältä: mika karvajalka - 02.05.17 - klo:14:44
Peruin tilaukseni. Viikko 24 näillä näkymin olisi auto valmistunut. Joskus heinäkuun puolivälissä varmaan olisin saanut käsiini. Yli 30 tonnin väliraha nyt menee johonkin muuhun, näillä näkymin asuntoon.

Miten myyjä otti tiedon vastaan?
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

mika karvajalka

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 02.05.17 - klo:18:23
Miten myyjä otti tiedon vastaan?

Ei mitään ongelmaa ollut. Sähköpostilla olemme olleet yhteydessä joten naamataulusta en päässyt tekemään arviota. 😀
Minähän joudun maksamaan vahingonkorvausta jotain 1700â,¬ joten eiköhän tuo lämmitä jonkin verran. Täytyy uuden auton osto jäädyttää hetkeksi. Kumminkin minulle isoista rahoista puhutaan joten vaihdan autoa vasta sitten kun en mitään muuta käyttöä rahoille keksi.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: tet - 02.05.17 - klo:12:25
Tokkopa. Octavialla oli jo aikoja sitten yli 60 väriä Tsekin konfiguraattorissa, vaan ei taida olla meillä moista valikoimaa näkynyt?

Katsoin huvikseni konffiksesta Ocun: 4 perusväriä + 8 metalli/helmiäisväriä. Superb:  3 perusväriä +11 metalli/helmiäisväriä. Kodiaq:  4 perusväriä + 11 metalli/helmiäisväriä. Toki varastomallien kirjo on paljon yksinkertaisempaa hallita, kun eksoottiset värit puuttuvat -> ne eivät ainakaan jää varastoon "käteen". Esimn. Superissa vain muutama vaalea metalliväri, 1 punainen, kolme valkeaa, pari sinistä, pari ruskean oloista, yksi vihertävä/harmaa, hopea, kaksi metalliharmaata ja musta. Ei ihme, että suomalaisia moititaan ajoittain värittömyydestä. Seat Atecan "poltettua oranssia" tms. jää ihan virkistyksen vuoksi kaipaamaan.  IMO tylsät varman päälle otetut värit, ei oikein houkuttele autokaupoille. Ostan uuden kiesin, jos väri miellyttää. Ei siis kauppiasta. :o :P
Yritetään pärjätä.

autoilija14

En tiedä miten muitten konsernien ja merkkien kohdalla toimitaan mutta nähtävästi VAG-merkkien kohdalla maahantuojat suorittavat jonkinasteista "pre-filtteröintiä" eli päättävät meidän puolestamme osittain mitä varusteita ja värejä voisimme haluta autoihin ...

Ainakin Passatissa on Saksan konfiguraattorissa ollut monet vuodet jo erikoisvärejä mitä Suomen valikoimista ei löydy. OK, voi olla että menekki olisi vähäistä mutta "So what", jos joku haluaa antaa autolleen hieman erillaisen leiman niin miksi sitä mahdollisuutta ei voisi olla tarjolla?
Passat Variant -17 2.0 TDI 190hv DSG 4M
Ex: Passat Variant -14 2.0 TDI Highline

piokon

Joulukuun puolessa välissä tilattu 2.0 TDI Exclusive DSG, nyt on tuotantoviikko vahvistettu eli vko 21! Hieman kestänyt, mutta ainakin tuo viikko on nyt lukittu oman tilauksen kohdalle.

pasuunaC3

Onnea sama tilaus ajankohta eikä viikkoa tiedossa. Ei saa skoda pisteitä tästä
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

pasuunaC3

No ehkä viikko onkin tiedossa myyjä ilmoitti että vko 25 EHKÃ,,! auto tilattu 16.12.16. Että hyvä skoda! :D tässähän alkaa kummasti muutkin merkit kiinostaa jotka saa heti ajoon :D  en luota tuohonkaan viikkoon 25.
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Raimo247

Eikös tässä olla ihan alkuperäisissä oletuksissa, arvioissa jotka on annettu tilanteessa, jossa kukaan ei ole tietänyt mitään..?

Dieseleitä onkin tainnut saada paremmin, kun ne ei enää Euroopassa kelpaa kenellekään.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

pasuunaC3

Luovutus oli alunperin varovasti arvioitu kesäkuun 9pvä. Nyt ei oo ees koko autoa alettu vielä silloin valmistamaan..ja tosiaan tuo vko 25 edelleen vaan arvio joten uskon että se viivästyy entisestään..
Joka kk tulee takapakkia tähän odotukseen ja kaikkiko johtuu vaan tuosta bensakoneesta?
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Candywhite

Myyjä puhui huhtikuun toimituksesta ja mahdollisesti toukokuusta. Vielä ei valmistus viikosta tietoa ja diiseliä odotan.

Toki ymmärrän että uudessa mallissa on pitkä odotusaika, mutta skodan haluttomuus valmistaa osto järjestykssä tai edes tiedottaa arvioidusta valmistus viikosta on varsin eris kummallinen ja aiheuttaa turhaa vaivaa.

Oma vaihtoauto alkaa kaipaamaan huoltoa ja uusia renkaita, kummatkin turhia kustannuksia verrattuna siihen että auto olosi tullut silloin kuin myyjä 'arvio' sen saapuvan.

Pitää vaan hyväksyä tosiasia että Skodan asiakaspalvelu keskittyy edullisen tuotteen valmistamiseen ja muulla asiakas kokemuksella ei ole mitään väliä.

Vaikea kuvitella muita valmistajia jotka kohtelevat ostajia yhtä ylimielisesti. 'Osta nyt, auto tulee milloin tulee', ostit hienon värin, mutta ei olekkaan enää tarjolla, osta tummilla vanteilla, mutta saat vain hopeiset...... ja tietenkin pakko kromia jotta erikois versio sitten erottuuu kun se mahdollisesti tulee.

Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

pasuunaC3

Kyllä näin näkyy olevan ikävä kyllä.. kyllähän sitä huhti/toukokuuta eläteltiin itellekki. Ei se auta kun odottaa
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

piokon

Aikamoista lottoarvontaa tuntuu nää tuotantoviikot olevan.

tet

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 03.05.17 - klo:20:10
Toki ymmärrän että uudessa mallissa on pitkä odotusaika, mutta skodan haluttomuus valmistaa osto järjestykssä tai edes tiedottaa arvioidusta valmistus viikosta on varsin eris kummallinen ja aiheuttaa turhaa vaivaa.

Jos ne valmistettaisiin tilausjärjestyksessä, niin hinta olisi varmasti jotain ihan muuta. Tuotanto on optimoitu niputtamalla samankaltaiset autot yhteen, eli tietynlaisia valmistetaan paljon peräkkäin - esimerkiksi samanvärisiä, tai samalla koneella olevia ym. En tunne kriteereitä joilla ne niputetaan sen tarkemmin, mutta sama se on muillakin teollisuuden aloilla. Tuotanto on tehokkampaa kun pystytään valmistamaan paljon samaa tuotetta peräkkäin, siksi tuotanto suunnitellaan sykleihin joissa mahdollisimman samanlaiset tuotteet valmistuvat aina samassa "erässä".

Tähän päälle tulevat autoissa sitten tietenkin myös maakiintiöt, ainakin silloin kun kapasiteettia on rajoitetusti. Ja nyt sitä todella on. Esimerkiksi SEATin seuraavaksi esiteltävä iso katumaasturi tullaan kuulemma valmistamaan Wolfsburgissa sen takia, että niin SEATin oma tehdas Martorellissä kuin Skodan tehdas Kvasinyssä (jossa myös Kodiaq tehdään) ovat tupaten täyteen buukattuja.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Candywhite

Lainaus käyttäjältä: tet - 04.05.17 - klo:08:38
Tuotanto on tehokkampaa kun pystytään valmistamaan paljon samaa tuotetta peräkkäin, siksi tuotanto suunnitellaan sykleihin joissa mahdollisimman samanlaiset tuotteet valmistuvat aina samassa "erässä".

Toki ymmärrän 'niputtamisen' sopiviin eriin. Mutta vaikka kuinka käytän mielikuvistusta, en saa viittä kuukautta kulumaan siihen että tulee riittävän monta 'samanlaista' autoa, jotta niille voitaisiin antaa tuotantoviikko.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

Candywhite

15.12.2016 tilattu, tänään tuli valmistusviikko 20. Mielummin olisin ottanut my2018 auton, mutta näillä mennään. Käytännössä toimitusaika tulee olemaan noin 6 kuukautta.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

tet

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 04.05.17 - klo:09:45
Toki ymmärrän 'niputtamisen' sopiviin eriin. Mutta vaikka kuinka käytän mielikuvistusta, en saa viittä kuukautta kulumaan siihen että tulee riittävän monta 'samanlaista' autoa, jotta niille voitaisiin antaa tuotantoviikko.

Syynä lienee tässä tapauksessa se maakiintiö. Oman Atecan kohdalla meni 6,5 kk ennen kuin tuotantoviikko vahvistui, sitten itse auto valmistuikin viikon kuluttua tästä. SEATin joku pomomies taannoin haastattelussa lausahti, että Atecalle on varattu tuotantokiintiö 60000 autoa vuodessa, mutta kaupaksi menisi tuplaten jos olisi mitä myydä. Samassa tehtaassa kapasiteetista kilpailee Kodiaq ja voisi arvata että senkään kiintiö tuskin vastaa vielä kysyntään.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Raimo247

Niin..

Englannin väkiluku 53 miljoonaa
Saksa 81 miljoonaa
Ranska 66 miljoonaa

Ja aika moni muukin eurooppalainen maa enempi kuin Suomessa.

Lisäksi kun huomioi sen, että autotehdas ilmeisesti myy korkean verotuksen maihin tuotteensa pikkuisen halvemmalla, niin sanoisin että on ihme että Suomeen saa uutuusmallin alle vuoden tilausajalla.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

vasara

Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 04.05.17 - klo:13:13
Niin..

Englannin väkiluku 53 miljoonaa
Saksa 81 miljoonaa
Ranska 66 miljoonaa

Ja aika moni muukin eurooppalainen maa enempi kuin Suomessa.

Lisäksi kun huomioi sen, että autotehdas ilmeisesti myy korkean verotuksen maihin tuotteensa pikkuisen halvemmalla, niin sanoisin että on ihme että Suomeen saa uutuusmallin alle vuoden tilausajalla.
Ei myy Suomeen autoja halvemmalla.. ei autotehdasta kiinnosta suomalainen verotuskäytäntö.
Suomi on tehdashinnoissa Eu keskitasoa. Tästä löytyy tilastot.

Pitkät odotusajat johtuu yksinkertaisesti siitä, että uutuusmalleja myydään enemmän kuin saadaan tuotettua.
Esim. Aikoinaan Yetin kohdalla englantilaisten odotusaika oli pahimmillaan yli vuosi. tet tuossa edellä mainitsikin maakiintiöt. Ei auta edes suurempi markkina-alue, jos tavaraa ei tule linjoilta riittävästi.
Monilla muilla valmistajilla samoja pulmia suosittujen uusien mallien kanssa.. se vuoksi esim. mersun GLC:tä valmistetaan myös Suomessa. Yritetään tyydyttää kova kysyntä.

wind

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 03.05.17 - klo:20:22
Kyllä näin näkyy olevan ikävä kyllä.. kyllähän sitä huhti/toukokuuta eläteltiin itellekki. Ei se auta kun odottaa

tuli tieto eilen että viikolla 20 valmistus ja siitä n. 3vko kodiaq suomessa, saa nähdä pitääkö taaskaan paikaansa.

Candywhite

Kauppalehdessä tänään.

"Omaa Kodiaqiaan jonottaville Å koda-kauppiaat tarjoavat asiakaskohtaisilla tarjouksilla vuokralle Superbin."

Onko kukaan saanut tarjousta vuokra suberbistä? Jotenkin luulis että skoda olisi tarjonnut näitä niille jotka ovat tilanneet kodiaqin ja odottaa sitä.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

pasuunaC3

Ei minkään näköistä autoa ole tarjottu.. vasta kyselin myyjältä mitä tehdään kun auton PITI tulla kesäkuussa ja kun ei näy tulevan on heinäkuuksi lomat ja reissut varailtu ja suuniteltu mutta nyt ei ole autoa heinäkuuksi :D joku tarvitaan mutta eiköhän tuokin superb maksa 400e kuussa että kallista on odottaa....
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 04.05.17 - klo:13:46
Ei myy Suomeen autoja halvemmalla.. ei autotehdasta kiinnosta suomalainen verotuskäytäntö.
Suomi on tehdashinnoissa Eu keskitasoa. Tästä löytyy tilastot.

Löytyisikö joku linkki missä tästä olisi mustaa valkoisella ?
Kiinnostaa oikeasti koska minulla on ollut asiasta voimakkaasti päinvastainen käsitys.


vasara

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 05.05.17 - klo:11:52
Löytyisikö joku linkki missä tästä olisi mustaa valkoisella ?
Kiinnostaa oikeasti koska minulla on ollut asiasta voimakkaasti päinvastainen käsitys.
OT..
Autovero- ketjussa on aihetta jo käsitelty. ec.europa.eu löytyy verottomien autojen hintatilastoja Eu- maissa automerkki- / malli- kohtaisesti. Valitettavasti vain vuoteen 2011 saakka, jonka jälkeen hintojen harmonisointi edelleen jatkunut.

Tuossa lyhyt kooste 2011 tilanteesta: http://ec.europa.eu/competition/sectors/motor_vehicles/prices/2011_07_a.pdf

Noin yleisesti.. Itä-Euroopan maat (+Englanti & Tanska) nauttii halvimmista tehdashinnoista. Suomi ei ole siellä halvimmassa päässä, kuin joidenkin merkkien / mallien osalta. Vastaavasti joidenkin merkkien osalta Suomi on kalleimpia.. keskimäärin siellä välimaastossa / hieman sen alapuolella. Vastaavasti varakkaiden maiden, kuten Saksa ja Luxembourg, tehdashinnat ovat kalleimmat.
Keskimäärin (kaikki automerkit huomioiden) erot on melko pieniä kaikkien Eu- maiden välillä, mutta automallikohtaisesti erot voi olla suuriakin.

Hapero79

Tuossa briskodaa lukeneneena olen ihmetellyt, että millä ilveellä britit saa autonsa jopa 10 viikon toimitusajalla ja muutenkin kaikki tieto, kuten valmistusajat jne. tulee kivuttomasti. Suomessa tilauksia tehty viime vuoden puolella eikä mitään tietoa valmistuksesta saati luovutuksesta. Mietinkin, että johtuuko kaikki nämä ongelmat maahantuojan huonoudesta vai mikä tässä mättää?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy