Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: silakka80 - 04.07.16 - klo:14:06
Jos kuume on pahasti päällä, niin suosittelen katsomaan että moottoriremppa öljynkulutuksen puoleen on jo valmiiksi teetetty. Uusimmista koneista eli 125Kw tuo on korjattu?

Ilmeisesti 2l 165Kw ja 155Kw vm.2012 eteenpäin ovat varustettu kunnollisilla männänrenkailla.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

Latexi

Mulla oli a4 155 Kw tfsi, vuosimalli -12 eikä se vienyt ylimääräistä öljyä vaihtovälin aikana. Siis ei tarvinnut lisätä lainkaan välillä, mittarin mukaan öljyn pinta oli pudonnut noin neljänneksen vaihtovälillä. Nyt on sama merkki uudemmassa kuosissa, uskalsin siis pysyä merkissä.
Latexi

V.N

Öljynsyönti ongelmaa olis. Auto on -08 2.0 tfsi. Männät ym.hilppeet on vaihdettu 132km.kohdalla. Nyt mittarissa 181tkm. Ostin auton viikko sitten liikkeestä, huolto tehty vajaa 1000km.sitten. Nyt sitten halus litran öljyä. Pakokaasu tuoksahtaa vähän palaneelta öljyltä. Meinattiin myyjän kanssa kokeilla pcv venttiilin vaihtoa jos sillä loppus toi öljyn palaminen. Mahtaakohan tosta olla apua kun tuo syöminen on aika reilua..
A4 b8 2.0 tfsi quattro
Bmw s1000rr

arskas

Miten saa lisättyä remac 3 ohjaimen tehdasasennettuun lämmittimeen jossa on kaukosäätö?

Kauko-ohjaimen vastaanottimessa oli kolme johtoo joissa kahdessa oli + ja kolmas oli maa. Ilmeisesti tuossa ei ainakaan mitään analogista liikennettä tapahdu?

jpvain

Nyt aamulla lähtiessä liikkeelle heitti aivan uudenlaista herjaa https://postimg.org/image/hqy40ra2b/ mitähän tuo tarkoittaa, jokin vika käsijarrun sähköissä mutta mikähän olisi...
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Latexi

Jotenkin tulee mieleen, että jarrut eivät ole jostain syystä kytkeytyneet päälle. Oliskohan siellä lunta jossain sopimattomassa paikassa tms.?
Latexi

jpvain

Auto oli yön lämpimässä tallissa, ja käynnistäessä heti heitti tuon herjan, nyt kun pysäköinnin jälkeen lähdin uudelleen ajamaan, oli varoitus kadonnut ja käsijarru toimii taas, mystistä...
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Latexi

Latexi

jpvain

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 03.11.16 - klo:14:52
Lunta..?

Ei ole tänne niin paljoa lunta suotu vielä, että olisi lunta voinut olla, tallissa jo näkyi tuo valo/symboli sitäpaitsi...
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

välkky

Kosteutta väärässä paikkaa?

VCDS:llä koodit niin vois tietää enemmän.
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

jpvain

Lainaus käyttäjältä: välkky - 04.11.16 - klo:14:52
Kosteutta väärässä paikkaa?

VCDS:llä koodit niin vois tietää enemmän.

Joo täytyypä huomenna kurkistaa koodit
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

peksinaattori

Apua kaipaa mies mäessä.

Kannattaako puuttua vuoden -12 1.8 tfsi quattroon manuaalilaatikolla, ajettu 50 tkm?
Vieläkö näissä on sitä öljy- ja jakohihnaongelmaa?
Hyvä ajettavahan tuo on, pitää vielä testailla havaitsinko mutteria ohjauksessa, tässähän ilmeisesti sähköllä toimiva tehostin.

Eagle

Tuo on ketjukone. Öljyä ei syö, tuossa koneessa on se hyvä puoli että siinä on sekä suora että epäsuora ruiskutus joten karstoittumispulmat lienevät vähäisempiä kuin suoraruiskumoottoreissa. Mulla oli tuo kone aiemmassa A5 :ssä ja ajoin sillä pari vuotta ilman ongelmia.

peksinaattori

Lainaus käyttäjältä: Eagle - 13.11.16 - klo:15:09
Tuo on ketjukone. Öljyä ei syö, tuossa koneessa on se hyvä puoli että siinä on sekä suora että epäsuora ruiskutus joten karstoittumispulmat lienevät vähäisempiä kuin suoraruiskumoottoreissa. Mulla oli tuo kone aiemmassa A5 :ssä ja ajoin sillä pari vuotta ilman ongelmia.

Kiitos vastauksesta.
Koneessa ei sinänsä tunnu mitään propleemia olevan. Sensijaan ohjaus on maantieajossa tosi raskas ja taitaa sitä mutteriakin esiintyä. Jotenkin vaikea ajettava juuri tuon ohjauksen takia.

Eagle

Ohjauksen osalta kannattaa tarkistaa, että kaikki päivitykset on tehty. Kun auto kytketään testeriin niin näkevät onko uudempaa päivitystä olemassa.

ef0p

Moikka!

Chätistä helppo aloittaa, eilen ostettu vuoden 2014 A4 Avant 1.8TFSI ja kyseessä eka oma VAG auto yleensäkin. Reilu 600km takana ja hyvät fiilikset autosta. Tänne voisin heittää ihan muutaman pikku kyssärin. Olenko edes oikealla osastolla, kuvittelen auton olevan B8 mallia. Auton kummastakaan tupakansytyttimestä en saanut ladattua iPhonea. Ihmetystä aiheuttaa myös, että avattaessa keskuslukituksen vain kuskin oven lukitus aukeaa. Vänkäri tai takaovet eivät aukea vasta kun painan kuskin ovesta avaan lukituksen.

ef0p

Moi!

Chätistä helppo aloittaa, eilen ostettu vuoden 2014 A4 Avant 1.8TFSI ja kyseessä eka oma VAG auto yleensäkin. Reilu 600km takana ja hyvät fiilikset autosta. Tänne voisin heittää ihan muutaman pikku kyssärin. Olenko edes oikealla osastolla, kuvittelen auton olevan B8 mallia. Auton kummastakaan tupakansytyttimestä en saanut ladattua iPhonea. Ihmetystä aiheuttaa myös, että avattaessa keskuslukituksen vain kuskin oven lukitus aukeaa. Vänkäri tai takaovet eivät aukea vasta kun painan kuskin ovesta avaan lukituksen.

Ktk

Autosi on B8 koppaa, ja siitä facelift, jotkut kutsuu B8.5.

Pistokkeisiin tulee sähköä vain kun autossa virrat päällä. Jos oli niin tarkasta sulake.

Tuon lukituksen toiminnan pystyt säätämään radion Car-valikon kautta. Sinne on joku ruksannut nyt päälle tuon että vain kuskin ovi aukeaa ekalla kaken painalluksella.

Arcca

Ja eikös kaikki ovet aukea sitten tuplapainalluksella tuolla asetuksella.
Näin oli ainakin pasuuna cc:ssä kun oli koodannut tuon yhden painalluksen kuskin oven avauksen päälle. (Edit. Ihan kätevää cc:n tapauksessa koska muuten kaikkien ovien karmittomat ikkunat jumppasi turhaan vaikka vain kuski meni sisään).
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

NRajis

Joku prefaceliftiin laittanut cupra r lippaa? Kuvia?

JLa

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 19.02.17 - klo:20:50
Ja eikös kaikki ovet aukea sitten tuplapainalluksella tuolla asetuksella.
Näin oli ainakin pasuuna cc:ssä kun oli koodannut tuon yhden painalluksen kuskin oven avauksen päälle. (Edit. Ihan kätevää cc:n tapauksessa koska muuten kaikkien ovien karmittomat ikkunat jumppasi turhaan vaikka vain kuski meni sisään).

Ekalla painalluksella avautuu vain kuskin oven lukitus ja tokalla muiden ovien lukitukset, jos näin on valikosta säädetty.

Ovet saa säädettyä avautumaan kaikki kerralla yhdellä painalluksella, ihan miten kukakin näkee parhaimmaksi käytännöksi. Yhden painalluksen "taktiikka" toimii parhaiten silloin jos ajelee paljon yksin.

Turbokiisseli

Lainaus käyttäjältä: NRajis - 22.02.17 - klo:17:53
Joku prefaceliftiin laittanut cupra r lippaa? Kuvia?

B8:n puskuri lienee toistakymmentä senttiä leveämpi kuin Cupran, eli minusta lippaa ei tähän koriin saa järkevästi mitenkään.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

eeti

Terve

Kysymystä B8:in latausjännitteestä. 2,0TDI -08 vuotinen ja talvella piti uusia alkuperäinen akku. Nyt pitänyt ajaa pääosin työmatkaa noin 5km suuntaansa ja viikonloppuna hieman pidempi matka. Nyt alkoi käynnistymään huonommin ja napajännite oli jo yhentoista voltin puolella. Muutaman kerran olen lataillut akkua ja heti alkaa ottamaan ajon jälkeen 22 amppeeria joten aika tyhjänä akku on..
Oon seurannu latausjännitteitä ja ajossa se ei nouse ko juuri 13.0 tai 13.1 volttiin. Pakkasilla aika paljon jää vajaaksi eikä se tuolla jännitteellä paljon virtaa ota vastaan. Edes pidemmällä ajolla ei nouse jännite ylemmäs..
Onko kanssa-ajajilla tietoa missä volteissa normaalisti pyörii latausjännite? Laturi pukkaa suoraan 14 volttia ulos mutta ilmeisesti tuo hieno managementti laskee jännitteen? Hiilipaketin vaihoin tuossa keväällä kun loppui hiilet kesken.

mabe

Olihan autolle kerrottu että akku on vaihdettu? Tuo epäulee akkua vanhaksi jos ei ole kerrottu ja lataa akkua hitaammin.

Vaatii läppärin ja vcds tai muun työkalun jolla akun sarjanumero annetaan koneen muistiin.

eeti

Joo on. Exiden paikalla vaihossa koodattiin ja katoin että tämä palikka oli juuri jossa oikeat koodit ohjainlaitteelle. Samankokoinen akkukin sinne meni paikalle.

Muljunen

Lainaus käyttäjältä: eeti - 05.04.17 - klo:10:48
Terve

Kysymystä B8:in latausjännitteestä. 2,0TDI -08 vuotinen ja talvella piti uusia alkuperäinen akku. Nyt pitänyt ajaa pääosin työmatkaa noin 5km suuntaansa ja viikonloppuna hieman pidempi matka. Nyt alkoi käynnistymään huonommin ja napajännite oli jo yhentoista voltin puolella. Muutaman kerran olen lataillut akkua ja heti alkaa ottamaan ajon jälkeen 22 amppeeria joten aika tyhjänä akku on..
Oon seurannu latausjännitteitä ja ajossa se ei nouse ko juuri 13.0 tai 13.1 volttiin. Pakkasilla aika paljon jää vajaaksi eikä se tuolla jännitteellä paljon virtaa ota vastaan. Edes pidemmällä ajolla ei nouse jännite ylemmäs..
Onko kanssa-ajajilla tietoa missä volteissa normaalisti pyörii latausjännite? Laturi pukkaa suoraan 14 volttia ulos mutta ilmeisesti tuo hieno managementti laskee jännitteen? Hiilipaketin vaihoin tuossa keväällä kun loppui hiilet kesken.

Mittaa laturin päästä se latausjännite ja vertaa sähkökeskuksen lukemaan.
Minulla oli n.1.5v ero joka tuli suurimmilta osin laturin ja startin välissä, jossa taisi olla 1.2v jännite eroa.
Kaapeli voi siis olla yksinkertaisesti "rikki" tai liitokset niissä jotenkin surkeat.

Itse vaihdoin sähkökeskukselta tulevan johdon kokonaan ja käänsin vähän lyhempää reittiä samalla.
Todella veemäinen homma, kun startille ei pääse oikein mitenkään järkevästi, mutta tulipahan tehtyä.
Nyt on sähkökeskuksella 14.8v lataus jännite ja auto lataa sekä lähtee talvella käyntiin, toisin kuin 2 aiempana talvena.

eeti

Lainaus käyttäjältä: Muljunen - 16.04.17 - klo:18:01
Mittaa laturin päästä se latausjännite ja vertaa sähkökeskuksen lukemaan.
Minulla oli n.1.5v ero joka tuli suurimmilta osin laturin ja startin välissä, jossa taisi olla 1.2v jännite eroa.
Kaapeli voi siis olla yksinkertaisesti "rikki" tai liitokset niissä jotenkin surkeat.

Itse vaihdoin sähkökeskukselta tulevan johdon kokonaan ja käänsin vähän lyhempää reittiä samalla.
Todella veemäinen homma, kun startille ei pääse oikein mitenkään järkevästi, mutta tulipahan tehtyä.
Nyt on sähkökeskuksella 14.8v lataus jännite ja auto lataa sekä lähtee talvella käyntiin, toisin kuin 2 aiempana talvena.

Noniin. Näyttää olevan sama vika mulla. 1.5v katoaa jännitettä laturin ja sähkökeskuksen välillä. Näyttää olevan suora johto keskukselta startille ja laturille. Näyttää 0ohm vastukseksi mutta voikin kyllä kyykätä virran alla. Pitänee laittaa uus roikka välille niin alkaa lataamaan! Kiitos vinkistä!

RazeR1

-01 GTI Golffi päivitetty automaattivaihteiseen (Multitronic) vm. -08 2.0 TDI A4:seen. Nyt kun olen viikon Audilla ajellut niin kieltämättä alkaa kiinnostus lastuun heräämään. Onko kukaan käynyt automaattivaihteista A4:sta lastuttamassa?

Manuaalivaihteistolla ja samalla koneella olevia Audeja kyllä tiedän että on lastutettu, mutta entä automaattivaihteistolla olevia?

jummi78

Autokuumetta lääkitty facelift mallin B8 A4:llä. Edellisen Audin jälkeen pari vuotta meni Passatilla kunnes autokauppias teki ohittamattoman tarjouksen.  Vaihdon seurauksena sai ahtaammat sisätilat ja pienemmän takakontin, mutta toisaalta kuskilla on hauskempaa ja herätti toiveet nopeasti saapuvista quattrokeleistä..

Onko jollain kokemusta käykö alkuperäset A4 B9 vanteet B8-malliin?  Muuten speksit on kaiketi samat molemmissa paitsi B9:n ET-luku on 38 kun B8 taitaa olla n. 45.



- Jarkko

Flat

Lainaus käyttäjältä: jummi78 - 13.08.17 - klo:16:00

Onko jollain kokemusta käykö alkuperäset A4 B9 vanteet B8-malliin?  Muuten speksit on kaiketi samat molemmissa paitsi B9:n ET-luku on 38 kun B8 taitaa olla n. 45.



- Jarkko

Kokemusta ei ole käyttää B9:n vanteita B8:ssa, mutta kokemusta on B8:sta ja B9:stä.
Tuo ET:n muutos ei aiheuta ongelmia. Itse ajelin B8:lla ET 32:lla, koossa 225/45R18 ja 225/40R19.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy