Tiguanin lastutus

Aloittaja Tiksu, 05.01.12 - klo:00:51

« edellinen - seuraava »

Tiksu

Tervehdys
Muutaman kaverin kanssa keskusteltuani lastutuksesta, mielipiteet jakautui tietenkin laidasta laitaan!
On firmaa ja nettiputiikkia joista boksin saa helposti kotiin ja asennuskin näyttää sujuvan ilman työkaluja. Esim:
http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/Volkswagen-Tiguan-2-0-TDI-CR-DPF-2920-r.html
Onko kenelläkään kokemusta aiheesta? Jostakin kuullut että vilkuttelee merkkivaloja asennuksen jälkeen?
Ei näyttäis ainakaan hinnalla olevan pilattu

TBA

Halvemmalla saat vastaavan "lastutuksen", kun laitat common rail painesäiliön paineanturin johtoon potikan, jolla saat anturin näyttämään pienempää painetta, kun ko. säiliössä todellisuudessa on. Tehon lisäys perustuu siis virheelliseen anturitietoon. Hehkulampunkin saa palamaan kirkkaammin, kun nostaa jännitettä. Kestoikä vaan samalla laskee ;-)

Jude

Tuohon commonrail kiskon paineanturin huijaamiseen perustuu myös tuo racechippi.
Itselläni on hyvät kokemukset BSR:n ohjelmasta 2,0 commonrailissa. Tosin golffin osalta.
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

jjj84

Boksia en laittaisi noin uuteen, äkkiä hajoat koko moottorin. Softaus on ainoa oikea nykyaikaiseen koneeseen.

En tiedä miten esim. boksi suhtautuu dpf regeneroinnin poltoaineensyöttöön tai esi/jälkisyöttöihin... mahtaako pidentää kestoa ja sen myötä koko kone antautuu (sulaa...) jossakin vaiheessa.

Boksi 200e vs. softat 600e, en lähtisi leikkimään noin pienen summan takia, varsinkin kun softa toimii todennäköisesti paremmin ja antaa voimaa paremmin koko kierroslukualueelle.

skk

Bokseja ja softia - kumpiakin, on hyviä sekä halpoja. Halvat yleensä tulevat kalliiksi.
(Ja kallis on laadukasta, joten lopputuleman se halpa olikin laadukkain?  ;D )

TAG

Olis kyllä houkuttelevaa kokea :)

http://en.bsr.se/products/t1605/

PPC3:lla päivitykset vakio/viritys välillä itse ja netin kautta päivitysten lataus.
Huonolta kuulostaa huoltovälin putoaminen 15tkm/1v.

qsla

Jotenkin tuntuu samanlaiselta viritykseltä tuo bsr:n boxi kuin ne vastusviritykset mistä oli aikanaan puhetta ;D Toisaalta ihan kätevä jos tuo toimii, mutta mahtaakohan saada oikeasti tuntuvaa tehonlisäystä? Plus tietenkin se että takuu menee moottorilta ja voimansiirrolta :o
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Jude

En tiedä onko BSR:llä jotain boxejakin myynnissä (epäilen suuresti), mutta tuo omani ainakin ladattiin OBD portista sisään.
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: Jude - 03.10.12 - klo:17:46
En tiedä onko BSR:llä jotain boxejakin myynnissä (epäilen suuresti), mutta tuo omani ainakin ladattiin OBD portista sisään.

Ei oo mitään bokseja. PPC yksiköstä puhutaan ilmeisesti boksina. ;D

TAG

Käsitykseni mukaan BSR systeemi toimii niin, että ostat PPC3 boxin (ohjelmointia varten, ei jää autoon) itsellesi ja annat autosi tarkat tiedot, jonka pohjalta tekevät/valitsevat softan autoosi. Sitten netin kautta ohjelma ladataan boxiin. Ohjelmointiboksi kiinni OBD porttiin ja käynnistetään lataus autoon. Tässä yhteydessä boksiin ladataan auton alkuperäinen ohjelma, jonka saa vastaavasti napista palautettua takaisin, niin haluttaessa.

Jos tulee uusia päivityksiä, niin sitten netistä lataamaan ja uuden ohjelman sisäänajo.

...niin, siis itsellä ei käytännön kokemusta tuosta. Tuntuu olevan ainakin Saab piireissä aika käytetty puulaaki.

Jude

Autoon saa BSR:n ohjelman ilman omaa ppc3 ohjelmointipalikkaa(asennusliike asentaa omalla koneella), mutta itse ei pysty sitten vaihtamaan vakion ja virityksen välillä.
Omassa golffissa meni näin.
- virisoftan asennus docpowerilla
- volkkarilta tuli päivitys joka koski egr:n käyttöä ym. (tehot tippuivat vakioon)
- ostin ppc boksin. Imuroin uuden vakio softan autosta
- lähetin BSR:lle uusitun vakiosoftan
- muutaman päivän päästä tuli uusi virisofta jonka laitoin ppc:llä autoon
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

TAG

Lainaus käyttäjältä: Jude - 08.10.12 - klo:21:08
Autoon saa BSR:n ohjelman ilman omaa ppc3 ohjelmointipalikkaa(asennusliike asentaa omalla koneella), mutta itse ei pysty sitten vaihtamaan vakion ja virityksen välillä.
Omassa golffissa meni näin.
- virisoftan asennus docpowerilla
- volkkarilta tuli päivitys joka koski egr:n käyttöä ym. (tehot tippuivat vakioon)
- ostin ppc boksin. Imuroin uuden vakio softan autosta
- lähetin BSR:lle uusitun vakiosoftan
- muutaman päivän päästä tuli uusi virisofta jonka laitoin ppc:llä autoon
Ei nyt osu kokemus ihan Tiguaniin, mutta onko ollut hyvät kokemukset softasta? Oletko muuttanut huoltoväliä yms.?

Jude

Minulle jäi hyvä kokemus tuosta BSR:n ohjelmasta. Oli Golffissa noin 8000km-55000km ajan eikä mitään ongelmia ollut.
Öljyt olen aina vaihtanut volkkareihin viimeistään 15tkm kohdalla. ja auton olen huollattanut normaalisti LL ohjelman mukaisesti. Sekä syksyisin olen vaihtanut polttoainesuodattimen ja raitisilmasuodattimen.
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

Mtyy

Joo, ei missään nimessä kannata laittaa mitään irtonaista viripurkkia rikkomaan suuttimia ja pumppua sekä tukkimaan hiukkassuodatinta. BSR on varmasti hyvä, mutta toki saman asian ajavat myös hyvät softaviritykset.
Itse lääkitty CR-V 140hp/340Nm -> 180hp/400Nm+DPF OFF / OULU
Vikakoodien luku ja tehonlisäykset
Yhteydenotot: pm / @ / www / puh

Jude

Lainaus käyttäjältä: Mtyy - 24.10.12 - klo:20:19
Joo, ei missään nimessä kannata laittaa mitään irtonaista viripurkkia rikkomaan suuttimia ja pumppua sekä tukkimaan hiukkassuodatinta. BSR on varmasti hyvä, mutta toki saman asian ajavat myös hyvät softaviritykset.

Joo ei varmaan kauheesti eroa ole onko ohjelman valmistanut joku isompi firma (esim. juuri BSR) tai sitten joku joka tekee noita softia suoraan autoon, kunhan on vaan tarpeeksi ammattitaitoa.
Nykyisessä Transitissakin on tällähetkellä niinsanottu custom ohjelmointi, joka tehtiin ajamalla tienpäällä. (tosin pitäisi käydä vähän muuttamassa kun nykii isoilla vaihteilla kaasupohjassa)
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

gunman

#15
Tätä aihetta liipaten kysäisen.

Eli olen siis vähän piristämässä autoani ja parista paikkaa jo tarjoukset kyselty...
Haluaisin kuitenkin itse ensin tietää mikä on autoni vaihdelaatikon tyyppi/mille väännöille se on "suunniteltu"
2.0 TDI -08 Tiguan Tiptronic vaihteistolla. Moottorikoodi taitaa olla CBAB, mutta vaihtestokoodia en meinaa mistään löytää..
(x-määrän 6-pykäläisiä olen netistä löytänyt, mutta mistään ei ole löytynyt mainintaa että Tiguun olisi juuri niitä asennettu)

Voisikohan joku auttaa miestä mäessä?

Edit. tarkennuksena vielä siis.. Tarjoavat ohjelmissa 400nm vääntöä, mutta jos kyseinen loota olisi 400nm leimattu,
en haluaisi siihen ohjelmaan mitään "tappiarvoja"
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

qwe

Lainaus käyttäjältä: gunman - 09.04.13 - klo:15:38
Tätä aihetta liipaten kysäisen.

Eli olen siis vähän piristämässä autoani ja parista paikkaa jo tarjoukset kyselty...
Haluaisin kuitenkin itse ensin tietää mikä on autoni vaihdelaatikon tyyppi/mille väännöille se on "suunniteltu"
2.0 TDI -08 Tiguan Tiptronic vaihteistolla. Moottorikoodi taitaa olla CBAB, mutta vaihtestokoodia en meinaa mistään löytää..
(x-määrän 6-pykäläisiä olen netistä löytänyt, mutta mistään ei ole löytynyt mainintaa että Tiguun olisi juuri niitä asennettu)

Voisikohan joku auttaa miestä mäessä?

Edit. tarkennuksena vielä siis.. Tarjoavat ohjelmissa 400nm vääntöä, mutta jos kyseinen loota olisi 400nm leimattu,
en haluaisi siihen ohjelmaan mitään "tappiarvoja"


Vaihteisto saattaa olla JBG.

Huoltokirjan "Ajoneuvotiedot" tarralapussa on koodit.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

gunman

Lainaus käyttäjältä: qwe - 09.04.13 - klo:16:51

Vaihteisto saattaa olla JBG.

Huoltokirjan "Ajoneuvotiedot" tarralapussa on koodit.

Kiitokset, täytyypi googletella.
Juu, tarralapussa on koodeja iso liuta, mutta en noista mitään selkoa ottanut mikä tarkoittaa mitäkin...

Löytyypi sieltä myös tuo JBG-kirjainyhdistelmä.
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

gunman

Ei tunnu tuolla laatikkokoodilla tietoja irtoavan.
Kaikki 6 pykäläiset automaatit, mistä tietoja löytyy ovat tyyppimerkiltään 09(ja kirjain)(esim. G)
www.volkspage.net-sivuiltakaan ei löytynyt vaikka muiden lootien tietoja siellä on paljon...  :-\
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

qwe

#19
Joo ei ole paljoa. Mutta vain pahakello kauas kuuluu....

ETKA.ru sieltä löytyy JBG koodin takaa pari varaosa numeroa.

09m300036g
09m300035mx
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

gunman

Lainaus käyttäjältä: qwe - 09.04.13 - klo:21:06
Joo ei ole paljoa. Mutta vain pahakello kauas kuuluu....

ETKA.ru sieltä löytyy JBG koodin takaa pari varaosa numeroa.

09m300036g
09m300035mx

Kiitos, näillä alkoi lyyti kirjoittamaan, eli kyseessä on mitä ilmeisimmin monissa paikoissa mainittu 09m-vaihteisto.
Vaihteiston valmistaja oli/on Japanilainen Aisin.
Se on leimattu 450nm max-väännölle.
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

TAG

Lainaus käyttäjältä: gunman - 10.04.13 - klo:12:01
Kiitos, näillä alkoi lyyti kirjoittamaan, eli kyseessä on mitä ilmeisimmin monissa paikoissa mainittu 09m-vaihteisto.
Vaihteiston valmistaja oli/on Japanilainen Aisin.
Se on leimattu 450nm max-väännölle.

Kerro sitten mihin päädyt ja minkälaisia kokemuksia tulee. Aihe kiinostaa takuuajan jälkeen yhtenä vaihtoehtona.

4Emotion

Lainaus käyttäjältä: gunman - 10.04.13 - klo:12:01
Kiitos, näillä alkoi lyyti kirjoittamaan, eli kyseessä on mitä ilmeisimmin monissa paikoissa mainittu 09m-vaihteisto.
Vaihteiston valmistaja oli/on Japanilainen Aisin.
Se on leimattu 450nm max-väännölle.

Vanha topicci, mutta itselleni kiinnostava eli: GUNMAN, miten tämä Tiguanin lastuttelu sinulla päättyi aikoinaan, mihin päädyit ja millaiset kokemukset oli?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy