Tiguan 2.0 TDI suutinarvot ja huono käynti kylmänä

Aloittaja Ronklaaja, 26.12.21 - klo:12:32

« edellinen - seuraava »

Ronklaaja

Morjesta.

Tarvisi fiksumman neuvoa tiguanin ongelmiin. Kyseessä siis 2.0tdi 4motion CFFB koneella. Pitempään jo tehnyt sitä, että ei tahdo kiihtyä kylmällä koneella ja kuulostaa niin kuin kävisi kolmella sylinterillä. Kovilla pakkasilla ongelma entistä pahempi. Ongelmaa ei ole jos lämmitän auton kunnolla webastolla.

Olen vaihtanut aika vasta massapyörän, pa-suodattimen, polttoaineen paineen säätöventtiilin, map ja maf anturin.

Ylivuotestin olen tehnyt, ja tässä 1 ja 4 sylinterien patsaat 2 ja 3 sylintereiden suuttimiin about 1cm korkeampi patsaat.

Tänään kävin katsomassa suuntinarvot kylmällä koneella ja lämpilällä. Tämän kaltaiset setit sain irti:

Kylmällä koneella ajettaessa 1 sylinterin suutin saa korkeita arvoja ja ilmeisesti tuo 4 sylinteri sitten tätä kompensoi?




Kun kylmällä huonolla käynillä painaa lapun lattiaan niin arvot kaikki menee tämmöiseksi:




j logo png

Lämpimällä koneella arvot on jotakuinkin tätä luokkaa:




Mietin siis voisiko näistä päätellä ongelman olevan 1 sylinterissä? Kylmällä koneella huonon käynnin aikaan 1 sylinterin korjausarvot on muihin verrattuna reilusti korkeamma eli välillä +2-3 luokkaa. Onko ihan hakuammuntaa ja voiko näistä päätellä mitään? Lämpimällä koneella arvot pysyvät ±1 välillä eikä lämpimällä koneella arvot paukahda tuonne 3:meen niin kuin 2 kuvassa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy