Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - pekeke

#1
Sattui just Kanarialla vastakkainen kokemus, uudenkarhea Kia Rio, kaikki toimi heti ilman eri ihmettelyä, ihan kuin vanhoina hyvinä aikoina. Mitään känny/navijuttuja en tietenkään edes yrittänyt, olikohan siinä edes. Radiokin harvinaisen helppo ja looginen, näistäkin saadaan nykyään semmosia pulmapelejä.
#2
Ongelma ei ole niinkään rengaskotelot kuin herkästi jäätä keräävät vanteet, tällöin pyörät epätasapainossa ja ravistavat paikat hampaista.
#3
Onko kululutus normaalia, ettei ole lisääntynyt, kävisi liian rikkaalla.
#4
^Pyörien kausivaihto on kyllä helppo varmistaa niin ettei henki lähde. Pitää vain ajatella sen pahimman vaihtoehdon kautta.
#5
Lainaus käyttäjältä: heller - 31.08.22 - klo:11:39
Ei kyllä E-tecissä pitäisi vetää yhtään ilman moottoria, kun moottorigeneraattori on hihnalla kiinni koneessa.

Tuo 50Nm lisävääntö on pääosin lähdöissä. Ei vaikuta maksimivääntöön (200/250Nm). Saadaan vain kulutusta alas kun kiihdyttäessä akusta saadaan voimaa koneelle.

Myyjäkin väitti ettei liiku pelkällä sähköllä. Ajaessa kuitenkin ilmiselvästi niin tekee, ei pelkästään rullaile vaihde vapaalla kone sammuksissa vaan lisäksi tuntuu selvää vetoa, pakko olla sähköistä.
#6
^Olen huomannut saman kuin testissä, tämän uuden 1.5 e-tecin alusta on selvästi löysempi ja epämääräisempi kuin aikaisempien ocujen, olisi pitänyt varmaan ottaa huonon tien alusta. E-tec toimii, välillä auto kulkee ja vetää vaikka moottori sammuksissa ja kierrosluku pyöreä nolla.
#7
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
12.08.22 - klo:09:29
^Eiku päinvastoin, kaistavahti on aina automaattisesti päällä jos sitä ei erikseen kytke pois päältä.
#8
Niin, yleensähän narina kuuluu juurikin jostain apparin penkin suunnasta.
#9
Lainaus käyttäjältä: pekeke - 04.03.22 - klo:09:22
Jep, tässä uudessa sama juttu kuin edellisessä mallissa, märkänä jarrut eivät aluksi pidä, vaativat parin sekunnin lämmityksen/kuivauksen ennenkuin jarruttavat. Jarrupalojen materiaali/muuta?
Vähän sekoilin, mulla siis e-tec, mutta jarruongelma lienee sama.
#10
Lainaus käyttäjältä: miguels - 10.02.22 - klo:21:12
Jarrut ovat myös todella surkeat, joita huolto ei saa kuntoon.

Jep, tässä uudessa sama juttu kuin edellisessä mallissa, märkänä jarrut eivät aluksi pidä, vaativat parin sekunnin lämmityksen/kuivauksen ennenkuin jarruttavat. Jarrupalojen materiaali/muuta?
#11
Itseä kanssa aina aik. rieponut tämä sammuttelu, mutta e-tecissä niin huomaamaton että ei juuri kiusaa.
#12
En usko, että osia odottaviin autoihin tehdään mitään muuta kuin isketään chipit paikoilleen kun ne viimein ovat saapuneet.
#13
Pitäisikö pariksi päiväksi sopia, että ocussa on vaan kausivalot päällä. Hyvää joulua kaikille kanssajännittäjille!
#14
Lainaus käyttäjältä: pekeke - 07.12.21 - klo:12:56
Mikäs tää oli kun uudessa e-tecissä(1.5/dsg), aamulla webaston jälkeen ilmoittaa, että "travel assist ei käytössä", "moottorihäiriö ota yhteys huoltoon", eikä suostu edes yrittämään käynnistyä. Hetki sadetanssia, ovien remputusta lukkoon ja auki niin käynnistyy ja ajossa herjat häviää, tosin näyttö jumittuu näyttämään radiokanavaa, ei mene home/menutilaan lainkaan.

Nämä korjautui päivityksellä, bittivika siis.

Onko tässä uudessa ocussa perinteistä trippimittaria lainkaan, mieluiten satojen metrien tarkkuudella?
#15
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
08.12.21 - klo:18:54
Mistä löytyy trippi, sadan metrin tarkkuudella toimiva? En
Löytänyt valikosta enkä ohjekirjasta.
#16
Mikäs tää oli kun uudessa e-tecissä(1.5/dsg), aamulla webaston jälkeen ilmoittaa, että "travel assist ei käytössä", "moottorihäiriö ota yhteys huoltoon", eikä suostu edes yrittämään käynnistyä. Hetki sadetanssia, ovien remputusta lukkoon ja auki niin käynnistyy ja ajossa herjat häviää, tosin näyttö jumittuu näyttämään radiokanavaa, ei mene home/menutilaan lainkaan.
#17
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
04.12.21 - klo:16:55
Epävakaata softaa, nyt pääsi kakkanauru. E-tec nyt toista päivää
käytössä, vielä ei mitään. Pelko persiissä kun näitä lukenut.
#18
Kiitti, hassua etteivät tiedä mitä myyvät :)
#19
Uskoin myyjää ettei sitä ole. Ei ainakaan nappulaa sillä symbolilla.
#20
Tilasin 19.3., sain tänään, 1.5 e-tec HB DSG style. Toistaiseksi kaikki toimineet, en aio yhdistää puhelimeen lainkaan, tuulilasin lämmityksen puuttuminen vähän ihmetytti. Kaistavahtia ei kai saa kokonaan pysyvästi pois.
#21
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
10.11.21 - klo:12:56
^Kyllä se kaava toimii tässäkin, jos halkaisija on 2cm suurempi, niin pii x halkaisijoiden ero, eli n. 6.3cm on kehämittojen ero.
#22
^Ei muuten aina käynnisty vaikka toimii ohjekirjan mukaan ja painaa sillä avaimen itse avainosalla käynnistysnappia. Kokemuksen mukaan tämä varakäynnistysproseduuri vaatii useimmiten pitkää pinnaa, stressaavaa sinänsä.
#23
Maaliskuusta asti odottanut uutta, pölyä kerätty nyt yli puoli
vuotta ja samoilla kitkoilla ajettu, en muuten siivoa.
#24
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
14.10.21 - klo:21:00
Riittää kun painaa vanteen aukoista tangolla jarrukilpeä,
kiilautunut kivi irtoaa.
#25
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
05.09.21 - klo:10:39
Ei tarvitse rengasta irroittaa, riittää kun painelee jollain
tangolla kilpeä vanteen aukoista.
#26
Tuli mieleen, että Saksassa tulvineet rankkasateet siirtyivät nimenomaan Tsekkeihin. Nyt tilauksessa olevat autot lionneet siellä avokentällä, huhuu.
#27
ID.4 / Vs: ID.4
14.06.21 - klo:13:09
^Joo, pulssi harhateillä, esim. Hgin kehäteillä saa ajaa oikeaa kaistaa vasemmalla kaistalla ajavien ohi, näin kaikilla ns. kaduilla, jotka eivät siis ole moottoriteitä.
#28
Dacia / Vs: Dacia
04.06.21 - klo:18:50
^Samasta syystä tilasin seuraavan ocun bensana, ja nakuja on ollut monta putkeen.
#29
Uusi oktaavi luvattu kesäkuussa, en viitsi vaihtaa, kitkoilla vaihtoon.
#30
^Tipahtaako vakkari pois myös audissa ja volkkarissa, tämä helpottaisi hieman tuskaa, muiden vastoinkäymiset aina lohduttavat.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy