Kokemuksia 1.2TSI Ibiza/Ibiza st?

Aloittaja jake86, 21.10.10 - klo:21:33

« edellinen - seuraava »

Miggo

Heiluttelin turbossa olevaan anturiin meneviä johtoja, löin käyntiin ja nyt ainoastaan moottorivalo paloi. Kierrokset nousi normaalisti, kiihtyvyys ja vääntö tallella. Nopeita kiekkoja kun antaa, niin kuuluu turbon/koneen tietämiltä räminää. Oiskohan niin, että se laippa minkä takaisin kutsussa laittoivat ennen turbon vaihtoa olisi unohtunut laittaa uuden turbon kaveriksi..

Mistäs noista selvää ottaa, maanantaina Laakkoselle Keravalle minne vietiin 3.1.2013 turbon vaihtoon..
Saavat luvan tulla vastaan TODELLA PALJON, vaikkakin takuu on loppunut heinäkuussa, en pidä 30tkm/1 vuosi riittävää elinaikaa ahtimelle. Ei varmaan kukaan pidä sitä riittävänä. Tästä asiasta olen valmis tappelemaan vaikka oikeuteen asti.
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

lemmentalja

#601
Se on se hukkaportin metallitanko mikä siinä ahtimessa rämisee. Kädellä pystyy heiluttamaan ja kokeilemaan... Omassa rämisi uudesta asti ja niin rämisee moni muukin...

Googleen vaan "tsi raddle" ja tarinoita löytyy. Vissiin hukkaportin vaihtamalla joillain poistunut..
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Miggo

Niin tai näin, se räminä tuskin lyö varoitusvaloja kojetauluun..
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

Jerkus

Mielenkiinnolla odotan tuleeko meille samaa vikaa. Tänään vaihtui 83tkm. Toistaiseksi ei tiettävästi ongelmia.
Touran 2006, 1.9bxe tdi 6v manuaali.

GT

Vanhemmillani on reilu kaksi vuotta vanha st 1.2 tsi-koneella ja dsg-laatikolla. Nyt mittarissa noin 32 tkm. Viime talvena oikeastaan lähes tasan vuosi sitten vaihdettu ahdin, kun auto jätti tienpäälle.

Hyvin on muuten pelannut ja vanhemmat ovat olleet tyytyväisiä autoon. Itsekin ajan autolla viikottain ja tykkään moottori-vaihteisto kombinaatiosta erittäin paljon.

Muutama huolenaihe on kuitenkin ilmaantunut:
Liikkeelle lähdettäessä kojelaudasta kuuluu narahdus, vaikuttaisi tulevan laatikosta. Muutenkin laatikko tuntuu pitävän pientä surinaa. Myös vaihdot ovat joskus nykiviä. Auto on käytetty vw-autolla, mutta heidän mielestään siinä ei ole vikaa...

Toinen päänvaiva on ohjaus. Nimittäin hitaassa vauhdissa tai paikallaan rattia käännettäessä ratti tärisee. Myös ääriasentoon käännettäessä täristää ja kuuluu hankaavaa ääntä jostain. Voisiko ohjaustehostimessa olla vikaa? Onko jollain kohtalontoverilla vastaavia oireita?

Ja tosiaan auton takuu päättyi lokakuun alussa ja autoon ei ole tehty muita kamppiksia kuin turbon vaihto.

Miggo

Ahtopaineista virhekoodia, mutta huomasivat että tulpan johdoista tulee vuotoa ja ne vaihtamalla poistui häriöt..

Itselle jäi 30% piuhoista ja työ maksettavaa. 201â,¬
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

Mika79

Mulla riitti Länsiauton mielestä ECUn softapäivitys,maksoi sen 40 ekee,katotaan auttoiko.

Mutta odotellessa kävin kattomassa Leon ST:ta ja olihan se aika makee =)
Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI Elegance Style
Toyota Yaris 1.3 Premium 2008

EX:
Skoda Felicia 1.3 1998
VW Golf IV 1.9 TDI 1998
Skoda Octavia Combi 1.6i 2004
VW Golf III 1.8i 1993
Seat Ibiza ST 1.2 Sport DSG 2011

eki

Lainaus käyttäjältä: Mika79 - 25.12.13 - klo:21:08
Ja ongelmat jatkuu: puoltoista vuotta (noin) sitten tehtiin turbon ja moottorinohjauksen kamppis,nyt taas samat oireet eli tehot häviää ja valot palaa...

Kenelläkään tullut eteen että vika toistuu vaikka kampanja tehty?

Tosi kiva kun ei ole edes kotikaupungissa hoitaa tota autoa pajalle =(

Mun Ibizaan ei ole kampanjoita tehty (1.2TSI FR, MY2013), mutta vastaan silti. Olkoon vaikka kokemuksien jakoa.

Eli kans joulunpyhien aikaan autoa käynnistettäessä tuli tauluun ensin EPC-valo, jota seurasi auton sammutuksen ja käynnistyksen jälkeen myös pakokaasuvalvontavalo.

Valojen lisäksi oireena oli tehojen häviäminen.

Auto hinattiin merkkihuoltoon (Kuopion Laakkonen), jossa ensituntumalla epäiltiin ahtopaineensäätimen hajonneen koska vikakoodit pamahtivat aina tauluun nollauksen jälkeen (ja tehot eivät tulleet takaisin). Tällöin jouduttaisiin koko turbo uusimaan, koska kuulemma pelkkää säädintä ei erikseen vaihdeta.

Tehtaalta kuitenkin odoteltiin vielä ohjeistusta, josta myöhemmin korjausohjeita tulikin; tulppien ja tulpanjohtojen tarkistus. (Autoni kuitenkin kävi tasaisesti tyhjäkäynnillä).

Lopulta vika korjaantui auton tietokoneen resetoinnilla ja uudelleen koodauksella. Eli autolle syötettiin jo opitut arvot uudelleen manuaalisesti. Nyt vikakoodeja ei enää ilmaantunut uudelleen.

Perjantaina auto meni pajalle ja maanantaipäivänä lounastunnin aikaan auto oli korjattu. Mielestäni sain hyvää ja ripeää palvelua Kuopion Laakkosen Seat-huollossa! Iso kiitos heille!

corex

Lainaus käyttäjältä: eki - 01.01.14 - klo:19:34
Mun Ibizaan ei ole kampanjoita tehty (1.2TSI FR, MY2013), mutta vastaan silti. Olkoon vaikka kokemuksien jakoa.

Eli kans joulunpyhien aikaan autoa käynnistettäessä tuli tauluun ensin EPC-valo, jota seurasi auton sammutuksen ja käynnistyksen jälkeen myös pakokaasuvalvontavalo.

Valojen lisäksi oireena oli tehojen häviäminen.

Auto hinattiin merkkihuoltoon (Kuopion Laakkonen), jossa ensituntumalla epäiltiin ahtopaineensäätimen hajonneen koska vikakoodit pamahtivat aina tauluun nollauksen jälkeen (ja tehot eivät tulleet takaisin). Tällöin jouduttaisiin koko turbo uusimaan, koska kuulemma pelkkää säädintä ei erikseen vaihdeta.

Tehtaalta kuitenkin odoteltiin vielä ohjeistusta, josta myöhemmin korjausohjeita tulikin; tulppien ja tulpanjohtojen tarkistus. (Autoni kuitenkin kävi tasaisesti tyhjäkäynnillä).

Lopulta vika korjaantui auton tietokoneen resetoinnilla ja uudelleen koodauksella. Eli autolle syötettiin jo opitut arvot uudelleen manuaalisesti. Nyt vikakoodeja ei enää ilmaantunut uudelleen.

Perjantaina auto meni pajalle ja maanantaipäivänä lounastunnin aikaan auto oli korjattu. Mielestäni sain hyvää ja ripeää palvelua Kuopion Laakkosen Seat-huollossa! Iso kiitos heille!

Mulla on myös samanlainen auto farkkuna ja 21tkm ajettu. Viime perjantaina tauluun syttyi EPC valo ja meno oli sen jälkeen kuin mopolla. Auto hinattiin hertsikkaan vv-autolle ja tuomio oli että ahdin vaihtoon. Nyt odotellaan ahtimen saapumista espanjasta pikatoimituksena.



Octavia RS TDI -08

eki

Heh, "hauskaa" sattumaa että useammalla Ibizan omistajalla ympäri Suomea on näin muutaman päivän sisällä tullut samoja oireita autoonsa.

corex

Sitä ne mökkireissut tekee  ::)
Octavia RS TDI -08

Mika79

Lainaus käyttäjältä: Mika79 - 31.12.13 - klo:11:49
Mulla riitti Länsiauton mielestä ECUn softapäivitys,maksoi sen 40 ekee,katotaan auttoiko.

Mutta odotellessa kävin kattomassa Leon ST:ta ja olihan se aika makee =)

Homma jatkuu...ens viikolla vaihtuu tulpanjohdot ja jos ei auta niin koko turbo....

Tulpanjohdoista tulevat vastaan 70% ja jos turbo pitää vaihtaa niin osista 100%

Työt omaan piikkiin....  =(

Nyt se on vissiin hetki autoa pidettävä kun korjataan etelänmatkan edestä.....
Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI Elegance Style
Toyota Yaris 1.3 Premium 2008

EX:
Skoda Felicia 1.3 1998
VW Golf IV 1.9 TDI 1998
Skoda Octavia Combi 1.6i 2004
VW Golf III 1.8i 1993
Seat Ibiza ST 1.2 Sport DSG 2011

Jerkus

Nelipyöräsuuntaus suoritettu tänään. Auto alkoi vetää oikealle ja ratti oli aavistuksen vinossa. Vaimo oli tuupannut maantiellä johonkin pinnoitteessa olleeseen reikään.
Pientä säätöä oli tarvinnut tehdä.
Touran 2006, 1.9bxe tdi 6v manuaali.

Jerkus

Ibbe meillä 2v5kk 85tkm. Tilanpuutteen sekä takuunjälkeisen vag-konserniin kohdistuvan luottamuspulan vuoksi auto vaihdettu pari kokoluokkaa suurempaan farkkuun eri konsernin valikoimista.

Ibbe toimi kokonaisuudessaan hyvin ja onneksi ketju-/ahdin ja softaongelmat ratkesivat takuuaikana. Autosta sinällään jäi positiivinen kuva. Kiitos ja kumarrus foorumilaisille.
Touran 2006, 1.9bxe tdi 6v manuaali.

eki

Lainaus käyttäjältä: Jerkus - 23.01.14 - klo:18:42
Ibbe meillä 2v5kk 85tkm. Tilanpuutteen sekä takuunjälkeisen vag-konserniin kohdistuvan luottamuspulan vuoksi auto vaihdettu pari kokoluokkaa suurempaan farkkuun eri konsernin valikoimista.

Ibbe toimi kokonaisuudessaan hyvin ja onneksi ketju-/ahdin ja softaongelmat ratkesivat takuuaikana. Autosta sinällään jäi positiivinen kuva. Kiitos ja kumarrus foorumilaisille.

Kehtaatko laittaa vaikka yv:llä, tai tähän ketjuun, paljonko ibizasta sait hyvitystä vaihdossa. Ihan sillä kyselen, kun itsekin parisen viikkoa sitten tein tilaussopimuksen seuraavasta autosta, ja annoin oman Ibiza ST:n vaihdossa. Pääsee vertailemaan vaihtohyvityksiä.

Jerkus

Lainaus käyttäjältä: eki - 24.01.14 - klo:00:57
Kehtaatko laittaa vaikka yv:llä, tai tähän ketjuun, paljonko ibizasta sait hyvitystä vaihdossa. Ihan sillä kyselen, kun itsekin parisen viikkoa sitten tein tilaussopimuksen seuraavasta autosta, ja annoin oman Ibiza ST:n vaihdossa. Pääsee vertailemaan vaihtohyvityksiä.
Jeps. Hyvitys 11te, 15.9te maksavaan käytettyyn autoon.
Touran 2006, 1.9bxe tdi 6v manuaali.

matlock

Hei kaikille kanssa ibizteille, uusvanha vagarenalainen tässä ilmoittautuu! Aiemmin on tullut omistettua mm. -06 Jetta ja sen tiimoilta tuli foorumille vähän kirjoiteltuakin.

Tuli siis hankittua Seat Ibiza St Copa Plus 1.6 tdi 2012, kilsoja n. 40 tkm. Autossa on tehdastakuuta n. 2 kk jäljellä. Onko autossa jotain erityistä, jota pitäisi takuuajan umpeutuessa huomioida? Korjauskampanjoita tai muuta? Viimasuojia tässä ei ole, saisikohan ne marmorilta kun kysyisi?

Auto vaikuttaa todella positiiviselta: pienehköllä rahalla mainio ajettavuus ja kohtuulliset tilat (2 henkeä ja 1 labbis). Tuo 1.6 tdi on myös miellyttävä tuttavuus, liikuttaa tätä koppaa oikein jouheasti.

Päädyin tähän moottori ja vaihteisto -komboon lähinnä seurattuani tässä ketjussa käytyjä keskusteluja (ketjujen ja dsg:n kanssa ollut välillä hankaluuksia...?).


lemmentalja

Viimasuojat kannattaa hankkia, itse sain tsi moottoriin ne veloituksetta...olin toki ensimmäinen omistaja. Kampanjat kannattaa kysästä marmoritiskiltä samalla.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Mika79

Lainaus käyttäjältä: Mika79 - 09.01.14 - klo:18:08
Homma jatkuu...ens viikolla vaihtuu tulpanjohdot ja jos ei auta niin koko turbo....

Tulpanjohdoista tulevat vastaan 70% ja jos turbo pitää vaihtaa niin osista 100%

Työt omaan piikkiin....  =(

Nyt se on vissiin hetki autoa pidettävä kun korjataan etelänmatkan edestä.....

Nyt pelaa taas,turbo ja johdot vaihdettiin.

Nyt olis sitten rekisterikilven valo ja mittarivalojen kirkkaudensäätö pimeenä. Olivat muistaakseni samalla sulakkeella joka oli ehjä.Pitänee ens viikolla töissä ottaa sisään ja katella valosassa muut läpi....kuhan ny saa toimimaan ennen leimaa.Huhtikuussa otettu käyttöön eli aikaa sinänsä on...
Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI Elegance Style
Toyota Yaris 1.3 Premium 2008

EX:
Skoda Felicia 1.3 1998
VW Golf IV 1.9 TDI 1998
Skoda Octavia Combi 1.6i 2004
VW Golf III 1.8i 1993
Seat Ibiza ST 1.2 Sport DSG 2011

matlock

Onko kukaan vaihtanut led-polttimoita Ibizaan? Rekisterikilvenvaloihin vaihto onnistui hyvin ja ledit toimivat moitteetta. Sisätilan valot puolestaan aiheutti ongelmia. Sisällä ledit jäävät himmeänä hehkumaan, vaikka autossa ei ole virrat päällä. Onko syy siinä, ettei kyseessä ole canbus ledit?

Onko kellään vaihdettu takakontin kaasujousia (takuuseen)? Tässä joutuu pakkasilla vähän auttamaan kädellä ylös.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: matlock - 27.01.14 - klo:19:45
Onko kukaan vaihtanut led-polttimoita Ibizaan? Rekisterikilvenvaloihin vaihto onnistui hyvin ja ledit toimivat moitteetta. Sisätilan valot puolestaan aiheutti ongelmia. Sisällä ledit jäävät himmeänä hehkumaan, vaikka autossa ei ole virrat päällä. Onko syy siinä, ettei kyseessä ole canbus ledit?

Onko kellään vaihdettu takakontin kaasujousia (takuuseen)? Tässä joutuu pakkasilla vähän auttamaan kädellä ylös.

Takaluulun pumpuissa voisi kovilla pakkasilla olla öljyt kohmeessa, josta huono noste...toki se kannattaa käydä marisemassa vielä takuun aikana, ei uusista haittaakaan ole!  ;)
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

nolte

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 28.01.14 - klo:10:06
Takaluulun pumpuissa voisi kovilla pakkasilla olla öljyt kohmeessa, josta huono noste...toki se kannattaa käydä marisemassa vielä takuun aikana, ei uusista haittaakaan ole!  ;)

Ainakin Golfissa tuo on ominaisuus, joka on mainittu myös auton käyttöohjekirjassa. Alle nollan lämpötilassa kaasujouset eivät välttämättä jaksa nostaa takaluukkua ylös saakka.
Skoda Superb iV Combi L&K -22
ex Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG -18
ex Golf Variant VII 1.6 TDI 4Motion -13
ex Golf Variant VI 1.4 TSI DSG -10

WKurki

Omat kokemukset Ibiza ST:stä Copa Plus varustein 1,2 TSI -moottorilla olivat kaikin puolin ok. Pari laadunparannuskampanjaa hoitui Seat Centerissä Helsingissä kuin myös Long Life-huollon yhteydessä tehty jakoketjun vaihto (tuohan ei liity Seatin laatuun, vaan VAG-tuotteisiin yleisesti). Sopiva auto etenkin kahden hengen tarpeisiin isolla tavaratilalla. Oma auto siis meni vaihdossa viikko sitten n. 36 tkm ajettuna.

Mitään suuria ylimääräisiä käyttökuluja ei tullut autoon omana pitoaikana, ei syönyt öljyä tms. Alkuperäiset Lasinpyyhkijän sulatkin olivat vielä hyvässä kunnossa.

Maalipinta Emocion Red -värissä oli kohtalaisen herkkä kiveniskemille.
Opel Astra Sports Tourer 1,0 ECT 2017

ex.
Opel Astra 5 ov 1,0 ECT 2016

ex.
Seat Leon ST 1,6 TDI 2014

ex.
Seat Ibiza ST 1,2 TSI 2011

sesko

Viikonloppuna kohta 2-vuotiaassa Ibizassa (aj. 38 tkm) hävisi hetkellisesti tehot ja EPC-valo syttyi. "Nilkuttaen" ajoa vielä n. 50m sopivaan pysähdyspaikkaan -> sammutus/virrat pois/uudelleenkäynnistys ja viasta ei tietoakaan. Tämä tapahtui siis vain kerran.

Tänään huollossa tsekkasivat: 1. ja 3. sylinterien sytytysjohdot kuluneet (?!) ja häiriö johtui siitä. Vaihtoivat johdot ja matka jatkuu...
Seat Leon 1,4 Tsi 140hp Style -13/-14
&
OlllllllO

matlock

Onko kukaan vaihtanut Ibizan alkuperäisiä kirkkaita ajovaloumpioita toisenlaiin umpioihin?

Itseäni kiinnostaisi laittaa valkoiseen autoon tummapohjaiset umpiot, esim. seuraavat:
http://www.ebay.com/itm/SEAT-IBIZA-6J-03-08-02-12-SCHEINWERFER-H7-H7-links-fur-elektrische-LWR-/161211518954?pt=DE_Autoteile&hash=item2588f48fea

Olisivatkohan nuo linkitetyt umpiot sopivat allekirjoituksen mukaiseen Ibizaan?

Uti

Lainaus käyttäjältä: sesko - 11.02.14 - klo:15:48
Viikonloppuna kohta 2-vuotiaassa Ibizassa (aj. 38 tkm) hävisi hetkellisesti tehot ja EPC-valo syttyi. "Nilkuttaen" ajoa vielä n. 50m sopivaan pysähdyspaikkaan -> sammutus/virrat pois/uudelleenkäynnistys ja viasta ei tietoakaan. Tämä tapahtui siis vain kerran.

Tänään huollossa tsekkasivat: 1. ja 3. sylinterien sytytysjohdot kuluneet (?!) ja häiriö johtui siitä. Vaihtoivat johdot ja matka jatkuu...

Tyttäremme käytössä olevassa Ibiza ST 1.2 TSI Copa Plus 04/12 EPC + moottorin varoitukset aamukäynnistyksen yhteydessä. Saatu lupa ajella auto merkkihuoltoon. Diagnoosi oli turbon rikkoutuminen. Autolla ajettu 40 000 km, lähes kaikki maantieajoa. Huollot siten että 1. huolto n. 25000 km heinäkuussa 2013, välihuolto ylim. (öljyt, suodatin ja moottorin ilmansuodatin) n. 38000 km pari viikkoa sitten. LL-huolto-ohjelma käytössä. Tähän asti ilman kamppanja korjauksia. Ainoa ylimääräinen huoltokäynti ollut pissapojan moottorin irronnut johto.
Takuu päättyy huhtikuun lopulla 2014! Jatko hieman huolestuttaa! Auto muutoin erinomainen ajettavuudeltaan ja tiloiltaan (etutilat + tavaratila). Nyt odotellaan uutta turboa!

Markku

Jubilee

Lainaus käyttäjältä: Uti - 13.02.14 - klo:17:53
Tyttäremme käytössä olevassa Ibiza ST 1.2 TSI Copa Plus 04/12 EPC + moottorin varoitukset aamukäynnistyksen yhteydessä. Saatu lupa ajella auto merkkihuoltoon. Diagnoosi oli turbon rikkoutuminen. Autolla ajettu 40 000 km, lähes kaikki maantieajoa. Huollot siten että 1. huolto n. 25000 km heinäkuussa 2013, välihuolto ylim. (öljyt, suodatin ja moottorin ilmansuodatin) n. 38000 km pari viikkoa sitten. LL-huolto-ohjelma käytössä. Tähän asti ilman kamppanja korjauksia. Ainoa ylimääräinen huoltokäynti ollut pissapojan moottorin irronnut johto.
Takuu päättyy huhtikuun lopulla 2014! Jatko hieman huolestuttaa! Auto muutoin erinomainen ajettavuudeltaan ja tiloiltaan (etutilat + tavaratila). Nyt odotellaan uutta turboa!

Markku

Meillä on Ibiza 08/11 jossa vuosi sitten tammikuussa syttyi kesken ajon EPC valo ja tehot hävisi. Sammutus ja vika hävisi kunnes seuraavan kerran startattaessa EPC valo paloi taas ja tehot hukassa. Sammuttamalla vika korjaatui taas hetkeksi kunnes uusi seuraavan startin yhteydessä. Korjaukseksi Laakkonen yritti ensin valohoitoa ja päivityksiä kunnes totesivat turbon olevan tiensä päässä. Autolla ajettu silloin 30500km.. Nyt ajettu 40500km ja toistaiseksi muita murheita ei ole tullut. (kop-kop)
Ex vag Ibiza ST, Leon ST

Uti

Lainaus käyttäjältä: Uti - 13.02.14 - klo:17:53
Tyttäremme käytössä olevassa Ibiza ST 1.2 TSI Copa Plus 04/12 EPC + moottorin varoitukset aamukäynnistyksen yhteydessä. Saatu lupa ajella auto merkkihuoltoon. Diagnoosi oli turbon rikkoutuminen. Autolla ajettu 40 000 km, lähes kaikki maantieajoa. Huollot siten että 1. huolto n. 25000 km heinäkuussa 2013, välihuolto ylim. (öljyt, suodatin ja moottorin ilmansuodatin) n. 38000 km pari viikkoa sitten. LL-huolto-ohjelma käytössä. Tähän asti ilman kamppanja korjauksia. Ainoa ylimääräinen huoltokäynti ollut pissapojan moottorin irronnut johto.
Takuu päättyy huhtikuun lopulla 2014! Jatko hieman huolestuttaa! Auto muutoin erinomainen ajettavuudeltaan ja tiloiltaan (etutilat + tavaratila). Nyt odotellaan uutta turboa!

Markku

No vika oli ahtopaineensäätimessä, joten koko turbo uusiksi. Aluksi oli tieto, että turbo menee jälkitoimitukseen. Varaosa löytyi kuitenkin Ruotsista siten, että auto kunnossa maanantaina 17.02. Samalla vaihdettu paremmat tulpanjohdot. Jakoketju myös tarkistettiin, siinä ei yhtään venymää. Turbo oli myös mekaanisesti kunnossa (paitsi ahtopaineensäädin). Syyksi ahtopaineensäätimen rikkoutumiseen epäiltiin tulpanjohtojen läpilyöntejä. Näitä ei kuitenkaan orig. tulpanjohdoissa ollut havaittavissa.
No kuitenkin teimme kaupat uudesta autosta. Ibiza protestoi vielä siitä luopumistamme siten, että ei suostunut avaamaan takaluukkua, jotta olisimme voineet ottaa sieltä tavaroita ulos. Lukko kyllä toimi sähköisesti!
Sinänsä tuo ajettu 40000 km ei ole paljon mutta positiivista kuitenkin, että 01/2012 valmistettu 1.2 TSI jaksoi tuon matkan ilman jakopään venymiä. Ehkä tuo turbokin olisi vielä mekaanisesti pelittänyt??
Uskonpa, että myös ketjukoneiden laatu on parantunut viime vuosina?
Kuopion Laakkosen palvelu oli hyvää ja nopeaa, siitä kiitokset
Markku

sesko

Lainaus käyttäjältä: sesko - 11.02.14 - klo:15:48
Viikonloppuna kohta 2-vuotiaassa Ibizassa (aj. 38 tkm) hävisi hetkellisesti tehot ja EPC-valo syttyi. "Nilkuttaen" ajoa vielä n. 50m sopivaan pysähdyspaikkaan -> sammutus/virrat pois/uudelleenkäynnistys ja viasta ei tietoakaan. Tämä tapahtui siis vain kerran.

Tänään huollossa tsekkasivat: 1. ja 3. sylinterien sytytysjohdot kuluneet (?!) ja häiriö johtui siitä. Vaihtoivat johdot ja matka jatkuu...

Matka jatkui vain 300-400 km ja stoppasi 200 km päähän kotoa. EPC- ja moottorin varoitusvalot loistaa -> hinuri haki lähimpään merkkihuoltoon -> Nyt odotellaan tämänkertaista diagnoosia..
Seat Leon 1,4 Tsi 140hp Style -13/-14
&
OlllllllO

sesko

Tarina saa samantien jatkoa: Turbo sipannut (kuten ajattelin jo aiempien oireiden yhteydessä) ja menee tehdastilaukseen. Auto pajalla n. 2-3 vk.
Seat Leon 1,4 Tsi 140hp Style -13/-14
&
OlllllllO

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy