Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Ghzeit

#1
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 17.12.13 - klo:21:41
Liian yksinkertaista ja halpaa.. Suomi teknoloogisen kehityksen kärkimaana ei voi hyväksyä tätä. 10 henkilön porukka.. työllistää virkamiehiä liian vähän. Ei voi kytätä nopeuksia. Ei mahdollista veroetuja maalaisministerin äänestäjille. Liian edulliset vuotuiset kustannukset.. ei ole uskottava. Päättäjät ei saa lahjuksia teknologian tuottajilta. Poliitikkojen kiintiöjohtaja jakkarat gps-vero-valvonta-ja-kehitys-virastossa jää pois. Ei tarvita työryhmiä valmistelemaan uudistusta. Valtuuskunta ei pääse matkustamaan teknologian tuottajien demotilaisuuksiin ympäri maapalloa. Tässä on niin paljon haittapuolia, että eihän tätä voi edes ajatella :)

Ugh! Veljeni Nokinen Vasara puhuu suurella viisaudella.
#2
Voi jeesus perkele  >:(

Katsastukset vuosittaisiksi jo uusille autoillekin, matkamittarimäärä ylös vuoden välein ja laskua perään 1-12 osassa seuraavan vuoden aikana. Problem solved, verokertymää saadaan ja kilometriä/saasteita verotetaan ja kaiken tämän voi hoitaa Trafissa joku 10 hengen porukka...

Tietysti se matkamittari roplaantuu siinä missä GPSkin, mutta mieluummin noin.
#3
Odotatteko korotetun tyhjäkäynnin loppuun? Oma kosla pitää korotettuja kierroksia 2-5 min kylmästartin jälkeen ja jos tällöin jo lähtee liikenteeseen niin taattua nykimistä luvassa parille kilometrille. TFSI/TSI pitää todella outoa käyntiääntä välissä ::)
#4
A4 B8 (07–) / Re: Öljyn kulutus
15.10.13 - klo:15:54
Elä pelottele siellä robsu! Oma BWA pannu syö litran per huoltoväli, eli n. 14tkm

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
#5
Perhana! Ei sattunu kohdilleen nuo päivät. Olisi ollut mielenkiintoista kuokkia osasto pohjanmaan miittiin kun Kalajoella hengailen huomisesta tuonne 22. päivään saakka.
#6
Se siis on syynä!  Homma onnistuu kun hoksaa painaa "kaikki lukemattomat viestit" näppäintä... Minullakin on n. 14 sivua topikkejs joita käydä läpi.

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 2

#7
Mielestäni dipatun pinnan tekstuuri näyttää todella hyvältä kauempaa, tavallaan luonnollisempi kuin sileä matta. Naarmutkaan eivät niin herkästi näy ::)

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 2
#8
Eivätpä juuri.

Ã,,idille auto on vain käyttöesine, tosin se pitää siistiä sillointällöin jotta se on puhdas käyttöesine, kuten omakotikin :D
Isäni valitsee autonsa ensiksi käytännöllisistä syistä, sitten mukavuudessa.
Itse ajan sillä mitä sattuu haluttamaan ja rahkeet (vai rahat?) riittää, sekä on jotenkuten perusteltavissa järkisyin.
#9
Lainaus käyttäjältä: DyyD - 26.09.13 - klo:18:21
Siis tarkoitatko päivänajovaloja? Ja miksi ne olis kaikki rumia?
Nimenomaan.

No tuota, helpointahan on asentaa vaikka Philipsin ledirivit säleikköön... Ja tuota... En nyt saa millään niistä "hyvän näköisiä", sitten jos saisin upotettua ne puskuriin niin olisi kokonaan toinen juttu! Vaan eipä riitä osaaminen tai rohkeus, tahi lompakko mennä leikkomaan puskinta. Olen myös kahden vaiheilla sumuvalojen muuntamisesta, mutta parempi vaihtoehto se on kuin ledipalkit.  :)
#11
Tai ehkä hankkia erilliset huomiovalot ja uusi valokytkin... Mutta kun ne on niin rumia!  >:(
#12
Kunhan huolehdit että pannu on commonrail ruiskutuksella, poistaa heti suutinviat yhtälöstä ja ovat muutenkin mukavampia kuin pumppusuutinkoneet. MAF-antureita ja EGR-venttiileitä menee sillöin tällöin, paljon ajetuissa DPF ja sen liitännäiset voivat vastustella. Talvella saat varautua peittämään syylärin säleikön valitsemastasi autosta, tuppaavat olemaan aika viileitä kiisseileitä.

Tarkemmin ajateltuna suuttimet taitavat nykyiseltään mennä takuuna vaihtoon? Joku muu osaa varmaan vahvistaa.
#13
Kori ja valot / Vs: Roiskeläpät
26.09.13 - klo:17:46
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 26.09.13 - klo:15:16
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288603197599.html
Huvittaa IS:n jutun loppuosa että roiskeläpät vähentää kulutusta kun aikaansaavat ilmavirran pyörteen auton alle ;D Hah, hah! Mites muualla maailmassa jossa ei edes tunneta roiskeläppiä? Mulla ei ole läppiä edessä eikä takana, eikä yhtään näkyvää kiveniskemää ole autossa, vaikka on neliveto!

Saakeli! Paljonkohan yksi roiskeläppä tekee kulutukselle? Mulla on neljä niin kai tuo yhdistettynä Motor Uppiin alkaa jo jonkin verran tuntua TFSIssä?  ;D Sokotan lipareet on oikeastaan surkuhupaisat, suojaa n. 10cm alueen heti läpän takana, mutta muuttaa kyllä ilmavirtausta silleen ettei kyljet ja perä likaannu yhtä herkästi.
#14
Paikoiltaan vaihdat N -> D -> R ja sahaat hetken edestakaisin, 5-10m aina suuntaansa. Askin ei pitäisi arpoa ja vaihtaa ilman säröääniä. Mäkilähdöt myös hyvä testi.
#15
 ;D
Lainaus käyttäjältä: DyyD - 25.09.13 - klo:14:01
Tarkistin myös kaiuttimet, ne ovatkin Focal K2 Power 165 KR, EI KR2
Tarkoitin itsekin tuota K2 165KR sarjaa, enkä suinkaan tuota KR2-evoluutiota. Oltiin näemmä molemmat metsässä  :-[

Mitenkäs Hertzit pelittäneet?
#16
Ei tietystikään käy suoraan Octaviaan, mutta:
http://robrobinette.com/S2000Aerodynamics.htm

Tuollainen kontin lippa voisi pienentää alipainetta ja siten hillitsisi kontin likaantumista. Farmarissa vaikutus lienee päinvastainen takalasista alas päin?
#17
Varmasti jotain tämän tapaista:
SMART DIABLO - smart-ul care bate un Ferrari
#18
Miksi sellaista autoa pitäisi pestä? Imuroidaanhan kotonakin, vaikka parissa päivässä villakoirat juoksevat sohvan reunustoilla ja eteinennon täynnä hiekkaa.

Pesen auton jotta se on paitsi siistin näköinen sitä on mukavampi käyttää kun ei vaatteet sotkeudu. Vahaan auton jotta sitä tarvitsisi pestä niin usein eikä liikenteen kuluttavat tekijät kuten suola vaikuttaisi kuin minimaalisesti. Oma koslani ei nyt kauhean kallis ole, mutta en silti ymmärrä miksei omaisuudestaan kannattaisi pitää huolta? Liisareille tietysti ihan sama, tai ketjuvaihtajille joilla ei liikkeen "lacroe-käsittelyt" ym. Ehdi edes kovettua pintaan.

Pestessä löydät myös autosi kolhut ja kiveniskemät sun muut maalipinnan vauriot ja voit tehdä asialle jotain ennen kuin koko pelti menee vaihtoon.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

#19
Nouskoon tämä topikki kuolleista!


Nyt ajettuna 45tkm näillä xenoneilla ja voin sanoa että tehosta on häipynyt merkittävä osa. Käyttö on ollut kyllä rankkaa, 4 starttia/min työpäivinä joten en ihmettele että kypsyvät näin "nopeasti" pitäisi vaihtaa auto, jossa DRL:ät. Jos kuitenkin vain uudet polttimot, taitaa tulla halvemmaksi  ;D
#20
Rovaniemellä asustaessa sattui ensimmäisen autoni, Ibizan, ex-omistaja valoissa viereen, Keski-Pohjanmaalta olivat lähteneet reissuun. Soitin nopsasti ja kutsuin kahville ennen kuin ehtivät pois kaupungista, mukava pariskunta rupateltiin mukavia ja neuvoin lapin nähtävyyksissä ennen kuin päästin jatkamaan matkaa.
#21
Nykyiseltään pesen ja vahaan auton n. 2-3kk välein, koska omaa pesupaikkaa ei ole. Jos auto on erityisen ryönäinen/suolainen niin Teboilin automaattihallissa käyn pesemässä kuumavesipesurilla.

Pesussa menee n. 45min. Hozelockilla esipesuaine kuivaan pintaan > painepesurilla huuhtelu > 2 ämpäriä & Dodo BTBM ja lampaanperse > painepesurointi uudestaan ja done. Kuivaus on sitten erikseen, yleensä annan kuivua tallissa/taivasalla itsekseen. Kuivalle pohjalle, jos ei ole vähään aikaan käsitelty tai edellisestä pesusta on muutamia viikkoja, Dodon RM Tropical.

Vahauksessa menee suunnilleen 9h, pesut, de-con, clay, pesu, kuivaus, glaze, vahat sekä ikkunat ja viikon sisällä taas RM Tropical pintaan.
#22
Riippuu varmaan mihin suuntaan ajosi kohdistuvat, jos päivittäistä ajoa esim. vitos tai ysitiellä niin menisin kitkoilla. Jos enemmän pikkuteitä tai vaikka lapin reissuja niin nastat. Käytännössä riippuu ihan suolauksen määrästä :D
#23
Eikös Focalin KR2 sarja ole tehty vähän kovempaa soitettavaksi, muistelisin niin lukeneeni jostain? Toinen mikä tulee mieleen oli jonkun täällä areenalla hankkima Focalin setti joka oli porsinut iha issesseen, sattuiko DyyD:llekin maanantaikappale kajarit? Millään tällä ei tietenkään ole enää väliä jos Hertzit pauhaa autossa  :)
#24
Kas vain! Lukemattomista viesteistä pengoin niin huomannut topikkipolkua, pahoittelut :))

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

#25
Itse asiassa eilen tuli Turretourani vastaan, metallipunainen värinä ja yleisimmin Transportereissa nähty lisävaloteline nokalla. Oli yllättävän hyvän ja sopivan erilaisen näköinen! Vähän tähän malliin:
#26
Jottei koko topicci mene Cantonin sielunelämän pohdiskeluun, kaappaan sen itselleni ja kuvailen tuntemukset omasta setistäni.  ;D
Recap: Sarjoina siis Rainbow SL-C edessä ja SAX takana, soitin Kenwood DDX-4021BT, vahvari SPL Dynamics 1500D ja subina Alpine Type-R 1242D. Midbassot leikkaa alhaalta 60Hz ja subin ylärajana 80Hz. Virrat vedetty 50mm² kaapelilla (eihän sitä koskaan tiedä mitä tuonne konttiin vielä keksii) kuskin puolen kynnyskoteloon ja "jaettu" AIV:n jakoblokilla kontissa 35mm² kaapelille (tarvittaessa neljälle, nyt riittää yksi). RCA ja heräte kulkevat keskitunnelin vierustaa vahvistimelle , joka on asennettu pystyyn vasemmalle puolelle verhoilupahviin.

Settihän soi! Hyvänlaatuista äänilähdettä on mahtava kuunnella kun vanhatkin biisit saavat uusia ulottuvuuksia tarkemman toiston takia. Skeptisesti ajattelin että snadisti metallimiehenä en hyötyisi subista niin paljoa kuin olisi mahdollista, vaan nyt jos nappaa subin pois päältä kuulostaa musiikki heti jotenkin puutteelliselta. Musiikkimakukin ainakin autoillessa on muuttanut vähän matalanpaan päähän  ;D Vahvistimen gaini on nollilla ja joidenkin radioasemien, kuten NRJ, kanssa saa vielä ohjelmallisesti vähentää gainia muuten bassojyminä hukuttaa muun musiikin alleen. Tyytyväisyys n. 90%

Missä puuttuvat 10%?
Ensimmäinen ongelma on, kuten varmasti joku on ehtinyt huomata jo, vahvistimen puute erkkasarjoille. Keskiäänet hupenevat matalilla äänenvoimakkuuksilla ja musiikkikin kuulostaa uutistenluvulta niin kauan kuin volyymi nousee n. 15 pisteeseen. 17-24 pistettä volyymissa ja systeemin sweet spot löytyy, sattumalta parhain volyymi on juurikin 22 pojoa kun vauhti on 100km/h. Volyymin vielä noustessa midit hyytyvät, diskantit soivat Octaviamaisen ylikirkkaasti ja vahvarin ajama subi näyttää muulle setille närhen munat soimalla parhaiten >:( Vol 24 soi niin kovaa ettei kovin kauaa jaksa kuunnella, huudattaa lienee kuvaavin sana. Vol. 30, diskantit ovat raastavat ja subi uhkaa tuhota peräkontin.
Toinen probleema on etupään hiukan vajava matalan keskialueen toisto, SL-C pitäisi olla parempi sarja kuin SAX mutta kuulostellen ilman subia väittäsin että SAX soi tukevammin. Tietystikin octaviassa etuovien kaiutinpaikat ovat hirveät,  (onnea teille III-kopan hankkineille, kaiuttimet taisivat olla oikealla paikallaan siellä  ;) ) mutta en jaksa uskoa että tuo yksinään selittäisi puhdittomamman soinnin. Erittäin hyvänä mahdollisuutena on että olen kytkenyt toisen etuoven vaihevirheeseen suhteessa muuhun järjestelmään. En ole saanut aikaiseksi tarkistaa tätä seikkaa fyysisesti, vaikka faderilla ja balanssilla olen asiaa selvitellytkin ilman absoluuttista johtopäätöstä :D Ainakin suuremmilla volyymeilla Kenwoodin sis. rakennetun vahvistimen tehot sitten ryydyttävät menon ja SL-Ct hyytyy ennen SAXia.
Kohta numero kolme. Etuovet soi, takaovet soi, vahvari uupuu eikä DSPtä löydy koslan mikropiiriarsenaalista. Stereokuvasekamelska on taattu  ::) En ole hifikorva paitsi musiikin laadun kanssa, mutta laulajan ääni pyrkii paikallistumaan ratin vierelle vasemmalle ja takaovet sitten kiskovat ääntä taaemmas ja sekoilevat ympäriinsä. Helppo ratkaisuhan olisi faderilla poistaa takaovet pelistä, mutta silloin tullaan tekemisiin ongelman nro. 2 kanssa. Täyteläisempi äänikuva on itselleni tärkeämpi kuin stereokuva joten tälle en ihan ensimmäisenä aio tehdä mitään.

Nipullinen isoja ongelmia, miksi siis 90% tyytyväinen? Koska siinä 100km/h mitä yleensä ajetaan audiot soivat riittävän kovaa, puhtaasti ja tarkasti  ;) Oikein nautinnollista ja vaikka pidin Type-R subia enemmän "teinisubina" (laadukkaana sellaisena) joka soi parhaiten kun sitä soitetaan kovaa, olen täysin tyytyväinen sen soundiin myös hiljaa soitettaessa. Kun subi täyteläistää metallimusiikinkin, midbassot ovat loistavat ja pidän todella paljon molemmista Rainboweista, valtava ero äänessä! Kunhan löytyy sopiva sauma autotallissa hääräämiseen niin pyöräyttänen nelikanavaisen vahvarin ajamaan erkkasarjoja, sillä se AIVn jakoblokki ja 50 virtajohto. Tämä hifihomma on parantanut autossa viihtyvyyttä moninkertaisesti. Useasti meinasi usko loppua, varsinkin vahvistimen ja subin kanssa, mutta olen onnellinen että jaksoin tehdä homman loppuun. Suosittelen kaikille musiikista ja autonpurkamisesta nauttiville tällaista projektia  ;D
Loppuun hitusen nolo paljastus:
Ennen hifihimmeleitä käytiin kosla lävitse STP Silverillä, noh siinä rytäkässä ja kaveriporukan mökkiviikonlopun lähestyessä tuli pikku tulipalokiire ja jäi yksi osa tekemättä. YKSI ELINTÃ,,RKEÃ,, OSA! Kuka arvaa? Homma ei ollut probleema aluksi kun saatiin ovien hifit valmiiksi, vol. 25 ja varmasti huusi musa autossa, ulkopuolelle ei taas kuulunut mitään. Lisätään yhtälöön iso subi ja ulkopuolelle kuuluu YKSI Ã,,Ã,,NI! YKSI! Kuka arvaa mikä?
-
-
-
JUMALAUTA REKISTERIKILPI resonoi! Aivojen checklist toimintaan, kävinkö peräkontin kannen läpi silverillä? No en? VOI "%>&&"#¤! Hätätoimena kävin itse kilven läpi silverillä vaan ei auttanut kauhean paljon  ;D ;D Tällä autolla ei huudateta taajamassa, noloahan se olisi! Tarkat rajat bassovoittoiselle musiikille vol. 17, metallille vol. 21 sen jälkeen alkaa päristä  :-[ Toivottavasti ensi viikolla ehdin heittää auton talliin ja tehdä tarvittavat toimenpiteet.
#27
Audi / Vs: Audi RS4 4.2 V8 B7 Sedan
23.09.13 - klo:11:27
Viimeinkin!

Onnittelut sinne ja TURVALLISTA matkaa tuonne talven tuloon saakka  ;)
#28
Sillä "haarukkapäisellä" ohuella työkalulla olen itse irroitellut. Taskunlampun kanssa vaikka tsekkaat missä ne nastat luuraa ja rauhassa nitkutellen irroitat. Se saattaa vaatia jonkinverran voimaakin, toisella työkalulla voit kiilata pahvia kauemmas ovesta ja kolmatta (kättä) työkalua vipupisteenä jos oikein kettuilee.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

#29
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
18.09.13 - klo:14:43
Koeajo suoritettu, TDI DSG eikä säväyttänyt sen kummemmin. Pianomustat somisteet ovat omasta mielestä karmeat, ajometeli ok mutta taajuus ärsyttävän korkea. Autoon integroitu "päristin" oli aivan hirveä, todella hirveä sillä luulin vaihdelaatikon hajonneen kun kuulin/tunsin sen ensimmäisen kerran. Koska päristin on ilmeisesti bass kicker eli se resonoi niin en ymmärrä miksi kukaan haluaisi autoonsa vapaaehtoisesti uuden resonanssin? Ohjaus omaan tuntumaan liian keveä ja vasta drivemode selector sportilla tuntui hyvältä. Vakio verhoilun istumaosat on ilmeisesti tehty samasta kankaasta kuin naisten legginsit, näytti ja tuntui jotenkin halvalta.

Muuten oikein tasavahva auto, ACC oli loistava mutta muuten en näe syytä päivittää kakkoskopasta kolmoseen. Kolmonen tuntuu olevan valmistettu halvemmista materiaaleista kuin kakkonen eikä jotenkin saavuta sitä urheilullista tuntua vaan jää perhesporttiin, kakkonen tosin ei tässä suhteessa sen kummempi ::)
Edt. Peilit automaattisesti auki käynnistyksessä, kiinni avaimesta.

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 2
#30
Tarkistapa onko kytkinpolkimen päällä läpivientikumi, tulee konetilassa akkukotelon taakse. Tätä kautta sain octaviaan vedettyä. ::)

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 2

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy