Kokemuksia ja kommentteja puolesta ja vastaan, mitä hyvää, mitä huonoa?
Tuleeko tämmöisessä siis jokin oma kaukosäädin eli ei voi ohjata esim kännyllä, kuten remuc? Voisin kuvitella, että onnistun aika pian hävittämään uuden kapulan tai ainakaan en tarvittaessa löydä...
Tähän asti Skodien tehdasWebastojen mukana on tullut T90/91 kaukosäätimet (http://www.webasto.com/int/markets-products/car/retrofit-parking-heater/controls/telestart-t91/) jotka toimivat siis avaimenperänä auton avaimelle.
Kännykkätoiminnallisuus on siis vaatinut ulkoista esim. Remucin boksia.
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 21.09.15 - klo:17:14
Tuleeko tämmöisessä siis jokin oma kaukosäädin eli ei voi ohjata esim kännyllä, kuten remuc? Voisin kuvitella, että onnistun aika pian hävittämään uuden kapulan tai ainakaan en tarvittaessa löydä...
Sinulla olisi siis myös avaimet hukassa tasaisin väliajoin ;)
Missäs Dynamic light assistant topikki?
Vagarenalla on aika paljon juttua noista kännykaukoohjaimista. Miten koodataan, miten on toiminut, ketkä asentaa jne. Onko kukaan tilannut jo valmiiksi tuollaista (tehdaslisävarusteena ei ollut joten onko jälleenmyyjä asentanut)?
Miten tuollaisen GSM ohjatun asentaminen onnistuu ja vaikuttaako se tehdasasenteisen laitteen takuuseen? Remuc tai Webaston oma Thermo Call kiinnostaisi kovasti.
Lainaus käyttäjältä: Tolppa - 22.09.15 - klo:17:11
Miten tuollaisen GSM ohjatun asentaminen onnistuu ja vaikuttaako se tehdasasenteisen laitteen takuuseen? Remuc tai Webaston oma Thermo Call kiinnostaisi kovasti.
Omaan RäSääni tilasin autoliikkeeltä, he hoitivat auton Remuc asennukseen.
A4-ketjussa todettiin, että lisävarusteinen webasto lämmittää vain kajuuttaa, mutta ei moottoria - mitenköhän superbissa? Tuntuu aivan hölmöltä, ettei lämmittäisi moottoria, katoaa koko ajatus hommasta, jos pitää kuitenkin hommata vielä toinen lämmitin... :o
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 27.10.15 - klo:08:26
A4-ketjussa todettiin, että lisävarusteinen webasto lämmittää vain kajuuttaa, mutta ei moottoria - mitenköhän superbissa? Tuntuu aivan hölmöltä, ettei lämmittäisi moottoria, katoaa koko ajatus hommasta, jos pitää kuitenkin hommata vielä toinen lämmitin... :o
Superbin manuaalista poimittua:
Seisontalämmitys lämmittää moottorin jäähdytysnestettä polttamalla auton
polttoainesäiliöstä tulevaa polttoainetta. Se lämmittää ilmaa, joka virtaa matkustamoon
(jos puhallin on päällä).
Seisontalämmitys lämmittää etukäteen myös moottorin.
Lainaus käyttäjältä: FullFrame - 27.10.15 - klo:09:56
Superbin manuaalista poimittua:
Seisontalämmitys lämmittää moottorin jäähdytysnestettä polttamalla auton
polttoainesäiliöstä tulevaa polttoainetta. Se lämmittää ilmaa, joka virtaa matkustamoon
(jos puhallin on päällä).
Seisontalämmitys lämmittää etukäteen myös moottorin.
Hienoa, noinhan sen pitää olla, että yhdellä mötikällä pärjää! Yksi lisäsyy pysytellä erossa uudesta A4:sta...
Selvä puute mielestäni on se, että mukana tulee vain yksi webaston kaukosäädin. Tavattoman epäkäytännöllistä, kun taloudessa on kaksi kuskia.
Kaukosäätimien vähyys ei haittaa jos laittaa Remucin. Asensivat sen luovutuksen yhteydessä ja sen saa toimimaan käsittääkseni usealla kapulalla. Toimii niin mainiosti että jätin avaimenperästä erillisen kaukosäätimen pois.
Tehokas tuntuu olevan bensa webasto. Pakkasta -28, webasto päällä 25 min, käynnistys kuin kesällä ja 500m ajon jälkeen moottorinlämpö 90c. Auto 1.4 act.
Miten on riittänyt akunvaraus? Meikäläisellä on kyllä lähtenyt kakesta webasto käyntiin, mutta n 25 min. käytön jälkeen auto on ollut aivan jääkalikka. Myös sisätilat ovat olleet täysin kylmät. Miten kannattaa laittaa säädöt? Olen asentamassa Defan ylläpitolaturin, jotta akussa sentään vähän paremmin riittäisi virtaska.
Vielä on piisannu. Tiistaista lähtien webastoa aamulla/iltapäivällä 25 min. Työmatka 3km:ä sivu ja lasten haku siinä samalta matkalta (käy sitte hoitopaikan pihas ku haen lapset n.10min). Moottori ollu aina lämmin ku startannu, sisältä nyt ei, mutta esim tuulilasi kumminkin sula. Todella tehokkaalle tuntuu pikkubensakonees, meillä toinen auto 2.0d jossa webasto ja aina jääkalikka käy sitte webasto 30min tai enemmän.
Voiko akkua muuten ladata normaalisti tuollaisella defan "älylaturilla"?
Lainaus käyttäjältä: Toima - 10.01.16 - klo:09:51
Voiko akkua muuten ladata normaalisti tuollaisella defan "älylaturilla"?
Kyllä minun mielestäni. Sen kun laittaa johdon tolppaan kiinni, tietysti kylmän akun lataaminen on vähän turhaa. Mutta laittaa vaikka heti ajamisen jälkeen tolppaan, niin lataaminen onnistuu paremmin.
Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 10.01.16 - klo:07:35
Miten on riittänyt akunvaraus? Meikäläisellä on kyllä lähtenyt kakesta webasto käyntiin, mutta n 25 min. käytön jälkeen auto on ollut aivan jääkalikka. Myös sisätilat ovat olleet täysin kylmät. Miten kannattaa laittaa säädöt? Olen asentamassa Defan ylläpitolaturin, jotta akussa sentään vähän paremmin riittäisi virtaska.
Ennekuin sammutat auton paina nappia, josta lämmitys, puhallin ja huurteenpoisto ovat täysillä. Tällöin jäävät ilmakanavien venttliilit auki ja lämpö pääsee ohjaamoon. Auton oman lämmityslaitteen puhallin puhaltaa ilman sisälle, mutta se on säädetty pienelle puhallusteholle akun säästämiseksi.
Yllläpitolaturin asennus ja käyttö oon hyvä toimenpide. Jos ajoaika on lyhyempi kuin lämmitysaika on se tarpeellinen.
Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 10.01.16 - klo:10:24
Kyllä minun mielestäni. Sen kun laittaa johdon tolppaan kiinni, tietysti kylmän akun lataaminen on vähän turhaa. Mutta laittaa vaikka heti ajamisen jälkeen tolppaan, niin lataaminen onnistuu paremmin.
Arctic Heatin akkulämmitin http://www.pakkasistaviis.fi/product/2/abh-akkulammitin-5-1--40-72-ah-agm-akuille (http://www.pakkasistaviis.fi/product/2/abh-akkulammitin-5-1--40-72-ah-agm-akuille)
ja tehokas kiinteäksi asennettu akkulaturi esim Defa 1210, niin pitäisi loppua huoli akun varauksen riittävyydestä.
Positiivinen yllätys on ollut Webaston kaukosäätimen kantomatka. Eilen pilkkireissulla laitoin webaston päälle jäältä käsin yli 500m matkalta toki autolle oli suora näköyhteys jään yli.
Isommassa bensakoneessa fiilis on kovilla pakkasilla, että kone lämpiää mutta sisätilat ei. Moottorin lämmöt saavuttaa 90C jo lyhyen maantieajon jälkeen
Nyt lämpeni auto myös sisältä, kiitos ohjeista. En ajatellut ostaa tuota järeämpää mallia, vaan sen 1204:n.
Kiitti Geoman, yritän tuota. Minullakin auto kylmänä vaikka polttoainelämmitin päällä (1.4 ACT). Käsittääkseni kakella saa vain 30min kerrallaan -> ei ole riittänyt. Ajan töihin 50km / suunta, joten pitäisi olla akku täynnä.
Ja miksiköhän auton polttoainelämmittimen asetuksissa on vain kolme ajoituspaikkaa? Pitäisi olla seitsemän, jokaiselle viikonpäivälle. Tai edes 5, arkipäiville. Mulla esim. töihinlähtöaika ei ole vakio, vaan vaihtelee.
Ainakin Tiquanissa saa säädettyä tuon päällä olon vaikka tuntiin.
Eilen joutui laittamaan auton kylmänä käyntiin kun ei saanu webastoa päälle. Syynä vähäinen bensa, eli web ei lähde päälle jos bensavalo jo palaa.
Lainaus käyttäjältä: Toima - 23.01.16 - klo:18:49
Eilen joutui laittamaan auton kylmänä käyntiin kun ei saanu webastoa päälle. Syynä vähäinen bensa, eli web ei lähde päälle jos bensavalo jo palaa.
Ratkaisu: tankkaa täyteen aina kun 1/2 tankista jäljellä jos et viitsi tankate heti kun valo syttyy. Ei se ole sen isompi summa kuin 30-40 â,¬ jos pitää tankissa aina yli 1/2 tankkia täynnä.
Lainaus käyttäjältä: Toima - 23.01.16 - klo:18:49
Eilen joutui laittamaan auton kylmänä käyntiin kun ei saanu webastoa päälle. Syynä vähäinen bensa, eli web ei lähde päälle jos bensavalo jo palaa.
Tuosta on varmasti maininta ihan ohjekirjassakin, samoin kun Octavia III tapauksessa.
Ei jaksa lukea ohjekirjaa kun vasta sitten kun tulee jotain ylitsepääsemätöntä. Eka auto jossa tehdaswebasto.
Tietäisikö joku täällä mikä kaukosäädin uuteen Superbiin käy? Ulkonäöltään samanlaista en netin maailmasta löydä. Auton mukana tuli yksi, mutta olisi tarvetta toisellekin. Tietysti marmorilta saa, mutta en uskaltanut edes kysyä hintaa.
Lainaus käyttäjältä: oranki - 09.10.16 - klo:13:15
Tietäisikö joku täällä mikä kaukosäädin uuteen Superbiin käy? Ulkonäöltään samanlaista en netin maailmasta löydä. Auton mukana tuli yksi, mutta olisi tarvetta toisellekin. Tietysti marmorilta saa, mutta en uskaltanut edes kysyä hintaa.
Veikkaisin T91R kuten Octavia III:ssakin.
Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 09.10.16 - klo:13:49
Veikkaisin T91R kuten Octavia III:ssakin.
Pitää paikkansa: T91R. Ebaysta löysin 30 eurolla skodan logolla varustetun kaken, täysin samannäköinen kuin alkuperäinen. Marmorilla ei pääse alle 100 euron.
No niinpäs onkin. Ulkonäkö vain on muuttunut kulmikkaaksi kun ennen oli pisaran muotoinen. Ainakin Volkkarin logolla on ebayssa.
Tuo ihan sama numero löytyy Skodan kakesta.
VW T5 Golf Tiguan Webasto Telestart T91R 3G0963511 Standheizung Fernbedienung
Posti toi toisen T91R- säätimen. Miten paritus tapahtuu?
Eilen lakkasi toimimasta vaikka bensaa hieman alta puolen tankin. Lähtee päälle ja käy pari minuuttia, kunnes sammuu.
[/quote]
Lainaus käyttäjältä: Jami74 - 13.11.16 - klo:11:50
Eilen lakkasi toimimasta vaikka bensaa hieman alta puolen tankin. Lähtee päälle ja käy pari minuuttia, kunnes sammuu.
Mun edellinen Octavia teki tuota samaa ja lähes joka kerta, kun auton käynnisti valitti akun jännitettä. Mutta lähti päälle joka kerta kyllä. Aina töihin päästessä laitoin Defan akkulaturiin töpselin ja taas mentiin pari viikkoa ilman mitään. Ei siis kerinnyt työmatkoilla lataan akkua tarpeeksi. Ootko huomannu käynnistämisen aikana mitään ilmoituksia?
Ei oo mitään ilmoituksia, eikä voi kaiketi virtakaan olla vähisä, eilen kuitenkin reilu 100km ajoa ja sama homma tänään.
Aamulla kävin tankkaamassa täyteen ja nyt kokeilin, niin toimii taas. Ei kai voi olla niin, että tankki pitää olla täynnä. Ohjekirja ainakin väittää että valo ei saa palaa?
Hei, Itelläni on Superbissa tehdasasenteinen webasto. Ei toimi jos bensavalo palaa. Viime talvena juuri auton ostettuni huomasin et auto ei lämpeä niin kuumaksi kuin odotin. Pakkasilla, -5c- -10c toimi suunnilleen ok. Nollan tienoilla ei lämmittänyt enää kunnolla ja huomasin muutamaan otteeseen et menee päälle mut hetken päästä sammuttaa. Lopulta meni vikatilaan. Ongelma oli webaston vesipumppu. Se oli kaput. Kylmällä ilmalla, pakkasella, vesi kiersi pelkän konvetkion avulla ilman pumppua. Ilman lämmettyä konvektiota ei tapahtunut kunnolla ja webasto totesi et nyt ylikuumenee ja sammuu. Jonkun kerran jälkeen meni sit vikatilaan eikä mennyt olleenkaan päälle. Pumpun vaihdon jälkeen ei ole ollut ongelmia.
Lainaus käyttäjältä: #timo# - 25.10.16 - klo:16:34
Posti toi toisen T91R- säätimen. Miten paritus tapahtuu?
Vastataampas tännekin vaikka asiaa käsiteltiin myös tuolla VCDS-ketjussa. Kojelaudan vasemmassa päädyssä olevan sulakerasian sulakkeen no.7 poistolla paritus onnistui. Sulake pois hetkeksi ja takaisin sitten OFF napin painallus kunnes punainen valo sammuu kakessa.
Uuden Superbin nelikulmaisen kaukosäätimen kantama on naurettavan ja itkettävän rajamailla. Kaverin Octavian vanhempi pisara säädin kantaa noin 4x kauemmaksi ja edellisen Audin kaukosäädin samoin.
Vienkö huoltoon valituksen saattamana vai onko se todella noin p a s k a.
Käytettävyys on aika nolla, kun kantama ei riitä sen käynnistämiseen sisältä. Vilkuttaa vain vihreetä (ilmeisesti viesti, että ei saa yhteyttä).
Lainaus käyttäjältä: hta - 14.12.16 - klo:21:41
Uuden Superbin nelikulmaisen kaukosäätimen kantama on naurettavan ja itkettävän rajamailla. Kaverin Octavian vanhempi pisara säädin kantaa noin 4x kauemmaksi ja edellisen Audin kaukosäädin samoin.
Vienkö huoltoon valituksen saattamana vai onko se todella noin p a s k a.
Käytettävyys on aika nolla, kun kantama ei riitä sen käynnistämiseen sisältä. Vilkuttaa vain vihreetä (ilmeisesti viesti, että ei saa yhteyttä).
Slowly flashes green for 2 seconds. The ignition signal was not received.
Ei kuulosta hyvältä. Jonkun verran on kantamaa itselläkin autopaikalle ja jos tuosta tulevasta superbin lämmittimestä tulee tuollainen ongelma niin voi kyynel..
Toimiiko muilla hyvin?
Minulla ei ole sama auto, mutta luultavasti sama antenni ja kapula. Pisaramalliseen verrattuna kantama on tippunut vähän, mutta mikä estää pisaramallisen ostamista? Antenni autossa on kuitenkin sama minulla, vaikka uudemmassa autossa kapula vaihtuikin.
Täytyy sanoa että en ole huomannut mitään eroa edellisen Superbin pisaramallisen ja tämän uuden Superbin kapulan kantaman välillä.
Molemmat toimi hienosti ikkunasta tien varteen jonne esteetön näkymä ja matkaa linnuntietä n. 60 - 70 m.
Kuinka kaukaa yritätte webaa käynnistää? :)
Monta sataa metriä.. 😉 Kyllä tuossa uudemmassakin kapulassa kuitenkin ihan hyvä on kantama. Olisikohan +500m ollu tänään matkaa kun otti signaalin. Riippuu tietysti esteistä.
Itsellä kantama on nyt noin 50m ilman esteitä. Vanha kaukosäädin Audissa ja kaverin Octaviassa ottaa samassa paikassa 200m+
Kodissa välissä 1 ikkuna ja yksi talo ennen avointa parkkitaloa. Vanha otti yhteyttä, uusi vasta ulkona ja niin ettei talo ole välissä.
Jos ei ole rakennuksia tai muita isompia esteitä, niin ainakin noin 200m päästä toimii. Kehnosti kuitenkin läpäisee seiniä yms rakenteita. Aiemmassa Volkkarissa pystyi käynnistelemään paksujenkin kiviseinien läpi parkkihallissa olevan auton lämmittimen. Kotona kyllä menee seinienkin läpi, mutta auto onkin talon vieressä.
Paljonkohan niitä esteitä pitää sitten olla, ettei signaali mene läpi? Nimittäin omassani (pisaramallinen kake) signaali meni autolle asti töissä, jossa auto oli parkkihallissa ja itse olin 5.kerroksessa. Siinä sitä on paljon betonia välissä ja hienosti toimii.
Lainaus käyttäjältä: IsoE - 16.12.16 - klo:15:58
Jos ei ole rakennuksia tai muita isompia esteitä, niin ainakin noin 200m päästä toimii. Kehnosti kuitenkin läpäisee seiniä yms rakenteita. Aiemmassa Volkkarissa pystyi käynnistelemään paksujenkin kiviseinien läpi parkkihallissa olevan auton lämmittimen. Kotona kyllä menee seinienkin läpi, mutta auto onkin talon vieressä.
Parkkihalleissa polttoainelämmittimien käyttö on kielletty.
Hiilimonoksidi tunnistimet antavat vikahälytyksiä.
Samat havainnot täälläkin kakesta. Vaikuttaa oleva selvästi pienempi kantama. Mistä sitten johtuneekaan. Octavian pisaralla toimi 3. kerroksesta ikkunan luota 100 m etäisyydeltä, vaikka välissä oli betoninen toimistorakennus. Sisempää rakennusta ei toiminut koska "omat" betoniseinät tulivat lisäksi väliin. Superbin ei toimi samasta paikasta. Ulos paikkaan, jossa ei ole rakennuksia välissä, on mentävä käynnistämään. Ilman esteitä Octavian kantava oli puolen kilometrin luokkaa. Uutta en ole testannut niin.
Lainaus käyttäjältä: TomiS - 17.12.16 - klo:19:30
Paljonkohan niitä esteitä pitää sitten olla, ettei signaali mene läpi? Nimittäin omassani (pisaramallinen kake) --
Niin. Tuo pisaramalli kyllä toimikin hienosti, mutta ainakin oman Superbin mukana tuli tuollainen kulmikas lätkä, joka ei todellakaan toimi yhtä hyvin.
Lainaus käyttäjältä: arsik - 17.12.16 - klo:19:38
Parkkihalleissa polttoainelämmittimien käyttö on kielletty.
Hiilimonoksidi tunnistimet antavat vikahälytyksiä.
Tämä olikin uutta tietoa minulle.
Täytyy korjata tuota omaa kommenttia sen verran, että "parkkihalli" oli sellainen seinistä avoin kylmä parkkitalo. Normaalissa umpinaisessa pysäköintitilassa tuota lämmitintä ei tietenkään edes tarvitse.
Juu on Superbin lisälämmittimen kauko-ohjaimen kantama heikompi kuin Octaviassa.
Kotona joutuu aamuisin välillä yrittämään kahdesti. Juuri töissä yritin ja ei lähtenyt millään. Jouduin toimistokäytävää kävelemään 15m lähemmäs ennenkuin otti signaalin.
Octaviassa toimi aina ensiyrittämällä.
Eli uudemmissa on surkea kulmikas kaukosäädin ? Itsellä ihan ensimmäisiä maahantuotuja ja siinä on se pisaranmallinen. Kantavuus reilut 500m ellei esteitä välissä ja kaupungissa kantaa kerrostalon ympäri parkkipaikallle ilman näköyhteyttä , kun painaa nappulaa ikkunan lähellä ja signaali kimpoilee seinistä korttelin ympäri. Teräsbetonia se signaali ei läpäise, vaan aina pitää olla jotain aukkoa.
Tehtaalla ollaan ongelmasta tietoisia mutta ratkaisua ongelmaan ei vielä ole. Odotellaan siis...
Oman kokeilun perusteella kantama kantikkaalla mallilla avoimessa maastossa noin 300 m. Ã,,rsyttävää, että vain yksi avain tulee, onko joku hankkinut toisen - mitä maksoi? Pyysin myyjää selvittämään asiaa.
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 15.02.17 - klo:07:57
Oman kokeilun perusteella kantama kantikkaalla mallilla avoimessa maastossa noin 300 m. Ã,,rsyttävää, että vain yksi avain tulee, onko joku hankkinut toisen - mitä maksoi? Pyysin myyjää selvittämään asiaa.
Itse tilasin ebaystä, n. 30â,¬ postikuluineen. Paritusohjeet vähän aikaisemmin tässä viestiketjussa.
Lainaus käyttäjältä: Nahkamajava - 15.02.17 - klo:11:09
Itse tilasin ebaystä, n. 30â,¬ postikuluineen. Paritusohjeet vähän aikaisemmin tässä viestiketjussa.
Pidetään mielessä, jos myyjä ei järjestä asevelihintaa uuteen autoon.
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 15.02.17 - klo:12:03
Pidetään mielessä, jos myyjä ei järjestä asevelihintaa uuteen autoon.
Hawtin: vähän off topic, mutta mikä sinulla oli toimitusaika uudessa Superbissa? Suurinpiirtein samanlainen liftback tilattu
kuukausi sitten...
Onko kukaan kokeillut toimiiko pisaramalli paremmin näissä, joissa kulmikas ei oikein pelaa. Meinaan vaan, että onko ongelma käden päässä vai auton päässä.
Lainaus käyttäjältä: JaMiLeSi - 15.02.17 - klo:13:05
Hawtin: vähän off topic, mutta mikä sinulla oli toimitusaika uudessa Superbissa? Suurinpiirtein samanlainen liftback tilattu
kuukausi sitten...
Todella lyhyt, 24.11. tilaus ja 12.1. Hangossa. Sitten meni kuukausi pienessä säädössä odotellessa tehtaalta (liian myöhään) tilattuja vanteita.
Ohhoh, enkö saakaan ajella Suomen ainoalla Sportlinella ;D
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 15.02.17 - klo:21:50
Todella lyhyt, 24.11. tilaus ja 12.1. Hangossa. Sitten meni kuukausi pienessä säädössä odotellessa tehtaalta (liian myöhään) tilattuja vanteita.
Ohhoh, enkö saakaan ajella Suomen ainoalla Sportlinella ;D
Kiitos tiedosta, kuulostaa hyvältä ja kyllä saat vielä ajella ;D Tulossa liftback 280 DSG L&K....
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 15.02.17 - klo:21:50
Todella lyhyt, 24.11. tilaus ja 12.1. Hangossa. Sitten meni kuukausi pienessä säädössä odotellessa tehtaalta (liian myöhään) tilattuja vanteita.
Ohhoh, enkö saakaan ajella Suomen ainoalla Sportlinella ;D
Ei täällä kyllä näitä jonoksi asti näytä olevan :)
Lainaus käyttäjältä: oranki - 15.02.17 - klo:13:35
Onko kukaan kokeillut toimiiko pisaramalli paremmin näissä, joissa kulmikas ei oikein pelaa. Meinaan vaan, että onko ongelma käden päässä vai auton päässä.
Jostain syystä eivät kuulemma onnistuneet Veholla parittamaan sitä pisaran mallista vanhempaa säädintä. Systeemin mukaan kaikki oli ok mutta se ei toiminut silti. Se, ketä tilasi eBaystä niin tilasitko sen vanhemman pisaramallisen ja toimiiko se vai oliko tätä uudempaa mallia?
Lainaus käyttäjältä: hta - 16.02.17 - klo:13:51
Jostain syystä eivät kuulemma onnistuneet Veholla parittamaan sitä pisaran mallista vanhempaa säädintä. Systeemin mukaan kaikki oli ok mutta se ei toiminut silti. Se, ketä tilasi eBaystä niin tilasitko sen vanhemman pisaramallisen ja toimiiko se vai oliko tätä uudempaa mallia?
Auton mukana tuli pisaramallinen ja samanlaisen tilasin ebaysta.
Lainaus käyttäjältä: Spurttilinja - 16.02.17 - klo:10:18
Ei täällä kyllä näitä jonoksi asti näytä olevan :)
Me voidaan pitää kahdestaan Suomen Sportline-miittinki ;D. Keski-Euroopassahan näitä tuntuu menevän kunnolla kaupaksi, kun palstoja lueskelee.
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 17.02.17 - klo:00:01
Me voidaan pitää kahdestaan Suomen Sportline-miittinki ;D. Keski-Euroopassahan näitä tuntuu menevän kunnolla kaupaksi, kun palstoja lueskelee.
Kyllä ;D
Ihmettelen kyllä ettei enempää ole ihmiset kiinnostuneita. Tosin otantana ainoastaan tämä palsta. Itse arvoin Mondeon ja Suberbin väillä, mutta tuo sisusta ratkaisi sitten pelin.
Joku täällä jossainpäin palstaa kirjoitteli, että ei tule kuin pari kosmeettista ulkonäkäkilkettä, mutta on tuossa kabiinissa ihan eri fiilis, kuin vakkapa stylessä/elegansessa.
Alkääs nyt vielä innostuko. Eilen tuli punainen Sportline HB 19-tuumaisilla vastaan Helsingissä. Eli ainakin kolmas on olemassa. Eikä ainakaan näkynyt liikkeen tarroja... :)
Lainaus käyttäjältä: puolihop - 17.02.17 - klo:10:19
Alkääs nyt vielä innostuko. Eilen tuli punainen Sportline HB 19-tuumaisilla vastaan Helsingissä. Eli ainakin kolmas on olemassa. Eikä ainakaan näkynyt liikkeen tarroja... :)
Varmaan liikkeiden esittelyautoja... ;D
Tämä uusi kaukosaadin on tosiaan näköjään ihan vitsi. Vanhalla toimi kotoa sisältä (kerrostalo). Uudella ei toimi. Ei toimi edes rappukäytävästä, eikä aluksi meinannut ottaa signaalia edes ulkonaalle 100m päässä autosta.
Vanhalla mallilla toimi sisältä kotoa hyvin. Vähän menee koko webaston idea, jos ei kaukosäädin toimi muualta kuin auton vierestä.
Tulipa tänään kokeiltua kaukosäätimen toimivuutta lisää. Painelin sitä kotona eri paikoissa ennen autolle lähtöä, eikä se missään omasta mielestään saanut signaalia autolle menemään perille. Valo siis vilkkui joka kerta kaukosäätimessä vihreänä.
Autolle kävellessäni Webasto oli kuitenkin täydessä touhussa :o
Kannattaa varmaan kaikkien ongelmasta kärsivien reklamoida liikkeen kautta helkamalle. Jos vaikka saisi kunnon kaukosäätimen joskus..
Marmorin hinta toiselle "laatuavaimelle" koodauksineen vaatimaton 300 â,¬ ;D. Ilmoitin, että hoidan asian muuta kautta.
Meilläkin todettu aivan onnettomaksi tämä uuden mallinen kaukosäädin. Onhan se hienon näköinen, mutta eipä siitä paljon muuhun ole ::). Kotona (kivitalo) saa kyllä viereisessä katoksessa seisovan auton webaston päälle, mutta töissä (työhuone 7. kerroksessa ikkunan vieressä) ei ole toivoakaan saada melkein vieressä seisovan auton webastoa päälle.
Myyjälle on laitettu viestiä tästä ja muista pienistä (tälläkin palstalla käsitellyistä) ongelmista. Kysyin viestissä olisiko mahdollista vanhanmallinen (simpukan muotoinen) kaukosäädin tuohon koodata toiseksi, mutta huollon mukaan ei kuulema ole mahdollista...
Kellään tietoa eikö oikeasti onnistu? Ebaystahan noita saisi halvalla.
Muutenkin on kyllä vähän pettymys tämä webasto, sisätilojen lämpiämisen kannalta siis. Puhallin lähtee tosi myöhään käyntiin ja kun lähtee tuntuisi pyörivän todella pienellä nopeudella. No eipä siitä mitään tarvinut erikseen maksaa ja kai se johtojen kanssa leikkimesn voittaa :).
Ettei nyt ekasta foorumipostauksesta jäisi väärä kuva niin muuten kyllä ollaan erittäin tyytyväisiä autoonn :D
Lainaus käyttäjältä: S#S - 20.02.17 - klo:01:28
Myyjälle on laitettu viestiä tästä ja muista pienistä (tälläkin palstalla käsitellyistä) ongelmista. Kysyin viestissä olisiko mahdollista vanhanmallinen (simpukan muotoinen) kaukosäädin tuohon koodata toiseksi, mutta huollon mukaan ei kuulema ole mahdollista...
Kellään tietoa eikö oikeasti onnistu? Ebaystahan noita saisi halvalla.
Pyysin oman auton kohdalla Vehoa koodaamaan siihen kaupan vanhanmallisen kaukosäätimen ja kuten olen maininnut, niin sanoivat Veholla, että se menee kooderista läpi mutta ei toimi. Eli selkeästi jotain on vaihdettu vuoden 2016 ja 2017 mallin välillä (2016 mallissa vanha simpukka).
Taidanpa soittaa sinne Veholle ja kysyä onko tehtaalta kuulunut mitään korjauksen perään, kun meitä kohtalotovereita alkaa olla jo aika läjä.
PS. tänään ei toiminut 20m päästä 1 krs ikkunasta ulos parkkipaikalle...
Ei toiminut tänään minullakaan toimistolta ulos autolle. Matkaa on ehkä myös tuo noin 20 metriä.
Kokeilin kotona parkkipaikalla ja vaikka olen ulkona ja autoon oli matkaa vain noin 30 metriä, niin ei aina silloinkaan toiminut. Autoon siis suora näköyhteys koko ajan >:(
Edit: Vanhalla kaukosäätimellä toimi Toimistolta autolle, joka oli noin 300m päässä ja täällä ei toimi edes 20 metrin päähän :o
Siellä varmaan vedotaan taas johonkin patterin säästöön ja turvallisuusseikkoihin kun käydään valittamassa huonosta kantamasta....
Lainaus käyttäjältä: puolihop - 20.02.17 - klo:21:23
Ei toiminut tänään minullakaan toimistolta ulos autolle. Matkaa on ehkä myös tuo noin 20 metriä.
Kokeilin kotona parkkipaikalla ja vaikka olen ulkona ja autoon oli matkaa vain noin 30 metriä, niin ei aina silloinkaan toiminut. Autoon siis suora näköyhteys koko ajan >:(
Edit: Vanhalla kaukosäätimellä toimi Toimistolta autolle, joka oli noin 300m päässä ja täällä ei toimi edes 20 metrin päähän :o
Helpoin korjaus on asentaa Remuc kaukosäätimen rinnalle ja kantomatka ongelmat on historiaa.
Soitin sinne Veholle ja ei ollut vieläkään mitään vastausta. Keräävät kuulemma dataa kuinka laajasta ongelmasta on kyse. Eli Helkama autolle sitten vaan raporttia kaikki joilla kantama on heikko.
Lainaus käyttäjältä: puolihop - 19.02.17 - klo:18:36
Tulipa tänään kokeiltua kaukosäätimen toimivuutta lisää. Painelin sitä kotona eri paikoissa ennen autolle lähtöä, eikä se missään omasta mielestään saanut signaalia autolle menemään perille. Valo siis vilkkui joka kerta kaukosäätimessä vihreänä.
Autolle kävellessäni Webasto oli kuitenkin täydessä touhussa :o
Onkohan tätä "ongelmaa" esiintynyt kuinka monella? Itselläni viikon vanhassa golfissa samaa oiretta, että säätimen valo vain vilkkuu jos vähänkin kauempaa yrittää webastoa käynnistää. Valon vilkkumisesta huolimatta webasto menee kuitenkin lähes joka kerta päälle. Syö vähän luotettavuutta systeemistä kun ei ikinä tiedä meneekö se päälle vai ei..
Vaihdoin tänään vielä kokeeksi kauko-ohjaimen pariston, mutta se ei auttanut ongelmaan.
Täytyy ilmeisesti satuilla aiheesta maahantuojalle. Auton myynyt liike ei ollut tietoinen ongelmasta.
Ongelma taitaa olla kaikissa uuden mallisissa kaukosäätimissä, joka tuli myös octaviaan. Lasipalatsissa sanoivat että riippuu välillä lähettimen asennosta ottaako vai ei. Kuulema heillä ei ota välillä signaalia esittelyautoihin kun painaa 2m päästä. Kääntää kaukosäädintä eri asentoon ja sitten toimii. Olen huomannut itse vähän saman homman.
Eiköhän kaukosäätimestä saada korjattu malli, kunhan kaikki jaksavat asiasta mussuttaa omaan huoltoon. Ihan selvä suunnitteluvika tuo on.
Lainaus käyttäjältä: Kibbe - 22.02.17 - klo:07:02
Onkohan tätä "ongelmaa" esiintynyt kuinka monella? Itselläni viikon vanhassa golfissa samaa oiretta, että säätimen valo vain vilkkuu jos vähänkin kauempaa yrittää webastoa käynnistää. Valon vilkkumisesta huolimatta webasto menee kuitenkin lähes joka kerta päälle. Syö vähän luotettavuutta systeemistä kun ei ikinä tiedä meneekö se päälle vai ei..
Minulla tekee välillä samaa. Tuo johtuu todennäköisesti siitä, että signaali kaukosäätimestä autolle menee perille, mutta auton "kuittaussignaali" jää matkalle. Tällöin kake ei tiedä lämmittimen käynnistyneen ja vilkuttaa valoa.
Onpa varsin ärsyttävä suunnittelukukkanen jos toimivasta vehkeestä on saatu päivitettyä uusi nätimpi kaukosäädin ja samalla softat kusastu. Voihan se olla ettei pelkkä softapäivityskään toimi jos on jotain halpiskomponentteja tms käytetty.
Täytyypä seurata miten asia etenee niin osaa "etukäteen" valittaa tuosta ennenkuin oma pirssi valmistuu. Tuo webasto on varmaan tismalleen sama kaikissa vagineissa.
Ainakin facelift octavian manuaalissa on seuraava teksti "Radiokauko-ohjauksen toimintasäde on täydellä paristolla muutama sata metriä (riippuen auton ja radiokauko-ohjaimen väleillä olevista esteistä,sääolosuhteista,akun lataustilasta jne.)...Noh varmaan sitten nojataan marmorilla sääolosuhteisiin. ::) Mutta jos kantaman pitäisi olla "parisataa metriä" niin tämähän jo pelkästään riittää urputtamaan aiheesta jos joillain ei toimi kunnolla kivenheiton päähän.
Kehoitan kaikkia vian omaavia soittamaan / ilmoittamaan asiasta eteenpäin jälleenmyyjille niin toivottavasti ottavat kopin asiasta ja laittavat vermeet kuntoon.
Lainaus käyttäjältä: IsoE - 24.02.17 - klo:23:14
Minulla tekee välillä samaa. Tuo johtuu todennäköisesti siitä, että signaali kaukosäätimestä autolle menee perille, mutta auton "kuittaussignaali" jää matkalle. Tällöin kake ei tiedä lämmittimen käynnistyneen ja vilkuttaa valoa.
Samaa asiaa itsekin epäilen. Myyjältä ja huollosta asiasta kysyin viikolla, niin totesivat, että kaukosäätimen valo voi vilkkua, jos signaali ei ole tarpeeksi vahva auton ja säätimen välillä ja Webasto voi heikosta signaalista huolimatta mennä päälle vaikka säädin muuta näyttäisikin. Eli kyseessä on siis ominaisuus ei vika :P
Olenko ymmärtänyt väärin, etä Uuden Superbin Webasto aloittaa lämmityksen niillä asetuksilla, jotka viimeksi ovat olleet päällä, kun auto on sammutettu? Ed. Superbissa Webasto lämmitti sisätilaa aina +22 asteeseen ja mielestäni tehokkaammalla puhallinnopeudella. :( Nyt tuulilasissa vain pienet sulat aukot +19 -asteella (ja AUTO päällä) puolen tunnin lämmityksen jälkeen. Ulkona pakkasta -16 astetta. Saako mistään ohjelmoitua näitä Webaston lämmitysasetuksia?
Lainaus käyttäjältä: Kibbe - 25.02.17 - klo:08:06
Samaa asiaa itsekin epäilen. Myyjältä ja huollosta asiasta kysyin viikolla, niin totesivat, että kaukosäätimen valo voi vilkkua, jos signaali ei ole tarpeeksi vahva auton ja säätimen välillä ja Webasto voi heikosta signaalista huolimatta mennä päälle vaikka säädin muuta näyttäisikin. Eli kyseessä on siis ominaisuus ei vika :P
Vaikka ongelma olisi osittain tuo kuvailemasi, niin silti kaukosäädin on surkea. Ei se signaali mene perille lähellekään yhtä hyvin kuin vanhalla kaukosäätimellä. Olen nyt viikon aikana lähtenyt joka toinen kerta kylmällä autolla, vaikka miten monta kertaa yritän kaukosäätimestä painella. Vanhalla toimi samoista paikoista aina.
Lähetin Helkama-autolle sähköpostia kauko-ohjaimen kantamaan liittyen.
Sain asiallisen vastauksen olla yhteydessä myyjäliikkeeseen. Rivien välistä oli ymmärrettävissä, että en ole ainoa, joka heitä on lähestynyt.
Auto kävi tänään huollossa ja mainitsin kauko-ohjaimen kantamasta. Ei mitään uutta tietoa ollut korjaamolla.
Onko kukaan muu kuullut kauko-ohjaimen ongelmista uutta?
Ei ole kantautunut myöskään minulle vielä mitään tietoa korjauksesta. Pitää kohta alkaa keskustelemaan siitä, että asentavatko korvaukseksi sen puhelimella toimivan lisäkilkkeen ilmaiseksi jos ei ala ratkaisua löytymään.
Minäkin kysäisen tällä vkolla liikkeestä asiaa, kun menen vanteita vaihdattamaan.
Turha odottaa mitään nopeaa toimintaa, päivitys saattaa tulla, kun mallivuosi vaihtuu? Eihän valmistajalla ole miyään kiirettä, kun laite kuitenkin toimii. My2015 autoissa ei toiminut webaston ajastin ja tämän korjaus kesti n. 8 kk muistaakseni. Korjaus tapahtui sen jälkeen, kun My2016 autoja alettiin valmistamaan.
Onkos kukaan muu bensa Webaston omaava huomannut lievää ajoittaista bensiinin hajua auton ympärillä lämmittimen sammutuksen jälkeen? Mitään vuotoja en havaitse, tosin vaatisi oikean ajovaloumpion irroituksen että näkisi paremmin. Haju on voimakkainta juurikin oikean umpion kohdalla. Edellisessä autossani oli myös vastaava lämmitin, mutta siinä en muista mitään hajuhaittoja. Onhan tässä takuu mutta en viitsisi tämän takia vielä käyttää huollossa.
Viimeisimmän syyskuussa tehdyn kyselyn vastaus:
"Tehdas on tietoinen ongelmasta mutta ei vielä ole esittänyt ratkaisua asiaan vaan asiaa käsitellään tämän syksyn aikana. Toivotaan että saadaan kuntoon kaukosäädin vaihtamalla."
Ilmoitin jo, että en aio toista talvea olla ilman toimivaa kaukosäädintä eli jos eivät saa tuosta tehtaalta ratkaisua niin saavat asentaa sitten sen puhelimella toimivan lisäpalikan ilman, että asennuksesta ja laitteesta tulee minulle lisäkustannuksia.
Pitänee kohta riitauttaa tämä asia. Minulla on autossa varuste joka ei täytä sille asetettua tehtävää, eikä toimi kuten sen pitäisi.
Tämä Superbin webasto kyllä harmittaa muuten meidän käyttöön lähes täydellisessä autossa.
a) Vaikka näyttää olevan 5 kW webasto niin sisätiloja se ei kyllä paljoa lämmitä. Liekö kukaan vielä mitään koodausta siihen löytänyt...
b) Kaukosäädin aika onneton. Kaukosäädin olisi käytössäni todella tärkeä toimia, etenkin kun autosta ei voi ajastaa Webaston käynnistymistä kuin (muistaakseni) kolmelle muistipaikalle.
Jos Skoda oikeasti haluaisi pitää asiakkaistaan kiinni niin tarjoaisi kaikille tällaisen huonon kaukosäätimen omistaville Remucin. Mutta taitaa olla turha toivoa jos jälkimarkkinointiasiat hoidetaan samalla tapaa kuin Octavian sinkkirakkulat...
Lainaus käyttäjältä: S#S - 29.09.17 - klo:23:27
Tämä Superbin webasto kyllä harmittaa muuten meidän käyttöön lähes täydellisessä autossa.
a) Vaikka näyttää olevan 5 kW webasto niin sisätiloja se ei kyllä paljoa lämmitä. Liekö kukaan vielä mitään koodausta siihen löytänyt...
b) Kaukosäädin aika onneton. Kaukosäädin olisi käytössäni todella tärkeä toimia, etenkin kun autosta ei voi ajastaa Webaston käynnistymistä kuin (muistaakseni) kolmelle muistipaikalle.
Jos Skoda oikeasti haluaisi pitää asiakkaistaan kiinni niin tarjoaisi kaikille tällaisen huonon kaukosäätimen omistaville Remucin. Mutta taitaa olla turha toivoa jos jälkimarkkinointiasiat hoidetaan samalla tapaa kuin Octavian sinkkirakkulat...
Itselläni on 5 KW Webasto lämmittänyt ainakin Passat farkun kabiinin kovillakin pakkasilla enemmän kuin riittävästi, ja näin epäilen käyvän talvella nykyisellä Superbillanikin. Itse olen jo aamuisin, nyt kun on jo viileän kosteaa, niin webastoa käytellyt, ja kantama hyvä, päälle myöskin aina mennyt, vaikka kaukaa hotellihuoneestani sen päälle painan. Jos ei jostain kohtaa saa yhteyttä, niin vihreä vilkkuu, mutta kun vihreä palaa tasaisesti, niin aina tuo päälle on mennyt, eli mikä ongelma tuossa sinun säätimessäsi on. Vai onko sitten niin, että nyt uutena se toimii, ja hetken päästä ei. Passateissa minulla on tuo sama säädin aina ollut Webaston kanssa, eikä koskaan mitään huomautettavaa ole ollut.
Nyt siis mennään Superb 2.0 tdi 140kw dsg6 Style Combilla, eli hieman on kabiini isompi kuin passatissa, mutta eiköhän se tämäkin kovemmillakin pakkasilla tuolla lämpene.
Omasta mielestäni Polttoainetoiminen lämmitin on tällä hetkellä se lämmitin, joka oikeasti lämmittää toki auton sisältä, mutta myös moottorin (jäähdytysnesteen). Moottorin lämpötila on aina lämmitysajasta riippuen 50 ja jopa 70 astetta, siis mittarinäytöllä. Lisäksi, voiko tällä lämmittäminen nyt enää helpommaksi mennä, aamulla painaa napista päälle, silloin kun on kulloinkin tarvis, ja se on siinä.
Kyllä tuo riittää lämmittämään sisätilat lämpimäksi, säätää lämpötilan 21,5 tai 22, niin ihan varmasti on lämmin myös kovemmillakin pakkasilla. Omassa autossa toiminut moitteettomasti sen jälkeen, kun ajastin laitettiin kondikseen.
Lainaus käyttäjältä: hta - 26.09.17 - klo:12:22
Viimeisimmän syyskuussa tehdyn kyselyn vastaus:
"Tehdas on tietoinen ongelmasta mutta ei vielä ole esittänyt ratkaisua asiaan vaan asiaa käsitellään tämän syksyn aikana. Toivotaan että saadaan kuntoon kaukosäädin vaihtamalla."
Ilmoitin jo, että en aio toista talvea olla ilman toimivaa kaukosäädintä eli jos eivät saa tuosta tehtaalta ratkaisua niin saavat asentaa sitten sen puhelimella toimivan lisäpalikan ilman, että asennuksesta ja laitteesta tulee minulle lisäkustannuksia.
Pitänee kohta riitauttaa tämä asia. Minulla on autossa varuste joka ei täytä sille asetettua tehtävää, eikä toimi kuten sen pitäisi.
Kiitos tästä väliaikatiedosta.
Palautunut taas itselläkin tuo kaukosäätimen huono toiminta mieleen, nyt kun sitä alkaa taas kesän jälkeen kaipaamaan.
No niin. Nyt on sitten lähdetty -2 - -5 pakkasilla Superb 2.0 TDI 190hv Stylellä liikkeellä pienillä pakkasilla.
Kauko-ohjain toimii kuten pitääkin, auto on riittävän lämmin yms. Mutta mutta. Ei ole yhtä lämmin kuin aiemmissa Passateissani, toki riittävä, mutta kovia pakkasiahan ei ole vielä koettu.
Onko Superbin kabiini sitten niin paljon suurempi, kuin Passatin, (vrt. farkut) mutta sama teho niissä ei kuitenkaan ole. Passatilla puolituntia Webaston käydessä, se oli lämpimämpi jopa yli -15 pakkasissa, kuin nyt Superb parin asteen pakkasissa.
Mielenkiinnolla odotan oikeita pakkasia, riittääkö Superbin Webasto sitten ollenkaan. Informoin asiaa myöhemmin. Kiva olisi kuulla muilta kokemuksia..
Tänään tuli huollon tiskillä ihmeteltyä kaukosäätimen kantamaa ja sain vastukseksi, että on todettu ominaisuudeksi ja ohjekin on tehtaalta saatu. Mitään ei kuulemma ole tehtävissä. Patterinvaihdot + muut diipadaapat tuli myös.
Tuota lämmön riittämättömyyttä en ole omassa autossani huomannut, tosin kyseessä 1.4TSI. Auto on webaston jäljiltä lämmin ja usein moottorinkin lämmöt on jo 60-90 astetta käynnistäessä, tosin mittarin mukaan, joka näyttää 90 jo jossain 70 asteen todellisen lämpötilan tietämillä. TSI lämpenee vielä ajossa kiitettävän nopeasti dieseliin verrattuna.
Lainaus käyttäjältä: puolihop - 13.11.17 - klo:21:04
Tänään tuli huollon tiskillä ihmeteltyä kaukosäätimen kantamaa ja sain vastukseksi, että on todettu ominaisuudeksi ja ohjekin on tehtaalta saatu. Mitään ei kuulemma ole tehtävissä. Patterinvaihdot + muut diipadaapat tuli myös.
Tulin juuri päivittämään saman vastauksen tehtaalta jonka sain tänään. Ovat todenneet, että ei ole vika vaan ominaisuus. Voin jo kertoa, että patterin vaihto ei auta mitään. Se tehtiin ensimmäisenä jo aikoja sitten. Ihmetyttää se, että miksi vanhaa pisaramallista ei saatu koodattua uuteen. Onko Hz vaihtunut vai mikä?
Mihin uuteen ei saatu koodattua? Ainakin minulla on pisaramalli v. 2015 Superbissa. Voisiko olla niin, että koko webasto on toisenlainen nykyään kuin ensimmäisissä III-koppaisten tuotantoerissä? 2016 kesällä kun vaihtui mallivuosi, niin silloin taisi vaihtua webaston kaukosäädinkin, jos en väärin muista?
Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 16.11.17 - klo:15:52
Mihin uuteen ei saatu koodattua? Ainakin minulla on pisaramalli v. 2015 Superbissa. Voisiko olla niin, että koko webasto on toisenlainen nykyään kuin ensimmäisissä III-koppaisten tuotantoerissä? 2016 kesällä kun vaihtui mallivuosi, niin silloin taisi vaihtua webaston kaukosäädinkin, jos en väärin muista?
Muistat oikein. Ne joilla on se vanhanmallinen pisara kaukosäädin Webaston kantama on ilmeisesti ihan ok. Ongelma on näissä MY2017 autoissa joissa on neliskulmainen kaukosäädin.
2017 mallivuodelle vaihtui tosiaan kaukosäätimen malli. Uudempi on tämän näköinen (vasemmalla oleva).
(http://preview.ibb.co/kBOCOR/s_l1600.jpg) (http://ibb.co/fRuacm)
picture upload (http://fi.imgbb.com/)
Mites ton webaston ajastimen kanssa?
Eli jos halun sen toimimaan aamuisin kello 7.40 (webasto lähtee päälle siis 7.10) ja iltapäivällä 16.00 (webasto käynnistyisi 1530), niin onnistuuko?
Nyt kun systeemiä katselen, niin tuntuu, että autolle pitäisi joka kerta kertoa, milloin olisi tarkoistus lämmittää.Eli jompi kumpi noista vaihtoehdoista.
Ymmärtääkö auto, että huomenna aamulla lähden kello 740 ja siitä seuraavaksi 1600, haluan että olet lämmin silloin.
En valinnut siis mitään tiettyä viikonpäivää, vaan valikosta kohta kello ja kaksi asetusta haluamallani kellonajoilla.
Räpläsin viiimeisksi tuota kello 16, niin kun kävin jälkeenpäin tarkastamassa asetuksia, aktiivisena oli tuo kello 16, eikä seuraava haluttu eli huomenna aamulla.
Mitenkä on?
Mun mielikuvan mukaan pitää kertoa aina erikseen monelta on lähdössä. Sinun tapauksessa siis joka päivä kahteen kertaan.
Lainaus käyttäjältä: puolihop - 16.11.17 - klo:19:15
2017 mallivuodelle vaihtui tosiaan kaukosäätimen malli. Uudempi on tämän näköinen (vasemmalla oleva).
Uusi kaukosäädin tosiaan on liki käyttökelvoton. Toimii jos auto on omakotitalossa ikkunan takana, muutoin joutuu kävelemään auton viereen, jotta saa webaston käyntiin. 😂
Ennen vanhaanhan nämä toimivat kaupungin keskustassakin jopa parin korttelin taakse.
Lainaus käyttäjältä: csmini - 09.03.22 - klo:09:20
2017 mallivuodelle vaihtui tosiaan kaukosäätimen malli. Uudempi on tämän näköinen (vasemmalla oleva).
Uusi kaukosäädin tosiaan on liki käyttökelvoton. Toimii jos auto on omakotitalossa ikkunan takana, muutoin joutuu kävelemään auton viereen, jotta saa webaston käyntiin. 😂
Ennen vanhaanhan nämä toimivat kaupungin keskustassakin jopa parin korttelin taakse.
Tämä on valitettavasti juuri näin, uudempi webaston kaukosäädin pelaa vain todella läheltä. Ilmeisesti Skoda on todennut sen vanhan hyvän tarpeettomaksi koska (maksullisen) puhelinappin kanssa voi säätää webastoa - harmi vai ettei itse appi vielä vuosienkaan jälkeen toimi kuin satunnaisesti.
Lainaus käyttäjältä: JaniT - 10.04.22 - klo:20:20
Tämä on valitettavasti juuri näin, uudempi webaston kaukosäädin pelaa vain todella läheltä. Ilmeisesti Skoda on todennut sen vanhan hyvän tarpeettomaksi koska (maksullisen) puhelinappin kanssa voi säätää webastoa - harmi vai ettei itse appi vielä vuosienkaan jälkeen toimi kuin satunnaisesti.
Ehkä sitä neliskulmaista "kaukosäädintä" pitää alkaa kutsua "lähisäätimeksi" ;D