Mistä maskinsuoja/viimasuoja talveksi?

Aloittaja Gigaa, 28.08.14 - klo:10:57

« edellinen - seuraava »

Gigaa

Kukaan törmännyt maskinsuojaan, jonka ilkiäisi ripustaa 1.6 dieselin keulille talveksi?

Tämän löysin, mutta on melko karsean näköisen setti: http://www.svh.fi/verkkokauppa/tuoteluettelo/300/127734/Maskisuoja-Skoda-Octavia-2013-
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Kampsu

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-winter-grille-cover-in-great-OEM-design-KI-R

Viime talven oli 1.4 keulilla ja todettu toimivaksi. Kakkoskoppasen versio oli paksumpaa muovia kuin tämä. Kesti silti hyvin talven nastat ja pakkaset.
Suosittelen eikä ole hinnallakaan pilattu. On siis vain tuo ylämaskin osa mikä kuuluu tuohon pakettiin.
Ajossa vain kesäisin Kupla -68 1300, Octavia -13 1.4tsi,muille jo siirretyt Fabia -07 1.6, Almera -04 1.5, Volvo 240 2.0 -89

rami

Tee ite.
Osta harmaata tai mustaa mattoa miissä on kumipoja. Tee kaavat ja leikkaa ite. Kiinnityskoukkuja saa kaupoista ja nippusiteet on helppo rakaisu.
1.6 tdi saa olla miltei koko talven suojattuna kylmältä, niin viilenä se käy.
Itsellä on viimisenpäälle hiottu malli missä on lisäreijät joita voi säätää ilmojen ja matkan mukaan.
Ei nyt kumminkaan "kakella" toimi.
Laittasin kuvan vaan kun oon niin pölijä etten osaa.

Länskäri

Niin ja kun muistaa että tärkeämpää on tukkia se alamaski. Ylämaskin voi yleensä jättää vaikka vapaaksi, senverran pienempi on siinä ilmanpaine, ja siten myös sisäänvirtaus.

Gigaa

Huomenna kaiketi Supesskodalla -20% päivät, joten sieltä vois ylämaskin tilata. Postimaksu tosin melko suolaiset 16 ,.

Oisko kukaan muu tilaamassa täältä Espoon kieppeiltä, niin voisi jakaa postimaksun?
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: Länskäri - 28.08.14 - klo:12:51
Niin ja kun muistaa että tärkeämpää on tukkia se alamaski.

Niinhän nuo väittävät, ja tarkoitus on tukkia sekin. Katotaan sitten talvella mikä riittää.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

vwmies

Lainaus käyttäjältä: migis - 28.08.14 - klo:10:57
Kukaan törmännyt maskinsuojaan, jonka ilkiäisi ripustaa 1.6 dieselin keulille talveksi?

Tämän löysin, mutta on melko karsean näköisen setti: http://www.svh.fi/verkkokauppa/tuoteluettelo/300/127734/Maskisuoja-Skoda-Octavia-2013-


Kuka sitä talvella ihailee pimeässä ? Jos, niin osta joku tuollainen ja tuunaa tai maalaa se ennen käyttöä.  ;D
Ilman Webastoa 1.6TDi:ssä ei todellakaan tule lian lämmin.
Yritetään pärjätä.

pasi

Superskodasta yläosa ja tuosta Suupohjan versiosta alaosa voisi olla siedettävä yhdistelmä.

Tosin tuota alaosaakin voinee joutua puukottamaan jos lohkolämmittimen pistoke jää sen taakse...

Mahtuisko jonkinlaisen "alasuojan" ujuttamaan puskurin taakse, pois rumentamasta?

Länskäri

Lainaus käyttäjältä: pasi - 28.08.14 - klo:21:21
Superskodasta yläosa ja tuosta Suupohjan versiosta alaosa voisi olla siedettävä yhdistelmä.
Tosin tuota alaosaakin voinee joutua puukottamaan jos lohkolämmittimen pistoke jää sen taakse...
Mahtuisko jonkinlaisen "alasuojan" ujuttamaan puskurin taakse, pois rumentamasta?
Mahtuu, minulla on Ocussa kärpäsverkko, (autotallissa juttua) nippareilla saa kyllä maskiinkin kiinni vaikka viimasuojan.

Sokota09

#9
Tarvitseeko uudet ocut myös viimasuojan? Kuvittelin, että lämpöä riittäisi hiukan paremmin näissä kuin ocu II:n malleissa. Kyse siis 1.4 TSI koneesta. Kai se pitää sitten lähteä jälleen leikkelemään muovia. Edellisessä kiesissä oli muotoon leikatut muoviläpyskät nippareilla kiinni ilmanottoaukon ritilöissä (sisäpuolella ja näin ollen varsin huomaamattomat). Oli varsin toimiva tekele.

Länskäri

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 29.08.14 - klo:08:58
Tarvitseeko uudet ocut myös viimasuojan?
Lämpeäminen nopeutuu, ilmanvastus pienenee, polttoaineen kulutus pienenee (vrt.ed). Suojaa jäähdytintä hiekoitussoralta yms.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Länskäri - 29.08.14 - klo:09:23
Lämpeäminen nopeutuu, ilmanvastus pienenee, polttoaineen kulutus pienenee (vrt.ed). Suojaa jäähdytintä hiekoitussoralta yms.

Totta ja eihän siitä mitään haittavaikutuksiaan koidu, kunhan ei vielä lämpimillä keleillä laita sitä keulalle kiinni. Ei kun askastelemaan. Oletteko muuten miten hoitaneet tuon alaosan, kun siellä komeilee se front assistant mötikkä keskellä säleikköä?

Zaxari

Tulipa tilattua Superskodalta maskinsuojus yläosaan. Tarttee rakennella alaosaan itse suojus.

Kampsu

Omakohtainen kokemus 1.6tdin lämpeämisestä perustuu siskon perheen kakkoskoppasen fln pariin viime talveen. Siskon miehen mukaan ainakin maantie nopeuksissa vaikutus on positiivinen. Taajamassa ei niin reilua hyötyä huomaa kun viima pienempää. Oman 1.4tsihin ostin täysin siitä syystä, että lämpeää nopeammin. Oma työ matka on noin 5km kaupungin keskustaa ja 10km maatie/ohitustietä. Säilyy ehkä paremmin lämmötkin pakkasilla moottorissa kun pistää auton parkkiin. Todellisuudessa oma lämpeää ilmankin ihan riittävän hyvin pakkasilla. Kuitenkin enemmän hyötyä kuin haittaa siitä ylämaskin suojasta on. :)
Ajossa vain kesäisin Kupla -68 1300, Octavia -13 1.4tsi,muille jo siirretyt Fabia -07 1.6, Almera -04 1.5, Volvo 240 2.0 -89

Ukkonen

Itsellä edellinen kakkoskoppanen diesel RS ei lämminnyt vaikka oli maskinsuojus. Nyt viime talvena kolmoskoppanen 1,6 TDI taas rupesi puskemaan lämmintä heti muutaman kilometrin ajon jälkeen, joten itse totesin että ainakaan lämpöjen takia maskin suojusta ei tarvi enää hommata.

biili_

Lainaus käyttäjältä: Ukkonen - 29.08.14 - klo:16:04
Itsellä edellinen kakkoskoppanen diesel RS ei lämminnyt vaikka oli maskinsuojus. Nyt viime talvena kolmoskoppanen 1,6 TDI taas rupesi puskemaan lämmintä heti muutaman kilometrin ajon jälkeen, joten itse totesin että ainakaan lämpöjen takia maskin suojusta ei tarvi enää hommata.

Allekirjoitan saman. Viime talvena vaihtui kakkoskoppainen 1.6TDI kolmoskoppaiseen 1.6TDI:hin. Hoputtelin myyjää hommaamaan viimasuojan uuteen malliin jo ennen kuin olin uutta autoa saanut. Viimasuojaa ei ollut saatavilla vielä silloin kun uuden auton sain, mutta huomasin että tuolla lämpenemisellä oli eroa kuin yöllä ja päivällä näiden kahden korimallin välillä. Viimasuojia tuli saataville lopputalvesta, mutta ne jäi omalta osalta kauppaan ja saavat siellä pysyäkkin.

Viime talvena kun tätä täällä hehkutin, niin valehtelijaksikkin haukuttiin, mutta niin näyttää nyt näitä "kohtalontovereita" ilmaantuneen :)

koivari

Ihan sika hinnat tuolla superskodalla. Tulee tuo maskisuoja maksamaan 50 e.
Merkkiliikkeestäkin saa halvemmalla.
Skoda Karoq AMB TS85/1.0 M6F Candy White

765turbo

Ei ole sikahinnat...possuale nytkin. Kaikki tuotteet 20% alessa 1.9 asti...tilaamaan...hopi hopi :)

Skoda Octavia 1.2T

1.4 koneessahan tuo ylämaski lähes kokonaan ummessa jo tehtaalta. Mitä sen pienen aukon peittäminen hyödyttää? Ala-aukon peitämisessä voisi olla järkeä.

Octavia II FL kohdalla oli eri asia kun ylämaskikin oli kokonaan auki.
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 29.08.14 - klo:17:05
Viime talvena vaihtui kakkoskoppainen 1.6TDI kolmoskoppaiseen 1.6TDI:hin. Hoputtelin myyjää hommaamaan viimasuojan uuteen malliin jo ennen kuin olin uutta autoa saanut. Viimasuojaa ei ollut saatavilla vielä silloin kun uuden auton sain, mutta huomasin että tuolla lämpenemisellä oli eroa kuin yöllä ja päivällä näiden kahden korimallin välillä. Viimasuojia tuli saataville lopputalvesta, mutta ne jäi omalta osalta kauppaan ja saavat siellä pysyäkkin.

Itselläni vaihtui huhtikuun alussa II FL 1.6 TDI uuteen III 1.6 TDI:hin. En kevätpakkasilla suurempaa parannusta lämpenemisessä havainnu, suunnilleen samassa kohtaa työmatkaa nousee öljynlämmöt 50 asteeseen. Ehkä ero on selvempi kovilla pakkasilla, jollain muulla reitillä tai lämmöt pysyvät kovemmilla pakkasilla helpommin ylhäällä.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Sjuggen

Superb-II:een tein suojuksen itse. B-kaupasta kumista tiivistemattoa rulla, josta leikkasin ala-aukon peittävän palan. Muutama reikä mattoon, joiden kautta saa neljällä nippusiteellä kiinni.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: koivari - 29.08.14 - klo:20:56
Ihan sika hinnat tuolla superskodalla. Tulee tuo maskisuoja maksamaan 50 e.
Merkkiliikkeestäkin saa halvemmalla.

Varsinkin, jos kitisee huonosta lämpenemisestä ja vaatii maskinsuojan maahantuojan piikkiin. Toimii ainakin Volkkarilla. ;)

pasi

Lainaus käyttäjältä: Länskäri - 28.08.14 - klo:22:33
Mahtuu, minulla on Ocussa kärpäsverkko, (autotallissa juttua) nippareilla saa kyllä maskiinkin kiinni vaikka viimasuojan.
Siistein viimasuoja olisi varmaan jostain mustasta matskusta alamaskin takapintaan mustilla nippusiteillä kiinnitetty suojus. Keväällä sitten vaan nipparit poikki ja suojus pois.

Mahtuuko sen ujuttamaan yläkautta puskurin ja jäähdyttimen välistä vai pitääkö alamaski irrottaa?

Länskäri

Lainaus käyttäjältä: pasi - 13.09.14 - klo:18:21
Mahtuuko sen ujuttamaan yläkautta puskurin ja jäähdyttimen välistä vai pitääkö alamaski irrottaa?
Alamaski irtoaa helposti.

pasi

Lainaus käyttäjältä: Länskäri - 13.09.14 - klo:18:29
Alamaski irtoaa helposti.
Siltä näyttää, briskodasta löytyi youtube-linkki josta toimenpiteen näkee.
Videolla jeppe virittää alamaskin taakse verkon. Sitä en vaan kyllä käsitä miksi nippusidekiinnitys on just tuosta keskiharjanteen yli ja vielä valkoisilla nippareilla...

atc

Lainaus käyttäjältä: pasi - 28.09.14 - klo:15:24
Siltä näyttää, briskodasta löytyi youtube-linkki josta toimenpiteen näkee.
Videolla jeppe virittää alamaskin taakse verkon. Sitä en vaan kyllä käsitä miksi nippusidekiinnitys on just tuosta keskiharjanteen yli ja vielä valkoisilla nippareilla...
Ei löytynyt,olisko linkkiä  :-[ :-[                 

Kiitos.
 

pasi

Lainaus käyttäjältä: atc - 29.09.14 - klo:15:08
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Ei löytynyt,olisko linkkiä  :-[ :-[                 

Kiitos.


Oho...С'‚авл'Ž ак'Ðµ''''а','‹ на Skoda Octavia A7

timonha1

Minulta löytyy uuskoppasen maskinsuoja, jos joku tarvii. Sopii siihen malliin, jossa ei ole etukameraa. Virheettömässä kunnossa, ollut n. kuukauden paikallaan ja käy tähän uuskoppaseen ocuun. Itselläni oli 1.6 dieseli ja maskinsuoja oli tarpeen! Voipi soittaa (tai laulaa) numeroon 0405514720 (oulussa). Uuden hinta 60-7o euroa, minä myyn 35 eurolla.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: pasi - 28.09.14 - klo:15:24
Siltä näyttää, briskodasta löytyi youtube-linkki josta toimenpiteen näkee.
Videolla jeppe virittää alamaskin taakse verkon. Sitä en vaan kyllä käsitä miksi nippusidekiinnitys on just tuosta keskiharjanteen yli ja vielä valkoisilla nippareilla...

Se taitanee pitää tuota vain paikallaan liiman kuivamisen ajan.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Palokan Pölöhö

Tässä talven pakkasten yllättäessä metsästin autooni viimasuojia. Tarjolla olevat solumuovilerpakkeet ei napanneet eikä kaljalaatikkoa viitsi keulaan teipata.

Alamaskin suojat leikkelin tällaisesta levystä. http://tuotteet.etra.fi/fi/g2232936/levyt-pe-hd-300
Helppo työstää vaikka taloussaksilla. Sen verran on notkeaa, ettei halkeile leikatessa, mutta toisaalta sopivan jäykkää ettei ala ajoviimasta resonoimaan.
Kiinnitykseen hain motonetistä maskinsuojan kiinnitykseen tarkoitetut jousikoukut. Helppo ja nopea asentaa ja irroittaa. 
Ylämaskiin löytyy SuperSkodan suoja. Sitä nyt ei käytännössä tartte kuin kovimmilla paukkupakkasilla, <-25C jos silloinkaan.

Vaikka autosta löytyy webasto ja letkulämmitinkin, niin merkittävästi paremmin jaksaa pitää ajossa moottorin lämpimänä. Roikan nokasta lähdettäessä lämpenee myös nopeammin.  Kovillakin pakkasilla öljyn lämmöt sinne 88 - 95 asteeseen mitä ei ainakaan oma 81kW 1.6TDI tee ilman suojaa tai webastoa.

Kuvankin oisin voinut asennuksesta laittaa, mutta ei taida ilman erillistä "kuvapankkia" onnistua?
-- A --
_____________________________________________
Skoda Octavia Combi 1.6TDI Edition - vm16
Seat Leon ST 1.0TSI - vm16
EX: Skoda Octavia Combi 1.6TDI Greenline - vm10
EX: VW Golf 1.9 TDI PwD Firstline Variant - vm05
EX: Toyota Carina E 2.0TD SW 2+3 paku - vm95

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy