22.9. Autoton päivä

Aloittaja a-o, 21.09.10 - klo:22:31

« edellinen - seuraava »

Vietätkö autotonta päivää?

Kyllä, kävelen
5 (3.5%)
Kyllä, käytän joukkoliikennettä
4 (2.8%)
Kyllä, pyöräilen
7 (5%)
Kyllä, muulla tavoin
4 (2.8%)
En
121 (85.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 136

VWonderman

Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

JeanC

Suitzalla menin töihin  ;D

Ironic32

Aika mahdoton tehtävä viettää tällaisia autottomia päiviä, kun työmatkaa kuitenkin on se vajaat 30km / suunta.

Eipä tuo paljoa näkynyt painavan muillakaan, kun erehdyin aamu 8 ruuhkaan ja motarilla mentiin kahtakymppiä jonossa. Itse asiassa näytti siltä, että tänä aamuna juuri erityisen paljon oli porukkaa liikenteessä omalla autolla, että olisikohan noita vastustajia sitten hieman enemmänkin liikenteessä ;D

Itse ajatusta sen sijaan en vastusta, mutta ehkä tuo teema pitäisi rajata jonnekin pahiten ruuhkaisille / ahtaille alueille, kuten ydinkeskustaan tmv. ::)

RSOCUstin

Juu ei onnistu autotonpv. 40km työmatkaa suunta ja sitten vielä tuli ajettua 180km Kehä3 sisäpuolella työajoja...

HAL9000

Niinku tänään vai 22.9 yleensä? Tänään käytän laivaa, en autoile. Yleensä autoilen, vaikea reppurin hoitaa hommiaan pyöräillen...:-)
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

RTWteam

Pikkaisen tosiaan tänään aamulla hilpeyttä autossa ilmeni kun kuulimme autottomasta päivästä. Tällä kertaa olimme 1+8 pikkubussilla liikkeellä. Saimme kuitenkin keskuudessamme väännettyä positiiviseksi autoilumme koska olimme kaikki ahtautuneet yhteen autoon eikä esim kolmeen autoon jota aluksi olimme suunnitelleet. :) Kävimme kiertämässä 10km luontopolun joten toimintamme sinänsä oli päästötöntä. Toki lähempääkin olisi metsää ja ihan virallistakin luontopolkua löytynyt jonne ei olisi tarvinnut ajaa..  :P :-[

K70

#36
Huomenna se on taas.  ;)

JeanC

#37
Ei kykene, ei kiinnosta. Huomenna niitä päästöjä tulee kuiteski moninkerroin enemmän ku normipäivänä.

Gudmund

#38
Ihan hyvä että näitä päiviä järjestetään, saa vähän ajattelemaan asioita. Omaan kulkemiseen tämä ei vaikuta, auto+juna -yhdistelmällä mennään huomennakin töihin..
Octavia III RS TDI

Automaattori

#39
Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 21.09.11 - klo:10:11
Ihan hyvä että näitä päiviä järjestetään, saa vähän ajattelemaan asioita. Omaan kulkemiseen tämä ei vaikuta, auto+juna -yhdistelmällä mennään huomennakin töihin..
Autoton päivä on periaatteessa hyvä, mutta aika usea pienyrittäjä häviää siinä päivän palkan. Sitten kun vietetään lennotonta päivää, niin minäkin voin pitää autottoman päivän, ihan tasapuolisuuden takia.

Ton-1

#40
Nyt meni näemmä yhdellä ohi - olen tänään meinaan pyörällä töissä.  ;)

Silloin tällöin tulee näitä pidettyä muutoinkin kun ei ole monastikaan päivätasoisia välttämättömiä kuskauksia tiedossa.

Member of a A(udi) & A(prilia) club

Automaattori

#41
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 21.09.11 - klo:10:43
Nyt meni näemmä yhdellä ohi - olen tänään meinaan pyörällä töissä.  ;)

Silloin tällöin tulee näitä pidettyä muutoinkin kun ei ole monastikaan päivätasoisia välttämättömiä kuskauksia tiedossa.


Siis, huomennakin pyörällä töihin, ennakkoja ei lasketa ;D

POSSU

#42
Huomenna on myös synttärini---sudittelen sen kunniaksi kaikilla 90kw.lla pitkin kyliä...

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: POSSU - 21.09.11 - klo:10:59
Huomenna on myös synttärini---sudittelen sen kunniaksi kaikilla 90kw.lla pitkin kyliä...
Ei kannata iloita. Jäät 6-0 häviölle päästöissä kaverilleni, joka lentää Helsingistä Ouluun lähes tyhjässä lentokoneessa ja tulee vielä samana päivänä takaisin, sitten kyyti taksilla, joka on tyhjäkäyttänyt Mersuaan päivän aikana noin 4 tuntia, kotiin Nurmijärvelle. Rekka-auton webasto vie varmaan yhtä paljon kuin sun sudittelu, rekan startilla voit suditella vielä muutaman lisätunnin. Onnea muuten synttäreillesi, sudittele rauhassa mutta rauhallisesti. Eikös se Mika Salon äiti ollut sanonut Mikalle ennen formulakisaa, että muista nyt Mika ajaa hiljaa ;)

POSSU

#44
Mä oon jo vanha äijä-mulla ei keuli tahi sudi muutenkaan...

Automaattori

#45
Lainaus käyttäjältä: POSSU - 21.09.11 - klo:11:32
Mä oon jo vanha äijä-mulla ei keuli tahi sudi muutenkaan...

Eihän täällä kellään oikein sudi, oot kuule tutussa ja turvallisessa porukassa ;D

tn62634

#46
Naurettavia päiviä. Itsellä työmatka on 64 km suuntaansa. Julkisella olisi aikataulujen armoilla, matka kestäisi tuplasti ja maksaisikin enemmän.

Järjestetään seuraavaksi vaikka Pidättele kakkaasi -päivä. Siinä säästetään pöntön pintaa, vettä ja ties vaikka koko maailma pelastuisi moisen ekoteon vuoksi. :)

Quality

#47
Vaikken moisia kannatakaan, niin taitaa sattua pyörä - junamatka töihin huomenna, kuten tavallista. Jos olisi osunut perjantaihin, en olisi pätkääkään harmitellut työmatkaa omalla autolla Tampereelle ja sieltä mökille  ;D.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

apo

Eipä toteuden meikäläisenkään kohdalla. Työmatkat mennään fillarilla ihan normaalisti, mutta sen jälkeen pitää ajan säästämiseksi jälkipolvi hakea harratuksesta ja sitten laittaa nokka kohti mökkiä pitkää viikonloppun viettoa varten.

dosetti

Jos pitäisin autottoman päivän huomenna niin olisin jo myöhässä töihin lähdöstä. Aamukahdeksaksi päästäkseni töihin huomenna minun pitäisi lähteä tänään klo 12 julkisilla ja turhaan olisin päivän, illan ja yön töissä..

clacson

Kannattaisi yhdistää autoton päivä ja etätyöpäivä. Voisi olla realistisemmat mahdollisuudet onnistua aina osalle porukkaa.
Kun siihen vielä mukaan nälkäpäivä, tipaton päivä jne. niin aina vain paranisi.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

jni

Kappas. En huomannutkaan mokomaa päivää. Lieneekö tiedottamisessa jotain pielessä?

Ei sen puoleen. Huomenna en aja tod.näk. pätkääkään ja menen "munalla töihin". :)

Toisaalta olen ajanut viimeisen 1½ viikon aikana reilut 1000 km jonninjoutavaa huviajoa, joten ehkä se siitä tasoittuu...
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

tlindstr

Pidämpä siis huomennakin etäpäivän niin tulee osallistuttua, ainakin työpäivän osalta  :P
Ei nimittäin jaksa enää lähtee julkisilla pörräilee kun on tottunu että autolla pääsee ovelta ovelle just silloin kun on tarve. Työmatka autolla 17-35 min ruuhkista riippuen, mutta julkisilla vähintään se 40-50min (jos kulkevat ajallaan).
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

emjr

Aivan mahtava ajoitus! Huomenna (siis 22.9) kaveriporukan kanssa Alastaron moottoriradalle kokeilemaan mitä omista ja Eagle Racingin kulkupeleistä irtoaa. Voiko sitä lihansyöjäheteromies paremmin autotonta päivää viettää.  :)
AUDI A6 Avant Business 2,0 TDI 130 kW multitronic  2013

clacson

Lainaus käyttäjältä: tlindstr - 21.09.11 - klo:15:39
Pidämpä siis huomennakin etäpäivän niin tulee osallistuttua, ainakin työpäivän osalta  :P
Ei nimittäin jaksa enää lähtee julkisilla pörräilee kun on tottunu että autolla pääsee ovelta ovelle just silloin kun on tarve. Työmatka autolla 17-35 min ruuhkista riippuen, mutta julkisilla vähintään se 40-50min (jos kulkevat ajallaan).
Meilläpäin ei VR ole palvelun tuottaja, joten bussit yleensä liikkuvat ajallaan.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Vaginisti

Käynnistäisin 22.9.2011 V8-jenkin jos mulla vielä sellainen olisi...No, sen sijaan pihistellään polottimella töihin niin kuin joka päivä ennenkin...

Kärki

Pyörällä mennää huomennakin töihin, kuten hyvin usein muulloinkin. Jos olisi jokin erityinen syy mennä huomenna autolla, varmaankin menisin. Hyvä kuitenkin että tuollaista päivää vietetään, antaa se kuitenkin hetkeksi useimmille meistä ajattelemisen aihetta.

RSOCUstin

Ei taida huomenna onnistua. Vorssa/Jokionen akselille vie uudet työt huomenissa.

Ton-1

Tommonen autoton päivä vaatii hieman asennoitumista, tässä eräänä keskiviikkona moista nauttiessa oli tarvetta käydä kaverin talleilla (matkaa alta 2 km ) pesemässä parvekkeen jakkarat, oli siinä kuljetushaastetta kerrakseen  ;D

Jollei muuta niin taisin pelastaa ainakin parin naisen päivän, oli niillä vaan sen verran hauskaa nähdessään mun kuljetuksen. B-)

Member of a A(udi) & A(prilia) club

eGetin

Kah, no sitä suuremmalla syyllä voisin huristella autolla kouluun bussin sijasta, ja ajella myöhään auringonlaskuun asti. Tulee sopivasti palkkaa niin voi ajella vaikka kuinka! :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy