Onko Vw passat -13 177hp 4motion r-line Haldex neliveto?

Aloittaja Nakki, 08.01.19 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

Nakki

Onko otsikon mukaisessa kulkineen korvikkeessa torsen vai haldex neliveto?

Ja mistä siihen saa suodattimen neliveon öljyille ja mitkä peräöljyt on hyvät ?

Jultsu

Kaikki passatit 3BG:n jälkeen ovat poikittaiskonstruktiolla joka tarkoittaa Haldexin käyttöä.

Suotimen osanumeron saanee netti-ETKAsta, öljytyypin myös mutta sitä voi myös etsiä Teboilin/Castrolin öljynvalintaoppaiden avulla.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Nakki

Onko perässä suodatin kun vaihtaa peräöljyt?

Normanton

Lainaus käyttäjältä: Nakki - 09.01.19 - klo:02:29
Onko perässä suodatin kun vaihtaa peräöljyt?

Eikös peräöljyillä tarkoiteta yleensä takatasauspyörästön öljyjä ja siellä tuskin mitään suodattimia on. Haldexissa joko on tai ei ole suodatinta ja se pitää vaihtaa tai ei pidä riippuen eri lähteistä.

B7 passatissa on 4th Gen Haldex josta suodatin löytyy, mutta sen vaihto ei kuulu huoltoon.
VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14


EX: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

Daatta

Nelosessa vielä on tuo suodatin, jonka pystyy vaihtamaan. Vitosessa on enää verkko pumpun päässä.

https://www.haldexrepairs.co.uk/guide-generation-4-haldex-trouble-shooting/

Perässä ei taida mitään suodattimia olla?
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jrinnes

Ei ole ainakaan mun -11 mallisessa Passatissa Haldexissa suodatinta.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Normanton

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 09.01.19 - klo:12:35
Ei ole ainakaan mun -11 mallisessa Passatissa Haldexissa suodatinta.

Oletko itse katsonut vai huoltoliikeen mukaan? Kyllä siellä on se kuuluisa "ei olemassa oleva" suodatin, jonka olemassa olon merkkihuolto kieltää ja jota ei ole virallisiin ohjeisiin laitettu eli joku pienempikin liike voi olla sitä huomaamatta ;)

https://www.haldexrepairs.co.uk/guide-generation-4-haldex-trouble-shooting/
Tuolta voi lukea lisää ja katsella missä se olematon suodatin sijaitsee.

VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14


EX: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

jrinnes

https://goo.gl/images/kUCSen

Tuollaisen vein 180 tkm huoltoon merkkiliikkeeseen, mutta eivät olleet vaihtaneet sitä kun siellä ei kuulemma sellaista ole. ::)
Onko mua siis taas kustu silmään...  :-[
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Daatta

Jos tuon suodattimen (mikä siis ei ole suodatin  ::)) vaihdolle ei ole tehtaan puolesta ohjeistusta, jäänee se merkkiliikkeessä tekemättä... Haldex 5 pumpun siivilälle (verkolle) ohje on olemassa eikä sen puhdistus maksa kuin 35â,¬ (+tiivistesarja?) Haldex-öljynvaihdon yhteydessä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jrinnes

Minä kävin vielä kyseisen huollon jälkeen reklamoimassa suodattimen vaihtamattomuutta tiskillä varsin kovaan ääneen, kun tuo viemäni uusi suodatin oli autossa odottamassa. Huoltoneuvoja näytti mulle vielä mun auton vin-koodilla haetun varaosakuvan ja vanhemman, 3C-mallin Passatin varaosakuvan. Mun auton kuvassa ei suodatinta ollut, mutta vanhemmassa oli.
Viime viikolla tehtiin 240tkm huolto, jossa myös vaihdettiin Haldexiin öljyt. Samalla pyysin puhdistamaan pumpun imusihdin, joka myös tehtiin muodolliseen 75â,¬ hintaan. ::)
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

M_M

#10
Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 09.01.19 - klo:14:01
Huoltoneuvoja näytti mulle vielä mun auton vin-koodilla haetun varaosakuvan ja vanhemman, 3C-mallin Passatin varaosakuvan. Mun auton kuvassa ei suodatinta ollut, mutta vanhemmassa oli.

Tästä taidettiin jo keskustella yhdellä toisellakin foorumilla... Mulla on edelleen vahva veikkaus, ettei 4gen haldexista ole yhtäkkiä sitä suodatinta mihinkään poistettu. Se on kyllä poistettu varaosakuvastosta eikä sille anneta edes varaosanumeroa, se on totta. Mutta se ei vielä tarkoita sitä etteikö se suodatin siellä edelleen olisi. Ainakin pikaisella googlauksella löytyy paljon juttuja audeista, joihin on pitänyt vaihtoa varten erikseen kaivaa se suodattimen tyyppi jostain kun ei varaosanumeroa enää ole.

Tuntuu ihmeelliseltä, että tuosta neljännestä sukupolvesta olisi kehitetty joku sellainenkin versio josta suodatin on kokonaan poistettu. Vaikka onhan (melkein) kaikki mahdollista.  ;D

EDIT: Lisätään vielä viitteeksi vaikka satunnainen nettikauppa, joka myy filtteriä juurikin niillä saatesanoilla, että VAG on sen poistanut kokonaan varaosakuvistaan vaikka siellä sellainen edelleen on... https://www.vagcafe.com/product/borg-warner-geniv-haldex-filter/

Toki volkkarikorjaamo mielellään lukee noita kuin raamattua, ja kun ei kuvassa sellaista ole niin sitä ei sitten ole.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Nakki

No mitä öljyä keulassa oleva tasauspyörästö käyttää?etuperä

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: M_M - 09.01.19 - klo:14:11
Tästä taidettiin jo keskustella yhdellä toisellakin foorumilla... Mulla on edelleen vahva veikkaus, ettei 4gen haldexista ole yhtäkkiä sitä suodatinta mihinkään poistettu. Se on kyllä poistettu varaosakuvastosta eikä sille anneta edes varaosanumeroa, se on totta. Mutta se ei vielä tarkoita sitä etteikö se suodatin siellä edelleen olisi. Ainakin pikaisella googlauksella löytyy paljon juttuja audeista, joihin on pitänyt vaihtoa varten erikseen kaivaa se suodattimen tyyppi jostain kun ei varaosanumeroa enää ole.

Tuntuu ihmeelliseltä, että tuosta neljännestä sukupolvesta olisi kehitetty joku sellainenkin versio josta suodatin on kokonaan poistettu. Vaikka onhan (melkein) kaikki mahdollista.  ;D

EDIT: Lisätään vielä viitteeksi vaikka satunnainen nettikauppa, joka myy filtteriä juurikin niillä saatesanoilla, että VAG on sen poistanut kokonaan varaosakuvistaan vaikka siellä sellainen edelleen on... https://www.vagcafe.com/product/borg-warner-geniv-haldex-filter/

Toki volkkarikorjaamo mielellään lukee noita kuin raamattua, ja kun ei kuvassa sellaista ole niin sitä ei sitten ole.

Niin taidettiin joo. Ja ei sillä, kyllä mä olen valmis muuttamaan kantaani jos niikseen tulee. :)
Nyt kun saa auton seuraavan kerran ylös niin pitääkin vaihtaa tuo suodatin saman tien, kun sellainen kerran kotoa löytyy. Öljyt taitaa tulla samalla ulos kun sen irrottaa? Harmi sinällään, että melkein 60â,¬ öljyt menee taas uusiksi. ::)

Lainaus käyttäjältä: Nakki - 09.01.19 - klo:14:56
No mitä öljyä keulassa oleva tasauspyörästö käyttää?etuperä

Eiköhän siellä ole sama öljy kuin vaihdelaatikossakin. :)
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

hece

Omassa -11 4motion Passatissa on myös huolto ajankohtainen. Pitänee käydä tiskillä neuvottelemassa että mistä se Haldexin suodatin oikein löytyy... ja jos eivät löydä pitänee viedä muualle huoltoon. 170tkm kuitenkin jo täynnä ja ilmeisesti ei suodatinta ole sitten aiemmin vaihdettu. Pitää 120tkm huoltokuitti vielä syynätä läpi.

Tässä DSG + TDI -kombossa on myös volkkarin kuviin merkkaamaton termostaatti DSG:lle erikseen. Tätäkin etsittiin useaan otteeseen parissa huollossa. Täällä koko tarina: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=26698.0

jrinnes

^ menee jo ohi aiheen, mutta tuon sun aloittaman viestiketjun ansiosta munkin auton kadonneet lämmöt löytyivät kuin löytyivätkin viime keväänä. :)
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Nakki

#15
Nöyrät kiitokset kaikille !! Elekmalta tilasin haldexin suodattimen ja jos tälleviikole sais moottoriöljyn vaihon yhteyessä perä ja haldex öljyt samalla vaihatettua. Dsg öljy vaihettu 60th ja sillon myös haldex öljy. Dsg öljyt 121th ja nyt on 143th mittarissa.haldexin suotimen vaihosta ei tietoo.ja peräöljyjä ei ole ainakaa huoltokirjaan merkattu. Oliko tolle peräöljyle oem numeroo tiossa ?

Normanton

Lainaus käyttäjältä: Nakki - 09.01.19 - klo:22:30
Nöyrät kiitokset kaikille !! Elekmalta tilasin haldexin suodattimen ja jos tälleviikole sais moottoriöljyn vaihon yhteyessä perä ja haldex öljyt samalla vaihatettua. Dsg öljy vaihettu 60th ja sillon myös haldex öljy. Dsg öljyt 121th ja nyt on 143th mittarissa.haldexin suotimen vaihosta ei tietoo.ja peräöljyjä ei ole ainakaa huoltokirjaan merkattu. Oliko tolle peräöljyle oem numeroo tiossa ?

Kerro sitten että vaihdettiinko suodatin vai ei. Itse pitäisi seuraavassa huollossa vaihdattaa haldexin öljyt ja meinasin kyllä vängätä tuon suodattimen vaihdon sinne. Vien vaikka omat räjäytyskuvat suodattimen kaverina, jos ei muka muuten onnistu.

Minulle laittoivat merkkihuollossa perään (takatasauspyörästö) G 052145S2 öljyä ja eteen/vaihdelaatikkoon G 052171A2 öljyä. Oma auto on manuaali ja siinä etutasauspyörästö ja vaihdelaatikko on samassa eli etutasauspyörästö käyttää vaihdelaatikonöljyä, mutta niin kait myös automaattin tapauksessa. Toki eri öljy kyseessä.  Manuaalivaihteisesssa molemmat öljyt on merkattu "ikuisiksi" eli vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta itse vaihdatin molemmat 180tkm kohdalla.
VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14


EX: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

jrinnes

Oliko tuosta etutasauspyörästön öljystä kenelläkään varmaa tietoa? Mun auto on siis DSG+neliveto-combo. Olen tänään menossa käymään marmorilla aikeena ostaa takatasauspyörästöön öljyt, niin samalla voisi kysellä etutasauspyörästön öljyäkin, jos ne siis on erillään dsg:n öljyistä.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

hece

Lainaus käyttäjältä: hece - 09.01.19 - klo:16:22
Omassa -11 4motion Passatissa on myös huolto ajankohtainen. Pitänee käydä tiskillä neuvottelemassa että mistä se Haldexin suodatin oikein löytyy... ja jos eivät löydä pitänee viedä muualle huoltoon. 170tkm kuitenkin jo täynnä ja ilmeisesti ei suodatinta ole sitten aiemmin vaihdettu. Pitää 120tkm huoltokuitti vielä syynätä läpi.
Jyväskylän vw-huollossa ei huoltoneuvoja nähnyt suodatinta työlistalla, suodatinta ei löytynyt varaosista, mutta asentaja kuitenkin varmisti heti että suodatin on ja sen vaihto onnistuu. Mutta pitää kuitenkin viedä oma suodatin mukana.

Nakki

Elekmalta se suodatin löyty ja toimitus oli nopea


hece

Jep, tilasin aamulla ja päivällä oli jo matkalla. Huoltoon toki aikaa, olisi hitaamminkin ehtinyt.

Nakki

nonii nyt ois passatti saanu uuet liemet sisäänsä..ja haldexiin vaihdettiin myös suodatin..korjaaja tuumas et meinas työllistää ko oli se suodattimen kansi hapettunu kiinni tosi lujasti.suodatin itsessään ei ollut ollu tiukassa ja öljytkin olivat todella hyvän näköset viellä. autolla ajettu nyt 142th ja huollossa vaihettiin moottoriöljy,suodatin,haldexöljy suodattimineen ja peräöljyt ja liukutapit joka nurkkaan jarrujen poksumisen takia varsinkin autoholdia käytettäessä.tuntu et nyt loppu tuo vika pikku koeajolenkillä. moottorissa oon käyttäny Fuchs Titan GT1 Pro C-3 5W-30 öljyä ja 15tonnin vaihtovälillä ei oo tarttenu lisätä. autossa on parametri softa sekä moottorissa että loovassa.
tuon öljyn ostan 20litran astiassa ja suodatin paikalliselta kuukasjärveltä.

passatin huolsi auto ja pienkonehuolto tryyki torniossa. Jani Tryyki

http://tryyki.com/

hece

Samankuuloinen tarina. Puoli tuntia sai Jkl Autotarvikkeen asentaja 170tkm ja 8v vanhaa korkkia irroitella. Mutta nyt on suodatin ja öljyt vaihdettu.

PeltiSeppo

#24
Lainaus käyttäjältä: Normanton - 10.01.19 - klo:08:53
Kerro sitten että vaihdettiinko suodatin vai ei. Itse pitäisi seuraavassa huollossa vaihdattaa haldexin öljyt ja meinasin kyllä vängätä tuon suodattimen vaihdon sinne. Vien vaikka omat räjäytyskuvat suodattimen kaverina, jos ei muka muuten onnistu.

Minulle laittoivat merkkihuollossa perään (takatasauspyörästö) G 052145S2 öljyä ja eteen/vaihdelaatikkoon G 052171A2 öljyä. Oma auto on manuaali ja siinä etutasauspyörästö ja vaihdelaatikko on samassa eli etutasauspyörästö käyttää vaihdelaatikonöljyä, mutta niin kait myös automaattin tapauksessa. Toki eri öljy kyseessä.  Manuaalivaihteisesssa molemmat öljyt on merkattu "ikuisiksi" eli vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta itse vaihdatin molemmat 180tkm kohdalla.

Viime viikolla vaihdoin 2014 6-v manuaali 4motion Alltrackiin voimansiirron öljyjä. Vaihtoon meni vaihdelaatikon öljyt ja takatasauspyörästön öljy sekä haldexiin uusi öljy + suodatin. Vaihteiston ja takatasauspyörästön öljyt osanumeroiltaan kuten Normantonin listauksessa.

Oma tulkinta on että etutasauspyörästö löytyisi, paikallistin tyhjennys- ja täyttöproput ja itse katsoin varaosaluettelosta että öljy olisi samaa mitä takatasauspyörästöön laitetaan, eri numerolla kylläkin koska sitä myydään sekä 0,5ltr että 1ltr pakkauksissa. Manuaali nelivedon tapauksessa jakovaihteiston öljy on hyvin usein konsernin autoissa yhteinen vaihteiston kanssa kun taas automaateista sille on oma öljytilansa ja öljylaatunsa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy