Jakopää vaihtoon ennen aikojaan. (Oulun tauti)

Aloittaja tärpätti, 12.10.18 - klo:18:10

« edellinen - seuraava »

jaketson

Minulla lähti hampaat 60tkm ajetusta hihnasta bxe kone, eli 1.9pd. Tutulla vaihtoivat 1.9tdi audi a4 b6 pörhöllä uuden hihnan takuuseen. Oli ajettu 40tkm ja 2v. Tässä kone on pitkittäin.

tet

Lainaus käyttäjältä: pomo - 08.11.18 - klo:17:42
Ja Porvoossa, se luki tuolla ylempäänä.

No joo, siitä viestistä jäi kyllä minusta vähän epäselväksi, että oliko se auto tosiaan kokoajan ollut Porvoossa, sen ekan 137 tkm. Vaikka auto olisi Porvoolaisen henkilön omistuksessa, niin voinee olla ajettu vaikka ympäri Suomea? Eikä tuo yksi tapaus kai tästä vielä "Porvoon tautia" tee, vaikka totta olisikin. Näitä Oulun tapauksia on ollut ilmeisesti sentään aikamoinen määrä. Työkaverikin osti taannoin täällä kaakonkulmalla käytetyn Tiguanin, josta melko nopsaan meni jakohihna ja rattaat vaihtoon, selkeästi ennen aikojaan. Kaveri ei tiennyt Oulun taudista mitään, mutta kun kysyin että onko tietoa mistä Tigu on lähtöisin niin vastaus oli että Oulusta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jt

Lainaus käyttäjältä: PeltiSeppo - 15.10.18 - klo:09:50
Kaverin työkaverin 2.0 TFSI gen 1 oli mennyt hihna poikki ilmeisesti keskieuroopan reissulla eli ainakin sellainen on tiedossa.
Oliko minkä vuosimallin vehje ja paljonko oli autolla ajettu kun hihna napsahti? Ja oliko auto pyörinyt Oulun seudulla. Siis toistaiseksi ainoastaan yksi bensa, vahvistaa pienistä palasista muodostuvaa kokonaiskuvaa, että vaiva koskee nimenomaan dieseleitä ja ilmeisen erityisesti CR ja päälle joitain pumpparitapauksia.

Toisaalta tietyllä tavalla järkeenkäypää, sillä dieselin käyntihän on paljon epätasaisempaa kuin bensan, lieneekö sitten tämä tärinä ja iskevät piikit, jotka aiheuttavat lisää kuormitusta hihnaankin?
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

tarzi

Dieseleissä on eri materiaalia pyörät kuin bensoissa. Joten sen takia ei niitä niin mene.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

PeltiSeppo

Lainaus käyttäjältä: jt - 10.11.18 - klo:00:43
Oliko minkä vuosimallin vehje ja paljonko oli autolla ajettu kun hihna napsahti? Ja oliko auto pyörinyt Oulun seudulla. Siis toistaiseksi ainoastaan yksi bensa, vahvistaa pienistä palasista muodostuvaa kokonaiskuvaa, että vaiva koskee nimenomaan dieseleitä ja ilmeisen erityisesti CR ja päälle joitain pumpparitapauksia.

Toisaalta tietyllä tavalla järkeenkäypää, sillä dieselin käyntihän on paljon epätasaisempaa kuin bensan, lieneekö sitten tämä tärinä ja iskevät piikit, jotka aiheuttavat lisää kuormitusta hihnaankin?

2005-2007 eli B7 Audi. Menee kilometrit mutuiluksi mutta sanoisin että siinä 100tkm kieppeillä +/- 50tkm. Ei tietoa miten hihnalla sitten ajettu. Itsellä taas mutu että pumpparit olleet yleisimpiä vaurioista kärsiviä vaan sitten tietty ku tämä epidemia alkoi laajeta niin noita 2 litran pummpareita ne hihnavaurioista kärsineet enimmäkseen oli VAG konsernin dieseleistä. Kanta vaihtunut sittemmin enempi kohti CR koneisia joten painotus muuttunut sinne.

TLU13

Audi A4 B9 -16 140kw tdi tuli käytettyä ennenaikaisessa jakohihnavaihdossa. Mittarissa 37tkm. Jakohihnan kiristin piti kylmäkäynnistyksessä ilkeää kitinää, mikä loppui melko pian käynnistyksen jälkeen.

Kustannuksia ei tullut itselle, eikä asiasta tarvinut edes tapella. 100% vastaantulo.  :)
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy