Passat B8 madallus ja vannehuolia.

Aloittaja juhama, 14.06.16 - klo:17:06

« edellinen - seuraava »

concorde

Mulla on toisessa GTE:ssä kesärenkaina Noksun 225/50/18 vakiovanteella ja noi on paljon sopivammat Suomen teille kuin auton mukana tulleet 235/45/18.  Täyttää kaartakin hieman enemmän, niin ei kaipaa edes madallusta ulkonäkösyistä...  ;)
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

jaiz87

8x19 et41 245/40 rengastus -20mm alustalle?

makelja

Noiden pitäisi istua nätisti.

Tippi

Itsellä mietintälistalla Eibachin jouset kun ollut niihin muissakin autoissa tyytyväinen, oliko täällä kokemuksia jo laajemmalti vakioiskareitten kanssa? Vanteeksi varmaan 19" ilmeisemmin.
Jos löytyy porukalta kuvia vanteista ja speksejä niin laitelkaa. Seuraan mielenkiinnolla ja mietin mitä itselle hommaan :)

makelja

Mulla on ProKit Passatissa. Vakioiskarit toistaiseksi. Hyvin toimivat edelleen.
Kuvia löytyy tuolta tallin puolelta. Ja 19 tuumaiset kesurit on autossa.

Tippi

Jep nyt on jouset ja todennäköisesti vaihtelen ne tällä viikolla alle

Huomasin että täällä on puhuttu ACC ja valojen säädöistä madalluksen jälkeen. Onko tälle todellista tarvetta? Vai onko enemmälti hienosäätöä

makelja

On todellinen tarve tehdä se.
Yleensä etupää madaltuu enemmän kuin takaa, joten valot näyttävät ihan liian alas.

Tippi

Lainaus käyttäjältä: makelja - 11.07.22 - klo:11:28
On todellinen tarve tehdä se.
Yleensä etupää madaltuu enemmän kuin takaa, joten valot näyttävät ihan liian alas.

Tämmönen nyt varmaan luulis onnistuvan pajalla kun pajalla ettei tarvitse viedä merkkiliikkeeseen? Onkohan minkä hintainen homma

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Tippi - 11.07.22 - klo:12:03
Tämmönen nyt varmaan luulis onnistuvan pajalla kun pajalla ettei tarvitse viedä merkkiliikkeeseen? Onkohan minkä hintainen homma
Jos Ledit autossa, tasonsäädöllä, olisi järkevintä VCDS ajaa valot referenssiasentoon ja säätää sitten valot kohdalleen.
https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/230012-vw-passat-diy-adjusting-automatic-headlight-beam.html tuossa esim.
ACC suhteen ei ole minulla neuvoja.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Tippi

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 11.07.22 - klo:12:18
Jos Ledit autossa, tasonsäädöllä, olisi järkevintä VCDS ajaa valot referenssiasentoon ja säätää sitten valot kohdalleen.
https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/230012-vw-passat-diy-adjusting-automatic-headlight-beam.html tuossa esim.
ACC suhteen ei ole minulla neuvoja.

Ok, kiitoksia tuo siis onnistuu itseltäkin noilla ohjeilla.

Mitenhän tuo ACC osaako kukaan sanoa?

makelja

#70
Lainaus käyttäjältä: Tippi - 11.07.22 - klo:18:19
Ok, kiitoksia tuo siis onnistuu itseltäkin noilla ohjeilla.

Mitenhän tuo ACC osaako kukaan sanoa?

Siihen muistaakseni tarvitaan erikoiskaluja joita ei taida olla muilla kuin merkkikorjaamoilla.
Mulle tehtiin nuo samalla kun jouset asennettiin.

Samalla voin kertoa jutusta missä broidini yritti teettää tuon homman halvalla pikkupajassa, kun Alppilan Autohuolto olisi tehnyt sen ns kalliilla. Lopputulemana oli että ensin maksoi nyrkkipajalle, ja sen jälkeen merkkikorjaamo korjasi edellisten virheet. Hinnaksi tuli noin 1.5 kertaa alkuperäinen tarjous. Eli mun jousien asennus ja muut säädöt vuosi sitten tuli noin 500e halvemmaksi kun teetin suoraan siellä Alppilan Autohuollossa. Juuri sen hinnan minkä maksoi nyrkkipajalle. Siellä oli esim alatukivarret väärinpäin takana. Ja valojen korkeussäädön tunnistin oli rikottu ettei ollut kiinni kuin yhdellä ruuvilla. Auto veti vasemmalle vaikka kulmat piti olla kunnossa. Auto on eGolf.
Hyvää ja halpaa ei taida saada samassa yhteydessä. Ja kaikki se vaiva vielä siihen lisäksi.

Tippi

Nyt on ProKit alla ja hieman vannetta testailtu.

Itse jousien vaihto oli suht simppeli homma, ensi viikolla suuntaukseen ja ajovalot pitää vielä säätä kohdilleen sekä seurata miten tuo ACC käyttäytyy.

Napsin parit kuvat muille kiinnostuneille. Ensimmäisessä kuvassa vakioalusta ja vakiovanteet 215/55/R17, toisessa kuvassa samat vanteet madallettuna Eibach ProKit-sarjalla.
Kaksi vikaa kuvaa on Audin vanteet 20x8.5 ET45 ja kumeina 255/35/R20. Vanne tulee aika sopivasti kaarelle, periaatteessa voisi pienen lätyn laittaa mutta
en taida ruveta kikkailemaan, turhaan rapaantuu kyljet. Kumit oli vanhat ihan loppuunajetut ja turhan "läskit" omaan silmään niin tilasin uudet 245/35/R20 katsotaan miltä se sitten niillä näyttää.

Mielummin ehkä laittaisin 19" alle mutta nuo vanteet sattu löytymään kaverilta tyhjänpanttina ja sopuhintaan ne saa niin taidan niillä nyt mennä ja katsellaan tuleeko tarvetta vaihdella sitten










sparrow77

20-tuumaiset vanteet ja madallettu Passat - minkä kokoisia renkaita ja millä spekseillä vanteet valittu, ettei ota mistään kiinni tai raavi kaariin? Ajatuksena ens keväällä ostaa Bilstein B14 ja jotkut kivat 20-tuumaiset vanteet.

Teemu1992

Onko kellään kokemuksia mts technikin coilovereista ja einbach jousilla. Hinnaltaan edullinen mutta kuinka sitten laatu? Linkissä tarkemmat speksit tuotteesta.


https://vauhtiveikot.fi/osastot/alusta/alustasarjat/coiloverit/mts-technik/volkswagen-mts-technik/passat-b8-kombi/

makelja


Kojootti81

Lainaus käyttäjältä: skuzeri - 26.03.21 - klo:14:31
Omaan GTE Passattiin tuli 20x10" taakse ja 20x8.5" eteen 245 / 35 / 20 renkailla. Sopiin kuin nehä päähän, ainut että pitää ostaa madallusjouset vielä kun näyttää nyt offroad autolta omaan silmään.

Millä ET:llä vanteet?

Mahtaisiko takana mahtua pyörimään Koko: 20” Leveys: 10.5” ET: 37 ?

makelja

#76
Tuolla lukee noin:

Lainaus käyttäjältä: skuzeri - 17.02.21 - klo:18:11

Passat GTE 2016 eteen 245/35/20 8.5" ET33 ja taakse 245/35/20 10" ET40.

Kaiken tutkimisen jälkeen tulin siihen tulokseen että pitäisi hyvin sopia, mitä mieltä täällä ollaan kyseisestä setupista?

Tuossa oma 8.5*19 ET32 245/40/19 kesureilla:





Ja talvipyörillä 8.5*19 ET40 225/45/19:



Erotuksena vakio GTE:hen tuossa on R-Linen helmat nykyään alla.

jaiz87

Mahdollisesti vanteiden päivitys edessä ja mietinnässä tälläinen paketti farkkuun jossa -20mm madallus.

19x9
245/40
ET33

Kuinkahan istuu?

makelja

Voi kyllä tehdä tiukkaa tuolla ET:llä. Omat ET32:t on 8.5" ja takaa ainakin oikealla puolella on jo millin pari ulkona. Vasemmalla on ihan OK. Jostain syystä ei ole akseli ihan keskellä, joten erilailla istuvat. Aiemmassa A3:ssa oli sama juttu.

jaiz87

Lainaus käyttäjältä: makelja - 02.03.23 - klo:14:11
Voi kyllä tehdä tiukkaa tuolla ET:llä. Omat ET32:t on 8.5" ja takaa ainakin oikealla puolella on jo millin pari ulkona. Vasemmalla on ihan OK. Jostain syystä ei ole akseli ihan keskellä, joten erilailla istuvat. Aiemmassa A3:ssa oli sama juttu.


Juu aika kiikunkaakun taitaa olla että tuleeko ylitte....

makelja

#80
Jos pyörät asettuvat samalla kohdalle lokarin reunaan katsottuna molemmilla puolilla niin sitten lienevät OK mutta todella naftisti. Mutta jos heittoa on yhtään niin kyllä se taitaa ulos tulla ainakin takaa. Edessä taitaa olla enemmän tilaa.
Kannattaa vähän katsoa willtheyfit.com nettisivulta verraten nykyisiin. Siellä saa helposti ne muutokset vrt nykytilanne. Ja sitten vaan mittaamaan.

Eeki89

Tässä oma B8 pasuuna 20" vanteilla joissa ET35 ja leveys 8,5". Kumit 225/35/20". Autossa on -30mm madallusjouset.







SKiv

#82
Moro,

Kesän kunniaksi pyöritän talvirengasrallia hyvissäajoin:
Tulin hankkineeksi talveksi pyörimään 6,5x17” et38 OEM Corvarat.

Itsellä oli vastaavat vanteet viime talvena ja renkaina 215/55/17.
Hintoja kun katsoo, niin aika paljon edullisemmin saisi 225/55/17.

Onko kokemusta tuosta pykälää verran isommasta rengaskoosta eli 225/55/17, pitäisi mahtua pyörimään, vai?

Auto on ’16 Variant 4motion, lisäksi Eibach Pro Kit eli -30mm.
Kuvassa kesärenkailla 235/40/19, VW Sebring 8,5x19 et 38.


makelja

Mahtuvat kyllä pyörimään. Mullakin on talvipyörät 225/45/19 ja kesurit 245/40/19 ja ei ole ongelmia sen suhteen.

Nätisti istuvat kyllä Sebringit Passattiin.

seatts


On kyllä aika kapea vanne tuo 6.5" 215 renkaalle, puhumattakaan 225 :o
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

SKiv

Lainaus käyttäjältä: seatts - 16.07.23 - klo:20:40
On kyllä aika kapea vanne tuo 6.5" 215 renkaalle, puhumattakaan 225 :o

Onhan se, kyseisen mallin alkuperäisvanne. Tuli ostettua 215/55/17 Pirellin Ice Zero 2 nastat.
Pappalook, mutta niin se on mieskin.

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: SKiv - 27.07.23 - klo:10:00
Onhan se, kyseisen mallin alkuperäisvanne. Tuli ostettua 215/55/17 Pirellin Ice Zero 2 nastat.
Pappalook, mutta niin se on mieskin.
Lainaus käyttäjältä: SKiv - 14.07.23 - klo:10:12
Moro,

Kesän kunniaksi pyöritän talvirengasrallia hyvissäajoin:
Tulin hankkineeksi talveksi pyörimään 6,5x17” et38 OEM Corvarat.

Itsellä oli vastaavat vanteet viime talvena ja renkaina 215/55/17.
Hintoja kun katsoo, niin aika paljon edullisemmin saisi 225/55/17.

Onko kokemusta tuosta pykälää verran isommasta rengaskoosta eli 225/55/17, pitäisi mahtua pyörimään, vai?

Auto on ’16 Variant 4motion, lisäksi Eibach Pro Kit eli -30mm.
Kuvassa kesärenkailla 235/40/19, VW Sebring 8,5x19 et 38.



"Audin" 225/50/17 tuli kans käytettyä Passatissa. Aavistuksen vähemmän pappa kuin 215/55/17, olikohan 6mm matalampi profiili.

Nyt on 235/45/18 renkaiden kanssa ongelmia, että kuluvat sisältä. Camberi pielessä kuskin nurkassa (-1,1 ja -1,3 välilä). Eikä apurungon tiputus alas ja toiseen laitaan siirto enää auta.
Tullut tilattua maailmalta alustan osia ja tukivarsia kasa. vielä pitäisi päättää maksaako itsensä kipeäksi orkkis -15mm sport jousista vai ostaako Eibach prokit halvalla.
Niistä on kokemusta, ja 4v kun auton ostin meinasin ne laitta - RLinen etupuskuri on vaan niin turkasen matala jo vakionakin, että osumilta ei ole säästytty.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

jaska74

Meneekö 8,5x18 et45 skoda octavian vanteet suoraan passattiin? 225-45 kumeilla

Aapeli6

Onko muilla jäänyt passatit keulimaan noilla eibachin pro-kitin jousilla. Autossa ne alla ja edestä varmaan sentin korkeampi kuin takaa. Wtf, omaan silmään hirveän näkönen. Mitäs seuraavaksi. Pohjaanlyöntikumien lyhentämistä vai miten saisi edestä sentin pois. Kyseessä siis 4motion ja yli -35 madaltavia jousia en mistään löydä.
liikaa vageja omistanut

Iro

Lainaus käyttäjältä: Aapeli6 - 09.04.24 - klo:23:48Onko muilla jäänyt passatit keulimaan noilla eibachin pro-kitin jousilla. Autossa ne alla ja edestä varmaan sentin korkeampi kuin takaa. Wtf, omaan silmään hirveän näkönen. Mitäs seuraavaksi. Pohjaanlyöntikumien lyhentämistä vai miten saisi edestä sentin pois. Kyseessä siis 4motion ja yli -35 madaltavia jousia en mistään löydä.

Onkohan tullut väärä jousisetti?
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy