Land Rover/Range Rover

Aloittaja vasara, 10.04.11 - klo:11:35

« edellinen - seuraava »

Turbo

Lainaus käyttäjältä: hyle - 14.10.13 - klo:19:22
http://www.landrover.fi/uusi-range-rover-evoque-2014.html

Pientä faceliftia pukkaa. Uutta vaihteistoa ja pienempää kulutusta.
'

Kyllähän tämä 2014 malli alkoi kiinnostamaan:

    9-portainen automaattivaihteisto
    Adaptiivinen vakionopeudensäädin sis. jonoaputoiminto
    Automaattinen hätäjarrutus ja etuistuimien aktiiviset turvavyöt
    Ilmastoidut ja lämmitetyt etuistuimet, istuinlämmitys takana x2
    Aktiivinen pysäköintiavustin sis. Parallel Park - pitkittäis- sekä Perpendicular Park â€" poikittaispysäköintitoiminnot
    Blind Spot Monitor ja risteävän liikenteen varoitin â€" kuollutta kulmaa tarkkaileva tutkajärjestelmä sis. lähestyvän auton tunnistuksen
    Wade Sensing â€" kahluusyvyyden tunnistus
    Lane Departure Warning - kaistavahti
    Traffic Sign Recognition â€" liikennemerkkien tunnistus
    Torque Vectoring - dynaaminen kaarreajon hallintajärjestelmä (SD4 -ja Si4-malleissa)

Koskahan hinnat julkaistaan ?

Qrainderi

Onko kukaan käynyt vielä uutta sporttia koeajamassa?
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

maileri

Eilen ajettu evokki 150heppasena ja 9-portaisella automaatilla, nelivetona tietysti. Autohan on persoonallinen ja ulkoisella habituksella katumaasturien harmaasta joukosta erottuva. Ajo-ominaisuudet ovat kunnossa ja uusi 9lovinen toimii hienosti, tosin käytännössä eroa esim. bmwn 8loviseen zf laatikkoon ei huomaa, mutta varmasti vanhaan 6pykäläiseen automaattiin eroa on uuden eduksi. Kaiken kaikkiaan makea peli, mutta mutta alusta on kyllä pintakova, kaukana mukavasta tai leppoisasta. Jokainen monttu ja poikittaisura tärähtää selkärangassa asti. Olikohan kyseisessä yksilössä jokin vika vai onko tuo evokin ominaisuus? Toinen mutta tulee hinnassa, joka karkaa perus pure varusteisena jo 54 992 euroon ja dynamicina 66 808 euroon. Onko hinta suhteessa ominaisuuksiin linjassa jää hiukan hämäräksi. Jotain kiehtovaa tässä mallissa on, mutta onko tarpeeksi ostopäätökseen asti..

Tourano

2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

strudelbaum

Katselin aikani tuota Evoqueta, kunnes sitten pyysin kaikkitietävältä vaimoltani mielipiteeen: "Näyttää ihan lyttyyn astutulta torakalta". Hmmm...

Lähdin sitten Saksaan ostoksille ja karautin pihaan hopeanvärisellä Range Rover Sport SC:llä. Viisilitraisella veekasilla (510 hv) ja mekaanisella ahtimella varustettu kulkine jättää tavalliset karvalakkiferrarit pölyn ja kumin sekaiseen pilveen.

Ei tässä kummempia valittamisen aiheita ole ainakaan toistaiseksi.

Ranssi

On varmasti komea peli, mutta mikä Ferrari on noin "hidas" (6,2 s 0-62 mph), ei mikään minun tietääkseni...

Typ2

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 05.02.15 - klo:12:41
On varmasti komea peli, mutta mikä Ferrari on noin "hidas" (6,2 s 0-62 mph), ei mikään minun tietääkseni...

Huomioipa ajankohta eli Runebergin päivä. Näillä keleillä voi Ferrarin piestä vaikka vanhalla 80-luvun Pajerolla ja sen kaikilla 84 hevosvoimalla.

Muistan tuon tehon, kun isä osti kasarilla Range Roverin, jonka 3,9-litrainen kasi tuotti 185 hv eli yli sata hevosvoimaa enemmän kuin Naperoissa oli. Oli siihen aikaan tehot hieman alempia kuin nykyään..

Eri hieno peli sinulla nyt! Oliko veronalennuksen ansiota, että tuollaisen bensarosmon arvasit ostaa? Ennen KHO:n päätöstä veroprosentti olisi ollut jotain 45 % tai jotain ja nyt 28 %.

Laitapa esittelyä talliin.
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 05.02.15 - klo:13:39
Huomioipa ajankohta eli Runebergin päivä. Näillä keleillä voi Ferrarin piestä vaikka vanhalla 80-luvun Pajerolla ja sen kaikilla 84 hevosvoimalla.

Uho ei ymmärtääkseni rajoitu talvikeliin, kun puhutaan pölyn ja kumin sekaisesta pilvestä :)

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 05.02.15 - klo:12:41
On varmasti komea peli, mutta mikä Ferrari on noin "hidas" (6,2 s 0-62 mph), ei mikään minun tietääkseni...

Vuoden 1988 jälkeen kaikki tuotanto-Ferrarit ovat nopeampia kuin 6.2s sataseen.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

strudelbaum

Täällä Costa del Solilla ovat Ferraritkin hitaita ;). Valoista lähdetään, kun torvet alkavat soida takana.

Maksoin autosta 40.000 euroa kun siinä oli saman verran kilsoja kellossa. Se oli pakko hakea Saksasta, kun täällä machojen maassa ei ole mitään muita kuin mustia. Sama koski muita vaihtoehtojani (Mersun ML 63 AMG ja Porschen Cayenne Turbo). Arvatkaa, onko musta auto lämmin seistyään muutaman päivän auringossa, kun varjossa on 35 astetta.

Mulle tulee kilsoja vuodessa tuollaiset 1500 ja on aivan ykshailee, mitä se laite kuluttaa, kun tankkaan max. kolme kertaa vuodessa. Kaikki pidemmät reissut tehdään Golf Variantilla 2,0 TDI. Mulla on vielä sunnuntaiautona alkuperäiskuntoinen ja -omisteinen MB 500 SE vuodelta 1983, mittarilukema joku 120.000. Siinäkin on viisilitrainen veekasi ja kulutus ihan sama kuin vähän yli 30 vuotta uudemmalla Lantikalla. Eli näin se moottoritekniikka on kehittynyt...

M1kke

Ei kyllä suoraan sanottuna mene jakeluun miten viitsit ajella TDI Golffilla lähes kaikki ajot jos tallissa on tuollainen Rangekin.  :o
Ei luulisi olevan menoveden hinnastakaan kiinni?

Eikös tuo ole sama kuin ostaisi omakotitalon ja asuisi talvilomaviikkoa lukuunottamatta kaupungin vuokrayksiössä.  :D

strudelbaum

No, sanotaanko vaikka niin, että jos haluan ryypätä, juon halpaa punkkua. Jos taas haluan nauttia alkoholia kaadan itselleni lasillisen vanhaa mallasviskiä. Ehkä ajattelen niin, että Range jokapäiväisessä käytössä muuttuisi pian arkiseksi siitä juhlakalusta, jonka olen viimeiseksi autokseni ostanut (ensi kerralla täytän 70 v ja onhan aina olemassa vaara, etten saa korttiani uusittua...).

Sitäpaitsi - Golf on helkkarin hieno ajettava. Rangeen on vähän hullua verrata, mutta ainakin istuimet ja ohjaustuntuma ovat paremmat. Vaimoni on vielä työikäinen ja Golf on pääsääntöisesti hänen käytössään. Eipä senkään matkamittariin kerry kuin joku max. 5000 kilsaa vuoden aikana.

kai75

Lainaus käyttäjältä: strudelbaum - 05.02.15 - klo:15:49
Täällä Costa del Solilla ovat Ferraritkin hitaita ;). Valoista lähdetään, kun torvet alkavat soida takana.

Maksoin autosta 40.000 euroa kun siinä oli saman verran kilsoja kellossa. Se oli pakko hakea Saksasta, kun täällä machojen maassa ei ole mitään muita kuin mustia. Sama koski muita vaihtoehtojani (Mersun ML 63 AMG ja Porschen Cayenne Turbo). Arvatkaa, onko musta auto lämmin seistyään muutaman päivän auringossa, kun varjossa on 35 astetta.

Mulle tulee kilsoja vuodessa tuollaiset 1500 ja on aivan ykshailee, mitä se laite kuluttaa, kun tankkaan max. kolme kertaa vuodessa. Kaikki pidemmät reissut tehdään Golf Variantilla 2,0 TDI. Mulla on vielä sunnuntaiautona alkuperäiskuntoinen ja -omisteinen MB 500 SE vuodelta 1983, mittarilukema joku 120.000. Siinäkin on viisilitrainen veekasi ja kulutus ihan sama kuin vähän yli 30 vuotta uudemmalla Lantikalla. Eli näin se moottoritekniikka on kehittynyt...
Nyt alkaa olemaan miehellä autot ja moottorit kohdillaan pl. tieten golffi, mut hyvä jos on siihenki tyytväinen  :D

Tuommoset V8-autot pitäs löytyä joka jannun tallista...  8)
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 05.02.15 - klo:13:39
Eri hieno peli sinulla nyt! Oliko veronalennuksen ansiota, että tuollaisen bensarosmon arvasit ostaa? Ennen KHO:n päätöstä veroprosentti olisi ollut jotain 45 % tai jotain ja nyt 28 %.

Eikös tuo 28%:n katto koske v. 2007 ja sitä aikaisemmin ensirekisteröityjä autoja...?

europe

Tämänhetkisessä unelma-autossani taas facelift, 1kpl Valkoisena tai Hopean värisenä, kiitos. (Ehkä joskus...)



vasara

Uusi Range Rover Velar .. evoquen ja range sportin väliin. http://www.landrover.com/vehicles/range-rover-velar/index.html
Hyvännäköinen sisältä ja päältä, kuten Rangeilla tapana olla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy