A6 2007 2.0TDI Sammahtelee

Aloittaja tomppa00, 16.01.22 - klo:23:06

« edellinen - seuraava »

tomppa00

Ostin/sain tollaisen ensimmäisen "projekti" auton itselle händyyn. Ensimmäisenä autossa oli vikana se että vaihteen vaihtaessa drive tai reverse auto sammuu, ei ihan heti mutta parin sekunnin aikaviiveellä. Että näin... No tutkiskelin asiaa tarkemmin ja oletan että polttoaineen syötössä, hapen saannissa on ongelmaa tai sitten sähkövika. No ensimmäinen testi oli että otan akun irti, yhdistän piuhat toisiinsa että saan kaikki virrat pirssistä pois ja kuittaan tietokoneen autosta (Jos sitä siksi kutsutaan). No odotettua sen 10 minuuttia kaapelit kiinni napoihin ja apuvirralla käyntiin. Ja sen jälkeen kävi niin kummallinen homma että auto taas käynnistyi näppärästi ja kävi tasaisesti vaihdoin reverse EI SAMMU pakittelin vähän, Ei sammu, drive, Ei sammu. 100m testiajon aikana huomasin kun vaihdan joko reverse tai drive kierrokset vähän pomppii, milloin korkeammalla, milloin matalemmalla, noh pääsin takaisin paikalleen. Hetken ollessani paikalla auto neutralilla, auto sammui taas... Koitin saada uudestaan apuvirralla käyntiin mutta ilman tulosta starttailee vaan. Tämän saman se teki silloinkin kun vaihteen vaihdon jälkeen sammui ja aina kestää max pari tuntia että lähtee käyntiin kun palmun alta. PS autossa uusi akku mutta entinen omistaja starttailut niin monesti että on vähän heikossa hapessa.

Mitä itse sanotte missä päin ongelma sijaitsee en ole ehtinyt auton kanssa kauheana värkkäilemään kuin tämän pikku niksin mutta seuraavana tarkoituksena ois tarkastaa filtterit imuputki, ilmanmassamittarin toiminta. Vikakoodit pitäs lukea mutta ei ole mitään millä lukea prkl....

Jultsu

Vakioveikkaus: kampi- tai nokka-akselin asentotunnistimessa vika. Ei välttämättä näy vikakoodeissa vaikka olisikin viallinen anturi.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

tomppa00

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 17.01.22 - klo:10:30
Vakioveikkaus: kampi- tai nokka-akselin asentotunnistimessa vika. Ei välttämättä näy vikakoodeissa vaikka olisikin viallinen anturi.


Joo! käytin akun navat tänään taas irti ja ilmanmassa anturin irti, samalla luin vikakoodit nämä kaikki tupsahti (P0726, P0102, P0726, P0102, P0726). Varmasti osin nämä jotkut johtuu akun irti käyttämisestä sekä anturista mikä oli irti. Mutta kiitos tiedosta pitääpä laittaa tilaukseen ja vaihtaa.

tomppa00

Anturit tilattu! Osaako kukaan sanoa missä nämä molemmat sijaitsee? Videoita ja ohjeita katsellessani ymmärsin että tässä 2 litrasessa kampiakselin asentotunnistin on moottorin oikealla puolella alhaalla. Mutta pittääkö tämä paikkaansa

o.b.

Nokka-akselin tunnistin on jakopään muovikopan alla ja saattaa vaatia yhden kiristysrullan irrotuksen jotta piuhan saa pujoteltua muovin läpi. Tuon anturin pätkiminen ei kylläkään sammuta autoa yleensä, vaikeuttaa kyllä auton käynnistystä.

Kampiakselin anturi on melkein vaihteiston puolella, vauhtipyörän takana. Öljysuodattimen jalan alla/takana on lohkossa aukko, josta anturin saa irrotettua pallopäisellä kuusiokoloavaimella.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy