"Kunnioitettavia" suorituksia liikenteessä

Aloittaja makelja, 22.12.11 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

Vaginisti

Suojatien eteen tai puoliksi sen päälle pysäköiminen...Tänään viimeksi kävi näin ja oli pakko avata apukuskin ikkuna ja vaihtaa pari valittua sanaa...kohtuullisen painokkaaseen tyyliin kerroin herralle, että mitä jos joku pikkulapsi jää auton alle sen takia että hänen autonsa on siinä näköesteenä...ukko siihen närkästyneenä, ettei sieltä ketään tule...tämä siis tapahtui vilkaimpaan aikaan päivästä. Siinä olikin jo sitten sellainen suma autoja, vanhuksia ja lapsia, että ukko tajusi vaihtaa maisemaa.

tet

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 29.10.13 - klo:19:07
Minusta tuntuu, että Tojo-ongelma oli pahempi joskus 10-5 vuotta sitten. Nykyisin eivät enää niin korostu vaan tukkoja löytyy kaikista merkeistä.

Olen miettinyt onko se vain omaa kuvitelmaani, että noita tukkoja tuntuu nykyään olevan paljon enemmän kuin vaikkapa 10 vuotta sitten. Ehkä en ole kuvitellut, kun vaikuttaa muiltakin samansuuntaisia havaintoja tulevan. Tuntuu että ns. "normaalit" kuskit vähenevät kaiken aikaa, kun taas ääripäät eli alle rajoituksen junnaavat ja sekopäiset kaaharit lisääntyvät. Samoin lisääntyvät ne joille ei vain mitenkään ole mahdollista ajaa jonossa, eli vaikka eivät muuten kaahaisikaan niin jonosta pois päästäkseen ovat valmiita mitä uskomattomimpiin suorituksiin. Enkä ole havainnut että mitään näistä em. kuljettajatyypeistä löytyisi vain tietyistä merkeistä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Mikko

Ã,,sken tapahtunutta: Tässä kohdassa edellä ajava päätti antaa tietä oikealta jo pitkään kääntymässä olleelle autolle. Jono matelee kohti edessä näkyviä punaisia valoja, joten eihän tässä ole mitään ongelmaa? No takanani jonossa olevassa Seatissa alkaa välittömästi torvikonsertto ja valoshow ja kun ollaan valuttu eteenpäin bussipysäkin kohdalle niin tämä sankari lähtee mielenosoituksellisesti nasta laudassa pyäskin kautta ohi. Sinne punaisiin valoihin seisomaan. Kyllähän tuollainen joustavuus pitäisi ehdottomasti kitkeä liikenteestä pois. :o

M_M

Aika hämmentävä tilanne oli tuossa iltapäivällä. Liikenneympyrään mennessä oli edellä joku vanha farmariauto ja sen edessä täysperäyhdistelmä. Ruuhkaa, joten hissuksiin livuttiin kohti ympyrää. Edellä mennyt yhdistelmä joutui omalla vuorollaan pysähtymään, jolloin perässä ajanut rysäytti päin. Täysperän kuski ei ollut siinä vaiheessa varma että osuiko sinne muka joku, joten jatkoi matkaa. Ympyrässä näki sitten peilistä perässä tulleen keulan ja pysähtyi sitten ajettuaan ympyrästä ulos.

Farkkupa jatkoikin matkaa ympyrässä ja posotti seuraavasta liittymästä karkuun.  :o Aika hämmentävä tilanne, siltä jäi kuitenkin etuvalot siihen ja konepeltikin oli aika hassusti taittuneena kaksinkerroin pystyyn. Stoppasin toki perään ja kerroin yhdistelmän kuskille pakenijan rekkarin sekä jätin omat tietoni jos tarvitsee jotain todistajia. Ei siihen perävaunuun kyllä tullut mitään vaurioita, mutta periaatteesta soitti kuitenkin poliisit pakenijan perään. Olisiko ollut ajokunnossa sanomista vai mikä lie ajoi autoilijan karkuun?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Pekka T


^ Johtui varmaan liiallisesta GTA V:n pelailusta.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Rauska

Olinpa juuri pihallani, kun kuulin kiihdytysäänet ja pillin ulvonnan. Menivät tuosta lähiristeyksestä "melko" kovaa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013110217677245_uu.shtml
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Emil Eagle

Olipa jälleen joustavaa liikennöintiä. Bussi seisoi näissä punaisissa valoissa oikealla kaistalla paalulla. Vasen kaista oli vapaa. Taksiprius karautti kovaa vauhtia bussin ohi vasemmalta ja kääntyi oikealle  :o Todennäköisesti siellä paloi vihreä nuolioikea (en nähnyt), mutta siitä huolimatta melkoisen soveltavaa liikennekäyttäytymistä.
Kiitokset mukavasta foorumista.

jarruvalo

Edelleen ihmettelen ohituskaista osuuksien kiihdyttelijöitä ohitettavalla kaistalla. Pitäis jotain tehrä.
ex vag: Octavia rs tsi combi- 14
ex Vag: Octavia 1.8 tsi DSG Elegance Combi -11
ex Nissan X-trail -08
ja 10 muuta ritsaa

superbdyberi

Alko korpee kun nyt kahtena aamuna peräkkäin saanut ajella audipellen perässä, joka ajaa muun liikenteen seassa vain omaa ajoaan muista piittaamatta. Kehä ykkösellä vetävät vasenta kaistaa samalla nopeudella kuin oikean puolen kaistalla ajavat ja nopeus on mittarivirhe pois otettuna noin 70-75 km/h ja junnaavat siinä oikeata kaistaa menevän rinnalla siten ettei mitenkään ohi pääse  >:( >:( >:(
Superb 1.8 TSI DSG elegance 2009

a_jaba

HSL:n bussikuskeilta oon nähny kanssa erikoisia suorituksia hehä I länteen menevällä kaistalla aamuruuhkassa. Turunväylän ja Otaniemen välisellä tiellähän on 70km/h rajotus eli pysäkiltä tulevaa bussia ei lähtökohtasesti kuulu väistää ja varmaan tätä varten siinä onkin bussikaista. Autoilijat kyllä aika törkeesti ajaa siinä bussikaistaa ja varmaan siksi bussikuskit aika usein vetää TODELLA RONSKISTI sinne autojen eteen. Kerran oon kuitenki nähny kun 550 bussi veti ihan suoraan hälytysajossa olleen ambulanssin eteen. Eikä edes väistäny ambulanssia ennen seuraavaa pysäkkiä. Vois niille bussikuskeillekki antaa joululahjaks vähän pelisilmää.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 08.11.13 - klo:09:40
HSL:n bussikuskeilta oon nähny kanssa erikoisia suorituksia hehä I länteen menevällä kaistalla aamuruuhkassa. Turunväylän ja Otaniemen välisellä tiellähän on 70km/h rajotus eli pysäkiltä tulevaa bussia ei lähtökohtasesti kuulu väistää ja varmaan tätä varten siinä onkin bussikaista. Autoilijat kyllä aika törkeesti ajaa siinä bussikaistaa ja varmaan siksi bussikuskit aika usein vetää TODELLA RONSKISTI sinne autojen eteen. Kerran oon kuitenki nähny kun 550 bussi veti ihan suoraan hälytysajossa olleen ambulanssin eteen. Eikä edes väistäny ambulanssia ennen seuraavaa pysäkkiä. Vois niille bussikuskeillekki antaa joululahjaks vähän pelisilmää.
Juuri tänään aamulla ihmettelin sitä kuinka surutta tuolla kaistalla henkilöautolla ajetaan. Oma havaintoni on että tuota käyttävät eniten väärin nuo premium-autoilijat. Onhan se selvää että pomoilla on enämpi kiire duuniin kun tavallisella duunarikansalla. Kummaa on se että samalla kansanryhmällä on eniten kiire kotiinkin...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Korvaton

Farkku foortti päätti motarilla ohittaa linjuri biiliä kun olin hänen rinnalla.
Kiva kun motari toimi hetken 3 kaistasena!
Tämä nuija foortti kuski huomas mut vasta kun tööttäsin hänen ollessa mun ja bussin välissä.
Jarruttaa en voinu kun koko matkan oli joku audi roikkunu ihan puskurissa kiinni niin olis saattanu rytinä rupee käymään toiste toimiessa.
Kortti pois moiselta nuijalta pitäis ottaa!

VAG!

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 08.11.13 - klo:16:42
Tämä nuija foortti kuski huomas mut vasta kun tööttäsin hänen ollessa mun ja bussin välissä.

Kotona tämä kuski varmaan puski Facen täyteen viestejä siitä, miten joku idiootti yritti ohittaa hänet pientareen kautta motarilla.

Huikko

Tapahtui tänään 17-18 välillä tieosuudella Parkano-Hämeenkyrö.

Eteen kääntyi Parkanon Shellin pihasta harmaa Frod Fiesta. Kuski sain 10km matkalla taiottua vauhtia noin 65km/h ja samalla seilasi kaistallaan reunasta toiseen. Jarruvalot syttyivät satunnaisesti ilman sen suurempaa logiikkaa. Aikani katselin toimintaa ja kun huomasin että pitkiltä lyhyille vaihtamisessakin oli ongelmia kilautin kaverille (112) ja kerroin että mielestäni kannattaisi tarkistaa kuljettajan kunto varmuuden vuoksi.

Partio soitti muutaman minuutin päästä ja kysyi ajanko vielä sankarin perässä. Ajoin. Annoin rekisteritunnuksen ja pyydettiin jäämään auton taakse ajamaan jos joutuvat soittamaan uudestaan. Partio lähti maijalla Parkanosta ajamaan letkan vetoautoa kiinni.

Hiukan ennen Hämeenkyrön ensimmäistä liikenneympyrää partio saavutti letkan. Se näkyi jo kaukaa kun tulivat valot päällä letkasta ohi. Maija kiilasi minun ja sankarin väliin ja sammutti hälytysvalot. Muutaman minuutin fiestan perässä ajettuaan laittoivat pysäytysvaloshown vilkkumaan. Jätin reilusti väliä, että saavat sankarin tien sivuun turvallisesti, mutta mitä vielä. Fiestan kuski vain jatkaa matkaa samaa noin 65km/h vauhtia vaikka perässä on maija valot vilkkuen. Näkevä ihminen ei voi olla huomaamatta tätä.

Maija joutui ajamaan auton rinnalle aina kun vastaantulijoilta pystyi ja heiluttivat ledivalaistua punaista viittaa kuskin näkökentässä tuulilasin edessä ja viittoivat tien sivuun - ei vaikutusta. Lopulta maija ajoi auton eteen ja hidasti hitaasti ja pysäytti koko etelään menevän liikenteen.
Kuski avasi oven ja puhalsi, vaihtoi muutaman sanan poliisien kanssa ja sen jälkeen poliisit poistuivat maijaan ja ajattivat perässään Fiestakuskin lähinesteen pihaan.

Olisi kiva tietää mikä siellä fiestan kabiinissa polkimia ohjasti. Kännissä se tuskin oli, muuten ei olisi varmasti saanut ajaa sitä vajaata kilometriä poliisin perässä parkkiin. Toisaalta ei tuosta voi päänsilitykselläkään selvitä. Kai pysäytysmerkin noudattamatta jättäminen on edes rike?

Näitä tuolla liikkuu...
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 08.11.13 - klo:19:53
Tapahtui tänään 17-18 välillä tieosuudella Parkano-Hämeenkyrö....
No hyvin sulla hermot kyllä kesti. Olisin pistänyt tuosta ohi ensimmäisessä mahdollisessa paikassa välittämättä pätkääkään vaikka sitten olisin päätynyt tähän ketjuun :)

Huikko

Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 08.11.13 - klo:20:01
No hyvin sulla hermot kyllä kesti. Olisin pistänyt tuosta ohi ensimmäisessä mahdollisessa paikassa välittämättä pätkääkään vaikka sitten olisin päätynyt tähän ketjuun :)

No en oikein viitsinyt sanoa poliisille että "no en viitsi ajella sen perässä"...mieli teki kyllä.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

miisalo

Tämmöset sankarit vie uskottavuuden hälyytysajoneuvoilta...

Mikä menee ambulanssilla pieleen?

Pelkääjäkin näytti lähinnä selaavan papereita, tuskin oli hätäkeskuksesta kukaan yhteydessä, että ei ollut tilanne, missä nopeasti toinen auto ottikin keikan. Onkohan muutenkin vaan sairaankuljetusauto, ei mikään ensihoitolanssi?

Tilanne näytti normaalilta näille, eli kahvitunnille pitäis päästä ja se yhden korttelin ympäri ajaminen on liian hidasta.
Ex. vagit: Erinäinen määrä käytettyjä isohkoilla moottoreilla varustettuja rinkelikeulia

repomies

Lainaus käyttäjältä: miisalo - 09.11.13 - klo:14:27
Mikä menee ambulanssilla pieleen?

En tiijjä mut tuu pois sieltä ghetosta.  ;D

miisalo

Sitähän mä tossa kovasti yritin, mutta lanssikuski kiilaili  ::)
Ex. vagit: Erinäinen määrä käytettyjä isohkoilla moottoreilla varustettuja rinkelikeulia

Angus

| Käytä parkmanissa koodia QZGTS saat 10â,¬ Edestä ilmaista parkkiaikaa | http://quadlock.refr.cc/KN8LBBX |

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: repomies - 09.11.13 - klo:15:00
En tiijjä mut tuu pois sieltä ghetosta.  ;D

No, voihan tuota Koivukylää ghetoksikin kutsua.  :D
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

teve

Lainaus käyttäjältä: miisalo - 09.11.13 - klo:14:27
Tämmöset sankarit vie uskottavuuden hälyytysajoneuvoilta...

Mikä menee ambulanssilla pieleen?

Pelkääjäkin näytti lähinnä selaavan papereita, tuskin oli hätäkeskuksesta kukaan yhteydessä, että ei ollut tilanne, missä nopeasti toinen auto ottikin keikan. Onkohan muutenkin vaan sairaankuljetusauto, ei mikään ensihoitolanssi?

Tilanne näytti normaalilta näille, eli kahvitunnille pitäis päästä ja se yhden korttelin ympäri ajaminen on liian hidasta.

Yksityinen lanssi, käärmeet ikkunassa. Pääasiassa kiireetöntä sairaankuljetusta, etenkin pääkaupunkiseudulla, eli haiskahtaa pahasti "oikaisulta". Kissalan pojat tosin suhtautuvat näihin yksityisten rikkeisiin vähän tiukemmin kuin pelastuslaitoksen kollegoihin.

t e v e

Oma autoevoluutio:
Carina -77 > Visa Gti -88 > Corolla FX -87 > Carina farkku -91 > Xantia farkku -98 > 405 farkku -99 > C5 farkku (uusi) -04 > C5 farkku hdi136 -09 > A4 1,8 sedan -11 (uusi) + 320xi farkku (uusi) -13

Rauska

Turuus taas, kuljettaja stoppasi risteykseen (puhelin kai soi?) tuli punaiset ja minä keskellä risteystä. Pakko antaa kohtelias äänimerkki. Ja lähtihän se siitä.
http://youtu.be/zPLcpA5K7RE
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

sambolo

hei, se oli asolaa eikä koivukylää ;) Asun tossa ihan vieressä, mun autoki näky ruudussa :D Peijaksen takia tuola saa koko ajan pelätä noita hälytysajoneuvoja kun niitä menee jatkuvasti ja ties millä tyylillä :D Tuossa risteyksessä poliisit teki kans aika pelimiesliikkeen kerran punasissa valoissa..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

tga480

#1824
Itse olen ajellut kaikenmaailman rekkoja/moduudeita liki 30 vuotta pitkin ja poikin tätä meidän suomen maata, noita ambulansseja mitä tossa aikaisemmin mainittiin, niitten tempauksia on saanut ihmetellä useamminkin kerran, tyyliin takana hälyvalot päälle, ja kun päästänyt ohi niin hälyt pois ja hidastellaan edessä.

Mitä olen ajourani aikana oppinut niin jakoautokuskit on kaikkein paskimpia kuskeja mitä löytyy (poislukien kaljakuskit kun niitten on pakko ajaa sievästi) jumalauta kun välillä ottaa niin nuo jakoelukat pattiin että tekis mieli viedä ne saunan taakse ja lopettaa, prkle!!!

Hyvänä kakkosena paskimpina liikenteen käyttäjinä olen bongannut tolppahomot, mistä helevetistä nuo on ajokortin saanut? kirjekurssilta vai?

Ne kollegat jotka ovat mulkkuja tienkäyttäjiä, ovat sitä usein myös muille rekkakuskeille, ennenwanhaan niillä oli purku/lastaus paikoilla pää pipi ja nenä veressä, nykyään homma on aika nössöä.

Urani aikana olen kaksi (2) kertaa ajanut edellä ajavan runkkarin perseeseen kolarin tämän hidastellessa/kiihdytellessä vittuillessaan, kummallakin kerralla runkkari sai sakot liikenteen vaarantamisesta, kun idiootit ei älyä sen vertaa että sinivuokot näkee piirturinkiekosta minuutilleen kaikki nopeuden muutokset.

Kaikkein vähiten purnattavaa löytyy naiskuskeilta, jos lasketaan pois liiallinen varovaisuus ja hiljastelu, ovat ainakin mulle olleet kohteliaita ja aina päässyt rampeilta hyvin pois ja muutenki saanut hyvin tilaa.

Mikä eniten itseä vituttaa on nämä kotipoliisit: voi voi kun minua on nyt kohdeltu kaltoin liikenteessä, minä kostan! hui!!!

Dirti

Lainaus käyttäjältä: tga480 - 10.11.13 - klo:04:25
Itse olen ajellut kaikenmaailman rekkoja/moduudeita liki 30 vuotta pitkin ja poikin tätä meidän suomen maata, noita ambulansseja mitä tossa aikaisemmin mainittiin, niitten tempauksia on saanut ihmetellä useamminkin kerran, tyyliin takana hälyvalot päälle, ja kun päästänyt ohi niin hälyt pois ja hidastellaan edessä.

Mitä olen ajourani aikana oppinut niin jakoautokuskit on kaikkein paskimpia kuskeja mitä löytyy (poislukien kaljakuskit kun niitten on pakko ajaa sievästi) jumalauta kun välillä ottaa niin nuo jakoelukat pattiin että tekis mieli viedä ne saunan taakse ja lopettaa, prkle!!!

Hyvänä kakkosena paskimpina liikenteen käyttäjinä olen bongannut tolppahomot, mistä helevetistä nuo on ajokortin saanut? kirjekurssilta vai?

Ne kollegat jotka ovat mulkkuja tienkäyttäjiä, ovat sitä usein myös muille rekkakuskeille, ennenwanhaan niillä oli purku/lastaus paikoilla pää pipi ja nenä veressä, nykyään homma on aika nössöä.

Urani aikana olen kaksi (2) kertaa ajanut edellä ajavan runkkarin perseeseen kolarin tämän hidastellessa/kiihdytellessä vittuillessaan, kummallakin kerralla runkkari sai sakot liikenteen vaarantamisesta, kun idiootit ei älyä sen vertaa että sinivuokot näkee piirturinkiekosta minuutilleen kaikki nopeuden muutokset.

Kaikkein vähiten purnattavaa löytyy naiskuskeilta, jos lasketaan pois liiallinen varovaisuus ja hiljastelu, ovat ainakin mulle olleet kohteliaita ja aina päässyt rampeilta hyvin pois ja muutenki saanut hyvin tilaa.

Mikä eniten itseä vituttaa on nämä kotipoliisit: voi voi kun minua on nyt kohdeltu kaltoin liikenteessä, minä kostan! hui!!!

Yhdyn kyllä pitkälti mielipiteisiin, mutta lisäisin listaan vielä pakettiautoilla ajavat sankarit. Ja ihmetyttää myös se että pitää yhdistelmällä tai millään muullakaan ajaa rajotinta vasten. Itsellä nopeutta max 84 km/h ja joka kerta esim Tampereen motarilla joku yhdistelmä sankari päättää lähteä ohittamaan ja pahimmassa tapauksessa kun sankari ei osaa yhtään ennakoida niin hyytyy kantavuuskuormansa kanssa pienessäkin ylämäessä näin ollen kulkee rinnalla, sekä monesti jää jälkeen viereisellä kaistalla tukkien ohituskaistan muilta. Ja mikä helvetti siinä on että kun oli mikä kulkine tahansa ammattiliikenteessä niin kun ohitetaan ei oteta sen verran väliä ohitettavaan ettei paskat lennä tuulilasiin ja nokalle, vaan pakko ottaa heti keulan edestä eteen vaikka tilaa olisi ajaa reippaasti ohi? Tälläkin viikolla Lahden motarilla n. 50 vuotias sankari puolikkaalla päätti ohittaa ja suoraan 5 metrin päästä eteen. Tilannetta vähemmän saa ymmärtämään se että varmana näki että meikäläisen edessä reilun sadan metrin päästä meni toinen puolikas minkä mukaan tasasin oman nopeuden, mutta kun ohi päästiin niin tämä "ammattikuski" jäi ajamaan eteeni alle meikäläisen nopeuden. Vähän ajan päästä itse ohitin kyseisen sankarin kun ei meinannut tämä keski-ikäinen rekkapena saada Wabiksen nopeutta pidettyä tasaisella edes 80 km/h:ssa.

Mutta helppohan se on ajella rajotinta vasten ja ohitella kuin idiootti kun ei ole omat rahat kalustossa ja sen kuluissa kiinni. Ei tämä vaadi mitään ihmeellisiä insinöörin opiskeluja että ymmärtää miten ne kulut kasvaa ja muodostuu. Itse olisin sitä mieltä että kuskeille pitäisi maksaa bonuksia kun pitävät kaluston kunnossa ja ajavat taloudellisesti. Tämä on helppoa matematiikkaa, kun todistetusti täyspitkällä pystyy säästämään helposti 7 litraa satasella kun ajaa 84 km/h eikä rajotinta vasten niin esim. 100000 km vuodessa ajava kuski säästää tällä tavoin n. 7000â,¬ ( alv. 0%) vuodessa polttoainekustannuksissa yrityksen rahoja. Ja samalla jää pelivaraa se 5 km/h nostaa nopeutta jos siihen tulee tarve, esim kärryn lähtiessä pyrkimään rinnalle.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Quality

tga480
Kirjoitustyylisi ja sanavalintasi alittavat sivuston laatuvaatimukset. Harkitsethan jatkossa hieman tarkemmin, miten asiasi ilmaiset.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

TTL

Minusta nuo rekkamiesten kirjoitukset olivat aamun piristys ja varmaankin ihan sydänverellä kirjoitettuja tarinoita. Joskus muutakin kuin ledipolttimoiden vaihtotarinoita rekkarinkilven valoon.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Quality

Lainaus käyttäjältä: TTL - 10.11.13 - klo:10:31
Minusta nuo rekkamiesten kirjoitukset olivat aamun piristys ja varmaankin ihan sydänverellä kirjoitettuja tarinoita. Joskus muutakin kuin ledipolttimoiden vaihtotarinoita rekkarinkilven valoon.

Tarkennetaan sen verran, että en tarkoittanut kirjoituksen asiasisältöä, vaan kirjoitustyyliä ja sanavalintaa. Varmaan tiedät, mitä tarkoitan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

makkis

LainaaItse olisin sitä mieltä että kuskeille pitäisi maksaa bonuksia kun pitävät kaluston kunnossa ja ajavat taloudellisesti. Tämä on helppoa matematiikkaa, kun todistetusti täyspitkällä pystyy säästämään helposti 7 litraa satasella kun ajaa 84 km/h eikä rajotinta vasten niin esim. 100000 km vuodessa ajava kuski säästää tällä tavoin n. 7000â,¬ ( alv. 0%) vuodessa polttoainekustannuksissa yrityksen rahoja. Ja samalla jää pelivaraa se 5 km/h nostaa nopeutta jos siihen tulee tarve, esim kärryn lähtiessä pyrkimään rinnalle.

Tämän kun saisi jokaisen ammatikseen raskasta kalustoa ajavan selkäytimeen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy