Kickdown ei toimil

Aloittaja mkj111, 23.06.21 - klo:13:13

« edellinen - seuraava »

mkj111

Nyt tarvitsisin hyviä ohjeita. Potilas on S4 2,2 turboquattro, vuosimallia - 93. Ongelmana on automaattivaihteisto, joka kadotti keväällä kickdownin kokonaan toiminnasta! Vaihteet löytyvät "kepittämällä", mutta paikalta lähtiessä kierrokset nousevat vain kakkosella yli 3000. Sitten kolmonen, ja nelonen ihan peräperää. Millään nopeudella kaasua polkaistessa ei vaihda pienempää!  Vaihteistoöljyt ja suodatin vaihdettiin heti, kun ongelma ilmeni. Samoin kaasuläpän asentotunnistin. Ei apua. Vagcomin käsikapula ilmoittaa vioiksi kierroslukutunnistimen( myös vaihdettu), sekä moottorin ja vaihteiston sähköliitos 2. Vielä kun tietäisi, mikä näistä liitoksist on 2! Selvyyden vuoksi, autoon on tehty sovitin, jolla obd-lukeminen onnistuu. Varsinainen ohjelma ei löydä muita vikoja, kuin jarruvalokytkimen, ja sirun, joka ei ole alkuperäinen. Mitä teen seuraavaksi? Kiitos etukäteen.

Jultsu

vcds:llä koodit lukuun ja tänne kiitos.

jarruvalokatkaisijan viat yleensä tämän konsernin laitteissa haittaavat kyllä kaasupolkimen toimintaa ja ecun ohjausta.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

mkj111

Hei.  Luin juuri koodit. address 1: 00514,00513, address 2: Auto trans 00638, address 008: Auto Hvac 01272,   muita ei tullut ilmi.

Jultsu

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00513
http://rallyquattro.co.uk/ftopict-39558.html


auttaisi kyllä paljon jos tietäisi onko koodit edelleen aktiivisia vai ei. Oliko niitä nollattu?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Mikey

Tuossa laatikossa on vielä perinteinen vaijerikäyttöinen kickdown.

Tuolla on video siihen liittyen: https://at-manuals.com/manuals/zf-4hp18/

mkj111

Tuossa laatikossa on vielä perinteinen vaijerikäyttöinen kickdown?  Katsoin videon. Onko kyse siis sisäisestä viasta laatikossa, koska en löydä vaijeria, joka menisi laatikkoon sisään? Kaasupolkimelta kai pitäisi käskyn kickdowniin käydä? Sähköohjattu tuo loota osittain on. Jultsun kysymykseen: nollaan koodit, ja kokeilen ajon jälkeen uudelleen lukea, niin ehkä koodit selkiytyvät.

mkj111

Vaihdoin jarruvalokytkimen. Ei vaikutusta mihinkään. Nollauksen jälkeen palaavat 00526(se jarruvalokytkin), 00638( moottorin ja vaihteiston välinen sähköliitos 2?),00513(moottorin nopeuslähetin) Väittäisin aiemman perusteella, että merkityksellinen on tuo 00638? Onko tuolla apparin jalkatilassa myös tuo liitos 2 ? Ohjausboksi(t) siellä ainakin ovat. Jarruvalokytkimen vikailmoitus ei palaa, jos painaa jarrua ennen lukua. Moottorin nopeuslähetin tulee viaksi, koska moottorihan ei käy testatessa, joten viestiä ei tule?Lähetinkin on kyllä uusittu ilman muutosta asiaan.

mkj111

Eikö siis kenelläkään ole antaa vinkkiä, mistä löydän tuon moottorin ja vaihteiston välisen sähköliitoksen 2? Voisiko kyseessä olla yhteys motronicin boksilta?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy