Passat TSI 2.0 147kw (CAWB) Öljynpainevalo vilkkuu.

Aloittaja Ahi00, 20.09.23 - klo:22:35

« edellinen - seuraava »

Ahi00

Terve,
Vartin ajon jälkeen alkaa öljynpainevalo vilkkua (Oil pressure, Engine off!).
Käyntiääni pysyy normaalina ja vikakoodeja ei ilmesty.
Anturi vaihdettu suodattimen jalkaan. Öljysihti putsattu.
Mitä seuraavaksi lähtisi koittamaan?

Marko

Paineiden mittauksesta et maininnut mitään. Sehän nyt seuraava toimenpide.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Ahi00

Paineet karvan alle 1,8 bar.
Mikä lie raja (bar) hälytyksen laukeamiselle?

Daatta

Gen1 EA888 on just se moottori josta meitä varoitellaan... Alhaiselta vaikuttaa, toki mittaamiseen on tarkka prosessi:

Lainaaaccording to repair literature,with engine temp at least 80 degrees centigrade,fan must run at least once, at 2000rpm oil pressure should be between 2.7....4.5 bar,at higher engine rpms oil psi must not exceed 7 bar<<<<<<<<<this should be done on oil pressure switch F1 port.....,switch for reduced oil pressure F378 [brown],is to be tested as follows>>>>oil pressure at idle 1.2-2.1 bar,at 2000rpm 1.6-2.1bar,,,,,at 3700rpm 3.0-4.0bar,,,,,,and if specification not attained,check strainer in oil suction pipe for contamination/soiling.......and check valve for oil pressure control N428 with vehicle diagnostic tester,,,,,,,,,your problem lies in those psi switches or oil clearances of conrod or main cranckshaft bearings

https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/15247/

Erwinistä löytyy korjauskäsikirja ko. moottorille, varmaan netistäkin jos jaksaa googlettaa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Ahi00

Kiitoksia vastauksista.
Sellaisen huomion tein, että valo syttyy silloin, kun höllää kaasun ja antaa auton rullata.
Voiko siitä kenties päätellä mitään?

o.b.

Tuossa edellä olevassa ohjeessa puhutaan kahdesta öljynpaineanturista. Alle 2000rpm olisi käytössä ruskea anturi ::) Ehkä se on jossain muualla kuin suodatinjalassa? Sylinterikannen takana piilossa oli jossain kuvassa.

o.b.

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 22.09.23 - klo:15:58
Tuossa edellä olevassa ohjeessa puhutaan kahdesta öljynpaineanturista. Alle 2000rpm olisi käytössä ruskea anturi ::) Ehkä se on jossain muualla kuin suodatinjalassa? Sylinterikannen takana piilossa oli jossain kuvassa.
Tarkemmin kun tutkin, niin ei taida olla kahta anturia CAWB moottorissa. https://vwts.ru/engine/cawa-cawb-cbfa-ccta-cctb-bzb-cgya-cczb-ccza-cdaa-cczc-cdab-cczd-repair-manual-eng.pdf

Ahi00

Tutkimustyötä taas tehty.
Öljynpainevalo herjaa vain, kun kierrokset on n. 1500 ja tämäkin vain, kun kone on lämpimänä.
Kun pitää kierrokset yli tai ali tuon 1500, niin pystyy välttämään valon vilkuttelun ja summerin äänen 😅
Onko ideoita mihin tämä voisi viitata?
Ei innostaisi alkaa isoon remonttiin ilman varmuuttaa mistä vika johtuu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy