Golf 8 viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 11.11.19 - klo:16:25

« edellinen - seuraava »

digiGolf

Kuinka monta kilometriä Golf 8 toiminut luotettavasti ?

Mitä vikoja tai häiriöitä on ilmaantunut (km)  ?  Onko tullut kuntoon ?
Golf VII 1.4 TSI DSG Variant

timpy

#1
Eilen tuli Golfiin ”pientä” vikaa. Käynnistyksen jälkeen taisi ekana tulla ilmoitus start-stop systeemistä. Vakkari ei mennyt päälle. Sitten tuli herjaa moottorijärjestelmän viasta. Seuraavana ilmoitus 48V akun viasta. Seuraavaksi liian suuresta sähkönkulutuksesta ilmoitus. Sitten menikin jo vikatilaan ja kierrokset rajoittui max. 1400 rpm. Eli auto ei vaihtanut enää isommalle vaihteelle. Lähes kävelyvauhtia nilkuttaen pääsin merkkikorjaamon pihaan. Auto otettiin heti työnalle. Auto oli taas kunnossa parin tunnin päästä. Oli hyvä tuuri, että sain ajettua auton liikkeeseen ja osaava asentaja oli vapaana. Ilmeisesti joku päivitys/sopeutus tehtiin 48V järjestelmään liittyen. Hyvää ja nopeaa palvelua sain merkkiliikkeestä sijaisautoineen Jyväskylässä.
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

timpy

Tässä pieni kooste omassa n. 10tkm ajetussa olevista/olleista vioista. Auto varmaankin ensimmäisiä 8 Golffeja.
1. Latausgeneraattori vaihdettu takuuseen
2. We Connect ei toimi kunnolla. Mm. Webaston etäkäynnistys lähes mahdotonta.
3. Radio silloin tällöin mykkä käynnistyksen jälkeen. Resetointi korjaa tilanteen.
4. Vasen takapenkin sisävalo elää omaa elämää. Palaa välillä itsekseen.
5. Takapää (ehkä oikea puoli) pitää kevyttä kolinaa.
6. Viimeisimmässä OTA päivityksessä meni roottaus/ engineering -tilaan. Oli pakko keskeyttää päivitys, kun näytti siltä ettei kuulu asiaan. Kyseli ohjelmalähteen USB paikkaa yms.
7. Minusta ”vika”, että kaistavahtia ja automaattista keskuslukkoa ajon aikana ei saa poistettua valikosta oletuksena. Toki kaistavahdin saa pois päältä manuaalisesti kolmella painalluksella, joka kerta käynnistyksen jälkeen.
Tässä siis vaan viat. Positiivisia asioita on paljon pidempi lista  :)
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

Nahkis

Tunnistaako teillä auto automaattisesti millä avaimella tullaan sisään ja osaako automaattisesti valita oikean käyttäjän? Myyjä vakuutteli, että auto tunnistaa avaimet ja täten säätää penkit, peilit yms. oikein. Tällä hetkellä meillä ainakin auto ehdottaa käyttäjäksi viimeisintä käyttäjää ja pitää itse valita näytöltä haluttu käyttäjä. Pieni juttuhan tuo on, mutta mielenkiinnosta kyselen, josko meillä on joku autossa asetus aktivoimatta vai onko kyseistä ominaisuutta olemassa ollenkaan...
Golf Style 1,5 eTSI 2021

Yijji

Lainaus käyttäjältä: Nahkis - 12.02.21 - klo:21:57
Tunnistaako teillä auto automaattisesti millä avaimella tullaan sisään ja osaako automaattisesti valita oikean käyttäjän? Myyjä vakuutteli, että auto tunnistaa avaimet ja täten säätää penkit, peilit yms. oikein. Tällä hetkellä meillä ainakin auto ehdottaa käyttäjäksi viimeisintä käyttäjää ja pitää itse valita näytöltä haluttu käyttäjä. Pieni juttuhan tuo on, mutta mielenkiinnosta kyselen, josko meillä on joku autossa asetus aktivoimatta vai onko kyseistä ominaisuutta olemassa ollenkaan...
Ei tunnista avainta. Olisi kyllä kiva jos toimisi. Muutenkin softassa aika paljon parantamisen varaa. Samoin kuin We Connect apissä😬

Jan koller

Ensimmäistä kertaa ajoin sateessa ja kuskin puolen pyyhkijä osui joka kerta ärsyttävästi A-pilariin. Onko muilla ollut samaa?
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

HAL9000

Kohta 10 tkm mittarissa. Jonkun verran on ollut lastentauteja

1. ,,rsyttävä, varsin kovaääninen kolina oikeassa takapyörässä. Kuin olisi iskari hajalla. Se on kuitenkin takuuseen vaihdettu, eikä toimenpiteellä ollut mitään vaikutusta. Kerran on ollut auto päivitettävänä, siellä pyysin tutkimaan tuota äänen lähdettä. Nyt se kuulemma kuului asiaan. Auto on kuitenkin menossa tuon takia uudestaan tutkittavaksi, tällä kertaa eri paikkaan. Omat ehdotukseni ovat bensatankki (kiinnitys), bensatankin putki tai jarrusatula. Jotain on jossain irti. Jos ajaa sopivan ison ja terävän esteen yli vasemmalla takapyörällä, kuuluu kolahdus silloinkin, oikealta puolelta.
2. Alussa oli näyttö pitkiä aikoja pimeänä tekstillä "Lataa asetuksia". Aikansa latailtua sitten poistui.
3. Talvipakkasella käsijarru irtosi oikeasta takapyörästä joka kerta äänekkäästi paukahtaen
4. Jos etutkan (VW merkki) päällä on vähänkään lunta, ei toimi mikään avustus. Ei ole muuta vakionopeusmoodia kuin ACC. Eli talvisin saa ajaa pitkiä matkoja ilman vakionopeussäädintä.
5. Ensimmäiset pyyhkijänsulat olivat olleet tod. näk liian kauan paikallaan. Olivat "tois'puoleiset", toiseen suuntaan pyyhki, toiseen tärisi.
6. Ikäviä resonanssiääniä kahdesta kohtaa kojelaudan sisältä.
7. Kerran talviajossa lämpeni keskikonsolin kuljettajan puoli niin voimakkaasti että aloin pelätä tulipalon mahdollisuutta. Oli siis kaasujalan vierestä niin kuuma ettei voinut oikein kädellä kokeilla. Ei ole kuitenkaan kertaakaan toistunut.
8. Ilmanvaihto menee ajoittain hetkeksi pois päältä. Huomaa talviajossa siitä että yht'äkkiä alkaa kaikki lasit huurtumaan, tuulilasia myöden. Hetken päästä kuitenkin taas kirkastuu. Tätä tapahtuu ainoastaan kun auto on kunnolla lämmin.
9. Säännöllisen epäsäännöllisesti ilmenee "Vika 12V sähköjärjestelmässä". Tuolloin pitäisi pysähtyä ja tilata huolto. On nyt tehty.
10. Pelkääjän puolen tuulilasinpesurin suuttimeen menevä vesiletku luovutushetkellä irti.
11. Ratti renkaidenvaihdon jälkeen ärsyttävästi asteen pari vinossa kun suoraan ajetaan.
12. Eilen liikkeellelähtiessä oli näyttö pimeänä. Korjaantui seuraavassa startissa
13. We Connect. Alkoi toimimaan suurin piirtein vasta kun päivittivät auton softat pari viikkoa sitten. Puoli vuotta 1 vuoden ilmaisesta käyttöajasta jo mennyt. En aio ottaa uudestaan käyttöön.
14. Takajarru "kahisee" erittäin äänekkäästi (oikea puoli).

Tuossa noin nopeasti sen kummemmin muistelematta puolen vuoden kokemukset
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 23.04.21 - klo:10:00
Kohta 10 tkm mittarissa. Jonkun verran on ollut lastentauteja

1. ,,rsyttävä, varsin kovaääninen kolina oikeassa takapyörässä. Kuin olisi iskari hajalla. Se on kuitenkin takuuseen vaihdettu, eikä toimenpiteellä ollut mitään vaikutusta. Kerran on ollut auto päivitettävänä, siellä pyysin tutkimaan tuota äänen lähdettä. Nyt se kuulemma kuului asiaan. Auto on kuitenkin menossa tuon takia uudestaan tutkittavaksi, tällä kertaa eri paikkaan. Omat ehdotukseni ovat bensatankki (kiinnitys), bensatankin putki tai jarrusatula. Jotain on jossain irti. Jos ajaa sopivan ison ja terävän esteen yli vasemmalla takapyörällä, kuuluu kolahdus silloinkin, oikealta puolelta.
2. Alussa oli näyttö pitkiä aikoja pimeänä tekstillä "Lataa asetuksia". Aikansa latailtua sitten poistui.
3. Talvipakkasella käsijarru irtosi oikeasta takapyörästä joka kerta äänekkäästi paukahtaen
4. Jos etutkan (VW merkki) päällä on vähänkään lunta, ei toimi mikään avustus. Ei ole muuta vakionopeusmoodia kuin ACC. Eli talvisin saa ajaa pitkiä matkoja ilman vakionopeussäädintä.
5. Ensimmäiset pyyhkijänsulat olivat olleet tod. näk liian kauan paikallaan. Olivat "tois'puoleiset", toiseen suuntaan pyyhki, toiseen tärisi.
6. Ikäviä resonanssiääniä kahdesta kohtaa kojelaudan sisältä.
7. Kerran talviajossa lämpeni keskikonsolin kuljettajan puoli niin voimakkaasti että aloin pelätä tulipalon mahdollisuutta. Oli siis kaasujalan vierestä niin kuuma ettei voinut oikein kädellä kokeilla. Ei ole kuitenkaan kertaakaan toistunut.
8. Ilmanvaihto menee ajoittain hetkeksi pois päältä. Huomaa talviajossa siitä että yht'äkkiä alkaa kaikki lasit huurtumaan, tuulilasia myöden. Hetken päästä kuitenkin taas kirkastuu. Tätä tapahtuu ainoastaan kun auto on kunnolla lämmin.
9. Säännöllisen epäsäännöllisesti ilmenee "Vika 12V sähköjärjestelmässä". Tuolloin pitäisi pysähtyä ja tilata huolto. On nyt tehty.
10. Pelkääjän puolen tuulilasinpesurin suuttimeen menevä vesiletku luovutushetkellä irti.
11. Ratti renkaidenvaihdon jälkeen ärsyttävästi asteen pari vinossa kun suoraan ajetaan.
12. Eilen liikkeellelähtiessä oli näyttö pimeänä. Korjaantui seuraavassa startissa
13. We Connect. Alkoi toimimaan suurin piirtein vasta kun päivittivät auton softat pari viikkoa sitten. Puoli vuotta 1 vuoden ilmaisesta käyttöajasta jo mennyt. En aio ottaa uudestaan käyttöön.
14. Takajarru "kahisee" erittäin äänekkäästi (oikea puoli).

Tuossa noin nopeasti sen kummemmin muistelematta puolen vuoden kokemukset

Tästä lukeman perusteella tulee mieleen että ao. kohdat ovat seurauksia samasta viasta...  :-\

1. ,,rsyttävä, varsin kovaääninen kolina oikeassa takapyörässä.
3. Talvipakkasella käsijarru irtosi oikeasta takapyörästä joka kerta äänekkäästi paukahtaen
14. Takajarru "kahisee" erittäin äänekkäästi (oikea puoli).

Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Reneto

Lainaus käyttäjältä: timpy - 17.10.20 - klo:12:25
Eilen tuli Golfiin ”pientä” vikaa. Käynnistyksen jälkeen taisi ekana tulla ilmoitus start-stop systeemistä. Vakkari ei mennyt päälle. Sitten tuli herjaa moottorijärjestelmän viasta. Seuraavana ilmoitus 48V akun viasta. Seuraavaksi liian suuresta sähkönkulutuksesta ilmoitus. Sitten menikin jo vikatilaan ja kierrokset rajoittui max. 1400 rpm. Eli auto ei vaihtanut enää isommalle vaihteelle. Lähes kävelyvauhtia nilkuttaen pääsin merkkikorjaamon pihaan. Auto otettiin heti työnalle. Auto oli taas kunnossa parin tunnin päästä. Oli hyvä tuuri, että sain ajettua auton liikkeeseen ja osaava asentaja oli vapaana. Ilmeisesti joku päivitys/sopeutus tehtiin 48V järjestelmään liittyen. Hyvää ja nopeaa palvelua sain merkkiliikkeestä sijaisautoineen Jyväskylässä.

Lainaus käyttäjältä: timpy - 24.01.21 - klo:09:37
Tässä pieni kooste omassa n. 10tkm ajetussa olevista/olleista vioista. Auto varmaankin ensimmäisiä 8 Golffeja.
1. Latausgeneraattori vaihdettu takuuseen
...

Onko tuo tulkittava niin, että päivityksestä/sopeutuksesta huolimatta latausgeneraattori uusittiin myöhemmin?

Tänään startatessa alku oli hyvin samanlainen kuin autossasi. Vika start/stop>moottorijärjestemävika>vika 48V akussa. Lisäksi teksti ,,lä jatka ajamista tai jotain sellaista. Sammutin, starttasin minuutin päästä uudelleen, ja vikailmoituksia ei tullut. Ajelin ongelmitta kotiin.
Kaksi viikkoa menikin hienosti :-\
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Reneto

^
Edellä mainitun herjan vuoksi auto vietti tänään päivänsä pajalla. Hämmentävää että 48V järjestelmästä ei ollut mitään vikakoodeja. Joku puuttuva moottorin ohjauslaite -päivitys ajettiin, ja siinä kaikki.
Auto oli työn alla yli 4 tuntia, että enpä ihmettelisi vaikka jotain muutakin olisi tehty. Tarvitseeko niiden kaikkea kertoa..  ???
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 23.04.21 - klo:10:00
Kohta 10 tkm mittarissa. Jonkun verran on ollut lastentauteja

1. ,,rsyttävä, varsin kovaääninen kolina oikeassa takapyörässä. Kuin olisi iskari hajalla. Se on kuitenkin takuuseen vaihdettu, eikä toimenpiteellä ollut mitään vaikutusta. Kerran on ollut auto päivitettävänä, siellä pyysin tutkimaan tuota äänen lähdettä. Nyt se kuulemma kuului asiaan. Auto on kuitenkin menossa tuon takia uudestaan tutkittavaksi, tällä kertaa eri paikkaan. Omat ehdotukseni ovat bensatankki (kiinnitys), bensatankin putki tai jarrusatula. Jotain on jossain irti. Jos ajaa sopivan ison ja terävän esteen yli vasemmalla takapyörällä, kuuluu kolahdus silloinkin, oikealta puolelta.
2. Alussa oli näyttö pitkiä aikoja pimeänä tekstillä "Lataa asetuksia". Aikansa latailtua sitten poistui.
3. Talvipakkasella käsijarru irtosi oikeasta takapyörästä joka kerta äänekkäästi paukahtaen
4. Jos etutkan (VW merkki) päällä on vähänkään lunta, ei toimi mikään avustus. Ei ole muuta vakionopeusmoodia kuin ACC. Eli talvisin saa ajaa pitkiä matkoja ilman vakionopeussäädintä.
5. Ensimmäiset pyyhkijänsulat olivat olleet tod. näk liian kauan paikallaan. Olivat "tois'puoleiset", toiseen suuntaan pyyhki, toiseen tärisi.
6. Ikäviä resonanssiääniä kahdesta kohtaa kojelaudan sisältä.
7. Kerran talviajossa lämpeni keskikonsolin kuljettajan puoli niin voimakkaasti että aloin pelätä tulipalon mahdollisuutta. Oli siis kaasujalan vierestä niin kuuma ettei voinut oikein kädellä kokeilla. Ei ole kuitenkaan kertaakaan toistunut.
8. Ilmanvaihto menee ajoittain hetkeksi pois päältä. Huomaa talviajossa siitä että yht'äkkiä alkaa kaikki lasit huurtumaan, tuulilasia myöden. Hetken päästä kuitenkin taas kirkastuu. Tätä tapahtuu ainoastaan kun auto on kunnolla lämmin.
9. Säännöllisen epäsäännöllisesti ilmenee "Vika 12V sähköjärjestelmässä". Tuolloin pitäisi pysähtyä ja tilata huolto. On nyt tehty.
10. Pelkääjän puolen tuulilasinpesurin suuttimeen menevä vesiletku luovutushetkellä irti.
11. Ratti renkaidenvaihdon jälkeen ärsyttävästi asteen pari vinossa kun suoraan ajetaan.
12. Eilen liikkeellelähtiessä oli näyttö pimeänä. Korjaantui seuraavassa startissa
13. We Connect. Alkoi toimimaan suurin piirtein vasta kun päivittivät auton softat pari viikkoa sitten. Puoli vuotta 1 vuoden ilmaisesta käyttöajasta jo mennyt. En aio ottaa uudestaan käyttöön.
14. Takajarru "kahisee" erittäin äänekkäästi (oikea puoli).

Tuossa noin nopeasti sen kummemmin muistelematta puolen vuoden kokemukset

Nyt on 12 tkm. mittarissa ja auto on menossa 5:n tai 6:n kerran huoltoon. Tuo kohta 1. on selkeästi laimentunut (tai sitten infernaalinen rengasmökä 17" kesärenkaista peittää osan alleen). Monet noista vioista on korjattu, mutta osaa ei ja tilalle on tullut lisääkin. Nyt herjaa säännöllisen epäsäännöllisesti 12V akun viasta, ACC:stä ja SOS järjestelmän toimimattomuudesta. Tuo ensimmäinen on sellainen että ei kai saisi jatkaa ajamista. Korjauksena ratti kai vaihdetaan toistamiseen.

Auto on mahtava ajaa, mutta kaikki nämä ylimääräiset ohjelmanumerot alkavat kyllästyttämään. Mutta, jos kaksi häiriötä pitää nostaa yli muiden, ovat ne: käsittämätön rengasmelu kesärenkailla ja tuo jatkuva resonointi jostain syvältä ohjaus-/etupaneelin sisätiloista. Nuo riivaa jatkuvasti. Mutta tällä jatketaan kun ei muuta ole...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Tos®

^Minkä merkkiset kesänakit siinä on? Omasta ei vielä tietoa...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 02.06.21 - klo:21:56
^Minkä merkkiset kesänakit siinä on? Omasta ei vielä tietoa...

Näyttäisi olevan TM testivoittajat, Michelin Primacy 4:set. Hiljaiseksi kehuvat  ;D ;D
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

ahl

Lainaus käyttäjältä: Jan koller - 22.04.21 - klo:22:19
Ensimmäistä kertaa ajoin sateessa ja kuskin puolen pyyhkijä osui joka kerta ärsyttävästi A-pilariin. Onko muilla ollut samaa?

Meidän Golf vm. - 15 tekee samaa lasinvaihdon jälkeen. Pyyhkimenvarsi näyttäisi olevan alhaalla oikeassa asennossa. Tuli myös uusi sulka laitettua (tarvike). Olisiko tuo sulka leveämpi kuin alkuperäinen ja siksi kolahtaa joskus pilariin?

HAL9000

Parempi puolisko tarvitsi eilen autoa. Oli lähtenyt ajamaan ja huomasi että infonäyttö ihan täysin mustana. En tiedä mitä oli painellut kun yritti navigaattoria saada näkyviin, mutta oli yhtäkkiä kuullut auton kertovan "Soitetaan hätäkeskukseen, jos haluat keskeyttää paina NNN nappia". No musta ruutu oli ollut kyseessä, niin oli kai sitten painanut katon SOS-nappia sillä seurauksella että oli ihan oikeasti saanut keskustella hätäkeskuksen kanssa. Siellä oltiin kuulemma ihan ymmärtäväisiä.

On tuo lähtenyt kerran minullakin soittamaan HäKeen. Silloin näyttö toimi ja siellä oli selkeästi nappi josta keskeyttää puhelu. On se teknologia ihmeellistä.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Tos®

Brittien MK8 facebook ryhmässä tuo sos vika on hyvin yleinen, ovat vaihtaneet jonkun ohjausboksin.
Ilmeisesti kuuluu poks kaiuttimista, sitten pimenee ja voi soittaa hätäpuhelun...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tex-

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 23.04.21 - klo:13:31
Tästä lukeman perusteella tulee mieleen että ao. kohdat ovat seurauksia samasta viasta...  :-\

1. ,,rsyttävä, varsin kovaääninen kolina oikeassa takapyörässä.
3. Talvipakkasella käsijarru irtosi oikeasta takapyörästä joka kerta äänekkäästi paukahtaen
14. Takajarru "kahisee" erittäin äänekkäästi (oikea puoli).
Jarrusatula on todennäköisesti löysällä.
VW Polo R-Line 1,5 Evo -20
ex VW Golf GTI 8v -86
ex VW Polo Comfortline 1.2 tsi -15

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: tex- - 08.06.21 - klo:17:50
Jarrusatula on todennäköisesti löysällä.

Näinhän tuo ainakin tämän maallikon korvaankin kuulostaisi. Mitään eivät kuitenkaan ole tehneet/huomanneet vaikka nimenomaan tämän vaihtoehdon olen maininnut.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Tos®

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 04.06.21 - klo:09:05
Näyttäisi olevan TM testivoittajat, Michelin Primacy 4:set. Hiljaiseksi kehuvat  ;D ;D
On muuten kova meteli huonolla pinnalla  :o
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 21.06.21 - klo:21:48
On muuten kova meteli huonolla pinnalla  :o

Olisi mielenkiintoista päästä vertailemaan Michelin vs Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Melua on toki silläkin karkealla pinnalla, mutta erityisen äänekkäänä en sitä pidä.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 21.06.21 - klo:21:48
On muuten kova meteli huonolla pinnalla  :o

Joo. Jonkun verran leuka loksahti kun jätti 16" kitkat säilöön ja lähti näillä 17" kesäkumeilla kevätkarheille ajelemaan.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Juh

Itsellä on ollut auton kanssa muutamia aiemmin mainittuja vikoja, mutta pahinta on kyllä tämä Emergency Assistin ja Travel Assistin toistuva vika. Onko muilla ollut vastaavaa? Auto on ollut korjauksessa jo 5 kertaa ja eivät vaan tuntuvan saavan vikaa korjattua..

Lisätietoja:
https://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php/196489-Intermittant-fault
// Golf MK8 1.5 eTSI Style '21 //

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Juh - 23.06.21 - klo:00:33
Itsellä on ollut auton kanssa muutamia aiemmin mainittuja vikoja, mutta pahinta on kyllä tämä Emergency Assistin ja Travel Assistin toistuva vika. Onko muilla ollut vastaavaa? Auto on ollut korjauksessa jo 5 kertaa ja eivät vaan tuntuvan saavan vikaa korjattua..

Lisätietoja:
https://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php/196489-Intermittant-fault

Sama juttu ja muutamia muitakin. 5 kertaa on omakin ollut ensimmäisen 9 kuukauden aikana pajalla. Viimeksi vaihtoivat autoon ohjauspyörän. Nyt ei ole viikkoon tullut mitään ilmoituksia noista Assisteista. Olisiko se ollut siinä?
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Juh

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 23.06.21 - klo:09:07
Sama juttu ja muutamia muitakin. 5 kertaa on omakin ollut ensimmäisen 9 kuukauden aikana pajalla. Viimeksi vaihtoivat autoon ohjauspyörän. Nyt ei ole viikkoon tullut mitään ilmoituksia noista Assisteista. Olisiko se ollut siinä?

Toivotaan parasta! Tuolla brittipuolella oli myös tästä samasta ratkaisusta puhetta. Pitänee itse varmaan nostaa kissa pöydälle, että vaihtakaa nyt vaikka se.
// Golf MK8 1.5 eTSI Style '21 //

Wilzu

Tulihan sitä asiaa tähänkin ketjuun.

Liikkeelle lähtiessä auto tuumi varoitusvalojen kera, että mäkilähtöavustin ja sähköinen käsijarru eivät toimi. Paitsi että toimivat kuitenkin. Sammutin auton ja käynnistin uudelleen, niin näistä häsmäköistä ei ollutkaan enää mitään havaintoa. Lähden liikkeelle.

Sattumalta kävi vielä niin, että pomo soitti ajellessa. Kesken puhelun kaiuttimista kuului pieni poksahdus ja syttyy uusi varoitusvalo: hätäpuhelujärjestelmässä on vika! Tällä kertaa varoitusvalo ei kadonnutkaan enää seuraavalla käynnistyksellä, joten soitto huoltoon ja kyselyä, että mitäs nyt.

Onneksi huoltoaika järjestyi huomiseksi.
M-B A180 Suomi Edition

ikerman

Onko muilla tullut Harman Kardonien kanssa vikaa, että kuuluu ääni vain keskikaiuttimesta? Kolmesti nyt 1,5kk aikana tapahtunut. Vika poistuu kun auto seisonut jokin aikaa. Huollossa eivät löytäneet mitään vikaa.

Tos®

^noin ei ole käynyt.

Parin viikon sisään teki sen, että piippasi vähän väliä takatutkia ja lähestymistunnistus ei toimi.
Sitten ääni lakkasi tyystin kuulumasta, HK on myös.
Keskikaiutin on yhteydessä hätäpuhelimeen, joten sen pitää toimia itsenäisesti.

Kaikki palasi ennalleen samoin hetken aikaa kun oli auto levännyt.

En tiedä, samalla reissulla loppui kokeilujakso siitä laajennetusta sisävalaistuksesta (vaimikäsennimioli), olisko liittynyt siihen.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

Tuulilasiin kertyy jotain pskaa sisäpuolelle, vähän väliä saa olla luuttuamassa.
Vasta 3tkm ajettu.

Voisko se johtua helteistä ja rakenteista haihtuu jotain... :o
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Wilzu

Jonkunlainen muistikuva on, että aiempienkin Golfien tuulilasit olisivat olleet melko herkkiä likaantumaan sisältäpäin. Tämä uusi ei tee kyllä poikkeusta, reilut 5t mittarissa ja putsatahan tuo olisi pitänyt jo pari viikkoa sitten.

Tuo hätäpuheluhäsmäkkä korjaantui nähtävästi lopulta itsekseen. Kun käynnistin auton seuraavan kerran, ilmoitteli kuvaruutu, että asetukset latautuvat. Sen jälkeen SOS-nappulan viereen syttyi vihreä valo ja vikailmoitus oli tiessään. Korjaamon kaveri tuumasi, että jos näin on, niin jatka ajamista ja ota uudelleen yhteyttä, jos vika toistuu. Ainakaan viikonlopun Seinäjoen reissun aikana ei valoja näkynyt, joten kai tämä oli tässä. Tekniikka kehittyy!
M-B A180 Suomi Edition

ikerman

Nyt on takaisinkutsu kampanja auki. Ilmeisesti päivittävät tämän hätäpuhelu bugin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy