Passat B8 jäännöslämpö-toiminto

Aloittaja waudi, 23.03.17 - klo:23:43

« edellinen - seuraava »

waudi

Passat B8 1.4tsi dsg variant rek 5/2016 ja nyt tuli testattua rest-napista jäännöslämpö-toimintoa pari kertaa talven hiihtolomareissulla pohjoisessa. Joka kerta noin 1-2 min kuluessa puhallus menee täysin kylmäksi toiminnon aloittamisesta vaikka moottorin lämmöt tapissa ennen sammuttamista, onko kellään kokemusta onko tämä normaali toiminne vai jossain vikaa?

Saksan palstalta tulkitsin että näissä on vikaa ja korjausta etsitään mutta onko kellään parempaa tietoa?
http://www.motor-talk.de/forum/restwaermenutzung-t5884987.html?page=5#post49571484

VW_Johan

samaa olen itse huomannut, kylmää pukkaa vaikka moottori olisi lämmin.

b1mpo

Maalaisjärjellä ajateltuna jäähdytysnesteestä sisälle johtava lämpö ei voi olla pitkäkestoinen, jos sitä jäähdytetään kylmällä pakkasilmalla. Nesteen tilavuus on muutama litra ja ei moottorikaan kauaa lämpöä jaksa siirtää nesteeseen. Webasto on meidän talvinen taukolämmitin.

Ps. Tuo toiminto on talvella tehokas moottorin jäähdytin.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

VW_Johan

olet aivan oikeassa. Tosin jäähdyttämiseen menee ainakin muutamia kymmeniä minuutteja, REST-toiminto ei toimi minulla lainkaan, puhaltaa kylmää ilmaa ihan heti.

SNG

#4
Mites vettä pumpataan tuon jäännöslämpötoiminnon kanssa vai toimiiko luonnollisella kierrolla?

Voisko olla softasta enabloitu vesipumppu pois tai sitten ihan bugi? Ilman veden pumppausta lämpö siirtyy lämppärille lähinnä johtumalla. Ei luonnollinen kierto riittävän tehokkaasti voi toimia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy