Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - massimo

#1
Mistä vuosimallista alkaen dsg:ssä öljynvaihtoväli on muuttunut 120 000 km
Auto on 2019 tiguan 2.0tdi nelikko
#2
Q3 / Q3 pulttijako
05.05.24 - klo:17:35
Onko Q3:ssa ja tiguanissa sama pulttijako? Vuosimallit 2015 ja 2019.
#3
Meillä tuossa Q-kolmosessa kierrokset satasen vauhdissa on siinä 1700. Kahdeksaakymppiä körötellään 1400:lla kierroksella.
#4
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 23.09.21 - klo:11:31
Vanhempien 2017 150hp on ad-blue.

Minun ex. 2016 (150hp) mallissa oli myös jo urearuiskutus.



Minulla vm 2015 Audi, 150hp ja siinä myös ad-blue.
#5
Meidän golfissa samassa paikassa kuin kuvassa lähtenyt maali.
Korjailin itse.
#6
Lainaus käyttäjältä: tinara - 30.11.18 - klo:13:49
Olin jo perumassa huomisen kaupat Polosta luettuani TSI-koneiden jakoketjufiaskosta, mutta nyt myyjäliikkeestä sanoivat ettei kyseessä olekaan TSI-kone vaan "vapaastihengittävä" 1,2-litrainen... Eli mitä? :D Uskaltaako tälläisen ostaa? Kilsoja 110 000 ja vm. 2011.

Osta pois. Meillä kakkosautona vm 2010, ajettu nyt 180 000, eikä mitään ropleemaa. käytin juuri leimalla ja meni huomautuksitta läpi. Vähän laiska, mutta pieniruokainen ja näppärä kyläauto, eikä jää jalkoihin motarillakaan.

Ainut mitä tuohon kaipaa, on vakkari.
#7
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 04.06.18 - klo:17:19
1600 e.

Ihanan kallista.

Polo pihassa ja ei ainakaan vielä ostos ole kaduttanut.
#8
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 02.06.18 - klo:19:58
Tuossa 51 kw kolmipyttyisessä koneessa ketju kestää parisataa tuhatta kilometriä. Sen jälkeen on vaihtokunnossa. Itselläni meni maltillisella ajolla 190 tkmssä vaihtoon.

Mitä kustansi ketjun vaihto?
#9
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.05.18 - klo:16:20
On ketju

Niimpä taitaa olla. Masiina taitaa olla se kolmipyttyinen versio. Poika kävi ajamassa ja kehui riittävän pirteäksi.
IV Golf taitaa lähteä markkinoille ensi viikolla ja polo tulee tilalle.
#10
Mikä on otsikon mukaisen koneen jakohihnan vaihtoväli? Olisi tuommoinen kiikarissa kakkosautoksi. Vuosimalli 2010.
#11
Meillä vanhemmasta golf mk4 vm 99 on varmaan mennyt tuo boxi, kun ei toimi sisävalot, sähköikkunat ja peilien säätö. Mistähän saisi tuon boxin varaosanumeron, ettei tartteis purkaa ja ottaa vanhaa pois, jotta saisi tilattua uuden ebayn kautta.
Auto kuitenkin käy ja kukkuu ilman tuota boksiakin. Se vaan, kun tuo kesä painaa päälle ja kun pirssissä ei ole ilmastointia, niin olisi mukava saada ikkunoita auki.
#12
Kertokaas viisaat, mistä alan penkomaan, kun pojan neloskoppasesta (99) lakkasi toimimasta ikkunannostimet kaikista ovista, sekä peilien säätö.

Sulakkeet tuossa jo kattelin. Ohjekirjassa ei löytynyt noille omaa sulaketta, mutta kaikki näyttivät olevan ehjiä.

Oma arvailuni on, että olisiko kuskin oveen menevistä johdoista yksi poikki, joka ohjaa noita molempia?
Keskuslukko toimii kyllä molemmista, avaimesta että kaukosäätimellä.
#13
Lainaus käyttäjältä: misaka - 28.09.16 - klo:10:34
Noniin. Näytin vasaraa autolle ja heti lähti pyörimään flekti :D
Ihan hymy tuli huulille ajatuksesta, että nykyautoihin toimii tollaset kikat. Toivottavasti ei jumita heti uudestaan.

Ihmeellinen on tämä googlen maailma. Tilasin jo motonetistä tyttären Golfiin mk5, uuden flektin ennen kuin löysin tämän kirjoituksen.
Otin vasaran ja kävin koputtelemassa pienemmän flektin keskiöön ja eikun testaamaan. No kele, alkoi toimimaan.
#14
Minulla sama ongelma keväällä. Korjaantui lukon vaihdolla. Osan hinta muistaakseni n. 70 euroa.
#15
vw golf, vm 2011

Kaksi kertaa ketju vaihdettu: 32000 ja 127000 tkm.
Omat kustannukset 0 euroa.
#16
Fennolink Nummelan Veikkoinkorvessa. Asiansa osaavaa henkilökuntaa.
#17
Lainaus käyttäjältä: rami - 10.05.17 - klo:20:04
Miten muuten ilmeni ? Tuntuiko vedoissa,entä käyntiäänessä.
Ei muita oireita, tyhjäkäynnillä kierrokset tosi alhaalla ja semmoinen "röpöttävä" käynti. Ei tiedä kauanko vuotanut. Huollossa sanoivat, että vuotaa bensaa öljyn sekaan?? Siis jää varmaan auki, kun kone sammutetaan.
Sen verran oon tuota öljytikkua vilkuillut, että öljy ei ainakaan ole lisääntynyt.
#18
Syttyi sunnuntaina epc-merkkivalo. Auto kävi hetken kolmella pytyllä. Sammutin ja uudelleenkäynnisyksen jälkeen valo ei enää palannut. Käytin pajalla ja siellä totesivat, että nelospytyn suutin vuotaa ja että autolla ei saa ajaa.

Onkos muilla ollut vastaavia ongelmia?

No, jätin Golfin merkkihuollon hyviin käsiin. Sain sijaisauton siksi aikaa, kun saavat ropattua koneen kuntoon.
#19
Polo 9N/9N3 (02-09) / Takapenkit kastuu
16.03.17 - klo:10:44
Onkos Polon omistajilla esiintynyt tuommoista ongelmaa, että takapenkit kastuu sateella. Auto on vuosimallia 2004. Yritin tutkiskella oiretta jo viime syksynä kovimpien sateitten aikaan, että mistä valskaa, mutta ei vain reikää löydy mistä vesi tulee sisälle. Penkki kastuu istuinosan takaosasta ja selkänojan alaosasta kuskin puolelta.
Voisko olla, että tulee jostain alhaalta käsin, koska varmaan näkyisi vesivanat vaaleassa verhoilussa, jos vuotaisi jostain ylhäältä.

#20
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 05.03.17 - klo:14:58
Jos et ajaisi alinopeutta niin eivät suhahtelisi ohi?  ;)

Ajelin eilen illalla ykköstietä turkuun päin ja aivan jämptiä satasta ( siis navigaattorin näyttämää nopeutta), niin kyllä sieltä vaan suhahteli autoja aikalailla ohi. Miks sitä pitää paahtaa nappi laudassa muutaman minuutin ajansäästön takia   >:(
#21
Lainaus käyttäjältä: Mikkes - 02.03.17 - klo:16:43
Ã,,lä nyt poika höpäjä. Jos Volkswagenin manuaalivaihteistoa käytettäessä ei saa vaihteita pesään sujuvasti, on vika ratin ja penkin välissä. Manuaalivaihteisto on Volkswagenilla yksi jämpteimmistä ja kytkeytyminen sujuu kuin itsestään.

Samaa mieltä.
#22
Ã,,skeisessä viestissä oli väärä sarjanumero. Tässä oikea numero. 3D1837015
#23
Aamulla otin plussasta kuskin puolen ovipellin pois ja siinähän se lukko oli käden ulottuvilla suojamuovin alla (on kiukutellut pitkin kesää). Aukeaa vain silloin tällöin kaukosäätimestä.  Tuommoinen teksti lukon kyljessä
<PA 6.6 GF30< tuon alla 1.2.1.
Käytin liittimet irti ja voitelin kaikki liikkuvat osat, mitkä näkyi. Nyt aukeaa, mutta aina sekunnin myöhässä muihin lukkoihin nähden.
Kertokaas viisaammat, onko vika mikrokytkimissä vai olisiko vain niin kuiva, ettei toimi kunnolla?

Ei ollut sopivaa avainta, niin en saanut lukkoa irti ja pöydälle, että olisi päässyt tutkimaan paremmin. Tuohon täytyy olla jokin spesiaaliavain.

Jos vika tuossa lukossa, niin mistä tuommoisen saisi edullisesti?
#24
Kiitos vastauksesta. Lukon vaihto varmaan ihan ok, mutta kun toimii välillä kuin "junan vessa", joten ei välttämättä lukko rikki. Olisiko kuiva tai jotain muuta?
#25
Onko kellään kuvaa tuosta lukkorempasta, mitä puretaan ja kuinka paljon? Rupes V-Golfissa taas juonittelemaan kuskin oven lukko, kun tuli viileempää. Ei aukea kuin avaimella. Lukkoon kuitenkin menee kaukosäätimellä.
#26
77 kw kone minun autossa dsg:llä v-koppa golf.
#27
Minulla korjaantui startin vaihdolla tuo ongelma.
Vanhalla startilla lähti kylmänä kuin palmun alta, mutta lämpimänä joutui sahaamaan pitkään, ennenkuin lähti käyntiin.
Kamitecilla asentaja sanoi, että volkkarin startissa pitää olla tietty määrä kierroksia ennen kuin lähtee käymään.
#28
Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 04.06.16 - klo:21:23
Etulevyjä ei siis ole vaihdettu, ovatko varmasti Ok?
Voi olla myös vetoakseli kiero/epätasapainossa. Oletko kokeillut tutkia/katsoa kun keula/vetävät pyörät ylhäällä ja kaveri kaasuttelee eri vaihteilla?

Levyt ja jarrusatula? Mulla loppu Golfissa tärinät ja vapinat, kun vaihdettiin eteen levyt ja jumissa ollut jarrusatula.
#29
Lainaus käyttäjältä: Marko - 25.04.16 - klo:19:53
Täältä löytyy -05 Golffi Dsg laatikolla ja BKD koneella.Pikkasen epäröin tuon ostoa vajaa 5 vuotta sitten,kun näitä kauhujuttuja täältä tuli luettua,että onko enemmän pajalla kuin ajossa.
Turhaa pelkoa onneksi.Autossa oli ostohetkellä 68 tkm,eli tosi vähän.
Nyt mittarissa 282 tkm ja lisää tulee joka viikko n.1200 km.
Auto on kaiken lisäksi postinajossa,elikkä joutuu ihan hemmetin koville,välillä semmosia 700 kilon kuormiakin kyydissä.
Autossa alkuperäinen turbo,vaihdelaatikolle ei ole tehty mitään,laatikkoöljyilläkin tuli ajettua 140 tkm.Kaksoismassalla ajettu 210 tuhatta.Laturin jouduin vaihtamaan 130 tuhannessa,etupyörien laakerit alkuperäiset,takalaakereita vaihdettu useamman kerran.
Nyt menossa neljäs ikkunannostin,öljyt vaihdettu 10-12 tuhannen välein.Auto aina ajossa sen 4-8 tuntia putkeen,eikä sitä sinä aikana juurikaan sammutella.
Autolla ei ajeta yhtään pätkäajoa,aina vähintään se 150 kilometriä.
Kulutus n.6,3 kovaa ajan,mutta en revittele,mm.kickdownia en ole käyttänyt koskaan.Autossa myös huonon tien paketti,alkuperäiset jouset ja iskarit.Vetonivelien suojakumit eivät tahdo kestää,tämä paskamaisin vika autossa.
Ã,,skettäin katsastin luultavasti viimeisen kerran,sillä ei tuohon kannata enää mitään suurempia remontteja alkaa tehdä,sillä niitä varmaan jossain vaiheessa jo tulee.

Kun sinulla on auto tuossa postiajossa (lyhyttä pätkää), ajatko S vai D asennolla?
#30
Tuommoset tulee meidän Golhviin alle tulevalle kesälle:  Goodyear EfficientGrip Performance.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy