Hyvät pesupaikat - pääkaupunkiseutu

Aloittaja Golf, 08.12.09 - klo:07:36

« edellinen - seuraava »

Golf

Auton "huoltamiseen" taitaa peseminenkin kuulua, joten laitetaan aihe tänne.

Eli löytyykö pääkaupunkiseudulta mitään oikeasti hyväksi todettua pehmoharja/konepesua? Itselläni ei ole mahdollista suorittaa käsinpesua kovinkaan usein ja silti pitäisi saada pidettyä pahin lian pinttyminen loitolla. Tuntuu vaan, ettei noista pesuista ole monessakaan paikassa juuri mitään muuta hyötyä kuin ihan sen päällimmäisen likakerroksen poistamiseen vaikka käyttäisi liuotinta ennen pesuun ajoa, jotenkin se pahin lika vaan jää jo viikossa todella kovaa kiinni eikä tunnu lähtevän millään.

Jyri

Aikoinan kun tuli käytettyä enemmän noita konepesuja, huomasin että ainakin silloin piti auto pestä 1-2 vk välein jottei olisi kertynyt harmaata kalvoa joka ei irtoa enää pesussa, tämä oli siis tällä marällä kaudella (loka-maaliskuu täällä etelässä)

Golf

Viikon välein olen tässä viime aikoina pesettänytkin, näyttää lika vaan olevan kovaa kiinni varsinkin kylkien alaosissa. No, täytyy koittaa päästä silloin tällöin pesemään käsin niin saa ainakin välillä kokonaan puhtaaksi.

pokkus

Yksi vaihtoehto, missä itse olen käynyt, on tämänlaiset itsepesut, joissa voi autonsa pestä joko siellä olevilla välineillä tai sitten omilla pesuaineilla. Itse käyn pesemässä autoni Ison omenan Parkkipesussa (http://www.parkkipesu.fi/). Tuolta löytyy liuottimet, painepesut, pesu harjalla, huuhtelut jne. Jotkut huoltsikat myös tarjoavat omia tilojansa noihin pesuihin eli ovat ns. tee se itse -halleja.

Harri

Herttoniemen Shell on mielestäni hinta-laatusuhteeltaan varsin asiallinen paikka, itse olen Herttoniemeläisenä juossut siellä useammankin kerran viikossa.
Pesuhalli on pelkkä katos, mutta pesu onnistuu nollan miinuspuolellakin vielä kohtuullisesti.

En ole omia autojani käyttänyt moneen vuoteen / oikeastaan koskaan missään konepesussa..

Poletti Herttoniemessä 3â,¬ / kpl ja kahdella poletilla (6â,¬) saa pesun normaalisti hoidettua.

TI- pesupaikassa omien välineiden käyttö on virallisesti kielletty, mutta olen aina kantanut omaa ämpäriä/autoshampoota/sientä mukana ja tankkaamassa ämpäriin vettä tuulilasinpesuvälineiden kaapista. Toistaiseksi menestyksekkäästi, ilman pahaa silmää. :)

Karttalinkki

fish

Tähän voisi kerätä tietoja myös käsipesupalvelupaikoista, joissa havaittu hyvä hinta-laatusuhde.
Touran 1.6 TDI DSG7

vkjoki

Malimin Teboililla on samanlainen Tammermaticin pehmoharjakone kuin Nesteen pesuhalleissa, mutta Nesteellä pesut maksavat melkein puolta enemmän. Ko. Teboililla pesetän auton talvisin aina tehopesuohjelmalla, joka alkaa korkeapainepesulla. Mielestäni konepesussa pitää olla AINA aluksi korkeapainepesu, jotta myöhemmin tulevat pehmoharjat eivät pintahiekan kanssa naarmuttaisi maalipintaa. Malmin Teboililla kyseinen tehopesu maksaa yksittäin 12,90 ja kuuden pesun yksikköhinta on 11,25 (kuudes pesu maksaa vain 2,90). Konepesujen yhteydessä en ole ostanut vahausta, koska ainakin talvella vahan alle jää likaa, jonka nestevaha vain kiinnittää maalipintaan entistäkin tiukempaan.

Siis nastarengaskaudella konepesussa auto ei tule puhtaaksi, vaan maalipintaan tarttuu bitumihiukkasia, jotka lähtevät vain käsinpesussa. Malmin Prisman alakerrassa toimii Uudenmaan autopesu, jossa käsinpesu maksaa 17,-. Käsinpesun olen teettänyt aina kolmen konepesun jälkeen. Samassa firmassa olen myös vahauttanut auton kovavahalla (pesu + vahaus = 80,-) aina lokakuussa ennen teiden suolauskautta ja huhtikuussa suolauskauden jälkeen. Kovavaha kestää puoli vuotta.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

VAG!

#7
aa

Pertsa

Mutta oikeita käsinpesupaikkoja ei tunnu juuri olevan. Espoossa tiedän vain yhden jossa itse käyn talvisin. Siis sellainen paikka, jossa saa omilla aineilla ja välineillä pestä autonsa, eikä tarvi käyttää niitä painepesuri-harja-yhdistelmiä, joissa on karkea harja ja joka on valmiiksi kurainen. Noita tuollaisia poleteilla toimivia pesukarsinoitahan on kyllä joka puolella mutta ne ei oikein innosta muuten kuin silloin tällöin jos auto on todella likainen ja silloinkin vain painepesulla huuhtelemassa pahimmat kurat pois. Niillä harjoilla en kyllä autooni koske.
Niin, ellei joku tiedä, niin mainitsemani paikka Espoossa on Muuralan Neste. Siellä on kaksi TI-hallia joissa molemmissa nosturi, lämminvesiletku ja tehokas painepesuri. Veloitus on 6eur/ensimmäinen puoli tuntia ja sen jälkeen 0,20eur/minuutti. Eilen aamulla viimeksi kävin ennen töihin menoa tuolla pesemässä auton. Aikaa meni tasan tunti kun aika hartaasti ja varovasti koitin jo pinttynyttä kuraa peseskellä. Hinta siis 12eur. mielestäni vähintäänkin kohtuullinen hinta.
Samassa paikassa on myös joku konepesula josta en sen enempää tiedä, lisäksi kolme poleteilla toimivaa itsepesupaikkaa, joissa todennäköisesti nuo harja-painepesuriyhdistelmät.

Aikaisemmin omilla välineillä pesu oli mahdollista myös Olarin Nesteellä, mutta ei ole enää, sekin on muuttunut joksikin K-marketiksi...

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 16.12.09 - klo:10:04
Noita tuollaisia poleteilla toimivia pesukarsinoitahan on kyllä joka puolella mutta ne ei oikein innosta muuten kuin silloin tällöin jos auto on todella likainen ja silloinkin vain painepesulla huuhtelemassa pahimmat kurat pois. Niillä harjoilla en kyllä autooni koske.

Sama täällä. Painepesuri ei putsaa harjaosaa nimeksikään, ja edellisen hätähousun kurat ja hiekat ovat takuuvarmasti harjassa odottamassa seuraavaa. Nuo laitteet vielä imevät euroja hirveään tahtiin.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Vmatti

#10
Kuten Pertsa mainostikin niin Muuralan neste on paikka jossa yleensä käyn.
Viimeiksi lauantaina vahasin ton uuden tuolla hallissa, 4 eri kaveria kävi välillä jo hoputtamassa mitä hitto oikein meinaat. Kuittasin vaan, että tästä maksan vuokraa joten pulinat pois ;)

Nämä letkupesulat on tosiaan hävinyt lähes kokonaan pois, harmi sinällään. Tuossa ois oikeasti markkinarako. Noihin polettihalleihinkin on välillä ihan uskomattomat jonot.

Paljonhan on puhuttu, että noi uudenajan pehmoharjakonepesut ois jo hyviä ja hellävaraisia, tiedä hänestä.
Oisko kellään laittaa faktaa noista, pitääkö paikkaansa?
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Pertsa

En tiedä pehmoharjoista mutta ei niilläkään ihan joka kolo varmasti puhtaaksi lähde. Tuli lähinnä mieleen vanteet, sisäpuolelta ;)

Erkka

Päätin laittaa tähän otsikkoon kyssärin, kun en uutta otsikkoa tohtinut tehdä, koska kysymykseni liippaa kuitenkin otsikon aihetta.
Mistä Keravan suunnalta Keski-Uusimaalta löytyisi lähin käsinpesupaikka sisätiloissa.

Yhden tiedän lähellä Keravan keskustaa. Ongelmana vain on se, kun pesupaikka suljetaan jo viideltä arkisin, eikä ole viikonloppuisin auki. Käytössä kylläkin hyvät painepesurit, pesuaineet talon puolesta ja kuivausvälineet ym kuuluvat hintaan. Kustantaa vain 5 euroa kerta, meni sitten pesuun aikaa puolituntia, tunti tai enemmänkin. Todella edullinen, mutta aukioloajat tuottaa minulle aikatauluongelmia.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

VAG!

#13
aa

Jacques

Viime aikoina laiskistuneena on pesettäminenkin jäänyt vähemmälle. Automaattiin viedessä käytän aina Nesteen valmista liuotinta jota ruiskutan auton ympäri ikkunatason alapuolelle. Auttaa huomattavasti ongelmakohtien puhdistumiseen.
SHELL asemilta saa yöaikaan pesut puoleen hintaan, ja yökukkujana olen usein hyödyntänyt niitä. Parhaan pesun saa vähän päälle kympillä. Siinä on jo mielestäni hinta kohdillaan.

fish

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 16.12.09 - klo:18:19
Päätin laittaa tähän otsikkoon kyssärin, kun en uutta otsikkoa tohtinut tehdä, koska kysymykseni liippaa kuitenkin otsikon aihetta.
Mistä Keravan suunnalta Keski-Uusimaalta löytyisi lähin käsinpesupaikka sisätiloissa.

Yhden tiedän lähellä Keravan keskustaa. Ongelmana vain on se, kun pesupaikka suljetaan jo viideltä arkisin, eikä ole viikonloppuisin auki. Käytössä kylläkin hyvät painepesurit, pesuaineet talon puolesta ja kuivausvälineet ym kuuluvat hintaan. Kustantaa vain 5 euroa kerta, meni sitten pesuun aikaa puolituntia, tunti tai enemmänkin. Todella edullinen, mutta aukioloajat tuottaa minulle aikatauluongelmia.
Jaa nyt tuon paikan tiedot muillekin...

Pesettämispaikkoina Keravalla on käsittääkseni sekä Prisman että CM:n parkissa pesupaikat. Tasosta ja hinnoista ei tietoa.
Touran 1.6 TDI DSG7

Erkka

Lainaus käyttäjältä: fish - 17.12.09 - klo:22:43
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 16.12.09 - klo:18:19
Päätin laittaa tähän otsikkoon kyssärin, kun en uutta otsikkoa tohtinut tehdä, koska kysymykseni liippaa kuitenkin otsikon aihetta.
Mistä Keravan suunnalta Keski-Uusimaalta löytyisi lähin käsinpesupaikka sisätiloissa.

Yhden tiedän lähellä Keravan keskustaa. Ongelmana vain on se, kun pesupaikka suljetaan jo viideltä arkisin, eikä ole viikonloppuisin auki. Käytössä kylläkin hyvät painepesurit, pesuaineet talon puolesta ja kuivausvälineet ym kuuluvat hintaan. Kustantaa vain 5 euroa kerta, meni sitten pesuun aikaa puolituntia, tunti tai enemmänkin. Todella edullinen, mutta aukioloajat tuottaa minulle aikatauluongelmia.
Jaa nyt tuon paikan tiedot muillekin...

Pesettämispaikkoina Keravalla on käsittääkseni sekä Prisman että CM:n parkissa pesupaikat. Tasosta ja hinnoista ei tietoa.

Epähuomiossa jäi linkki laittamatta. Ei ollut tarkoitus.

Keravan+Pro+Clean+Center+Oy
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Bisti

Minulle on nyt hieman epäselvää että haetaanko tässä paikkoja, joissa voi itse pestä autonsa vai sellaisia jossa joku hoitaa pesun puolestasi. Laitetaan nyt kuitenkin tähän semmoinen kuin Itä-Pasilan autopesu, toimii veturiparkissa (parkkiluola). Kätevä ajaa aamulla parkkihalliin ja tiputtaa avaimet työntekijöille, kotiin lähdettäessä käy noutamassa pestyn, kuivatun ja kiillotetun auton. Helppoa kuin heinänteko (vaikka ei sekään oikeasti helppoa ole). Hintaahan tuolle tietysti jonkin verran tulee, kyseessä kuitenkin käsinpesu. Pesu + vahaus kustansi 90 â,¬, pelkkä käsinpesu olisi muistaakseni 20 â,¬.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

skula

Käytin omaa kulkinettani (oliks se nyt) ExpressWash pesukadulla.

Tuo on hieno systeemi, nielee monta autoa ja nopeasti, ja pesujälki on myös erinomainen..

Hyvä pesujälki tulee enimmäkseen hyvästä esipesusta.. Kolme kaveria hääri pesureineen ensin auton ympärillä, ennen koneeseen menoa.

Eikä ole minusta yliampuva hinnaltaankaan.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Skula - 01.01.10 - klo:11:38
Käytin omaa kulkinettani (oliks se nyt) ExpressWash pesukadulla.

Tuo on hieno systeemi, nielee monta autoa ja nopeasti, ja pesujälki on myös erinomainen..

Hyvä pesujälki tulee enimmäkseen hyvästä esipesusta.. Kolme kaveria hääri pesureineen ensin auton ympärillä, ennen koneeseen menoa.

Eikä ole minusta yliampuva hinnaltaankaan.

Missäs tuo oli ja mikä oli hinta?

Ville T.

Samalla kun kerrotte automaattipesuista, voisitte lisätä viestiin vielä sen, että oliko kyseessä harjaton vai harjallinen pesu.

skula

Omani käytin 20euron pesussa.. Harja sellaisessa.. On muuten hyvä väri tämä valkoinen, ei löydä kuin etsimällä pieniä jälkiä harjoista  ;D

Jyri

[OT] Pahin väri harjojen jälkien suhteen, mitä minulla on ollut, oli tavallinen musta, siihen tuntui tulevan ihan itsestään jälkiä, metallimusta ei ole ollenkaan niin herkkä. [/OT]

Vmatti

#23
Valkoinen on omien kokemuksien mukaan myös yksi parhaista väreistä naarmujen_näkymättomyyden suhteen, nykyinen on jo neljäs laatuaan. Ei sovi todellakaan kaikkiin malleihin ja valkoisen sävy on ratkaiseva.

Mustan C5:n kanssa meinas aikoinaan mennä hermo kun yritti pitää puhtaana/naarmuttomana, oli vielä lisäksi metalliväri. Yllätykseksi toi väri oli suunnilleen ainoa ongelma tuon kanssa - pelas muuten kyllä ennakkokäsitysten vastaisesti hienosti.

Harmaa "silver" on ystävällisin, mutta siitä ei saa sellaista puhtauden riemua kuin monesta muusta - näyttää likaisena ja puhtaana suunnilleen samanlaiselta.

On sitten ne hienot "shamppanja" värit , yksi ollu itelläkin, mutta viimekädessä näyttää kuitenkin aika vaatimattomalta. Liikkeen lattiallahan noi näyttää edustavalta muttei sitten tien päällä kuitenkaan. Uppoaa jotenkin massaan.

Punainen, ainakin Audissa, oli väri kohdallaan mutta myös naarmuntuu helposti. Tai ainakin noi näkyy parkkihallissa. Vaatii hoitoa ja pesusientä.

Väri on myös jotenkin auto- ja mallikohtainen, jokin sopii toiseen ja toiseen ei sitten yhtään. Ja toisaalta, kuten sivusin aikaisemmin aihetta, väri/auto luonnossa liikenteen seassa näyttää ihan erilaiselta kuin tuolla liikkeen lattialla keinovalossa. Kannattaa siis harkita kaksi kertaa ennenkuin tekee päätöksen - mitä oikeasti väriltä haluaa.

Edit 1 : oho, tais mennä vähän OT mutta saa siirtää jos on jo jokin parempi ketju. Aihe on kuitenkin mielenkiintoinen
Edit 2: Jos sais autoon (lue sopiva malli) ton oman K8 Busan Orangen, saattais olla kyllä bueno!

Kopioin viestin ketjuun Mieliväri autossasi? Quality
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

kavorka

Itse pesetän auton käsinpesupaikoissa. Omat suosikkini ovat:
- Ruoholahden ostoskeskuksen Carwash. Voitti muutama vuosi sitten TM:n pesulavertailun muistaakseni ja jälki on ollut hiton hyvää. Sittemin itselleni tuli kriteeriksi, että pitäisi liisarifirman maksukortti käydä, joten en ole käyttänyt hetkeen (paitsi kerran 1,5kk sitten, lisää jäljempänä). http://carwash.fi/11
- Sellon Fikos. Pesevät hyvällä lopputuloksella, plussaa nettivarausjärjestelmästä (yksittäinen miinus siitä, että kerran tekemääni varausta ei löytynytkään ja jouduin poistumaan likaisella autolla). Voivat laskuttaa myös mahdollisesti firman liisariautoa, ilman että joutuu pelaamaan omalla maksukortilla/käteisellä. http://www.fikos.com/

Molemmissa pesu maksaa n. 25 euroa, joten en näe hirveästi mieltä pestä uudehkoa autoa pesukaduissa parilläakympillä. Harjoista huonoja kokemuksia, jättävät pääsääntöisesti helmat todella likaiseksi. Marraskuun lopulla auto joutui ekan kerran harjapesuun ja lopputuloksena valkoisessa autossa oli joka puolella (kirjaimellisesti ympäri auton!) ruskeat skraidut. Eivät saaneet edes fiksattua jälkiä pois paikan päällä kokonaan, hyvitykseksi sain teettää vahauksen. Vahauksen teetin Carwashissa.


Vmatti

Lainaus käyttäjältä: kavorka - 16.01.10 - klo:23:13

Harjoista huonoja kokemuksia, jättävät pääsääntöisesti helmat todella likaiseksi. Marraskuun lopulla auto joutui ekan kerran harjapesuun ja lopputuloksena valkoisessa autossa oli joka puolella (kirjaimellisesti ympäri auton!) ruskeat skraidut.

Mistäs tollanen harjapesu löytyy?
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Apaju

Itse käytämme perheen autojen pesussa myös tuota ilmeisesti Skulankin tarkoittamaa XpressWashia(http://www.xpresswash.fi/etusivu), jolla on toimipaikat Järvenpäässä ja Hyvinkäällä eli ei nyt ihan pääkaupunkiseudulla. Kohtuuhintaista mielestäni kun ottaa käyttöön XpessWashin klubikortin, jolle voi ladata rahaa etukäteen ja kun lataa kerralla yli 80 euroa saa pesuista alennusta 15% jolloin yhden peruspesun hinnaksi jää 12,75.

VW ID.3 Life

Kri

Lainaus käyttäjältä: fish - 17.12.09 - klo:22:43

Pesettämispaikkoina Keravalla on käsittääkseni sekä Prisman että CM:n parkissa pesupaikat. Tasosta ja hinnoista ei tietoa.
Prismassa muistaakseni pesu 18â,¬ ja CM 15â,¬. Prismassa oon kerran omaa autoa käyttänyt enkä taida viedä enää. Oli aika nopeasti huiskittu eikä ollu ihan puhdas.CM:stä ei ole omaa kokemusta, mutta naapuri käyttää siellä ja näyttää olevan aika puhdas auto  ;)
Kanniston Teboililla on kaksi painepesuria,jotka on 24h käytössä(poletteja saa vaan aukioloaikoina) ja harjat pidetään hyvin puhtaina ja pesuainetta tulee riittävästi.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Kri - 21.01.10 - klo:20:44
Prismassa muistaakseni pesu 18â,¬ ja CM 15â,¬. Prismassa oon kerran omaa autoa käyttänyt enkä taida viedä enää. Oli aika nopeasti huiskittu eikä ollu ihan puhdas.CM:stä ei ole omaa kokemusta, mutta naapuri käyttää siellä ja näyttää olevan aika puhdas auto  ;)
Kanniston Teboililla on kaksi painepesuria,jotka on 24h käytössä(poletteja saa vaan aukioloaikoina) ja harjat pidetään hyvin puhtaina ja pesuainetta tulee riittävästi.

Prismassa tosiaan 18 euroa (nostivat 15 eurosta), mutta City-Marketin pesunhinta 20 euroa, ainakin vielä kuukausi sitten, kun tuli pesupalvelua käytettyä. Saattaahan olla, että ovat hintoja lähteneet laskemaan yleisen kilpailutilanteen vuoksi. City-Marketin pesutulokseen olen ollut tyytyväinen. Sieltä saa mukaan myös pesupassin, jossa joka kuudes pesu ilmainen.
Prisman pesunlaatu myös minun mielestä ala-arvoista touhua. Eipä tarvitse enää heidän palvelujaan käyttää edellisen käynnin jälkeen. Sutaisemalla pikaiseen tehty pesu. likaläiskiä siellä sun täällä.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Kri

^joo niinpäs olikin 20â,¬ tuli ajatuskatkos, kun muistelin tota Prisman hintaa :-[

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy