Letkulämmittimen asennus Passattiin

Aloittaja Danger, 05.10.15 - klo:08:25

« edellinen - seuraava »

EcoFuel

Nyt on TT-Thermo 1000W KLD2 asennettuna 1.4 TSI EcoFuel -12 Passattiin. Eilen testailin laitetta puolisentoista tuntia 20 asteen pakkasessa ja moottori tuntui päältäpäin kokonaisuudessaan hehkuvan lämpöä käsin tunnusteltaessa, eli nähtävästi neste kiertää ja lämmitys toimii ainakin kohtuullisen hyvin. En ole vielä ajoon saakka ehtinyt testeissä.

Asennuksesta: epäilemättä sovittaminen on ahdasta ja hankalaa, sillä TT-Thermoa on nyt asennettuna vaikea moottorin takaa edes bongata. Asennusliike joutui käyttämään kikkakolmosia ja maahantuojan konsultointia laitteen sovittamiseksi järjestelmään, koska se on varsin kookas verrattuna perinteisiin letkulämppäreihin. Nähtävästi se pidemmillä liitosletkuilla / supistinliittimillä (moottorilta tulee ilmeisesti ~19mm letkut ja TT-Thermossa 16mm liitttimet) ja kulmarautakiinnityksellä asentui koneen ja tulipellin välissä olevaan tilaan. En osaa tarkemmin sanoa mihin liitäntään laite on asennettu, mutta oletettavasti sisätilan lämmitinlaitteen ja moottorin väliin.
VW Passat 1.4 TSI EcoFuel B7 2012

kalakukko88

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 21.02.18 - klo:19:21
Kyllä nuo akut käsittääkseni saman laturin takana joten miksei konehuoneen akkuun kytketty laturi lataisi weban akkuakin?

Näkyypä noita ylläpitolaturin pistokkeita olevan myös auton takapuskurissakin  ;).


Niin voihan se olla ja uskonkin että jotenkin ne on kytketty toisiinsa myös latauksen osalta. Mutta kun saisi varmistusta asiaan, että ei vaan lähtisi summassa ostelee osia ja asentelee/asennuttaa, kun mielellään laittais kerralla kuntoon, säästää rahaa ja aikaa. Olisko -karppa-:lla tietämystä enemmänkin tuon asian suhteen tai kanavia josta saisi varmistusta asiaan.

Olen tuota itsekin miettinyt jos laittaisi puskuriin, mutta ehkä se ei ole esteetisyys näkökulmasta hyvä paikka. Mutta sit välähti että, voisko sen asentaa siihen vetokoukun molemmilla puolilla olevaan mustaan muoviin, jolloin se häviää sinne mukavasti piiloon. Kun autoni on väriltään valkoinen niin sen takia haluaisin sen muualle kuin valkoiseen puskuriin.

kalakukko88

Lainaus käyttäjältä: EcoFuel - 22.02.18 - klo:10:03
Nyt on TT-Thermo 1000W KLD2 asennettuna 1.4 TSI EcoFuel -12 Passattiin. Eilen testailin laitetta puolisentoista tuntia 20 asteen pakkasessa ja moottori tuntui päältäpäin kokonaisuudessaan hehkuvan lämpöä käsin tunnusteltaessa, eli nähtävästi neste kiertää ja lämmitys toimii ainakin kohtuullisen hyvin. En ole vielä ajoon saakka ehtinyt testeissä.

Asennuksesta: epäilemättä sovittaminen on ahdasta ja hankalaa, sillä TT-Thermoa on nyt asennettuna vaikea moottorin takaa edes bongata. Asennusliike joutui käyttämään kikkakolmosia ja maahantuojan konsultointia laitteen sovittamiseksi järjestelmään, koska se on varsin kookas verrattuna perinteisiin letkulämppäreihin. Nähtävästi se pidemmillä liitosletkuilla / supistinliittimillä (moottorilta tulee ilmeisesti ~19mm letkut ja TT-Thermossa 16mm liitttimet) ja kulmarautakiinnityksellä asentui koneen ja tulipellin välissä olevaan tilaan. En osaa tarkemmin sanoa mihin liitäntään laite on asennettu, mutta oletettavasti sisätilan lämmitinlaitteen ja moottorin väliin.

Paljonko maksoi kokonaisuudessaan? Oliko joku letkulämmittimiin ym lämmittimiin erikoistunut liike vai merkkiliike?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: kalakukko88 - 22.02.18 - klo:21:15

Niin voihan se olla ja uskonkin että jotenkin ne on kytketty toisiinsa myös latauksen osalta. Mutta kun saisi varmistusta asiaan, että ei vaan lähtisi summassa ostelee osia ja asentelee/asennuttaa, kun mielellään laittais kerralla kuntoon, säästää rahaa ja aikaa. Olisko -karppa-:lla tietämystä enemmänkin tuon asian suhteen tai kanavia josta saisi varmistusta asiaan.

Olen tuota itsekin miettinyt jos laittaisi puskuriin, mutta ehkä se ei ole esteetisyys näkökulmasta hyvä paikka. Mutta sit välähti että, voisko sen asentaa siihen vetokoukun molemmilla puolilla olevaan mustaan muoviin, jolloin se häviää sinne mukavasti piiloon. Kun autoni on väriltään valkoinen niin sen takia haluaisin sen muualle kuin valkoiseen puskuriin.

Eiköhän ne merkkiliikkeessä/asennusliikkeessä kerro. Defan pistokkeen voi piilottaa melkein mihin vain. Idiootit asentajat lyövät sen suoraan näkyvimmälle paikalle puskuriin. Itsellä se on piilotettu etugrilliin alas poikittain eikä näy mihinkään ellei erikseen katso. Tosin tuokin piti asentajan kanssa erikseen sopia  ;).

Sisähaara, tt-thermo, akkulaturin ja asennus maksoi minulla 700 euroa. Akkulaturi löytyi vanhasta autosta muut osat tuli firmalta. TT-thermo 159 euroa, defa-haaroitus/sisäpistoke 89â,¬+29â,¬ panssarihaaroituskaapeli TT-thermolle ja akkulaturina 1204 119â,¬ ja 1210 198â,¬. Nämä hinnat heitetty ulkomuistista ja eivät paljoa heitä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

EcoFuel

Lainaus käyttäjältä: kalakukko88 - 22.02.18 - klo:21:21
Paljonko maksoi kokonaisuudessaan? Oliko joku letkulämmittimiin ym lämmittimiin erikoistunut liike vai merkkiliike?
Osien hinnan maksoi. Autoliikkeen kanssa sovittiin autoa ostaessa, että he maksavat asennuksen. Asennusliike ei varsinaisesti ollut kumpikaan edellämainituista, vaan autokauppiaan sopimuskorjaamo.

Mikä tahansa tarpeeksi hyvällä mielikuvituksella varustettu korjaamo tuon osannee asentaa, kun suoraa autokohtaista asennuspaikkasuositusta ei ole maahantuojalla tarjota.
VW Passat 1.4 TSI EcoFuel B7 2012

kalakukko88

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.02.18 - klo:21:27
Eiköhän ne merkkiliikkeessä/asennusliikkeessä kerro. Defan pistokkeen voi piilottaa melkein mihin vain. Idiootit asentajat lyövät sen suoraan näkyvimmälle paikalle puskuriin. Itsellä se on piilotettu etugrilliin alas poikittain eikä näy mihinkään ellei erikseen katso. Tosin tuokin piti asentajan kanssa erikseen sopia  ;).

Sisähaara, tt-thermo, akkulaturin ja asennus maksoi minulla 700 euroa. Akkulaturi löytyi vanhasta autosta muut osat tuli firmalta. TT-thermo 159 euroa, defa-haaroitus/sisäpistoke 89â,¬+29â,¬ panssarihaaroituskaapeli TT-thermolle ja akkulaturina 1204 119â,¬ ja 1210 198â,¬. Nämä hinnat heitetty ulkomuistista ja eivät paljoa heitä.

No joo kertoohan ne tietysti. Tosin en tiiä mistä moinen tunne, mutta joskus tuntuu että vastauksen saaminen tuntuu hirveän vaikealta. Eikö ne tiedä vai eikö ne halua kertoa ni tiedä sitten. Tuon takia monesti täältä kyselen, koska täällä tulee usein se järkevin ja helpoin ratkaisu ongelmaan, joka vielä toimii samalla tavala kuin liikkeen antama ratkaisu. :D  Eihän tuo ole iso asia sopia asentajan kanssa minne se asentaa, ja luulen että monet asentajat ei välitä siitä esteettisyydestä vaan helppoudesta, mutta poikkeuksiakin on.

No eihän tuo ole hirveän iso raha koko savotasta varsinkin töineen päivineen. Eikä asennuksessakaan varmaan hirveän kauaa mennyt...

Lainaus käyttäjältä: EcoFuel - 23.02.18 - klo:19:19

Mikä tahansa tarpeeksi hyvällä mielikuvituksella varustettu korjaamo tuon osannee asentaa, kun suoraa autokohtaista asennuspaikkasuositusta ei ole maahantuojalla tarjota.

Niin eihän tuo rakettitiedettä ole. :D

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: kalakukko88 - 23.02.18 - klo:23:58
No joo kertoohan ne tietysti. Tosin en tiiä mistä moinen tunne, mutta joskus tuntuu että vastauksen saaminen tuntuu hirveän vaikealta. Eikö ne tiedä vai eikö ne halua kertoa ni tiedä sitten. Tuon takia monesti täältä kyselen, koska täällä tulee usein se järkevin ja helpoin ratkaisu ongelmaan, joka vielä toimii samalla tavala kuin liikkeen antama ratkaisu. :D  Eihän tuo ole iso asia sopia asentajan kanssa minne se asentaa, ja luulen että monet asentajat ei välitä siitä esteettisyydestä vaan helppoudesta, mutta poikkeuksiakin on.

No eihän tuo ole hirveän iso raha koko savotasta varsinkin töineen päivineen. Eikä asennuksessakaan varmaan hirveän kauaa mennyt...

Kyllä tukirautojen ja vastaavien asentamiseen oma aikansa menee, jos tehdään kunnolla eikä vain heitetä sitä tuonne konehuoneen puolelle.

Itse olen tottunut, että maksavana asiakkaana voin esittää melkein mitä vain ja minulle sanotaan onnistuuko se sekä minkä verran maksaa extraa. Jos tämä ei ole onnistunut, niin olen joskus vaihtanut myös firmaa. Aina se asentajan helpoin ratkaisu ei ole paras ja pienellä lisä tuntihinnalla saat toimivamman ratkaisun. Hyvänä esimerkkinä tuon pistokkeen paikan asennus.

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

kalakukko88

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 24.02.18 - klo:10:32
Kyllä tukirautojen ja vastaavien asentamiseen oma aikansa menee, jos tehdään kunnolla eikä vain heitetä sitä tuonne konehuoneen puolelle.

Itse olen tottunut, että maksavana asiakkaana voin esittää melkein mitä vain ja minulle sanotaan onnistuuko se sekä minkä verran maksaa extraa. Jos tämä ei ole onnistunut, niin olen joskus vaihtanut myös firmaa. Aina se asentajan helpoin ratkaisu ei ole paras ja pienellä lisä tuntihinnalla saat toimivamman ratkaisun. Hyvänä esimerkkinä tuon pistokkeen paikan asennus.



No näinhän se menee tai pitäisi mennä, että maksava asiakas esittää miten tehdään ja liike sanoo vain, että onnistuuko se vai ei, koska rahan ne tulee saamaan joka asiasta mitä haluan. Mutta välillä vaan ihmetyttää kun lukee täältä näitä juttuja, että liike on sanonu että ei onnistu ja täällä sanotaan, että onnistuu ja on myös tehtykin. Näin on itsellenikin sattunut. Johtuuko se siitä, että liikkeellä on niin tiukat säännöt ettei tehdä mitään mikä ei ole täysin heidän ohjeiden mukaista, jottei jouduta vastuuseen. Toki on niitä poikkeuksiakin. EIhän se sitä sano, että kaikki asennukset pitää tehdä yhdessä tietyssä liikkeessä vaan itselle on tärkeintä, että työ tehdään oikeilla osille sekä kunnolla. Varsinkin jos kyse on sähkötöistä.

Juu tuohan pistoke on varsin hyvässä paikassa, melko huomaamattomassa paikassa. Juuri tuollainen sen asentajan ratkaisu pitäisikin olla.  :P

Killer

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 21.02.18 - klo:19:21
Kyllä nuo akut käsittääkseni saman laturin takana joten miksei konehuoneen akkuun kytketty laturi lataisi weban akkuakin?

Näkyypä noita ylläpitolaturin pistokkeita olevan myös auton takapuskurissakin  ;).

Ei onnistu ladata konehuoneesta weban akkua B7:ssa. Siinä on välissä on erotinrele joka kytkeytyy kiinni muutaman sekunnin päästä auton käynnistymisen jälkeen.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Killer - 25.02.18 - klo:09:32
Ei onnistu ladata konehuoneesta weban akkua B7:ssa. Siinä on välissä on erotinrele joka kytkeytyy kiinni muutaman sekunnin päästä auton käynnistymisen jälkeen.

Sitten vain kiinteä akkulaturi tuonne peräkontin webaston akulle ja probleema ratkaistu.

Onhan tuossa kytkennässä järkeä, ettei syö pääakkua tyhjäksi webaston käytöllä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Passatdi

Olisi suunnitelmissa asennuttaa letkulämmitin webastolla varustettuun vm. 2011 passat b7 1.6 tdi autoon. Pitääkö olla tuo tt-thermon lämmitin vai toimiiko Defan letkulämmittimellä joka on tuohon moottoriin sopiva?


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy