Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - kalakukko88

#91
Taitaa olla led-lisävalopaneelit tämän hetken hittituotteita ja itsekin olen sellaisella autolla ajanut, jossa pari lisävaloa on asennettu ja kieltämättä hyvin näkee pimeällä. Mutta itsellä juolahti mieleen, että onko noihin led paneeleiden asennukisssa otettava mitään lainsäädännöllisiä asioita huomioon kun on valitsemassa autoon lisävaloja? Lähinnä sen takia kyselen, kun itseänikin kiinnostaisi asentaa B7 passattiin lisävaloja, mutta ei kiinnostaisi poistaa lisävaloja esim. jokaisen katsastuksen yhteydessä pois, vaan voisi valita suoraan oikeat valot.
#92
Minulla muuten teki samaa tänään, mutta se oli moottoritie nopeudessa eli about 120km/h vauhdissa. Alkoi yhtäkkiä siten, että voimistu pikku hiljaa tiettyyn pisteeseen ja hetken aikaa piti ääntä. Ajallisesti ehkä 5min. Kunnes nousin rampista ja aloin hidastaa ääni heikkeni ja loppui kun pysähdyin liikennevaloihin. Sen jälkeen ei kuulunut enää mitään, kun ajoin vielä noin 20 min kotiin. Ujellus muuttui sen mukaan mitä kierroksetkin koneessa. Ã,,äni ei ollut mikään kovin paha, mutta kuului aivan selkeästi auton sisälle. Auto on 1.6TDI ja jakopäähuolto olisi tarkoitus teetättää lähiaikoina. Autolla ajettu 170tkm. Mikäli se hihnasta tuli, niin voikohan/kannattaakohan sillä autolla miten paljon ajella ennen huoltoa? Tai voiko ajotavalla/ajonopeudella tai muulla vaikuttaa hihnan kestävyyteen?
#93
Lainaus käyttäjältä: concorde - 10.10.17 - klo:07:56
Rossin Wiki sanoo:  http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01407#01407_-_Flame_Extinguished

Kiitos concorde linkistä. Tosin taisin olla liian hätäinen kirjoittelemaan tänne. Nollasin vcds:llä kyseisen vikakoodin webaston osalta nyt kahtena aamuna on lämmittänyt normaalisti. Katsotaan syttyykö huomen aamuna. Toivottavasti se oli vain hetken härö ja viittaisi kyllä johonkin hyvin pieneen vikaan, koska kaukosäätimestä lähti kuitenkin samantien tulille.
#94
Luin vikakoodit ja antoi tällaisen. Osaisiko joku tulkita mikä siellä mahtaa olla vialla? Eli siis ajotietokoneen kautta ohjelmoituna webasto ei lähde käyntiin, mutta kaukosäätimellä kerrasta. Napista en ole kokeillu ja pitääkin kokeilla vielä sitä, mutta tietääkö tästä vikakoodista jo jotain:

1 Fault Found:
01407 - Flame Extinguished
            000 -  -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 73
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                        Start
                    Temperature: 39.0°C
                    Temperature: -48.0°C
                    Voltage: 12.07 V

Itse mietin kun selasin vanhoja vikakoodeja kun joskus lukenut ja silloin websto on toiminut normaalisti, niin tuo ylempi lämpötila arvo on ollu +49.0 astetta. Jännite arvo on ollu myös isompi 12.21 V, mutta se ei liene syynä koska tuskin se kaukosäätimestäkään lähtisi.
#95
Mikähän mahtaa olla syynä, kun aamulla auton käynnistän ns. kylmänä olipa webasto pyörinyt tai ei, niin kierrosluku heittelehtii hieman auton ollessa tyhjäkäynnillä ja moottorin äänestäkin kuulee tuon kierrosluvun heilahtelun? Moottorin ollessa lämmin vikaa ei ole. Onko tuohon jokin selkeä syy ja mitä asialle mahdollisesti voi tehdä.
#96
Pariston vaihdoin ja nyt pelittää kaukosäätimestä niin  kuin pitääkin. Tosin tuon vaihdon jälkeen, olen huomannut, että kun ajotietokoneen kautta ajastaa niin se ei jostain syystä lähde käyntiin. Kaukosäätimellä lähtee kerrasta. En sitten tiedä onko tämä jotain luulotautia ja pitänee nyt kokeilla erilaisilla lähtötilanteilla ja tutkia tilannetta lisää.
#97
Mikäli tarkoitit kaukosäätimen paristoa, niin sen olen kyllä mitannut ja tuntuis olevan ihan täydessä tikissä. Mut joo, ei kai tuo paristo kauheesti maksa jos vaikka vaihtais ihan kokeeksi. Jos pariston vaihtaa niin pitääkös se jotenkin koodata? Olisiko ohjetta koodaukseen saatavilla keneltäkään tai vaikka sinulta vwmies.  :)
#98
Huomasin tuossa viime kevään korvilla ensimmäisen kerran, sellaisen ongelman B7 passatin tehdaswebastossa, että kun kaukosäätimestä painaa webaston päälle, niin ensimmäisellä kerralla merkkivalo vilkkuu nopeasti vihreenä ja oranssina hetken ja sammuu. Kun painaa uudestaan kaukosäätimestä lähtee webasto käyntiin. Joskus on tehnyt myös niin, että vasta kolmannella kerralla käynnistyy.  Kun webasto käynnistyy se toimii ihan normaalisti. Jos kajuutasta painaa napista tai ajastaa ajotietokoneen kautta aamuksi sen lämpiämään webasto lähtee heti käyntiin ja toimii normaalisti. Auton ja kaukosäätimen etäisyyttä  sekä sitä onko auton ja kaukosäätimen välissä esteitä vai suora näköyhteys, mutta ei tunnu olevan vaikutusta. Niin olisiko kenelläkään tietoa ja hyvää arvausta missä mahtaa olla vikaa. Auto on 1.6 tdi -12 vuosimallia. webasto on 5kw.
#99
Sen verran pitää päivittää tilannetta, että vika olikin kallistuksen vakaajan pystytanko oikealta edestä, joka oli väljä. Vika korjattu ja kolina loppui. Se narina rattia kääntäessä ei ole muuttunut suuntaan eikä toiseen, välillä kuuluu ja välillä ei. Pitää seurailla tilannetta vielä ennen kuin lähtee isompiin toimiin.
#100
Vaihoitko "Killer" käytetyn kuten "repomies" suositteli minulle vai tehdaskorjatun? Miten voi olla mahdollista, että tehdaskorjattu on huonommilla toleransseilla tehty kuin käytetty? Tämmöiseen samaan asiaan olen kyllä törmännyt aikaisemminkin ja tainnut täälläkin lukea, että käytetty osa on parempi kuin tehdaskorjattu tai uusi osa, siis muissakin asioissa kuin tässä ohjausvaihteessa. Niin tällaista yleistä pohdintaa, että miksi tehdas tekee huonompaa laatua noista osista? Onko se vaan puhdasta bisnestä, että osia kuluu enemmän, kun luulis, että heillä olisi vehkeet joilla saisi korjattua melkein jopa alkuperäiseen tilaan näitä osia.
#101
Okei. Kiitos paljon tyhjentävästä vastauksesta.  :)  Pitänee seurailla tilannetta.
#102
okei...yriitin tuossa vkl renkaanvaihdon yhteydessä heilutella ja kopistella kaikenlaisia tankoja sieltä, mutta ei mitään ihmeellistä tuntunut olevan vialla. Toki tämä kopistelu liittyy myös siihen, että ajaessa monttuun kuuluu kolahdus jostain, mutta ei tietoa mistä. Mut joo täytyy ehkä tutkia lisää noita raidetangon päitä.

Onkohan tietoa miten arvokas on tuo ohjausvaihde ja kauan korjaamolla suurinpiirtein sellaisen vaihtamiseen menee. Eli onko miten veemäisessä paikassa? Riippuu toki paljon siitä korjaamosta, miten aikaa käyttää mut kuitenkin.
#103
Joo sen huomasin toissa talvena, kun oli niitä -30 pakkasia, niin ajoin auton liikkeen pihaan ja olin hetken sisällä ja kun tulin takas ja käynnistin auton ni heitti punaisen ratin kuvan tauluun. Ongelma korjaantui kun ajoin auton lämpimään talliin tunniksi tai pariksi ja sen jälkeen rupes pelittää taas eikä ole sen jälkeen tehnyt sitä....onneksi. No mutta, onko kajuutan puolelta pääsyä ratin ohjaustankoon, että olisiko siellä jokin nivel kuiva, mitä pitäisi rasvailla vai mistä se voi sitten tulla? Huomasin, että aamulla lähtiessä ei tehny sitä ääntä, mutta nyt päivällä kun lämpötila on nousee ni alkaa tekemään. Ja autolla kuitenkin ajetaan sama matka aamulla ja päivällä eli työmatka eikä muuta.
#104
Hei!

Huomasin tuossa hetki sitten, kun rattia kääntää vasemmalle tai oikealle kuuluu sellaine outo ääni. Vähän sellainen vinkuva/kahiseva ääni. Autoni on -12 vuosimallin passat 1.6 tdi koneella ja toissa talvena tuli ohjaukseen ongelmia niin huollossa sanoivat, että autossa sähköinen ohjaustehostin. Voisiko nuo äänet kuulua kenties ohjaustehostinnesteen puutteesta vai olisiko teillä parempia ideoita kyseiselle vialle? Ã,,äni siis kuuluu kun käännän esim. kotipihasta yleiselle tielle tai esim parkkipaikoilla. Sitä en muista kuuluuko ääni auton ollessa lämmin vai kylmä. Vaikka autossani on sähköinen ohjaustehostin, niin eikö siellä järjestelmässä kuitenkin ole jokin ohjaustehostinneste säiliö, vai miten tämänkaltainen ohjaustehostin järjestelmä toimii? Jos sieltä pitäisi löytyä ohjaustehostinneste säiliö, niin olisiko mitään havaintoa, mistä löytyy kun en ole löytänyt sitä.
#105
Mullekin tuli samantyylinen kirje alkuvuodesta kuin käyttäjälle \o/ eikä sen jälkeen ole kuulunut mitään.
#106
Itselläni on 1.6 tdi koneella oleva auto niin kysyin kerran yhdeltä kaverilta, missä tuo päivitys tuohon minun autooni käytännössä näkyy. Niin se sanoi, että esimerkiksi maantiellä ajaessa lähdet ohittamaan niin kun polkaiset kaasun pohjaa niin se viive ennen kuin kone alkaa kiertämään kunnolla kasvaa. Ja epäili että kulutus saattaa kasvaa. Tiedä sitten pitääkö nuo paikkaansa kun auto ei ole vielä päivityksessä käynyt.
#107
Sen kerran kun olen vikakoodeja lukenut ei ole tullut vastaan tuohon start/stop järjestelmään viittaavaa. En sinällään ole huolissani ja niin ku "Mikkes" sano että on niin paljon syitä milloin kytkeytyy päälle ja millon ei, että ei niistä aina ota selvää. Mutta kunhan tässä uteliaisuudesta kysyin jos joku olisi tutkinut juuri tätä asiaa ja olisi tiennyt. Niin kauan kuin auto toimii sen puolesta niin kaikki hyvin. Aika harvoin tulee pidettyä edes päällä kyseistä ominaisuutta  :D
#108
Näin olen itse ainakin toiminut jännitteen mittauksessa, kuten Jultsu kertoi. Olisiko Jultsulla tai jollakin muulla laittaa linkkiä tai oikeaa hakusanaa, millä löytyisi tuo agm- akuille tarkoitettu taulukko? :)
#109
En itse meinannutkaan nyt ainakaan vaihtaa, mutta vähän ennakoin tilannetta, kun varmaan tässä jossain vaiheessa tulee ajankohtaiseksi. Itse latasin viime talvena molempia akkuja sisällä, mutta ei siitä tuntunut olevan hirveästi hyötyä. Hetken aikaa jännite pysy jopa yli 13 Voltissa, mutta seuraavana päivänä oli pudonnu sille ns. normaalille tasolle eli sille mistä aloitin latauksen. Itsekin aika harvoin pidän tuota järjestelmää päällä kun lyhyttä ajoa ajelen kaupungissa. En tiedä miten hyvin ottaa vastaan virtaa jos auto on katoksessa eikä lämpöisessä tallissa. Riippuu varmaan pitkälti myös lähtötilanteesta.
#110
Joo...Ei toi start-stop muuten temppuile kuin antaa välillä tuota ilmoitusta. Se ei ole kyllä mikää ilmoitus, että nykyautoissa on tuommosia pieniä bugeja kun sähkötekniikkaa on niin paljon.  :D
#111
Onko muuten tietoa mistä seuraava ongelma kielii. Mulla 2012 passat jossa on tuo start/stop järjestelmä. Niin silloin tällöin kun auton heittää vapaalle liikennevaloissa esimerkiksi, niin ajotietokoneen näytölle tulee joku tällainen teksti "Start/stop system error" eli auto ei sammu. Mutta mitään muuta ei tapahdu vaan auto pyörii normaalisti ja sit seuraavassa risteyksessä sammuukin jos kyseinen järjestelmä on päällä. Niin voisiko tuo error teksti johtua huonosta akusta vai onko kellään tietämystä asiaan? Normaalistihan jos järjestelmä ei suostu sammuttamaan autoa niin sen ajotietokoneen oikeaan yläkulmaan tulee se symboli, jossa on A kirjain ja viiva vinottain A:n päällä. Vai tarkoittaako tuo teksti ja symboli kuitenkin samaa, mutta miksi olisi kaksi erilaista ilmoitus tapaa järjestelmälle? Akun ulkoisen habituksen perusteella kysymyksessä on alkuperäinen akku ja joskus tässä jännitettä mitannu, niin näytti jotain 12,2V
#112
No joo itselläni on sammutusautomatiikka. Mutta siis olenko kenties ymmärtänyt väärin asian. Eli jos autossa on akun valvonta järjestelmä niin voiko ne akut irrottaa autosta ja tuoda sisälle viikoksi ilman että auton järjestelmä sekoaa? Kun joissakin audi malleissa on, että jo pelkästäänkun vaihtaa akun, auto pitää olla virrassa koko ajan.  Ja itse toin viime talvena molemmat akut sisälle lataukseen ja auto oli noin viikon ilman akkuja ja hyvin on auto toiminut senkin jälkeen. Niin puhutaanko nyt noissa esim audeissa  eri hallintajärjestelmä, joka vaatii sen jatkuvan virran syötön siihen autoon vai onko se juuri tämä akun valvontajärjestelmä?
#113
No joo itselläni on sammutusautomatiikka. Mutta siis olenko kenties ymmärtänyt väärin asian. Eli jos autossa on akun valvonta järjestelmä niin voiko ne akut irrottaa autosta ja tuoda sisälle viikoksi ilman että auton järjestelmä sekoaa? Kun joissakin audi malleissa on, että jo pelkästäänkun vaihtaa akun, auto pitää olla virrassa koko ajan.  Ja itse toin viime talvena molemmat akut sisälle lataukseen ja auto oli noin viikon ilman akkuja ja hyvin on auto toiminut senkin jälkeen. Niin puhutaanko nyt noissa esim audeissa  eri hallintajärjestelmä, joka vaatii sen jatkuvan virran syötön siihen autoon vai onko se juuri tämä akun valvontajärjestelmä?
#114
Itse olen kuullut, että esim marmorilla ne koodaa ne akut. Toki marmorilla ne nyhtää kaikki mahdolliset eurot itselleen vaikkei joku asia olisi tarpeellistakaan. Mutta muistelen kuulleeni marmorilla, että uuden akun koodaamisella pyritään siihen, että auton järjestelmä osaa syöttää esim.xenon valoille oikean määrän virtaa. Mutta jos asia on näin niin silloinhan autossa pitäisi olla akunvalvonta järjestelmää, vai eikö järjestelmän tarvi tietää miten uusi akku on kysymyksessä, jolloin sitä ei tarvisi koodailla? mutta marmorilla viime talvena myös sanottiin, että niissä ei ole sitä akunvalvonta järjestelmää, kun kysyin voiko akut ottaa sisälle lataukseen. Joku ristiriita asiassa on. :D
#115
Okei!

Itsellä ei vielä ole ajankohtainen polttimon vaihto, mutta olen monesti miettinyt, miten se käytännössä tapahtuu. Minua myös kiinnostaa se, että pitääkö se uusi polttimo, jollain tapaa koodata vai ei. Ja jos se pitää niin miksi se pitää koodata eli pitääkö "Luken" väittämä paikkaansa ? Olen kyllä ymmärtänyt, että jos sen vie esim. marmorille, niin siellä ne sen koodaa.

Voi olla tyhmä kysymys, mutta jos sitä geometriaa pitää korjata mekaanisesti, niin ne ruuvit siellä säätää. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta kun halogeenivaloissa ruuvit säätää sitä polttimon takana olevaa heijastelevyä tai millä nimellä sitä nyt kutsutaankaan, niin mitä siellä xenon umpiossa tapahtuu. Tapahtuuko siinä asennuksessa joku virhe, jos geometria ja tai varjostus on viturallaan?

Jos joku, joka tietää enemmän xenon valon vaihdosta, niin voisiko vastata/kommentoida em. asioita.
#116
Moro!

Sellainen kiinnostaisi tietää, että koodasitko/ jouduitko koodaamaan uudet ajovalot vcds:llä sinne auton järjestelmään?

Teitkö mitään alkujuttuja ennen sen polttimon irroittamista, esim. täytyykö auto olla tasaisella alustalla ja missä asennossa sulla oli ajovalojen katkaisija? Pitikö valot käyttää päällä ennen vaihtoa? Ja mites vaihdon jälkeen?

Niin ja sojottaako ne valot mitenkään vai onko ne niin kuin entisetkin?

Itselläni ei kylläkään ole dynaamisia ajovaloja, mutta ehkä nuo em. kyssärit ei vaikuta polttimon vaihtoon.
#117
Kysynpä tässä samassa viestiketjussa kun vähän ainakin liippaa oma ongelmakin. Eli viime viikolla webasto teki kerran sillälailla, että ei lähteny ajotietokoneen kautta käyntiin mutta kun painoi panelista nappia niin hyvin hörähti. Tänä aamuna teki saman jutun mutta sillä erolla, että ei lähtenyt enää napistakaan käyntiin. Luin vcds:llä viat ja antoi tällaisen:

                Address 18: Aux. Heat       Labels: 1K0-815-007.clb
Control Module Part Number: 7N0 963 272 A
  Component and/or Version: Standheizer     043 4730
           Software Coding: 0031032
            Work Shop Code: WSC 05311 000 00000
                      VCID: 33657542523BD0DA79-8066
1 Fault Found:

01407 - Flame Extinguished
            000 -  -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 5
                    Reset counter: 158
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                        Start
                    Temperature: 49.0°C
                    Temperature: -48.0°C
                    Voltage: 12.21 V

Pystyykö tuosta sanomaan varmaksi, että se on tulpassa ja/tai palopesässä vika vai voiko se olla vielä jossain muualla? Ã,,äni kuului selkeästi, että yritti käynnistää, mutta ei hörähtänyt tulille ja sit kun painoin nappia tuon jälkeen niin ei tapahtunut mitään.
Mitä nuo kaksi lämpötila-arvoa tarkoittaa?
Vaikuttaako tuo akun jännite tuohon vikaan millään tavalla? Kun olen kuullut, että jännite saattaa voi olla vieläkin alhaisempi jopa alle 10 V että webasto vielä toimisi normaalisti.

Autoni on 1.6TDI -12 passat ja tehdaswebasto kysymyksessä.
Kiitokset vastanneille etukäteen

#118
Passat B7 (11-14) / mystinen sensorivika?
10.06.16 - klo:21:26
Moro!

Tässä pari päivää sitten huomasin sellaisen vian 1.6tdi -12 vuosimallin passatista, että kun laittaa pakin päälle niin parkkitutka piippaa pidemmän aikaa alussa. Luin vcds:llä koodit ja antoi seuraavia vikakoodeja:

2 Faults Found:
10444 - Neutral Gear Sensor
          P15A1 00 [104] - Implausible Signal
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 116
                    Mileage: 125243 km
                    Date: 2016.05.02
                    Time: 20:26:47

10442 - Neutral Gear Sensor
          P15A1 00 [096] - Implausible Signal
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 129451 km
                    Date: 2016.05.30
                    Time: 06:52:36

Ymmärtääkseni kahdessa eri sensorissa on tuo sama vika. Onko jollain tietoa tai hyviä arvauksia missä vika mahtaa fyysisesti olla ja mikä siellä mahtaa vikana olla? Onko jollain myös tietoa miten vian pystyy korjaamaan? Vika tosiaan ilmenee tällä hetkellä vain kun kytkee pakin päälle tuolla em. pitkähköllä piippauksella.
#119
VCDS (VAGCOM) / Vs: VCDS ja Kia
21.02.16 - klo:20:41
Itselläni on -12 vuosimallin passat ja luin sen vikakoodit tuossa eilen ja tein täsmälleen samallalailla kuin tässä kiassa tuon alun testit ja menin pääikkunasta autoscan painiketta painoin ja siitä sit eteenpäin, niin kaikki meni niin kui pitikin. Joten "vika" on silloin emännän Kiassa. Kiitos vastauksesta ConD.
#120
VCDS (VAGCOM) / VCDS ja Kia
21.02.16 - klo:19:10
Moro!

Olisikohan jollain tietoa missä mahtoi olla vika. Omistan vcds ohjelmiston ja HEX-CAN-USB kaapelin ja sillä ohjelmistolla on mahdollisuus lukea tietoja autoista, joissa on OBD2 liitäntä. Noh emännän autossa omasta mielestäni on kyseinen pistoke. Auto on KIA 1.6 diesel, valmistettu 12/07 ja käyttöönotettu 2/08. Avasin vcds ohjelman. Kytkin johdon kiinni autoon sekä tietokoneeseen. Tein sen alku testin ja kaikki näytti vihreetä valoa. Sen jälkeen palasin pääikkunaan ja painoin OBD2 painiketta. Pääsin tuosta läpi ja ikkunan auetessa ylälaidassa luki että "checking interface". Annoin olla siinä muutamia minuutteja, mutta mitään ei tapahtunut. Samalla huomasin, että kaapelin ledivalo vilkkui nopeasti punasta ja vihreää valoa vuorotellen. Niin mikähän siinä mahtoi mennä pieleen etten päässyt lukemaan vikakoodeja? Vai eikö autossa olekaan tuota OBD2 pistoketta? Mulla olis kuvakin siitä pistokkeesta mut en valitettavasti saa liitettyä sitä tähän.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy