Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - kalakukko88

#121
Tuli muutamia kysymyksiä mieleen akun vaihdosta B7 passattiin, lähinnä omaani 1.6 TDI -12 vuosimalliin. omassa autossani on tällä hetkellä 680A/68Ah olevat akut.

1. Voiko kyseiseen autoon laittaa webasto akuksi ja käyttöakuksi eri ampeeritunniltaan ja/tai ampeeriltaan kokoiset akut eli esim webaston akuksi isomman? Jos ei voi niin mihin se perustuu?
2. Mistä tiedän miten ison akun/akut (ampeerituntia/ampeeria) voi kyseiseen autoon vaihtaa?
3. Jos joku on vaihtanut konehuoneeseen fyysisiltä mitoiltaan isomman akun kuin edellinen akku on ollut, niin miten te olette sen saaneet mahtumaan sinne? Kun itsellä oleva nykyinen akku on sellaisessa muovikotelossa ja se on just eikä melkein tehty tuon kokoiselle akulle. Webaston akuksi saattaisi saada asennettua fyysisiltä mitoiltaan olevan akun nopealla vilkaisulla.
4. Jos vaihdetaan molemmat akut tai vaikka sitten vain toinen ja koodataan se vcds:llä, niin onko vcds:ssä mitenkään eroteltu jo valmiiksi webaston akku ja käyttöakku toisistaan vai miten? Lähinnä se periaate kiinnostaisi tietää tämän koodauksen osalta.

Kiitokset kaikille vastanneille etukäteen
#122
Passat B8 (14-) / Vs: AdBlue® tankkausta
17.02.16 - klo:21:30
No voi olla että olen vain kuullut väärin tuon lämpötilan. Mutta sitä se sano, että jos se adbue jäätyy niin matkan teko loppuu samantien ja jos se jäätyy seisokissa ei anna edes käynnistää autoa. Tästä olen kuitenkin varma, että näin väitti. Omalla työpaikalla on muutaman kuukauden vanhoja transporttereita ja tuossa tammikuussa kuitenkin pakkasta oli sellaset -30 ja vähän joppa kylmempää ja hyvin toimi. Niin onkohan tuokin väite ihan jotain huuhaata vai mitähän se huoltomies sekoili? Ja se aikasemmassa viestissä mainitsema pukilla oleva transportteri oli hinattu tien päältä. ja vielä sanoi, että näitä jäätymisiä on ollu paljon niiden pakkasten aikana ja ne on ollu sulamassa heillä hallissa ja ku taas adblue virtaa niin matka jatkuu. Niin ihmettelen suuresti jos näin on ja sen takia halusin kysyä teiltä, joilla on enemmän kokemusta kyseisestä aineesta.

Mainitsit "Tonttu66" tuosta, että sillä ei ole väliä jäätyykö se aine vai ei niin, antaako se sit jonkin vikakoodia jäätymisen takia? vai onko se aivan sama mitä sille adbluelle tapahtuu, meno jatkuu silti eli sillä aineella ei ole oikeasti mitään merkistystä koko auton järjestelmässä muuten kuin että jotkin tietyt päästö arvot ovat vain suuremmat?
#123
Passat B8 (14-) / Vs: AdBlue® tankkausta
17.02.16 - klo:20:13
Nyt kun adbluesta on avattu keskustelu niin uteliaisuuttani kysäsen seuraavaa asiaa. Kävin tässä taannoin kovien pakkasten aikaan merkkiliikkeessä muilla asioilla, niin sivuttiin huoltomiehen kanssa näitä adblue autoja. Se sano, että siinä vieressä pukilla oleva transporter on sen takia siinä, että adblue jäätyi. Kertoi myös sellaista, että adblue aine saattaa jäätyä alle +11 asteessa. Niin onko teillä, joilla on adblue auto tietoa pitääkö tuo huoltomiehen väite paikkaansa? Jos pitää niin, onko siellä adblue säiliössä jokin vastus mikä pitää nesteen sulana vai miten se on ratkaistu? Vai onko tämä jäätyminen jonkin tietyn automallin ongelma tai niiden ensimmäisten adblue autojen ongelma?
#124
Herätellääs tätä keskustelua vielä henkiin. Onko viestiketjun aloittaja mahdollisesti löytänyt webaston akkujen piuhoja konehuoneen puolelta? tai kuka tahansa muu?
#125
asia selvä. Kiitokset vielä kaikille vastanneille.
#126
No niin. Jotta tämä ei olisi niin helppoa ollutkaan niin se numero siinä valmistenumeron lokerossa on päälle 50000. Eli edellisten keskustelujen pohjalta ei kumpikaan, vai? Jos se ei ole kumpikaan niin mikä se sit on? Auto kuitenkin otettu käyttöön 09/2011.
#127
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 06.02.16 - klo:13:12
Niin siis VIN tarkoittaa auton alustanumeroa, se löytyy rekisteriotteesta. Katso siitä se loppuosan numerosarja ja vertaa onko se suurempi kuin 200000 vai pienempi kuin 50000

ahaa..okei. Pitää tsekata. Kiitokset tästä.
#128
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 06.02.16 - klo:12:35
Jotain muutoksia on tehty jonka vuoksi nuo mallit pitää eritellä, ja vastaus löytyy VINnistä. Tuo >> numeron edellä tarkoittaa että tähän alustanumeroon saakka, ja jälkeen kertoo että tästä alustanumerosta eteenpäin.

Asia selvä. Oisko sulla ihan tarkempaa linkkiä tuonne VINniin, kun ei ole itselle tuttu? Vaatiiko se jotain rekisteröitymistä tai jotain vielä tarkempaa vai löytyykö sieltä tieto ilman mitää rekisteröitymistä ym.?
#129
Yleinen VAG-keskustelu / räjäytyskuvia
06.02.16 - klo:12:31
Moro!

En oikein keksinyt parempaakaan osiota mihinkä oisin kirjotellu ni menköö tähän. Eli täällä foorumilla on joku aika sitten juteltu passatin tai ylipäätään volkkarin räjäytyskuvista. Joku linkkasi linkin tänne ja kun klikkasin kyseistä linkkiä, niin sieltähän löytyi aika kattavat räjäytyskuvat. No nyt se mikä mulle jäi vielä vähän epäselväksi niin on nuo passatin 2011 vuosimallin räjäytyskuvat. Sieltä linkin takaa parikin räjäytyskuvakokonaisuutta ja ne oli otsikoitu seuraavasti:

2011 [ >> 3C-B-050 000]
2011 [3C-B-200 001 >>]

voisiko joku avata noita hakasulkeissa olevia merkintöjä? Onko nämä molemmat periaatteessa yhtäkokonaisuutta vai puhutaanko niin sanotusta kahdesta eri autosta? Ja jos nämä on niin sanotusti kaksi eri autoa niin miten pystyn tietämään kumpi räjäytyskuva sarja kuuluu minun autooni. Itselläni on juuri 2011 loppuvuonna rekisteröity passat. Kun sitten tutkin näitä linkkejä niin sieltä kuitenkii löytyy samanlaisia kuvia, niin se vähän hämmentää. Tässä on vielä linkki sinne räjäytyskuviin: http://www.partsbase.org/vw/passat-4motion-santana-pa-eu/ 

Isot kiitokset jo etukäteen vastauksista.
#130
Passat B7 (11-14) / Vs: Abs/esp ongelma
24.01.16 - klo:00:23
Mulla seiso auto tuossa reilun viikon noiden kovimpien pakkasten aikaan ja pe 22.1 laitoin akut paikallee ja eilen lauantaina starttasin auton. Annoin sen olla tyhjäkäynnillä jopa tunnin ja lähin ajelee. Olin ajanu about vajaa puol tuntia sytty esp, abs ja sähköisen käsijarrun merkkivalot palamaa. Auto kyllä toimi ihan normaalisti ja jarrut pelitti normaalisti. Ite epäilen että jarru osat on vaan jäässä ja nyt kun piti sen viikon kovaa pakkasta ja nyt lauhtui noin paljon, että olisiko sinne jotenkii päässyt kosteutta tai jotain joka nyt vaan ilmenee merkkivalojen palamisena. Pitää ensi viikolla kokeilla viedä auto lämpöiseen halliin ja antaa olla siellä jonkin aikaa ja katsoa alkaako pelittää. Itsellä -12 vuosimallin passat. Löysitkö "ViiPe" vikaa omasta autosta ja jos löysit niin mikä oli vialla?
#131
Tämä kyseinen huoltomies kutsui tätä webaston akkua "mukavuus akuksi" eli tämä akku pyörittää ainakin radiota ja sen sellaisia mukavuus laitteita. Ja muistelisin tämän huoltomiehen sanoneen, että tuuletin olisi myös webaston akun takana.
#132
Kävin tänään itse marmorilla muilla asioilla ja kysyin samalla huoltomieheltä tuollasta ylläpitolaturin asentamista juuri tuolle webaston akulle, mihin se kannattaisi laittaa takana. Niin se sanoi, että konehuoneesta pitäisi löytyä webaston akulle jonkin sortin liittimet, joihin voisi kytkeä kaapelit, jolloin webaston laturin saisi kiinni nätisti etupuskuriin. Kysyin myös sitä, että missähän ne liittimet sijaitsee niin eipä siihen osannut vastata. Tuumasi vain, että tietäisikö esim. joku pienempi paja, joka on asennellut tällaisia latureita. Joko ei tiennyt tai ei halunnut kertoa. Jos joku tietää, niin olisin kiinnostunut liittimien sijainnista. Niin ja autoni on -12 vuosimallin passat.
#133
Moro!

Omistan -12 vuosimallin 1.6 TDI koneella olevan passatin, jossa on tehdasasenteinen webasto. Tässä syksyn aikana kun olen alkanut käyttämään webastoa, niin olen huomannut, että webastoa pystyisi kaiken järjen mukaan ajotietokoneen kautta ajastamaan, jolloin ei tarvitsisi käyttää joko kaukosäädintä tai etupaneelissa olevaa painiketta. Olen yrittänyt toistuvasti nyt kokeilla tuota ajastustoimintaa, mutta webasto ei vaan jostain syystä lähde käyntiin tällä menetelmällä, kaukosäätimestä ja painikkeesta toimii vallan mainiosti. Tätä ajastustoimintoa olen käyttänyt sillä tavalla, kun tulen kotiin iltapäivällä/alku illan aikana ja ajastanut seuraavaksi aamuksi kun lähen töihin. Auto on ollut tyhjäkäynnillä ajastamisen aikana, jonka jälkeen sammutan auton enkä aja sillä ennen seuraavaa aamua. Olen lukenut auton ohjekirjaa ja tehnyt mielestäni täsmälleen sen mukaan. Ohjeessa lukee lopuksi, että webasto on silloin aktivoitu/ajastettu kun etupaneelissa oleva webaston painikkeen valo palaa hetken aikaa, niin se on tehnyt juuri näin. Niin onko tässä hommassa, jokin pieni juttu, joka minulta jää silti tekemättä vai missä vika? Voisiko joku kertoa vaiheittain kuinka se ajastustoiminto aktivoidaan, niin voisin kokeilla sitä menetelmää.
#134
Kävitkö auton luetuttamassa? Ja mitä mahtoi tietokone kertoa mistä tuo hehkun vilkkuminen johtui? Korjasitko vian vai onko se hävinnyt kokonaan? Mulla nimittäin teki täsmälleen samallalailla viikko sitten. Olin ajanu noin 50km kun ajoin auton tuttavan pihaan niin alkoi hehku vilkkumaan. Sammutin auton ja olin vajaan tunnin tuttavan luona ja kun käynnistin auton niin ei vilkkunut. Lähdin ajamaan ja noin 200m kun olin päässyt alkoi taas vilkkumaa. Tehoja ei saanu irti sitten millään vaikka oli kaasu pohjassa. Ajoin reilun kilometrin eikä ongelma hävinnyt, vaan hehku vain vilkkui. Huomasin myös, että tietokoneen näyttöön vakkarin paikalle ilmestyi huutomerkki Ajoin takaisin tuttavan pihaan ja nykäsin akun miinus navan irti ja annoin about puol tuntia olla irti. Kytkin johon takaisin ja kävin testilenkin auto toimi aivan normaalisti. Tuttavan pihasta ajoin noin 200km yhtee putkee ja nyt tulee viikko täyteen ja auto toiminu aivan normaalisti. Saas nähä miten kauan taas menee kunnes alkaa vilkkumaa......
#135
Moro!

Nyt tarvis vähän neuvoa, mistä viasta voisi olla kysymys. Muutama viikko sitten ajoin auton parkkiin ja auto seisoi hetken aikaa paikallaan ja kun tulin takas ja käynnistin niin ei käynnistynyt, mutta käynnistyi heti toisella kertaa. Noh, tänä aamuna ajoin töihin, johon on noin 40 km matkaa. Sammutin auton ja kävin työpaikalla ja noin vartti siitä lähdin ajamaan autolla uudestaan. Pääsin about 100m ja auto sammui yhtäkkiä. Yritin startata uudestaan, mutta ei mitään tapahtunut. Tuuletin pyöri, radio toimi ja auto yrittää startata, mutta kuuluu vaan se täkätys mutta auto ei hörähdä käyntii. Kokeilin muutaman kerran käynnistää mutta sama juttu. About tunnin päästä sammumisesta kokeilin uudestaan ja auto käynnistyi kuin ei olisi ikinä mitään ongelmaa ollutkaa. Kun auto käynnistyi jälleen käytin tietokoneessa, mutta koneen mielestä kaikki oli ok. Päivän aikana se teki melkein saman jutun kerran, mutta käynnistyi kuitenkin.

Huomasin silloin aamulla, että auton moottorin lämpötila oli noin 70 astetta kun se käynnistyi. Soitin yhdelle tutulle ja hän sanoi, että sen autossa oli vähän samaa vikaa ja epäili, että vika voisi olla kampiakselin asentotunnistimessa vai mikä sen virallinen nimi onkaan. Vahvistatteko saman vian vai olisiko joitain muita teorioita? Auto on -08 vuoden passat 1.9TDI. Autolla on ajettu nyt 184tkm. Kiitokset etukäteen!
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy