GTE 2020 akun alin varausraja

Aloittaja CC2009, 20.02.24 - klo:20:21

« edellinen - seuraava »

CC2009

Moi, paluu passattin ja nyt vm. 2020 GTE:hen, mieltä askarruttaa, että mitä tarkoittaa: akun alin varausraja/tila, omassani sitä voi säätää välillä 0 - 50%, mitä se tekee? tai oikeastaan mitä arvoa kannattaa käyttää?, itselleni se ei ole avautunut.

T. Edi

ZimKork

Jos ajastaa latauksen johonkin lähtöaikaan, alin raja on se mihin ladataan joka tapauksessa välittömästi. Siellä ajastuksessa saa asetettua sitten ylärajan mihin asti ladataan siten että akku on juuri täysi asetettuun lähtöaikaan. Täten akku on lämmin ja tehokkaimmillaan juuri lähtiessä.

Jos lähtöaikaa ei aseta, ladataan akku aina täyteen asti heti kun laturi liitetään.

CC2009


Mustalaa

Ja jos haluaa auton lataavan yöllä akun täyteen, eli lähinnä hyödyntää helpoiten pörssisähkön päivän halvimmat tunnit -> Asettaa akun alimman latausrajan nollaan ja joka päivä toistuvan latausajastuksen klo 6 lähtöajalla ilman lämmityksiä ja "edullisempi energia" vai mikä se asetus nyt onkaan, jonka asettaa 02-07 tms. Toki vaatii oikean laturin, että auto ehtii lataamaan akkunsa täyteen 3,5 tunnissa.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Wiiseli

Kannattaa kotona ladata rajoitetulla virralla, jotta 12V akku ehtii myös latautua.
PASSAT GTE VM. 2020

a_jaba

Jos joutuu hidastamaan lataamista sen takia että 12V akku latautuisi paremmin niin alkaa olla jo korkea aika vaihtaa se akku parempaan.

Jos isompiakkuinen facelift niin täydellä 16A latauksella ajoakku latautuu tyhjästä täyteen n. 4h ja jos siinä ajassa ei toi 12V akku saa imettyä itseensä tarpeeksi virtaa niin on kyllä selkeästi vaihtokunnossa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy