Vikakoodit P00AF & P0033

Aloittaja TheJekku, 14.02.24 - klo:10:50

« edellinen - seuraava »

TheJekku

Kaasu Octaviassa -17 säännöllisen epäsäännöllisesti (max kerta viikossa) on ilmestynyt vikakoodi P00AF. Tällä viikolla tahti on tihentynyt ja pari kertaa samaan aikaan tullut myös P0033. Täytyy ruveta tekemään asialle jotain joten kysyisinkin viisaammilta että mihin ongelmaan nuo koodit liittyvät? Itse epäilen ahtimen säädintä mutta mitä muut on mieltä?

Daatta

Google toimii tässäkin:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/P00AF/000175
000175/P00AF - Actuator Module for Turbocharger 1: Stuck

Jos se on tuo turbon aktuaattori niin noilla ohjeilla korjaus:

https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/19866/

Diverter valve epäilyjä:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=16800.0

Kannattanee kääntyä korjaamon puoleen, pitäisi logitella ja testailla. VCDS tai ODBeleven sovelluksella saisi luettua tarkemmat merkkikohtaiset vikakoodit.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

TheJekku

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 14.02.24 - klo:12:44Google toimii tässäkin:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/P00AF/000175
000175/P00AF - Actuator Module for Turbocharger 1: Stuck

Jos se on tuo turbon aktuaattori niin noilla ohjeilla korjaus:

https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/19866/

Diverter valve epäilyjä:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=16800.0

Kannattanee kääntyä korjaamon puoleen, pitäisi logitella ja testailla. VCDS tai ODBeleven sovelluksella saisi luettua tarkemmat merkkikohtaiset vikakoodit.

TheJekku

Kiitos vastauksesta  ;D
Juu täytyy viedä auto pajalle että saavat enemmän infoa irti.
Mietin semmoista myös että auto kävi syksyllä optimoinnissa. Nuo vikakoodit tulivat tosin vasta nyt talvella, mutta mietin että onkohan mahdollista että ohjelma aiheuttaisi noita ongelmia? Tietäisi että lähtisikö liikkeelle tuosta ohjelmasta

Jultsu

Joo ja ei ja ehkä. Ahtimien liikkuvat osat tahtoo jumia iän ja ajan myötä kun sinne kertyy karstaa pakokaasuista. Vakio-ohjelmallakin se liikerata pitäisi olla kai 0-100% skaalalla käytössä joten sitä kautta ei "lisärasitusta" kerry, mutta jos ja kun polttoaineen syöttömääriä on muutettu ahtopaineen kanssa niin se taas voi aiheuttaa lisää karstoittumista.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Daatta

Kaikki on varmasti mahdollista, ehkä softaaja voisi vilkaista autoa ja sulkea omien muutostensa vaikutuksen pois yhtälöstä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

TheJekku

Auto kävi tänään diagnosoitavana.
Sähköinen ahtopaineensäädin antaa koodia. Säätimen liikerata on kuulemma lyhyt ja todennäköisesti turbossa kulumaa, jonka vuoksi säädin ei toimi rajojen sisällä eli turbo kuulemma vaihtoon. Saa nähdä minkä hintainen operaatio

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy