Skoda Octavia facelift 2017

Aloittaja psxgamer, 27.10.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 03.05.17 - klo:21:25
Ruotsin AM&S:n uusimmassa numerossa on Golf 1.4 TSI mukana vertailussa. Golfille AM&S ilmoittaa 110 km/h nopeudessa 2550/2100 rpm man/aut. Uskon Ocussa olevan samat välitykset.
Nuo minun ilmoittamat on käytännössä testattuja ei fl octavioita. Manuaalissa tuskin on oikeasti noin lyhyet välitykset? Siis lyhemmät kuin omassani?  :D  Mittarinopeus 120 näyttää minulla manuaalissa ~2530rpm. Melko lähellä oli litraisen dsg:n ja manuaalin 1.4tsi:n kierrokset myös tuota 120 vauhdissa. Lähentelee siis manuaalissa 2800 kierrosta 120 vauhdissa tuo am&s ilmoittama. Epäilen kovasti, että olisivat lyhentäneet octaviassa fl:n yhteydessä välityksiä. Toki eihän tuo 1.4 moottori pahaa tykkää noistakaan kierroksista ja kulutus on varmasti maltillista.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mabe

Tuli eilen havaittua myös liikenteessä eka FL räsä. Valkoinen farkku vehon kilpialuksella ja tarrakilvillä varustettu valui ohi kehä1 ruuhkassa eilen. Puhdas ja siisti oli.

Hyvälle vaikuttaa tuo oma vieläkin.
Alkaa vähän saamaan notkeutta, alkaa lähestyä työmatkan kulutukset 5l tasoa. Useampana päivänä ollut 5.2 tms matkan keskikulutus. Lähti tuoreella kuudesta ja vieläkin alle 1000km ajettu.
Ensimmäistä täyttä tankillista ei ole kuluteltu vielä niin ei ole laskettua oikeaa dataa.

Kontin aukiolopiippausta ei ole tullut turhaan toista kertaa eikä muitakaan bugeja tullut vastaan.
Kojalaudasta kuulunut ritinä ei vaivaa nyt, tarkkaillaan tilannetta.

ACC ja automaatti tekee kyllä ajosta niin mukavaa ettei osannut sitä arvata mitenkään. Kaikki ruuhkastressi poissa.

Trackpad

Jaahas, näyttää siltä että erinäisten vaiheiden jälkeen palaan Skoda kuskiksi. Välissä on ollut Seat Leon Cupra, nyt Audi A4 TDI Quattro ja mitä ilmeisimmin tilaukseen lähtee TDI RS Combi (ei nelikko kun en sitä oikeasti tarvitse). Audilla on hyvä ajaa, mutta ei se nosta omistamisen halua, joten tulin siihen tulokseen että halvempi ja paremmin varusteltu auto riittää ihan hyvin.

Olin jonkun aikaa hyvin kriittinen noista uusista etulyhdyistä (visuaalisesti), mutta kaikkeen tottuu ja ne istuu RS versioon perusmallia paremmin. Toki on se vanhempi silti mun mielestä jotenkin tasapainoisempi. Vähän väkisin väännetty tää uusi etumaski. Harmittaa kun maski uusittu niin ei pääse vaihtamaan Superskodan grillimaskiin sitä... siinä kun on nykyään vielä kaikki tutkat ja härpättimet + on se kokokin muuttunut.

Pitänee laittaa speksejä kuhan tilaus varmistuu.


splitxyz

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 04.05.17 - klo:09:25
Nuo minun ilmoittamat on käytännössä testattuja ei fl octavioita. Manuaalissa tuskin on oikeasti noin lyhyet välitykset? Siis lyhemmät kuin omassani?  :D  Mittarinopeus 120 näyttää minulla manuaalissa ~2530rpm. Melko lähellä oli litraisen dsg:n ja manuaalin 1.4tsi:n kierrokset myös tuota 120 vauhdissa. Lähentelee siis manuaalissa 2800 kierrosta 120 vauhdissa tuo am&s ilmoittama. Epäilen kovasti, että olisivat lyhentäneet octaviassa fl:n yhteydessä välityksiä. Toki eihän tuo 1.4 moottori pahaa tykkää noistakaan kierroksista ja kulutus on varmasti maltillista.

Kyllä se vaan menee ainakin räsän kohdalla niin että 120 km/h oikea nopeus 6 vaihteella n 2700 rpm. Vastaava DSG on n 2200 rpm. Manuaalin 1- ja 2 vaihde ovat pitkiä, 2 vaihteella 107 km/h GPS nopeus.
Tuosta löytyy jostain postaamani vaihdekaaviot, tosin RS malleille, TSI ja TDI manuaali ja DSG.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

teräksenharmaa

#874
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 04.05.17 - klo:09:25
Nuo minun ilmoittamat on käytännössä testattuja ei fl octavioita. Manuaalissa tuskin on oikeasti noin lyhyet välitykset? Siis lyhemmät kuin omassani?  :D  Mittarinopeus 120 näyttää minulla manuaalissa ~2530rpm. Melko lähellä oli litraisen dsg:n ja manuaalin 1.4tsi:n kierrokset myös tuota 120 vauhdissa. Lähentelee siis manuaalissa 2800 kierrosta 120 vauhdissa tuo am&s ilmoittama. Epäilen kovasti, että olisivat lyhentäneet octaviassa fl:n yhteydessä välityksiä. Toki eihän tuo 1.4 moottori pahaa tykkää noistakaan kierroksista ja kulutus on varmasti maltillista.
Pre-facelift Ocu 1.4 TSI:lle TM 11/13 ilmoittaa nopeudeksi @1000 rpm 43,5 km/h. Tuosta laskien 110 nopeudessa pitäisi olla 2528 rpm, joka on hyvin lähellä AM&S:n ilmoitusta faceliftille.

Pre-facelift Ocu Combi 1.4 TSI DSG:lle TM 1/2014 ilmoittaa nopeudeksi @1000 52,1 km/h. Tuosta laskien 110 km/h nopeudessa olisi 2111 rpm ja taas ollaan hyvin lähellä AM&S:n numeroita.

Molemmat Ocut olit siis 140 hv moottorilla.

TM 6/2016 koeajetussa Touran 1.4 TSI (110 kW) DSG:ssä on molempia pidemmät välitykset. Touran menee 54,6 km/h @1000 rpm.

Ainoat numerot, mitä tässä eivät ole linjassa, ovat sinun ilmoittamia. En oikein jaksa uskos, että AM&S ja TM olisivat samalla tavalla väärässä ja sinä oikeassa, varsinkin kun tosiaan on hyvin yleistä, että automaateissa on pidemmät välitykset varsinkin, jos automaatissa on vaihteita enemmän. Uskon selitykset löytyvän viisarimittareiden ja mittareiden lukijan epätarkkuudesta ja siitä, että et vertaa saman tehoisilla  moottoreilla varustettuja autoja. Mitkä olivatkaan DSG vs. manuaali -vertailusi moottoriversiot?

Ritzenhoff

Tsekkasin noita kierrosnopeuksia omani kanssa, koska täällä on keskustelua siitä. Kyseessä siis mittarista tsekattu nopeus, joka on vakkarilla asetettu tarkasti. Todellinen nopeus on varmaankin siis se 5-10km/h vähemmän. Auton näette allekirjoituksestani.

120km/h: 2250rpm
130km/h: 2375rpm
140km/h: 2500rpm
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 05.05.17 - klo:09:50
Tsekkasin noita kierrosnopeuksia omani kanssa, koska täällä on keskustelua siitä. Kyseessä siis mittarista tsekattu nopeus, joka on vakkarilla asetettu tarkasti. Todellinen nopeus on varmaankin siis se 5-10km/h vähemmän. Auton näette allekirjoituksestani.

120km/h: 2250rpm
130km/h: 2375rpm
140km/h: 2500rpm

Laskin TM:n ilmoittamasta 52,1 km/h @1000 rpm nopeudet noille kierroksille.
117 km/h @2250 rpm
124 km/h @2375 km/h
130 km/h @2500 rpm

Nuo ovat kierroslukumittarin lukematarkkuuden puitteissa ihan hyvin linjassa TM:n ja AM&S:n ilmoituksiin. Eiköhän viimeistään tämä vahvista  sen, että automaatissa on tässäkin tapauksessa manuaalia pidemmät välitykset, niin kuin olettaa sopiikin.

Ritzenhoff

Niin, manuaalissa on 6 vaihdetta eteen ja DSG:ssä 7. Jos lukitsis DSG:ssä vaihteen kutoselle ja tekis saman tsekkauksen, niin voitais olla aika lähellä kierroksissa manuaalin kanssa. Mutta itseä ei niin paljon kiinnosta, että jaksaisi tuon tehdä. DSG:ssä tuo 7-vaihde on näköjään ainakin aika pitkä ja se on hemmetin hyvä se... Saanee ajaa mittarin mukaan 180km/h ennenkuin mennee 3000rpm paremmalle puolelle.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

JS83

Ajovaloista:

+Ajovalot ovat selkeästi paremmat mitä xenonit!
+Kirkkautta riittää pimeän aikaan vähintääkin riittävästi ja valokeilan leveys on todella hyvä.
+Tien penkat valaistuu myös paremmin mitä ei xenoneissa tapahdu edes vaikka kytkee sumuvalotkin päälle.
+Ei todellakaan tarvitse lisävaloja

-Pitkät päällä liikennemerkit "sattuvat" silmään koska ovat liian kirkkaat.
-Intelligent Light Assistant - Kaukovaloavustin vaihtaa lyhyet ehkä vähän liian aikaisin toisen auton tullessa vastaan tai jos rekka tulee pitkät päällä kaukana.


Trackpad

Kun nuo etulyhdyt on jaettu kahteen osaan niin mikä virka sille etumaskin viereisellä pienemmällä umpiolla on? Onko niin että itse ledi ajovalot on vain ulommassa osassa, grillin vieressä vain parkit?


Ritzenhoff

Sisemmissä umpioissa on pitkät valot lediviirun lisäksi. Kaikki valot ovat ns täysledejä faceliftissa. Ainakin Style varustelusta ylöspäin.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Rice

Huhtikuun alussa tilatun Ocun valmistusviikoksi arvottu vko22. Toimitus tulee olemaan varmaan kesä-heinäkuun vaihteessa.
Fl-mallia alkanut näkyä jo hieman liikenteessäkin. Ei tuo ole mitenkään pahan näköinen keulastaan vaikka aluksi niin vaikuttikin.
Opel Astra
Volvo V60

Hannes

Samalla kun käytin autoa huollossa tutustuin tuohon uuteen octavian ja kyllä täytyy sanoa että ei tuo nokka kyllä ole onnistunut, siis mauttomampi vielä kuin mitä kuvista olen nähnyt. Kauempaa hiukan sivusta katsottuna tuo keula näyttää lähes naurettavalta jopa hieukan itäauto tuppaa mieleen.

Sisällähän ei juuri ole tapahtunut mitään, oho tuo suuri näyttö on hienon näköinen mutta häh miksi toiminnot tahmaa.

Vieressä uusi kodiaq, tuntuu todella onnistuneelta ja ostohaluja jopa herättävältä mutta on siinäkin vähän tuo perä niinkuin tukki hevosella suhteessa nokkaan.

Kyllä RS mallista voi vain kuvitella mitä tuo uusi keula teki hallaa, vai RS ;D

Ouzi

Tuli tänään moinen uutukainen testattua 1.4 tsi style dsg combi. Autossa nokian r2 kitkat niin hengenvaarallinen oli ajaa motarilla kun rattia hieman nopeammin käänti hyvin heijasi auto ja jäi hetkeksi heilumaan. Alustassa myös melko iso ero omaani sport alustalla. Led tunnelma valot hienot ja se iso radion näyttö. Ihan kiva myös se peruutuskamera. Muutenhan auto tutulta tuntui. Niin ja se kuolleenkulman varoitin tietty lisänä tuossa. Pitää ottaa harkintaan kun uudi dsg tulee ja 1.5 Tsi moottori. Keskikonsolin kiiltävät mustat muovipaneelit naarmuilla   :( Ja vähän huonon kuvan taas autokeskus antaa kun luovari huollossa ei ole pissapojan suuttimia suunnattu. Suurin osa vedestä suoraan ylös katolle meni. Näköjään vielä löytyy myymättömiä ocuja vanhalla maskillakin

BMF

Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: BMF - 06.05.17 - klo:19:44
https://m.nettiauto.com/skoda/octavia/8792149?vifAdCount=27&vifNav=Y

Hyvin keulii  ;D
Koska Skodaa tehdään seuraavalle vuodelle?
Aika ihmeellistä, että nyt saa heti liikkeestä ostaa vuosimallin 2018 autoja, vaikka eletään vasta viikkoa 18/2017. Tuokin auto on kuitenkin valmistettu jo muutama viikko sitten.

skrikoo

Jo on aikoihin eletty. Laakkonenkin myy viikolla 11 Suomessa rekisteröityä Skodaa vuosimallina 2018. Alkavat varmaan valmistaa uutta mallia jo tammikuussa.
Tästä muistuu mieleeni taas yksi tarina. Ennen oli tärkeätä onko auto rekisteröity alku- vai loppuvuonna. Isäni soitti eräästä autosta ja myyjä kehui auton maasta taivaaseen. Kertoi vielä että on loppuvuotinen ( rekisteröity siis vuoden lopulla ).
Isäni osti auton puhelimessa ja lähti hakemaan. Kun kirjoittivat papereita, niin huomasi otteesta että auto oli rekisteröity tammikuussa. Sanoi myyjälle, " sinähän sanoit että tämä auto on loppuvuotinen", johon myyjä vastasi "meillä täällä Joensuussa loppuvuosi alkaa tammikuussa".

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 05.05.17 - klo:10:08
Laskin TM:n ilmoittamasta 52,1 km/h @1000 rpm nopeudet noille kierroksille.
117 km/h @2250 rpm
124 km/h @2375 km/h
130 km/h @2500 rpm

Nuo ovat kierroslukumittarin lukematarkkuuden puitteissa ihan hyvin linjassa TM:n ja AM&S:n ilmoituksiin. Eiköhän viimeistään tämä vahvista  sen, että automaatissa on tässäkin tapauksessa manuaalia pidemmät välitykset, niin kuin olettaa sopiikin.
Tämä on 1.0tsi man.



Tämä on 1.0tsi dsg.


Ja tämä on 1.4tsi man.


Kantaa en ota mittarivirheisiin, ei tarkastettu VCDS:llä, gps:llä tai muulla. DSG:ssä on marginaalisesti pidemmät välitykset noilla tiedoilla. Autot ei fl. Ei ole myöskään tarkempaa tietoa perien ja vaihteistojen välityksistä.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Elukka-

Päivää kaikille! Piti oikein rekisteröityä, kun tuli aihe taas ajankohtaiseksi. Edelliset vouhotukset jäi ultimatevw foorumille.:)
Voi ristus, olin jo unohtanut miten tuskaista uuden auton odottelu on. Pari viikkoa sitten tilaukseen meni combi 1.8tsi DSG L & K. Kokeilematta otin lisukkeeksi sporttialustan, jottei kaatuisi rampissa. Hieman arveluttaa rengasmelu 18 tuuman vanteilla, mutta helpottaa kun muuta vaihtoehtoa ei ollut. Tuotantoviikosta ei ole vielä edes arvausta, toivottavasti ehtisi ennen heinäkuuta. Nykyisellä II RS:llä on tyytyväisenä kurvailtu 10 vuotta.
MY18 Combi 1.8tsi L&K

-Oksid-

^ onnittelut uudesta autosta, ilmeisen tyytyväinen olet ollut II Räsään  8)

Nyt kun lehdet näyttävät hehkuttavan uuden Räsän ensiesittelyä (ja meinasin käydä huomenna sen vilkaisemassa mielenkiinnosta) niin onko tuossa FL:ssä Räsään tehty muuta muutoksia kun tuo keulan, hiukan tottumista vaativa, ilme ja bensapannuun +10hv?
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 06.05.17 - klo:09:27
Sisemmissä umpioissa on pitkät valot lediviirun lisäksi. Kaikki valot ovat ns täysledejä faceliftissa. Ainakin Style varustelusta ylöspäin.

Jeps, kävin itse tänään liikkeessä ihmettelemässä uutta RS:ää ja tyrkkäsin virrat päälle. Pitkäthän siellä vilkkui. Penkit muuten on ihan tyylikkäät tässä uudessa räsässä. Lisäksi sisälle on tunkastu nuo väriä muuttavat ledit (ovien yläosassa), jalkatilassa muuten valoina edelleen perus polttimot, ei ledit. Tai ainakin pirun keltaista valoa siellä oli. En mennyt sen enempää konttailemaan ja boxeja availemaan että oliko tosiaan näin. Uusi screen infotainmentin suhteen on kyllä skarppi ja hyvä. Keulasta sen verran että tohon konepeltiin on tehty uusi agressiivisempi pokkaus sivuille ja se jopa vähän nousee ylöspäin. Oli liikkeessä vanha ja uusi Octavia peräkkäin niin pääsi hyvin vertailemaan.

U. Turhapuro

Itse tänään kävin katsomassa uutta RS mallia. Ei kyllä hirveästi ollut muuttunut. Radiota ei saanut jostakin syystä päälle, niin ei päässyt kokeilemaan näyttöä.

Penkkien materiaali näytti ja tunnosti paljon vanhempaa huonommalta ja keinonahkaa oli huomattavasti vähemmän. Tämän perusteella ei kyllä paljoa ole muuttunut ja kaikessa ei edes parempaan suuntaan.

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 06.05.17 - klo:09:27
Sisemmissä umpioissa on pitkät valot lediviirun lisäksi. Kaikki valot ovat ns täysledejä faceliftissa. Ainakin Style varustelusta ylöspäin.

Taitaa luetun ymmärtämisessä olla häikkää minulla mutta onko jopa sumuvalot toteutettu ledeillä?
Toivottavasti koska ainakin omaan silmään ärsyttäisi oranssina loistavat halogeenit ledien alla.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Seva

Lainaus käyttäjältä: Elukka- - 06.05.17 - klo:20:26
Hieman arveluttaa rengasmelu 18 tuuman vanteilla, mutta...

Kävin eilen ajamassa uuden facelift RS:n (TDI dsg), renkaat 225/40-18. Ei ollut lainkaan erityisen meluisa. Vai olisiko johtunut siitä, että olin etukäteen odottanut aika brutaaleja rengasääniä kevätkarkealla asfaltilla ja kun niin ei sitten ollutkaan, tuntui ajoittain suorastaan hiljaiselta.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Occu14

#894
Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 08.05.17 - klo:08:39
Taitaa luetun ymmärtämisessä olla häikkää minulla mutta onko jopa sumuvalot toteutettu ledeillä?
Toivottavasti koska ainakin omaan silmään ärsyttäisi oranssina loistavat halogeenit ledien alla.

Sumuvalot normi Octaviassa varustetasosta riippumatta halogeenit. Uudessa Räsässä on ledit

Olen nyt ajanut vajaa 3tkm ja voin todeta seuraavaa:
-Hiljaisempi kuin edellinen
-1.4 kone tuntuu laiskemmalta ( välitykset voi olla vähän pidemmät )
-Startti pyörittää huomattavasti paremmin
-Uusi Columbus edelleen aika hemmetin makee
-Sport-alusta ei kolise eikä kolkota kuten edellisessä taka-akselilla
-Vettä ei tule pesun yhteydessä ovitiivisteiden väliin
-Peruutuskamera on hyvä varuste, jopa keskivertoa paremmalle peruuttajalle ( kuten kaikki miehet )
-19" rengas ei tunnukkaan pahalle vaikka alkuun pelkäsin
-Uudet dynamic-penkit on eri asennossa polkimiin kuin vanhat (polkimet ylempänä?)...pientä hakemista alkuun, mutta nyt tottunut
-En tiedä miten vanha Canton soi mutta uusi soi todella hyvin...en vieläkään kaipaa lisäbassoa autoon


Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Viive

Tuli eilen itsekkin käytyä katsomassa mitä tuli pariviikkoa sitten tilattua elikkä RS-mallin kulkupeliä.
Jäi ihan positiivinen fiilis auton keulasta jota pelkäsin eniten. Luonnossa black paketilla varustettu combi näytti mielestäni tällä mersukopiolla ihan hyvälle ja ei siinä suhteessa yhtään harimita auton tilaukseen pistäminen. No ei mutta kuin auton odotteluu sitten.
Tilauksessa: Skoda Octavia RS4x4 Combi TDI DSG  
Skoda Octavia RS TSI Combi -14                              
Nissan Skyline GT-R34 -99                                       
Nissan 350z -05                                                       
Skoda Octavia RS TSI -07
Jne....

Henkku

#896
Viikonloppuna pääsin pällistelemään uutta ilmettä. Minun makuun ok :)

Sisimmät umpiot tosiaan kaukoledien. Niissä valo heijastetaan peilaamalla heijastimen kautta tielle. Pitkillä näytti myös lähivalojen kuvio nousevan hieman.
Onko muuten eka auto "tuplavilkuilla"?











Ouzi

Lainaus käyttäjältä: Occu14 - 08.05.17 - klo:10:26
Sumuvalot normi Octaviassa varustetasosta riippumatta halogeenit. Uudessa Räsässä on ledit

Olen nyt ajanut vajaa 3tkm ja voin todeta seuraavaa:
-Hiljaisempi kuin edellinen
-1.4 kone tuntuu laiskemmalta ( välitykset voi olla vähän pidemmät )
-Startti pyörittää huomattavasti paremmin
-Uusi Columbus edelleen aika hemmetin makee
-Sport-alusta ei kolise eikä kolkota kuten edellisessä taka-akselilla
-Vettä ei tule pesun yhteydessä ovitiivisteiden väliin
-Peruutuskamera on hyvä varuste, jopa keskivertoa paremmalle peruuttajalle ( kuten kaikki miehet )
Onko start stop toiminta nopeampaa ja pehmeämpää kun vanhassa ? Ainakin 1.4 tsi Superb toimii paljon nätimmin kyseinen systeemi.
-19" rengas ei tunnukkaan pahalle vaikka alkuun pelkäsin
-Uudet dynamic-penkit on eri asennossa polkimiin kuin vanhat (polkimet ylempänä?)...pientä hakemista alkuun, mutta nyt tottunut
-En tiedä miten vanha Canton soi mutta uusi soi todella hyvin...en vieläkään kaipaa lisäbassoa autoon

Toimiiko start& stop paremmin/nopeammin kuin vanhassa ? Ainakin uusi Superb 1.4 Tsi toimii paljon huomaamattomammin kuin omassani ja nopeammin.

-Oksid-

^^ pysyvätkö sähköisen takaluukun pumput kuivina, pre-FL:ssä tuppasivat vuotamaan vähän joka toisessa yksilössä.

Räsä tuli käytyä ihmettelemässä, ei ollut koe-ajoautoa vielä tarjolla (vanhaa koppaa edustava diesel olisi ollut mutta sitä ei ollut tarvetta enää testata  ::) ). Uuden bensan voisi aikanaan käydä koittamassa, jos sellainen koeajoriviin tulee.

Hirveästi ei ole FL-versioita vielä liikenteessä näkynyt, enemmän kuitenkin kuin nykyistä merkkiä ja malleja olevia yksilöitä  ???
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

prinne

Millasta kulutusta 1.4TSI koneilla löytyy? Toki autolla vasta ajettu  ~1500km, mutta selkeästi enemmän ainakin vielä kuluttaa kuin edellinen "samalla" koneella samanlaisella ajolla.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy