Volvo XC60 D3 AWD Momentum (2011)

Aloittaja Anshjelm, 23.03.11 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

Anshjelm

Elikkäs allekirjoittaneen Pikku-Möhkö aka. EPI-..., Volvo XC60 faktoinensa kaikkineen.

Kriittisetpvm:t

  • tilattu 26.11.2010
  • luovutus 21.3.2011

Varustelupakettia ym. valintoja

  • värinä perus-valkoinen, Ice white
  • Momentum Business-paketti
  • Geartronic 6v automaatti
  • D3 AWD (2,4ltr diesel, 163hv ja 420Nm)

Lisävarusteet

  • nastoitettuna tietty (HKPL7 suv:t) Segin vanteilla 17"
  • Polttoainetoiminen lisälämmitin ajastimella
  • Tummennetut takasivulasit
  • Pysäköintiapu eteen ja taakse
  • Audio High Performance Multimedia

Eli aika karvalakki Geely, eiku Volvo. Mutta omaan makuun todellakin riittävä.













vincent

Onnittelut uudesta autosta Anshjelm.
Laitahan niitä kuvia, että nähdään millainen kokonaisuus tuosta tuli. Vaikkakaan XC60 ei yleisesti ottaen ulkonäöltään ole ollut suosikkini, niin silti nimenomaan valkoinen XC60 maustettuna ripauksella mustaa on näyttänyt hyvältä.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Urlaub

Komia peli! Ainakin väriä lukuunottamatta, mutta se onkin makuasia.

Viime vuosina koeajamistani autoista XC60 on ollut ainoa, jonka olisin voinut ottaa heti. Ei ollut mitään moitittavaa myöskään TM:n koeajossa, jossa "moitittava"-sarakkeessa oli pelkkä viiva. En muista sellaista nähneen yhdenkään muun auton kohdalla.

Kiviharju

Minusta XC60 on parhaimman näköinen juuri valkoisena tai sitten tummanpunaisena.
Pitäisikin melkein käydä joskus tälläistä koittamassa, ei mikään pöllömmän näköinen auto.

Kuviakin voisi laittaa ;)
Audi A4 Allroad quattro -17

Jindebyne

XC60 on kyllä mielestäni kaikinpuolin todella komea auto, ajamaan en sitä ole valitettavasti päässyt.

Monesti on tullut avokille sanottua XC60:n ajaessa ohi, että "tuo auto tulee, mikäli tähän talouteen päätetään jälkikasvua hankkia".

Lämpimät onnittelut todella hyvästä valinnasta, väristä vielä plussaa. Valkoinen sopii todella hyvin kyseiseen autoon!

Anshjelm

No nyt on takana ekat 700km ja maantiereissu Vantaa-Vaasa. Tuntuu entistä paremmalta. Huomenna pesun kautta rannikolle kuvailemaan kun tuon Canoninkin sai takas huollosta, ettei sampan kännikamerointii tarvitte turvautua.

Itse ihastuin hankintavaiheessa tähän valkoiseen r-designina, hinta vaan niin rasvainen ko. paketilla että jäi hyllyyn. Toinen väri mikä kolahti oli tuo lime green vai mikä set nyt oli, mutta hallitus kotona pisti hanttiin :)

Anshjelm

Ykkösviestiin lisätty nyt niitä kuvia... puhtaasta möhköstä.

JoJio


Erkka

Hieno valkoinen Volvo! Hyvin sopii ikkunatummenukset vaaleaan väriin. Siinä on talviauto kertakaikkiaan, nam. Onneksi olkoon hyvästä valinnasta.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

jni

Hieno on, kieltämättä. Itse vaihtaisin ajotietokoneen kielen englanniksi, vai mikä tuo "Autom.Ilmanlaatu." oikein on?
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Tikka

Noin, saatiin kuvia. Onnea uudesta Volvosta ja turvallisia kilometrejä.

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: jni - 31.03.11 - klo:21:17
Hieno on, kieltämättä. Itse vaihtaisin ajotietokoneen kielen englanniksi, vai mikä tuo "Autom.Ilmanlaatu." oikein on?
Juu suomenkielisillä valikoillahan se,  muun perheen käyttötarpeitten mukaan. Mulle lähinnä sama kunhan ei punjabiksi joudu änkyttämään.

Mutta pitää taas kirota kun jälleen kerran vasta parin viikon ajon jälkeen saan tuulilasiin kiveniskemän. Tällä kertaa ei käynyt kuten Seatin kanssa että halkeema pärähtää suoraan silmille. Nyt vaan peukalon kokoinen jorkula lasin alareunassa. Tietty pitäis muistaa että näitä vaan tulee.

Ja onhan tuo kulutus kyllä aika hurjan oloista muualla kuin maantiellä, toisaalta webaston kanssa on moni aamun vil***s ollut vähäisempi kuin ilman. Että se kulutuksen koveneminen nyt sitten.

Siihen oon yllättynyt että tuo massiivinen alavääntö mikä tästä D3:sta irtoo riittää mulle lähes täysin. Onhan se myös todella - todella vähäinen mahdollisuus että olisin ajotavoissani siirtynyt aikuisempaan suuntaan. Ehkä vaan ei oo jaksanut kiihdytellä, vielä ainakaan :)

pokkus

On hieno auto ja varmasti makia ajella. Onnittelut!

Anshjelm

Ajelin pohojanmaan autokaupoilla kakkosta sivusilmällä vilkuillen, ja huomasinpas että möhkö on päässyt poies lastentarhaiästä eli 10tkm ylittyi juuri. Eli summaten tämän hetkiset fiilikset ja tuntumat, jakaen myös teille jotka saattavat myös olla samoilla hankintasuunnilla allekirjoittaneen kanssa. Ongelmia tasan nolla. Kaikki hoituu niinkuin pitääkin.

PLUSSAT

  • todella vakaa kulkija
  • varustelu omaan makuun hyvin riittävä
  • tehoa riittävästi kun on se 420 newtonia tarvittaessa takataskussa
  • ulkonäkö "möhkö", omaan silmään heti Q5 jälkeen komein kokoluokassaan
  • pääsee kaikkialle minne haluaa, jos sitten ei pääse lainataan vaikka Pasia niihin paikkoihin
MIINUKSET

  • kulutus ollut kovaa, okei, en ole säästellytkään
  • rivakkuutta voisi tietty olla silti vähän enemmän

Joten hyvin tyytyväinen olen ollut ja mielellään jatkan etiäpäin traktorilla. Vaihtoehtoa siis vagineille, vaikka hemmetin hyviä fiiliksiä vagineetkin tarjoaa yhä edelleen.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Anshjelm - 25.07.11 - klo:17:37
pääsee kaikkialle minne haluaa, jos sitten ei pääse lainataan vaikka Pasia niihin paikkoihin
Ei kai nyt routaiselle mökkitielle Pasia tarvii  ;D ;D ;D

eGetin

Paljon Anshjelm se D3 sitten on kuluttanut jos et ole tyytyväinen lukemiin?

E: Sokea minä, allekirjoituksessahan se oli. Aika hurjia lukemia.

duke7

Googlasinko oikein että todellinen kulutus on reilut 2 litraa yli ilmoitetun yhdistetyn kulutuksen? Aika hurjaa tosiaan jos et aja pelkkää kaupunkia ja/tai polje muuten erityisen kovaa.

Pupa

On kyllä jäätävä kulutus ollakseen moderni diesel :o
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

RK

Ei tuo kulutus nyt niin mahdottoman iso ole tollaselle "möhkölle". ;D Oon kuullut, että Volvon omat dieselit tuppaa kuluttamaan uutena aika reippaasti, joten eiköhän se kulutus tuosta hieman lähde laskuun kun tuo 10tkm on jo saavutettu.

Ranssi

Lainaa•tehoa riittävästi kun on se 420 newtonia tarvittaessa takataskussa

Aina oppii uutta, kun itse luulin tämän moottorin antavan maksimissaan 400 Nm. Ai minkä moottorin??? Pikainen piipahtaminen Volvon nettisivulla hämmensi lisää, sillä mottihan on 2,4 litrainen, eikä kaksilitrainen, kuten mallimerkinnästä voisi päätellä.


vincent

Luulenpa, että tässä Volvon tapauksessa kulutukseen vaikuttaa jossain määrin negatiivisesti tuo melko vanha automaatti joka hukkaa tehoa luvattoman paljon. Itse nämä D5-johdannaiset moottorit kait on saatu itsessään kohtuulliseen kuntoon kulutuksen/tehon osalta.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Ranssi

Volvolla voitaisiin aktiivisemmin kääntyä ZF:n puoleen, sillä onhan 8-pykäläisiä laatikoita jo ainakin BMW:n, Audin, VW:n ja Jaguaarin pellin alla.

Tuntuu kovin vanhanaikaiselta, että automaatti nostaa ilmoitettua kulutusta yli litralla verrattuna manuaaliin.

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: RK - 26.07.11 - klo:06:11
Ei tuo kulutus nyt niin mahdottoman iso ole tollaselle "möhkölle". ;D Oon kuullut, että Volvon omat dieselit tuppaa kuluttamaan uutena aika reippaasti, joten eiköhän se kulutus tuosta hieman lähde laskuun kun tuo 10tkm on jo saavutettu.
Juu yllättäen on helpottanut aikalailla parin viime viikon aikana. Kun aletaan menemään siis 10:n toisella puolen.
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 26.07.11 - klo:00:50
Googlasinko oikein että todellinen kulutus on reilut 2 litraa yli ilmoitetun yhdistetyn kulutuksen? Aika hurjaa tosiaan jos et aja pelkkää kaupunkia ja/tai polje muuten erityisen kovaa.
Niin pääosa liikenteestä ruuhkaisella kehä ykkösellä, en järjettömän paljoa pihistele ja tietty tuo hemmetin mukava polttoainelämmitin. Nostaa talvikulutusta yllättävän paljon. Pitää katsoa kun nyt aletaan kohta mennä uudelle kylmenevälle kaudelle.

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 26.07.11 - klo:11:50
Volvolla voitaisiin aktiivisemmin kääntyä ZF:n puoleen, sillä onhan 8-pykäläisiä laatikoita jo ainakin BMW:n, Audin, VW:n ja Jaguaarin pellin alla. Tuntuu kovin vanhanaikaiselta, että automaatti nostaa ilmoitettua kulutusta yli litralla verrattuna manuaaliin.
Näitä ei vielä XC sarjalaisiin saada, uusi 60-sarjan kaksoiskytkinversio kuulemma on kai ihan onnistunut.

Henri S

Hohhoijaa!

pokkus

Pakko oli katsataa tätä autoa uudestaan ja kyllä tämä Anshjelm:n auto on nätin näköinen. Hyvin istuu tuo valkoinen auto valkoiseen talvimaisemaan :)

Quality


Suosittelen varauksetta ;). Kohta pääset katselemaan muitakin värivaihtoehtoja täällä ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 26.12.11 - klo:21:18
Pakko oli katsataa tätä autoa uudestaan ja kyllä tämä Anshjelm:n auto on nätin näköinen. Hyvin istuu tuo valkoinen auto valkoiseen talvimaisemaan :)
Kyllä se istuu myös harmaaseen ja loskaiseen säähänkin. Taas olis vklpnä tiedossa puoli suomea päivässä rundi. Hymyilyttää vieläkin ajeleminen, 9,5kk siis mittarissa. Se ehkä ärsyttää (kun jokin pitää aina ärsyttää) että menot ovat olleet liian helpoissa maastoissa, pitänee lähteä maaseudulle vaikka kätköjä jahtaamaan niin saisi testattua maastoajoakin.

Nyt kun surffailen autosivuja kakkosautofiiliksistä niin beetlessä kuten monessa muussakin tuo valkoinen on tuntumaltaan alkanut olla aina enssijaisia vaihtoehtoja. Niin se mieli muuttuu:)

Lainaus käyttäjältä: Quality - 27.12.11 - klo:14:33
Suosittelen varauksetta ;). Kohta pääset katselemaan muitakin värivaihtoehtoja täällä ;).
Qualityn huippupeliä tässä jo ootellaan. Olettaisin että tulee olemaan varsinainen kaunotar.

Anshjelm

Noniin, vihdoin alkaa kulutuslukemat tulla inhimillisiin lukuihin. Onhan ne vieläkin kovia, mutta kovalla webaston käytölläkin 10% pienempiin lukuihin päästään. Ehkä liittyy motin vetristymiseen tai sitten ajokäytöksen muutokseen. Ensi viikolla sitten ekaan huoltoon (otan hyvään rakoseen 30tkm huollon, kylläkin etukäteen.)

Vielä siis tyytyväisiä ollaan. Hommat siis pelaa.

Qrainderi

Terve! Olen jo jonkin aikaa lukenut vagarenaa, mutta päätinpä nyt kirjautua, että pääsen hieman osallistumaankin!

Eli itse olen myös katsellut viime aikoina Volvon XC60:stä. Varmaankin Summumia tai R-Designia olen etsimässä, moottorina on ollut mielessä D5, kun on tuo D3:n puhti mietityttänyt. Eli onkos se millainen esim. maantiellä? Onko helppo ohittaa rekkoja jne.

Toinen, että mites tuo kulutus? Tuo sinun polttoaine-linkki ei jostain syystä toimi(ainakaan minun koneella). Eli minkälaisia lukemia olet saanut?

Ja viimeiseksi vielä: Onkos tullut mitään ärsyttäviä vikoja autoon? Eli kuuluko jotain räminöitä/kilinöitä/natinaa jostain penkeistä/autosta?

Kiitos jo etukäteen! :)
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

JoJio

Onko helppo ohittaa rekkoja... Ei juma.... Puhutaan nykypäivänä yli 100hv autosta. Kuinka idiootti ihmisen pitää oikeesti olla? Ja tää kulutus, miten se on ensimmäisenä mielessä, kun ostetaan uutta autoa... Sori ot, mut hieman naurattaa ainakin täällä päin nuo kysymykset... Eiköhän sillä 1.1litrasella jariksellakin pääse rekan ohite jos haluaa...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy