Long Life huoltoväli

Aloittaja kt, 02.12.09 - klo:19:09

« edellinen - seuraava »

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: 55kW - 06.09.18 - klo:17:17
Näitä moottoreita on rikkonut öljyn puute, ei öljyn laatu tai huoltoväli. Alkupään vvti-koneissa jumiutuivat männänrenkaat, joka aiheutti huomattavaa ja äkillistä
öljynkulutusta. Kuivaksi ajettuja koneita on varmasti paljon, koska "kuka nyt nykyaikana tarkistaa öljyt tonnin välein". Öljynvaihtoväli on/oli 15 tkm/vuosi eli ei kovin
long life.

Alkuperäinen öljyn määrä on tosiaan 3,7 litraa, joka nousee puolimoottorin vaihdon yhteydessä 4,2 litraan. Muutos on tehty täyttömäärää nostamalla ja
samalla on vaihdettu öljytikku.

Toyota teki korjauksia ilman mutinoita usemman vuoden takuun päättymisestä, jos huollot oli tehty ajallaan ja asianmukaisesti.

Tarkemmin mäntien suunnitteluvirheestä mm. Googlettamalla "gen7_oil_consumption.pdf".
Juu, ja kuka hullu nyt autoon laittaisi öljyn tasosta kertovan merkkivalon 2000-luvulla? Voi luoja mitä vessoja...
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

-karppa-

Kyllä tuo varoitin oli jo vanhemmassa corollassa 😉
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.09.18 - klo:20:37
Kyllä tuo varoitin oli jo vanhemmassa corollassa 😉
Öljyn tasolle anturi? Epäilenpä vahvasti. Öljynpaineelle on varoitusvalo, mutta monessa autossa se on turhan epätarkka, jolloin voitelu voi olla pitkään vaillinaista ja moottori kuluu. Valon syttyessä monessa autossa moottori vaurioituu jopa saman tien.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 06.09.18 - klo:21:26
Öljyn tasolle anturi? Epäilenpä vahvasti. Öljynpaineelle on varoitusvalo, mutta monessa autossa se on turhan epätarkka, jolloin voitelu voi olla pitkään vaillinaista ja moottori kuluu. Valon syttyessä monessa autossa moottori vaurioituu jopa saman tien.
Öljynpainevalo on tosiaan sikäli turha, että se syttyy 500m liian myöhään :P
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 07.09.18 - klo:22:43
Öljynpainevalo on tosiaan sikäli turha, että se syttyy 500m liian myöhään :P

Ainakin vanhemmassa corollassa se toimi eikä kyllä rikkonut mitään. Kaveri äiti ajeli kiltisti 25tkm ja kolme vuotta vaihtamatta öljyjä ja ihmetteli, kun valo oli syttynyt, että pitää vissiin lisätä öljyä. No vaihdettiin sitten ne öljyt  ;D.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

eGGe

Ostin uuden Touranin (1.2 bensa) ja mittarissa nyt vajaa 6000 km. Kannattaako tehdä eka öljynvaihto nyt jo, kun moottori ollut uudenkarhea jne? Muistan että kauppoja tehdessä kysyin myyjältä tästä, ja hän sanoi ettei tarvitse. Auto itse ilmoittaa öljynvaihdosta 17000km jälkeen tällä hetkellä. Miten jengi täällä on toiminut? Öljynvaihto tässä vaiheessa, vai sitten vasta kun auto itse ilmoittaa vaihdosta?

Iero

Lainaus käyttäjältä: eGGe - 07.10.18 - klo:13:03
Ostin uuden Touranin (1.2 bensa) ja mittarissa nyt vajaa 6000 km. Kannattaako tehdä eka öljynvaihto nyt jo, kun moottori ollut uudenkarhea jne? Muistan että kauppoja tehdessä kysyin myyjältä tästä, ja hän sanoi ettei tarvitse. Auto itse ilmoittaa öljynvaihdosta 17000km jälkeen tällä hetkellä. Miten jengi täällä on toiminut? Öljynvaihto tässä vaiheessa, vai sitten vasta kun auto itse ilmoittaa vaihdosta?
Ensimmäinen vaihto 3000-5000 välillä ja sitten vähintään 15 tkm välein. Pitää moottorin kunnossa ja on halpaa verrattuna mahdolliseen moottoriremppaan.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

padawan

Mitenkäs näihin LL-öljyihin pitäisi suhtautua näissä vanhemmissa autoissa. Kyselin öljynvaihtotarjouksia vaimon kauppakassiin, +10 vuotta vanha korealainen, ja muutamassa paikassa olivat heti laittamassa jotain LL-öljyä. Mitään tarkempia luokituksia tuolle öljylle ei muuten ole, kunhan se on mieluiten 5w-30 tai vaihtoehtoisesti normi 5w-40

arsik

Kuka normaali kuski (10000-30000km) vuodessa ajava näitä LL-öljyjä tarvitsee?
Minulla lukee ohjekirjassa ( golf 7) joko LL 30000km tai vuosi.Eli LL-öljytkin   pitäisi vaihtaa vuosittain.
Itse vaihdan 5-30 joka syksy.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy