Fabia 1.4 2006 öljyvuoto

Aloittaja tapsitee, 04.09.23 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

tapsitee

Katsuri meinasi, että kone tiputtaa öljyä, joten jäi leima saamatta.

Minä en tuolta muita vuotoja löydä kuin tuosta huohottimen juuresta tihkuvan öljyn.

Kuva

Eli vaikuttaako tiivistevialta? Kannattaako koko huohotin vaihtaa? Saa suositella toimenpiteitä.

ukormi

Ei näytä kyllä kummoiselta vuodolta. Kannattaa ottaa huohotin irti, katsoa ettei ole mistään haljenut ja jos on ehjä, uusia tiiviste. Voihan olla ettei koko huohotin ole kovinkaan kallis ja kannattaa uusia koko laite.

On muuten pienestä vuodosta hylännyt  :o
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

tapsitee

Jokusen kympin maksaa huohotin, joten melkeinpä tuon samalla vaivalla vaihtaa kokonaan. Tuolla enkkufoorumilla joku mietti vastaavan vuodon kohdalla, että vuoto voi kieliä myös huonosti vetävästä huohottimesta, eli jos se alkaa kerätä painetta, niin liitoskohdasta sitten vuotelee ensimmäisenä.

En oikein mistään löydä ohjeita, joten pitänee kipaista kirjastoon katsomaan korjausopasta. Onkohan toi iso homma? Tuolta varmaan tulee öljyt mukana, kun putken irrottaa? Eli pitääkö kone tyhentää öljystä ensin?

Katsastaja meinasi, että koko moottorin takaosa on märkä ja mietti, että tulis jostain kannentiivisteestä. Tuo on ainoa vuoto, minkä minä löydän. Noh, eipä se katsastajan homma ole vianmääritystä tehdä.

mruotz

Toi öljynkerääjä on kolmella kuusiokolo ruuvilla kiinni. Ei tule kone tyhjäksi vaan sen voi irroittaa "lennossa". Yksi ruuvi alhaalla ja kaksi ruuvia sen ylemmän "renkaan" reunoilla.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

tapsitee

Tuli vaihdettua koko öljynkerääjä. Ajattelin ensin, että onnistuis alapuolelta helposti, mutta sen verran paljon oli kaikenlaista tiellä, että päädyin konepellin alta käydä toimeen. Ilmansuodatinlaatikko pois tieltä, sai vähän paremmin tilaa touhuta. Imusarjan poistamalla olis ollut tosi helppo homma, mutta onnistui ilmankin. Käsikopelolla vanha irti imusarjan alta. Yksi letku tuotti vähän päänvaivaa, kunnes hoksasin, että liitintä pitää puristaa sivuilta, jotta se vapautuu ja letkun saa irti. Vähän öljyä uuden tiivisteisiin ja käsikopelolla uusi öljynkerääjä paikalleen. Pultit kiinni tasaisesti kiristellen. Vanhat eivät olleet tiukassa, joten samaa luokkaa p-tuntumalla tuli uudet laitettua. Letku ja sähköjohto kiinni ja siinäpä se. Kiitos vaan jälleen kerran!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy