T4 2.5 (AET) -99 (bensiini) päästöt

Aloittaja ristosu, 26.09.22 - klo:08:01

« edellinen - seuraava »

ristosu

Katsastuksessa ei halua mennä päästöistä läpi. Viimeisimmät lukemat:

Joutokäynnillä/kierroksilla:
CO%: 0,86*/1,07*
CO2: 13,90/13,70
HC ppm: 146*/48
O2: 0,94/1,10
Lambda: -/1,018
* liian korkea

Tämä oli nyt kolmas kierros, mutta ratkaisevaa muutosta ei ole tapahtunut. Ensimmäisen kierroksen jälkeen vaihdettiin tulpat ja tiivistettiin pakoputkea. Toisen kierroksen jälkeen kiinnitettiin 5. tulpanjohto.

Viime vuonna, ennen edellistä katsastusta, on uusittu polttoainepumppu ja -paineensäädin, puola ja virranjakaja, mukaanlukien hall-anturi, sekä myös kampiakselin asennontunnistin.

Vikavaloja tai -koodeja ei ole ollut. Mitäköhän kautta asiassa kannattaisi edetä?

Larmatin

Näyttää siltä että katti ei toimi ja pakoputki vuotaa. imho..
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

ristosu

Pakoputkea tosiaan jo tiivistettiin. Ainakin pakoputkikorjaaja uskoi, että olisi kuullut, jos olisi jäänyt vuotamaan.

Toinen korjaamo oli myös sitä mieltä, että katti pitää vaihtaa. Kai se sitten pitää. Taas. Sanoin hänelle, että se on uusittu noin 2 vuotta ja reilu 10 000 km sitten. Hän sanoi, että sellaisia ne tarvikekatit ovat. Katsotaan kuinka käy.

Jultsu

Olihan kone ja katti ajettu kuumiksi ennen katsastukseen tai päästömittaukseen viemistä? Siis vähintään puoli tuntia ajelua reippaalla vauhdilla
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Larmatin

Lainaus käyttäjältä: ristosu - 27.09.22 - klo:16:50
Pakoputkea tosiaan jo tiivistettiin. Ainakin pakoputkikorjaaja uskoi, että olisi kuullut, jos olisi jäänyt vuotamaan.

Toinen korjaamo oli myös sitä mieltä, että katti pitää vaihtaa. Kai se sitten pitää. Taas. Sanoin hänelle, että se on uusittu noin 2 vuotta ja reilu 10 000 km sitten. Hän sanoi, että sellaisia ne tarvikekatit ovat. Katsotaan kuinka käy.

Ei tarvike katti toimi kuin 1-2v.. eihän niissä ole mitään jalometalleja jotka sitä puhdistaa. tarvike katit ei käy esim romukauppiaille kun niissä ei ole arvokasta sisustaa joka toimisi.
Ja vanha auto vielä rikkoo helpommin kattia(esim öljyä sinne).
Takuuseen on tarvikekatteja turha lähettää kun ne tulee bumeragina takas ja ne sanoo että autosta on tullut vaikka öljyä sinne joka on tuhonnut sen.
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy