Passat GTE jakohihna

Aloittaja Andla, 28.03.21 - klo:11:21

« edellinen - seuraava »

Andla

Moi,
Onko jollain jo tehty tuo vaihto? Hinta?
Käytyäni VW:n huollossa tuli ilmoitus vaihdon välistä joka on nyt 160.000km.
Volkkarilla uusi pohjoismaan speksi.
Eli mulla menee nyt vaihtoon.
Turku/Raisio suunnalta hintoja?

skuzeri

Minulla vaihdettiin Raision V-Wauhtipisteellä hihna ja hinta oli 560,.

BasicDude

Höh.. Just kysyin kk sitten huollon yhteydessä ja vaihtoväli 210tkm. Eiks näistä pitäs tulla joku ilmoitus.. Toki autohan ei tietenkään ole vw / k-caaran maahantuoma.

Andla

Kyllä mulle VW ilmoitti uuden vaihtovälin, tosin kun kävin muutoin VW:llä kyselemässä huollon tilaa.

Hintahaarukka oli näemmä laaja Turussa...  ::)

Mitä kaikkea siinä jakoremmitouhussa nyt sitten vaihtuu?
Paljonko oli työaika?

kvahtera

Hmm.
Soittelin juuri merkkihuoltoon asiasta. Ei ollut tieto uudesta kilometrirajasta selvästikään heitä tavoittanut.
Heidän mukaansa raja on käytössä vain erityisen pölyisissä maissa, 120tkm. Muutoin mennään 6 vuotta/hihna. Ja vaihdolla hinta ihanat 1120 ,.

Kojootti81

Auto kävi juuri huollossa merkkiliikkeessä.

Varailin aikaa netistä ja koitti tyrkyttää hihnan vaihtoa samaan syssyyn. Autolla ajettu 160tkm, 6v ei vielä täynnä. Kuitenkin kun klikkasin ko. huollon kohdalla kysymysmerkkiä niin ilmoitti siinä että vaihtoväli 210tkm tai 6v..

Soitin tästä huoltoon ja jätin nettivaraamisen sikseen. Huollon asiakaspalvelija totesi että tyrkyttää varmaan siksi kun puolen vuoden päästä tulee tuo 6v täyteen. Todettiin että voin ajella siihen asti että päivät tulee täyteen ja tuoda sitten hihnan vaihtoon.

Kuitenkin kun hain autoa huollosta niin asiakaspalvelija (eri mies) kertoi että hihnan vaihto olisi tehtävä asap. On kuulemma katsonut valmistenumerolla että vaihto olisi tullut tehdä 120tkm kohdalla..

Auto on minulla oloajan käynyt siis samassa merkkiliikkeessä aina huollot eikä tuosta ollut mitään puhetta aikaisemmin!?

Mitä nyt siis uskoa? 120tkm vai 210tkm? 6vuotta?

Tarjosivat hinnaksi 1070,..

Toinen kysymys; onko ihan sama teetättää tuo jossain muualla kuin merkkiliikkeessä ja maksaa puolta vähemmän? Kuten esim tuolla aikaisemmassa V-W vauhtipisteessä.. Itsekin siis Raision suunnalta.

passo_s

^jahas, kaverilla hajosi merkkiliikkeessä huollettu auto. Hän vei aina samaan liikkeeseen huolto-ohjelman mukaan ja pyysi vain että huoltakaa kun kerta huoltovihon mukaan sitä tarvitsee. Merkkiliike jätti sitten huollossa jakohihnan vaihtamatta. Kone hajosi. Ensin merkkiliike koitti nolosti että ei ollut jakohihnan vaihdosta työmääräystä, sitten perään huollon päällikkö  nolona soitti että auto hinataan meille ja sinulle tulee kotipihaan sijaisauto ja penniäkään et tästä korvaa. Mutta onhan se jotain jos merkkiliikekään ei pysty tulkitsemaan jakohihnan vaihtoväliä :) Onko tässäkin kyseessä ”kovissa olosuhteissa jakohihnan vaihtoväli: x km” kuten mulla oli jossain ranskalaisessa aikoinaan. Suomi oli sitten kovien olosuhteiden maa :)

Kojootti81

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 22.08.21 - klo:11:53
^jahas, kaverilla hajosi merkkiliikkeessä huollettu auto. Hän vei aina samaan liikkeeseen huolto-ohjelman mukaan ja pyysi vain että huoltakaa kun kerta huoltovihon mukaan sitä tarvitsee. Merkkiliike jätti sitten huollossa jakohihnan vaihtamatta. Kone hajosi. Ensin merkkiliike koitti nolosti että ei ollut jakohihnan vaihdosta työmääräystä, sitten perään huollon päällikkö  nolona soitti että auto hinataan meille ja sinulle tulee kotipihaan sijaisauto ja penniäkään et tästä korvaa. Mutta onhan se jotain jos merkkiliikekään ei pysty tulkitsemaan jakohihnan vaihtoväliä :) Onko tässäkin kyseessä ”kovissa olosuhteissa jakohihnan vaihtoväli: x km” kuten mulla oli jossain ranskalaisessa aikoinaan. Suomi oli sitten kovien olosuhteiden maa :)

Vähän jäi semmonen kusetuksen maku kyllä koko touhusta.. Huollon laput kun sain takaisin niin lapussa merkintä "jakohihnan vaihto suorittamatta"!!

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Kojootti81 - 22.08.21 - klo:12:02
Vähän jäi semmonen kusetuksen maku kyllä koko touhusta.. Huollon laput kun sain takaisin niin lapussa merkintä "jakohihnan vaihto suorittamatta"!!

Turvaavat varmaan selustansa, ovat kuitenkin kertoneet että hihna olisi pitänyt vaihtaa jo aiemmin. Miksi et muuten vaihdattanut sitä samalla? Tulee sitten ylimääräinen huoltokäynti kohtapuoleen ja taas saa miettiä mahdollista sijaisautoa yms.  Ja kun olet huollattanut aina merkkihuollossa niin heidän olisi pitänyt tuo 120tkm vaihto suorittaa huolto-ohjelman mukaan.
VAG laitteiden ja vielä noin vähän ajetun kanssa kannattaa miettiä mahdollisia tulevia vastaantuloja jos yksi huolto onkin teetetty jossakin muualla kuin merkkihuollossa.

Näissä vehkeissä kun noita kaikenlaisia touhutonnien korjauksia on ollut  ::)
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

ram1

#9
Tästähän ne vastaantulorajat näkee. http://www.vagarena.fi/index.php?topic=49346.msg750149;topicseen#new

Tosin keissi nyt voi vielä muuttua, mutta tuollaista vääntöä se sitten on. Pari huoltoa jossain muualla olisi maksanut tuon rempan. Kannattaa aina muistaa se vastaantulon kalleus, vaikka se olisi 50%. Asiakas sen lopulta maksaa, koska niissä merkkarihinnoissa ilmaa se 70%. Vastaavaan 1.4 Tsi koneeseen maksoi jakohihnan vaihto 190,, omilla Oe- vastaavilla osilla. Vag erikoistuneella pajalla. Osat ehkä 70 ilman vesipumppua. Toki kukin vie minne haluaa, eikä se huono ollenkaan viedä sinne merkkarille.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Kojootti81

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 22.08.21 - klo:12:13
Turvaavat varmaan selustansa, ovat kuitenkin kertoneet että hihna olisi pitänyt vaihtaa jo aiemmin. Miksi et muuten vaihdattanut sitä samalla? Tulee sitten ylimääräinen huoltokäynti kohtapuoleen ja taas saa miettiä mahdollista sijaisautoa yms.  Ja kun olet huollattanut aina merkkihuollossa niin heidän olisi pitänyt tuo 120tkm vaihto suorittaa huolto-ohjelman mukaan.
VAG laitteiden ja vielä noin vähän ajetun kanssa kannattaa miettiä mahdollisia tulevia vastaantuloja jos yksi huolto onkin teetetty jossakin muualla kuin merkkihuollossa.

Näissä vehkeissä kun noita kaikenlaisia touhutonnien korjauksia on ollut  ::)
Lähinnä siksi ei tehty mitään kun oli kiire liikkeelle ja hiukan jäi mietityttämään tuo kilometrien muuttuminen lennosta minne sattuu.. Oliko se sitten se 120, 160 vai 210tkm...

Onko totta että tähän ei ole mitään yhteistä rajaa vaan laittavat miten sattuu noita vaihtamaan?

Kaveri EI merkkiliikkeessä tarkisti mitä heidän laite ( ESI[tronic] 2.0 ) näytti rekisterinumerolla ja tulos oli 210 tkm ja 72kk..

ZimKork

Itse kysyin kesällä VW-Centeriltä asiaa ja 1.6.2021 minulle vastattiin meilitse näin (suora copy-paste):

"Tehdas ei ilmoita vaihtoväliä hammashihnalle, eikä vesipumpulle ollenkaan.
Suomen maahantuonti suosittelee Hammashihnalle 6 vuoden vaihtoväliä.
Hammashihnan uusinta noin 1350eur
Vesipumppu vaihdetaan vika tilanteessa. Esimerkiksi jos se alkaa vuotamaan."

Sepankov

Öljynvaihdon yhteydessä huomattiin jakohihnan vaurio, puolet remmiä jäljellä. Osan vaihdon jälkeen ei auto enää käynnistynyt. Nyt 2019 mallin Pasuuna merkkiliikkeellä tutkimuksissa. Odotellaan analyysiä. Kukahan maksaisi homman???

jhm

Eikös tuo ole simppeli homma.Maksaja on se joka hihnan vaihtoi jos auto kävi sitä ennen normaalisti ja nyt ei käy.
VW Transporter T5  84kw 2014

Sepankov

Lainaus käyttäjältä: Sepankov - 11.04.22 - klo:12:31
Öljynvaihdon yhteydessä huomattiin jakohihnan vaurio, puolet remmiä jäljellä. Osan vaihdon jälkeen ei auto enää käynnistynyt. Nyt 2019 mallin Pasuuna merkkiliikkeellä tutkimuksissa. Odotellaan analyysiä. Kukahan maksaisi homman???
Moottorin vaihdolla selvittiin, taisi monimerkkiliike käyttää männät venttiileissä. VW antoi uuden moottorin ja minä maksoin tutkimus- ja vaihtotyöt

Siimajalka

6 vuotta tuli täyteen, marmorilla vaihdettiin juuri. Osat olivat parinkymmenen prossan alennukessa, maksettavaa jäi operaatiosta siis 920 euroa.
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

Sokka

Lainaus käyttäjältä: Sepankov - 04.05.22 - klo:13:42
Moottorin vaihdolla selvittiin, taisi monimerkkiliike käyttää männät venttiileissä. VW antoi uuden moottorin ja minä maksoin tutkimus- ja vaihtotyöt
Jäikö tuosta lystistä artistille satasia vai tuhansia?

Immunity

Laitetaanpa tänne keskusteluun myös, jos jota kuta kiinnostaa,niin jakohihnan vaihto kaikkineen n. 450e Moller Auto, Tallinna. Virallinen merkkiliike.

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 07.08.22 - klo:15:43
Laitetaanpa tänne keskusteluun myös, jos jota kuta kiinnostaa,niin jakohihnan vaihto kaikkineen n. 450e Moller Auto, Tallinna. Virallinen merkkiliike.

Milloin tämä? Juuri sain tarjouksen 832e Mollerilta... :-\

Immunity

#19
Lainaus käyttäjältä: BasicDude - 30.08.22 - klo:13:47
Milloin tämä? Juuri sain tarjouksen 832e Mollerilta... :-\

Sisältääkö vesipumpun? Mulle tarjosi puhelimessa heinäkuussa pelkän hihnanvaihdon tuohon 450e hintaan. Pumppu olisi ollut toisen mokoman. En vaihtanut hihnaa kuitenkaan vielä. Kävin vaihtamassa vain DSG öljyt, tulpat ja 12v akun.

Akku olis ollut 520e K-Autossa, tuolla se oli n. 360e. Öljyt + tulpat muistaakseni 540e K-Autossa, tuolla 370e.

Niin, en tiedä onko merkitystä hintaan vuosimallilla, mulla 2016 GTE. Ja liike oli Mustamäen Moller, mutta luulisi hinnat olevan samat liikkeen sisällä.

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 30.08.22 - klo:22:24
Sisältääkö vesipumpun? Mulle tarjosi puhelimessa heinäkuussa pelkän hihnanvaihdon tuohon 450e hintaan. Pumppu olisi ollut toisen mokoman. En vaihtanut hihnaa kuitenkaan vielä. Kävin vaihtamassa vain DSG öljyt, tulpat ja 12v akun.

Akku olis ollut 520e K-Autossa, tuolla se oli n. 360e. Öljyt + tulpat muistaakseni 540e K-Autossa, tuolla 370e.

Niin, en tiedä onko merkitystä hintaan vuosimallilla, mulla 2016 GTE. Ja liike oli Mustamäen Moller, mutta luulisi hinnat olevan samat liikkeen sisällä.

Pelkkä jakohihna oli tarjouksessa. Sanoin vielä että "tuttu" saanut 500e:lla... Ei auttanut.
Noh varasin Forssille... 290e. :)

makelja

Mulla käynyt kaksi A4:sta Forssilla nokkahihnan vaihdossa. Ei pahaa sanottavaa heistä. Hinta piti ja aika myös.

Immunity

#22
Lainaus käyttäjältä: BasicDude - 01.09.22 - klo:09:18
Pelkkä jakohihna oli tarjouksessa. Sanoin vielä että "tuttu" saanut 500e:lla... Ei auttanut.
Noh varasin Forssille... 290e. :)

Erikoista. Voinut tietty toki katsoa hinnan väärin mulle puhelimessa.  Ja toi 800e hinta olis samassa suhteessa kyllä Suomen hintoihin, kuin noi työt, mitä itse teetätin siellä. Suomessa muistaakseni olis ollu 1200e.

Täytyykin laittaa piruuttaan viestiä sinne, että olin suunnitellut tulevani nyt hihnan vaihtoon, kun olitte sanoneet sen olevan 450e heinäkuussa, mutta kaverini olikin saanut toisen hinnan.

Forss on kans hyvä, ei ilmeisesti virallinen merkkiliike (?), mutta täytyy vaihtaa itekin sitten hihna siellä, kun aika koittaa, jos kerta 800e on se oikea hinta.

makelja

Forss ei ole virallinen huolto, mutta erikoistuneet juuri VAG:n tuotteisiin.

TWBE

Mulla tulossa jakohihnan vaihto vuosimäärän takia ei kilometrien (n.110t). Sanoi K-huollossa hinnaksi 1500, ... Ei kyllä kuulostanu oikealta. Miten jossain vaihdetaan 600,:lla jos K huolto pyytää 1500?  ;D
Tähän asti palvelu ollu tuolla kyllä ensiluokkaista, mutta tuon hinnan takia pitää löytää kyllä joku muu huolto.

Banned

K Caaralla vaihto näköjään karvan alle tonnin tällä hetkellä. Moottorin öljynvaihdon kanssa ~1250 ,. Fixuksella koko roska 600 ,. Sisältää myös uuden vesipumpun.
Passat GTE

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 01.09.22 - klo:22:02
Täytyykin laittaa piruuttaan viestiä sinne, että olin suunnitellut tulevani nyt hihnan vaihtoon, kun olitte sanoneet sen olevan 450e heinäkuussa, mutta kaverini olikin saanut toisen hinnan.

Laitoin viestin ja hinta 751,14, ilman pumppua. Kysyin "tyhmänä", että miten on tuplaantunut hinta kesästä vai mahtaako sisältää pumpunkin. Eivät ole viikkoon vastanneet siihen, kun aina tullut vastaus vuorokaudessa...

Eli mokanneet hinnan kanssa, kun ensimmäisen kerran kysyin puhelimessa heinäkuussa.

Banned

Lainaus käyttäjältä: Banned - 19.09.22 - klo:16:21
K Caaralla vaihto näköjään karvan alle tonnin tällä hetkellä. Moottorin öljynvaihdon kanssa ~1250 ,. Fixuksella koko roska 600 ,. Sisältää myös uuden vesipumpun.

Syynä alhaiseen hintaan oli, että eivät tarjousta antaessa huomanneet kyseessä olevan hybridi. Rekisterinumerolla antaa samat osat bensapassatin kanssa, eikä missään kuulemma näy tietoa hybridistä. Auton malli oli kyllä tarjouspyynnössä mainittu, mutta taisi mennä ohi. Työn osuus on kuulemma tuplat, kun joutuu purkamaan nuo hybridiosat ensin tieltä pois. Joskus menee näin päin :D
Passat GTE

Scodillac

Itellä jakopään hihnaremppa tuli maksamaan 470, joka sisälsi myös öljynvaihdon...rapiat 71k mittarissa
VW Passat GTE My16
Skoda Superb HB 1.4 TSI L&K  My17

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Scodillac - 12.10.22 - klo:18:39
Itellä jakopään hihnaremppa tuli maksamaan 470, joka sisälsi myös öljynvaihdon...rapiat 71k mittarissa

Missä oli tuohon hintaan?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy