Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

Jasca

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 29.01.20 - klo:12:58
Webasto olisi myös mukava olla tehtaalta, joka on itselleni selkeä kynnyskysymys.
Tehdasasenteinen Webasto kelpaisi minullekin, vaan taitaa olla haavekuvia Seatin kohdalla ... pois lukien Ateca.

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 29.01.20 - klo:13:11
Mihin sitä webastoa tarvitsee, vai asutko Pohjois-Suomessa?
Itse en asu pohjoisessa, mutta silti Webastoa arvostan. Ei tarvitse raapia jäätä laseista ja on ohjaamokin lämmin heti liikkeellelähtiessä.
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 29.01.20 - klo:13:11
Mihin sitä webastoa tarvitsee, vai asutko Pohjois-Suomessa?
Siihen, että auto on heti käyttövalmis ja turvallinen hyvän näkyvyyden suhteen. Myös moottorin päästöt pienenee.  ;D Auto seisoo milloin missäkin vailla sääsuojaa, niin mikäpä sen fiksumpaa, kuin webasto. Kesällä saa myös reilusti viileämmäksi sisätilan webaston tuuletuksella. Tämmöisiä havaintoja, joista en herkästi halua luopua.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

a_jaba

Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Ukko

Eivät ne Martorellissa ala webastoja tehtaalla asentamaan/tuotteistamaan, myynti Pohjoismaihin on vain joitakin tuhansia kappaleita vuodessa. Valtaosa myynnistä menee lämpimiin maihin kuten Espanja ja Etelä-Amerikan Meksiko.

Daatta

Webaston sai ainakin viimeksi uuteen autoon ~tonnilla. Toki Suomessa jälkiasennettu eli ei integroidu auton ilmastoinnin ohjaukseen yms. järjestelmiin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 29.01.20 - klo:14:20
Eivät ne Martorellissa ala webastoja tehtaalla asentamaan/tuotteistamaan, myynti Pohjoismaihin on vain joitakin tuhansia kappaleita vuodessa. Valtaosa myynnistä menee lämpimiin maihin kuten Espanja ja Etelä-Amerikan Meksiko.

Tarkoitit varmaan Pohjois-Amerikan Meksikoa?

Mikään lämppäri ei ole niin mukava ja monikäyttöinen kuin tehdaswebasto. Minulla oli aiemmin tuo vanha Leoni(vm,2017 FL) ja siihen ei saanut tehdaslämppäriä. Jälkiasennuswebastoa en kelpuuttanut joten sitten mentiin talvet piuhan varassa säteilylämppärillä + sisälämppärillä. Nykypirssistä tehdaswebasto taas löytyy.

Muuten tuo uusi Leon näyttää hyvältä, varsinkin farkku, mutta sisätilojen suunnittelijalle antaisin fudut. Omassa exässä oli 8" näyttö nätisti upotettu kojetaulun yläosaan keskelle ja sen sivuille oli sijoitettu ilmasuuttimet. Uusi on taas yksi esimerkki lisää missä joku on mennyt pieleen ja "hätäratkaisuna" näytöksi on liimattu tabletti kojelaudan päälle.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 29.01.20 - klo:14:20
Eivät ne Martorellissa ala webastoja tehtaalla asentamaan/tuotteistamaan, myynti Pohjoismaihin on vain joitakin tuhansia kappaleita vuodessa. Valtaosa myynnistä menee lämpimiin maihin kuten Espanja ja Etelä-Amerikan Meksiko.
Kori antaa myöden ja muu suunnittelu, niin ongelma se ei ole laittaa. Laitetaanhan ilmalämpöpumppuihinkin vastukset, vaikka marginaalissa täällä pohjoisessa ollaan. Jos nuo autot sinne etelään suunnitellaan, niin miksi niitä täällä saa myydä?  ;D Jos asia on näin, niin saa jäädä kauppaan.  8)
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Ukko

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 29.01.20 - klo:14:33
Webaston sai ainakin viimeksi uuteen autoon ~tonnilla. Toki Suomessa jälkiasennettu eli ei integroidu auton ilmastoinnin ohjaukseen yms. järjestelmiin.

Saahan sen ja hinta on sitten sen mukainen. On myös melkoinen viritelmä, eikä sisälly 5 vuoden takuuseen. SE Mäkinen osaa kyllä rahastuksen.

Ukko

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 29.01.20 - klo:14:48Jos nuo autot sinne etelään suunnitellaan, niin miksi niitä täällä saa myydä?  ;D Jos asia on näin, niin saa jäädä kauppaan.  8)

Saahan niitä myydä jos tuote on EU-hyväksytty. Osta Volkswagen tai Skoda jos haluat tehtaalla asennetun webaston. Ei autovalmistajat muutaman ruikuttajan takia ala tuotantolinjojaan suunnittelemaan.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 29.01.20 - klo:14:53
Saahan niitä myydä jos tuote on EU-hyväksytty. Osta Volkswagen tai Skoda jos haluat tehtaalla asennetun webaston. Ei autovalmistajat muutaman ruikuttajan takia ala tuotantolinjojaan suunnittelemaan.
Ei se ole ruikutusta.  ;D Se on vain käyttötarve, joka ratkaisee. Samalla tavalla joku toinen ostaa auton, jossa istuin on hyvä selälle, tai joku muu pätevä syy, ettei joku toinen auto kelpaa. Mutta ei se ruikuttamista ole millään tavalla.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jamo75

aika pientä on ruikutus verrattuna esim. id.3seen jossa vai osa maista saa ylipäätään ilmalämpöpumpun, vw itse vielä toteaa että kylmissä olosuhteissa pumppu on pakollinen ellei halua merkittävää rangen lyhennystä

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 29.01.20 - klo:14:58
Ei se ole ruikutusta.  ;D Se on vain käyttötarve, joka ratkaisee. Samalla tavalla joku toinen ostaa auton, jossa istuin on hyvä selälle, tai joku muu pätevä syy, ettei joku toinen auto kelpaa. Mutta ei se ruikuttamista ole millään tavalla.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Jasca - 29.01.20 - klo:11:14
Suomeen ensimmäiset autot tulevat maaliskuussa. Alkuun tulee vain metaanimalleja, lataushybridejä ja bensiiniautomaatteja. Hintoja ei ole vielä julkaistu.
Ymmärtääkseni Cuprasta tulee (jossain vaiheessa) myös 4Drive versio.
En katsonut julkaisua. Kerrottiinko siis jossain, että tämän myynti aloitetaan nimenomaa noilla käyttövoimaversioilla, kun Golfissa ja Octaviassa kaasu ja lataushybridi tulee tarjolle myöhemmin?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 29.01.20 - klo:15:14
aika pientä on ruikutus verrattuna esim. id.3seen jossa vai osa maista saa ylipäätään ilmalämpöpumpun, vw itse vielä toteaa että kylmissä olosuhteissa pumppu on pakollinen ellei halua merkittävää rangen lyhennystä
Samalla tavalla ostaa sitten toisen auton, jos ominaisuudet ei passaa. Täydellistä ei kaikille olekaan, siksi täytyy jotain kompromissia tehdä mitä vain ostaessa. Toiset tyytyy joissain asioissa vähempään kuin toiset, joilla odotukset hipoo täydellisyyttä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

vwmies

#73
Lainaus käyttäjältä: Ukko - 29.01.20 - klo:13:11
Mihin sitä webastoa tarvitsee, vai asutko Pohjois-Suomessa?

DieselVW ainakin kuluttaa pakkasella vähemmän lyhyillä matkoilla weba päällä, eikä tarvitse pyyhkiä huuruisia ikkunoita eikä juuri raapiakaan. :D
Muistaakseni ruksi tämän kohdalle maksoi 600â,¬,  eli nyt jo alle 100â,¬/vuosi. En luopuisi vapaaehtoisesti ainakaan disukassa. Bensasta ei ole kokemusta.
Mutta tämä on jokaisen oma valinta.

Itseäni enemmän ihmetytti tämä: Akseliväli kuin Octaviassa  / Moottori

Leonin neljäs sukupolvi on myös edeltäjiään suurempi: 5-ovinen on venynyt 86 milliä ja farmari 93 millimetriä. Kummallakin korimallilla tästä 50 milliä sijoittuu 2686 millimetriseen akseliväliin â€" käytännössä tämä tarkoittaa Leon siirtyvän nyt Golfissa käytettävästä akselivälistä pidempään Octavian akseliväliin. Golfin tai Octavian akselivälit eivät tuoreissa sukupolvenvaihdoksissa muuttuneet, eli sen osalta Leon kokee kolmikon suurimman muutoksen.
Yritetään pärjätä.


Yaffa0

#75
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 29.01.20 - klo:11:37
Uskaltaisin veikata samaa mitä tonne Octavia 4 puolellekkin.

Miedompi lataushybridi on käytännössä samalla tekniikalla kuin Golf 7 GTE eli 150kW ja tehokkaampaan malliin luvataan samalla 1.4TSI koneella yhteistehoksi 180kW niin lisä potku toteutetaan taka-akselille tulevalla sähkömoottorilla. Eli 150kW on etuveto ja 180kW on neliveto sähkötoimisella takavedolla.

Onko kenelläkään muita arvauksia?

Ihmettelen, jos 180 kw versio on neliveto. Jos 180 kw ylipäätään tulee, on se vaan tehokkaampi hybridivariantti Golf 8:n tyyliin, jossa tavallinen lataushybridi on 150 kw ja GTE malli 180 kw etuvedolla.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 29.01.20 - klo:17:24
DieselVW ainakin kuluttaa pakkasella vähemmän lyhyillä matkoilla weba päällä, eikä tarvitse pyyhkiä huuruisia ikkunoita eikä juuri raapiakaan. :D
Muistaakseni ruksi tämän kohdalle maksoi 600â,¬,  eli nyt jo alle 100â,¬/vuosi. En luopuisi vapaaehtoisesti ainakaan disukassa. Bensasta ei ole kokemusta.
Mutta tämä on jokaisen oma valinta.

Hyvin on nykyisessä 1.4 TSI ACT:ssä riittänyt lämpö kovillakin pakkasilla. Bensakoneen tehoista menee niin paljon lämpönä taivaalle, ettei koneen lämpöjen kanssa ole ollut edes 25 asteen pakkasilla ongelmaa. Mitään viimasuojia, joita rapeissa ranskalaisautoissa pitää käyttää, ei ole tarvinnut. Diesel Touranissani oli aikanaan Webasto. Se lämmitti hyvin koneen, mutta sisätilohin (tila-auto) tehdasasenteisen webaston teho ei oikein piisannut.

Lataushybridissä tulee riittämään bensakoneelta hyvin lämpöä varmasti ilman mitään webastojakaan.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 29.01.20 - klo:18:27
Hyvin on nykyisessä 1.4 TSI ACT:ssä riittänyt lämpö kovillakin pakkasilla. Bensakoneen tehoista menee niin paljon lämpönä taivaalle, ettei koneen lämpöjen kanssa ole ollut edes 25 asteen pakkasilla ongelmaa. Mitään viimasuojia, joita rapeissa ranskalaisautoissa pitää käyttää, ei ole tarvinnut. Diesel Touranissani oli aikanaan Webasto. Se lämmitti hyvin koneen, mutta sisätilohin (tila-auto) tehdasasenteisen webaston teho ei oikein piisannut.

Lataushybridissä tulee riittämään bensakoneelta hyvin lämpöä varmasti ilman mitään webastojakaan.
Jos autossa kuin autossa käyttövoimasta riippumatta auttaa viimasuoja nopeampaan lämpenemiseen ja pitää konehuoneen siistimpänä, niin eikö se ole aivan viisasta käyttää, vaikka lämpö riittääkin matka-ajossa ilmankin? Jos webastoa täytyy matkassa käyttää, niin silloin jotain on mielestäni pielessä. Hybridistä ei polttomoottorin lämpöjä hirveästi kerry, jos ajaa sähköllä ja sähköavusteisena.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Uiva_Nakki

Tulisipa kunnon mylly Cupraan. Samalla voimalinjalla, kuin Golf R. Ennenkin otettu mallia sieltä, miksi nyt tulisi joku saakelin patterimopo. Toki mikäli hybridissä on +300 kaakkia ja neliveto, on se varteenotettava vaihtoehto.

Nupe

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 29.01.20 - klo:12:58
Aika pieneltä näyttää pyörät. Pysyisiköhän rengaskoko samana? Octaviassa kasvoi pyöräkoko.
Nykyinen 205/55-16 on hyvä koko. Taitaa olla yleisin koko, jota saa edullisesti ja pikatilanteessa tarvittaessa vaikka Temmeksen Essolta hyllystä. Myös paitsi taloudellinen, muutenkin oikein hyvä kumi Suomen karmeassa kunnossa oleville teille, vaikka 205/60-16 voisi toki olla vielä parempi  8) 

Silmä alkaa jo tottua keulaan ja takaa kieltämättä selvästi nykyistä tyylikkäämpi - etenkin ST. Hinnat on arvoitus ja väreistäkään ei taida olla vielä tietoa? Jos uudessa mallissa olisi ollut hatchbackin peräluukussa nykyistä matalampi nostokynnys, sävyksi saisi Alor/Costa Blue, kaasumallissa vieläkin isommat tankit ja hinta nykyisissä lukemissa, niin saattaisi nykymallin ST 1.5 TGI Nevada whiten tilanneena alkaa hiukan ahdistamaan.

Uusi ST on todella tyylikäs, mutta paisui omasta kokoluokastani yli. Johonkin on vedettävä raja. Pikkuautoa kun alun perin etsin, eli semmoinen Skoda Fabia farkku, jossa nykyLeonin muut ominaisuudet kuten ajettavuus ja hiljaisuus maantiellä.
Seat Leon ST 1.0 Style manuaali 2020

jamo75

no kyllähän se jo selvisi esittelyssäkin että kyse on uuden aikakauden alusta ja vanhan teknologian päälle ei enää rakenneta. eihän sitä uutta R golffiakaan ole vielä pukattu ulos.

Lainaus käyttäjältä: Uiva_Nakki - 29.01.20 - klo:20:33
Tulisipa kunnon mylly Cupraan. Samalla voimalinjalla, kuin Golf R. Ennenkin otettu mallia sieltä, miksi nyt tulisi joku saakelin patterimopo. Toki mikäli hybridissä on +300 kaakkia ja neliveto, on se varteenotettava vaihtoehto.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

ram1

Lainaus käyttäjältä: Uiva_Nakki - 29.01.20 - klo:20:33
Tulisipa kunnon mylly Cupraan. Samalla voimalinjalla, kuin Golf R. Ennenkin otettu mallia sieltä, miksi nyt tulisi joku saakelin patterimopo. Toki mikäli hybridissä on +300 kaakkia ja neliveto, on se varteenotettava vaihtoehto.
Cupraan tulee tiettävästi 1.4 hybridi, about 180kW. Cupra R 2.0 tsi ilman sähköä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Daatta

#82
Lainaus käyttäjältä: Uiva_Nakki - 29.01.20 - klo:20:33
Tulisipa kunnon mylly Cupraan. Samalla voimalinjalla, kuin Golf R. Ennenkin otettu mallia sieltä, miksi nyt tulisi joku saakelin patterimopo. Toki mikäli hybridissä on +300 kaakkia ja neliveto, on se varteenotettava vaihtoehto.

Kyllä sieltä 300+ heppanen Cupra tulee. Itsellä tuo vaan alkaa olla nähty ja pitäisi siirtyä muuhun (lue halvempaan) käyttövoimaan. Jos ei täyssähköön niin hybridillä ajelisi työmatkat kivuttamosti sähköllä.

Koko eli auton kasvu on hieman hämmentävää, Leon ei tosiaan ole mikään pikkuauto enää. Nykyinen ST mahtuu autotalliin melko nihkeästi, siihen 92mm lisää pituutta ja vähän leveyttä niin nahoilla ollaan. Pituuden huomaa myös parkkipaikalla, perä jää helposti ruudusta yli kun ei ole peruutuskameraa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Uiva_Nakki

Täytyy toivoa että voimaa piisaa jatkossakin. Seuraava luonnollinen vaihdokki itselle olisi hybridi Tarraco tilojensa takia tai Cupra Leon etenemiskykynsä takia. Tarraco on vaan sisältä samanlainen kun nykyinen Leon niin ei innosta vaihtaminen. Leon olis uusi kaikinpuolin. Jos hybridi Cupra liikahtaa samalla tavalla kun entinen bensa nelikko niin sit mulle ei periaatteessa oo väliä vaikka se oliskin hybrid.

Onneksi tuo ei siltikään ole iso auto. Sit kun auto alkaa olemaan lähellä 4,9 tai yli, niin sit se on iso. Tämä oma mielipiteeni.

Jasca

Tässä lainauksia tänään julkaistusta virallisesta lehdistötiedotteesta:

LainaaUuden Leonin bensiinimoottorit ovat kaikki turboahdettuja ja niissä on suoraruiskutus. Moottorit tuottavat tehoa 66 kW (90 hv)â€"140 kW (190 hv). SEAT Leoniin on saatavilla myös 1-litrainen, kolmesylinterinen moottori, ensimmäistä kertaa teholuokissa 66 kW (90 hv) tai 81 kW (110 hv) sekä suurempi 1,5-litrainen teholuokissa 96 kW (130 hv) tai 110 kW (150 hv). Huippumallissa on 2,0-litrainen 140 kW.n TSI-bensiinimoottori (190 hv) linkitettynä kaksoiskytkinvaihteistoon.

Diesel on edelleen tärkeä teknologia hiilidioksidipäästöjen vähentämistä ajatellen. Uudessa Leonissa on kolme dieselmoottorivaihtoehtoa, jotka kaikki ovat 2,0 TDI-moottoreita ja tehoa on 85 kW (115 hv) tai 110 kW (150 hv).

Uusi SEAT Leon on saatavana myös TGI-kaasuhybridiniä, jossa on 1,5-litrainen 96 kW:n (130 hv) moottori.

SEAT Leoniin on saatavilla myös ensimmäistä kertaa 48 V kevythybridijärjestelmä (eTSI). Sen ansiosta kompakti auto tarjoaa vielä taloudellisempaa liikkumista (1,0 TSI 81 kW (110 hv) tai 1,5 TSI 110 kW (150 hv), molemmissa DSG-automaattivaihteisto).

SEATin sähköistymisen laajentuessa neljännen sukupolven Leonin saa myös edistyksellisenä ladattavana hybridiversiona. Yhdistelmässä on kuusivaihteinen DSG-automaattivaihteisto, 1,4-litrainen TSI-bensiinimoottori, 13 kW:n litiumioniakku sekä sähkömoottori, jotka tuottavat yhdessä 150 kW (204 hv) tehoa. Toimintamatka sähköllä on noin 60 km (WLTP).

LainaaUusi viisiovinen SEAT Leon on 4 368 mm pitkä (+86 mm), 1 800 mm leveä (-16 mm) ja 1 456 korkea (-3 mm). Akseliväli on 2 686 mm eli 50 mm pidempi kuin kolmannen sukupolven SEAT Leonissa.

SEAT Leonin Sportstourer on puolestaan 4 642 mm pitkä (+93 mm), 1 800 leveä (-16 mm) ja 1 448 mm korkea (-3 mm). Akseliväli on 2 686 mm, perusmallin tapaan edelliseen versioon verrattuna 50 mm pidempi.

LainaaUusi SEAT Leon yhdistää houkuttelevan ulkonäön myös käytännöllisyyteen: 5-ovisessa SEAT Leonissa on 380 litrainen tavaratila (yhtä suuri kuin edellisessä malliversiossa), kun taas Sportstourerissa on 617 litrainen tavaratila, mikä on 30 litraa enemmän kuin edellisessä malliversiossa, tehden siitä yhden luokkansa suurimmista.

LainaaUusi Leon on SEATin ensimmäinen täysin liitetty auto. Leonin järjestelmän sydän on digitaalinen SEAT Digital Cockpit -ohjaamo, jossa yhdistyvät korkearesoluutioinen 10,25-tuumainen käyttäjän räätälöitävissä oleva mittaristo sekä infotainment-järjestelmä. Mediajärjestelmässä on vakiona 8,25-tuumainen älypuhelimen kanssa yhteensopiva näyttö. Isompi 10-tuumainen Retina-tasoinen navigointinäyttö tarjoaa liitetyn 3D-navigaation sekä käyttäjätoimintoja helpottavan eleohjauksen.

LainaaAuto lanseerataan vuoden 2020 toisella neljänneksellä. Täysin uuden SEAT Leonin hinnastoa ja lisävarustehinnastoa ei ole vielä vahvistettu.
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

kölli

Nyt alkoi kyllä vaikuttamaan siltä, että seuraavakin auto voisi olla Leon. Tuo mittojen kasvu tuo ainakin lisätilaa konttiin ja toivottavasti myös matkustamoon. Keulasta en ole ihan 100% varma, miten tuohon suhtautuisi. Joku tuota kommentoikin Fordin näköiseksi. Kosketusnäyttöjen "tulva" saattaa aiheuttaa mielenkiintoisia tilanteita...

Joku hybridiviritys sitä varmaan pitää hommata, jos/kun valtion tulevat veroperusteet selviävät. Siihen asti ajellaan nykyisellä. Mutta onhan tuo ihan kohtalaisesti uudistunut.
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 29.01.20 - klo:19:23
Jos autossa kuin autossa käyttövoimasta riippumatta auttaa viimasuoja nopeampaan lämpenemiseen ja pitää konehuoneen siistimpänä, niin eikö se ole aivan viisasta käyttää, vaikka lämpö riittääkin matka-ajossa ilmankin? Jos webastoa täytyy matkassa käyttää, niin silloin jotain on mielestäni pielessä. Hybridistä ei polttomoottorin lämpöjä hirveästi kerry, jos ajaa sähköllä ja sähköavusteisena.

Viimasuojat ovat tarpeetonta kikkailua, jos auto on tehty hyvin ja testattu kylmissä oloissa, kuten Vag:n autot ovat yleensä olleet. Leonin sähköhybridi menee paperilla 60 km sähköllä ja talvella pakkasella matka arvatenkin lähes puolittuu. Kyllä siinä tulee talvella polttomoottoria käytettyä lyhyessäkin ajossa ja sen voi pakottaa myös päälle.

Touranissa tehdasasenteinen webasto  lämmitti koneen, mutta ohjaamolle ei starttihetkellä riittänyt lämpöä, vaikka webasto oli puhaltanut 30 min. Ikkunat juuri ja juuri sai huurteesta. Asennutin Webaston lisäksi lohkolämmittimen sisäpistokkeella. Rupesi lämmöt riittämään. Touranissa isot sisätilat ja paljon ikkunapinta-alaa, joten ainakaan tuon VW:n tehdasvehkeen tehot eivät vastanneet huutoon. Jos talon edessä on sähköpistoke, niin miksi kuluttaisi lämmitämiseen polttoainetta, kun lämmön saa töpselistä? Lisäksi webastoa pitää huoltaa. Täällä etelässä ei ole tänä vuonna ollut vielä talvea, joten siinäkin mielessä webastolla ei tee täällä mitään. Lapin korvessa sähkönsaannin ulottumattomissa, tilanne voi olla toinen.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Ukko

Lainaus käyttäjältä: Uiva_Nakki - 30.01.20 - klo:09:17
Täytyy toivoa että voimaa piisaa jatkossakin. Seuraava luonnollinen vaihdokki itselle olisi hybridi Tarraco tilojensa takia tai Cupra Leon etenemiskykynsä takia. Tarraco on vaan sisältä samanlainen kun nykyinen Leon niin ei innosta vaihtaminen

Tarracoon on tulossa facelift tänä vuonna.

Jasca

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 31.01.20 - klo:00:17
Jos talon edessä on sähköpistoke, niin miksi kuluttaisi lämmitämiseen polttoainetta, kun lämmön saa töpselistä? Lisäksi webastoa pitää huoltaa. Täällä etelässä ei ole tänä vuonna ollut vielä talvea, joten siinäkin mielessä webastolla ei tee täällä mitään. Lapin korvessa sähkönsaannin ulottumattomissa, tilanne voi olla toinen.
Tuossa on juuri se JOS. Kotona usealla sähköä on toki tarjolla, mutta työpaikalla tilanne on usein toinen. Ja varsinkin täällä pk-seudulla on liityntäpysäköintejä, joissa ei autoa letkun varteen saa. Webastolle, joka on ajasta ja paikasta riippumaton, on siis käyttöä riippumatta siitä asuuko etelässä vai pohjoisessa. Fakta on sekin, että tehdasasenteisen "Webaston" - laitemerkistä riippumatta - saa jotakuinkin samaan rahaan kuin säteilylämmittimen haaroitussarjalla, sisätilapistokkeella ja sisätilalämmittimellä. Toki fakta on sekin, että Webasto vaatii huoltoa.

Itse toivoisin, että VAG laajentaisi Webaston tarjontaa myös Seatin malleihin - muihinkin kuin Atecaan ja Tarracoon.
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

b1mpo

Aika vähäistä on webaston huoltotarve oikein käytettynä. 200-300tkm menee helposti ja ensimmäisenä yleensä vain kiertovesipumppu tulee tiensä päähän. Jos ajot ei ole päivittäisiä tai pätkäajoa, sekä sähköä aina saatavilla, niin ei webasto silloin välttämätön ole.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy