Seatilla 5 vuoden takuu - mutta saatavilla vain rajoitetun ajan

Aloittaja BobSmith, 11.04.16 - klo:17:42

« edellinen - seuraava »

BobSmith

Seat hehkuttaa maahantuojan sivuilla näin:

NYT 5 VUODEN TAKUU KAIKKIIN SEAT-MALLEIHIN.

Hymy kuitenkin hiukan hyytyy, sillä teksti jatkuu:

"Toimi pian, tarjous koskee 1.4.â€"30.6.2016 tehtyjä uusia asiakastilauksia."

Nipademu

Taitaa olla vähintäänkin mielenkiintoiset takuuehdot. VAG-konsernilla kun on tuo 2v ollut aika kiveen hakattu, kuten muillakin länsi-merkeillä.  :(
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

vwmies

Käsittääkseni Renault tarjoaa 4 vuoden takuun, ehtoihin en ole tutustunut.
Yritetään pärjätä.

Atro

Nyt on varmaan hyvä hetki Seatin tämä toteuttaa kun uusia malleja tai isoja päivityksiä ei ole tullut pariin vuoteen ja laatu saatu hyvälle tasolle. Syksyllä ja ensi keväänä sitten Ateca ja Leonin facelift joihin ei varmaan tälläsiä takuita ole tulossa.

MOP

Brittilässä Audeihin taitaa saada 7 vuoden takuun jollain muutamalla sadalla punnalla vuodessa (jos muistan oikein).

vwmies

Ford tarjosi uuteen Mondeoon 5v. takuuta, jos sen tilasi ennakkoon ennen ensiesittelyä (naapuri tilasi). Muistelen, että joihinkin Focus kampanjamalleihin olisi myös saanut 5v. takauksen.
Yritetään pärjätä.

BobSmith

Onhan näitä erikseen ostettavia lisätakuita.
Esim. Viron puolella Skodaan saa rahalla lunastaa takuun joko 4 vuodeksi max. 120 tkm tai 5 vuodeksi max. 150 tkm.

pomo

Ostettu vakuutus ei vaan ole sama kuin tehtaan takuu.

skriko

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 11.04.16 - klo:19:11
Ford tarjosi uuteen Mondeoon 5v. takuuta, jos sen tilasi ennakkoon ennen ensiesittelyä (naapuri tilasi). Muistelen, että joihinkin Focus kampanjamalleihin olisi myös saanut 5v. takauksen.

Minulla Ford Fiesta ST takuu on 9.4.2021. Tehtaan täystakuu, joka siirtyy aina uudelle ostajalle. Ainoa ehto on, että jos autoon tulee 100 000 km ennen kuin 5 vuotta kuluu, niin takuu loppuu siihen.
Jos myyn auton 3 vuoden kuluttua niin seuraava ostaja saa 2v/70 000 km takuuta.

ConD

Lainaus käyttäjältä: pomo - 11.04.16 - klo:19:26
Ostettu vakuutus ei vaan ole sama kuin tehtaan takuu.
Euroopassa voi "lisävarusteena" ostaa VAG autoon nimenomaan tehtaan takuuta lisää, joissakin merkeissä/malleissa jopa 5 lisävuotta, ja valinnaisia määriä kilometrejäkin lisää. Tämän vuoksi esim Saksasta voi löytää käytettyjä autoja, joissa on TEHTAAN takuuta jäljellä vielä vuositolkulla, vaikka auto sisäänajon olisikin nähnyt.

Kyseinen takuu myydään vaan yhtenä lisä-PR-koodina auton varustelistaan. Näitä on Suomessakin tehtaan takuuseen fiksailtu normaalin 2v jälkeen...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: skriko - 11.04.16 - klo:20:01
Minulla Ford Fiesta ST takuu on 9.4.2021. Tehtaan täystakuu, joka siirtyy aina uudelle ostajalle. Ainoa ehto on, että jos autoon tulee 100 000 km ennen kuin 5 vuotta kuluu, niin takuu loppuu siihen.
Jos myyn auton 3 vuoden kuluttua niin seuraava ostaja saa 2v/70 000 km takuuta.

Autostadiumin puolella on keskustelu tuosta ford protect-takuulaajennuksesta. Ainakaan muutamalla kirjoittajalla, se ei ole enään 2v jälkeen vastannut "tehtaan takuuta". Takuuehdoissa on takuun piiriin kuuluvia asioita supistettu ja normaalin kulumisen ja takuunalaisen vian raja on häilynyt.

Omia kokemuksia tästä ei siis ole...
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Atro - 11.04.16 - klo:18:46
Nyt on varmaan hyvä hetki Seatin tämä toteuttaa kun uusia malleja tai isoja päivityksiä ei ole tullut pariin vuoteen ja laatu saatu hyvälle tasolle. Syksyllä ja ensi keväänä sitten Ateca ja Leonin facelift joihin ei varmaan tälläsiä takuita ole tulossa.

Atecan hinnasto julkistetaan kesäkuun alkuun mennessä ja samalla alkaa ennakkotilausmahdollisuus. Jos vaan hinnat ja väliraha natsaa niin itse uskallan moisen tilata koeajamatta. Olen tilannut useita uutuusmalleja koeajamatta. Näin ollen periaatteessa sen 5 v takuun saa Atecaankin kun ei liikaa jahkaile.  :)

Atro

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 11.04.16 - klo:20:26
Näin ollen periaatteessa sen 5 v takuun saa Atecaankin kun ei liikaa jahkaile.  :)

Hienoa jos todella näin on. Piristää varmasti ennakkomyyntiä kummasti.

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

TAG

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 12.04.16 - klo:07:27
Juurikin näin.

Esimerkkijä löytyy hyvin tuolta:
http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/kuluttajariitalautakuntaratkaisut/kuluttajariitalautakuntaratkaisu/1445332381858.html

Ette vaan usko tehtaan takuun pidentämiseen, kun ette ole itse nähneet. On aivan normaalia käytännössä kaikissa muissa EU maissa, että lisävarustelistalla on suoraan koodit TEHDAS lisätakuuajan ostamiseksi. Esim. Espanjassa 1, 2, 3 lisävuotta huolloilla tai ilman huoltoa. Suomessa samaan rahastukseen on kehitetty huoltosopimus.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: TAG - 12.04.16 - klo:08:55
Ette vaan usko tehtaan takuun pidentämiseen, kun ette ole itse nähneet. On aivan normaalia käytännössä kaikissa muissa EU maissa, että lisävarustelistalla on suoraan koodit TEHDAS lisätakuuajan ostamiseksi. Esim. Espanjassa 1, 2, 3 lisävuotta huolloilla tai ilman huoltoa. Suomessa samaan rahastukseen on kehitetty huoltosopimus.

Juuri näin. Vihdoin nämä alkavat kantautua myös suomenmaalle. Johan noita on iäisyyden tarjottu muualla maailmassa. Pääsääntöisesti jatkotakuut ovat täysin tehdastakuun laajuisia. Takuu pistää ostaa yleinsä joko uuteen autoon, tai virallisen takuuajan puitteissa. Ja kyllä, nämä ovat pääsääntöisesti tehdastakuun laajennuksi.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 12.04.16 - klo:09:34
Juuri näin. Vihdoin nämä alkavat kantautua myös suomenmaalle. Johan noita on iäisyyden tarjottu muualla maailmassa. Pääsääntöisesti jatkotakuut ovat täysin tehdastakuun laajuisia. Takuu pistää ostaa yleinsä joko uuteen autoon, tai virallisen takuuajan puitteissa. Ja kyllä, nämä ovat pääsääntöisesti tehdastakuun laajennuksia.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Ishvan

#17
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 11.04.16 - klo:18:24
Käsittääkseni Renault tarjoaa 4 vuoden takuun, ehtoihin en ole tutustunut.

Ihan on täysi tehdastakuu 4v/100tkm tai vaihtoehtoisesti 2v ja ei km-rajaa. Nissan myöntää nykyään esim. uudelle Navarolle 5v/160tkm tehdastakuun. Nämä Eurooppalaiset "laatumerkit" surkeine kahden vuoden takuineen alkavat jäämään alakynteen. Onhan tuo kahden vuoden takuu täysin ala-arvoinen.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

JAK

Fordilla on viiden vuoden/100000km takuu ja kilometrimäärän voi nostaa 150000km vähän yli satasella. Vuoden vaihteessa oli lähellä ettei yhtä ritsaa ostettu.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 12.04.16 - klo:09:37
Ihan on täysi tehdastakuu 4v/100tkm tai vaihtoehtoisesti 2v ja ei km-rajaa. Nissan myöntää nykyään esim. uudelle Navarolle 5v/160tkm tehdastakuun. Nämä Eurooppalaiset "laatumerkit" surkeine kahden vuoden takuineen alkavat jäämään alakynteen. Onhan tuo kahden vuoden takuu täysin ala-arvoinen.

Miksi VAG-konserni myöntää vain kahden vuoden takuun lukuunottamatta Audia (Kannattaa muistaa, että takuu on valmistajan, maahantuojan tai jälleenmyyjän antama LISÃ,,ETU. Sitä ei ole pakko edes antaa. Virhevastuu joka tapauksessa on tuotteella ja nämä on eri asia). Syy tähän on, että voivat maksattaa kahden vuoden jälkeen osan asiakkaalla vaikka kuuluisi virhevastuun piiriin.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

dejv

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 11.04.16 - klo:18:09
Taitaa olla vähintäänkin mielenkiintoiset takuuehdot. VAG-konsernilla kun on tuo 2v ollut aika kiveen hakattu, kuten muillakin länsi-merkeillä.  :(

Onko kukaan saanut käsiinsä Seatin 5v/100t km takuuehdot?
Itse kävin myymälässä kysymässä niiden perään. Kolme myyjää yritti löytää ne, onnistumatta. Yksi myyjistä lupasi että hankkii ehdot ja lähettää minulle sähköpostitse. Odotan vielä sähköpostia.

Kovasti olen kiinnostunut Leonista, mutta vähän ihmetyttää tämä takuuhomma. Ostaako ihmiset todellakin autoja ilman että perehtyvät takuuehtoihin?

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: dejv - 29.07.16 - klo:13:55
Ostaako ihmiset todellakin autoja ilman että perehtyvät takuuehtoihin?

Kyllä koska he autom. olettavat sen olevan 100% takuu, kattaen kaiken, koko auton, ns. kuluvat osat poislukien toki, mutta muuten. Ja vasta sitten jos tulee se paikka että takuuta tarvitaan, ruvetaan lueskelemaan mitäs kaikkea se tämän ikäisessä enää korvaakaan. Eikös Kiakin mainosta sillä 7v takuulla, jo aika monta vuottakin tuota markkinoinut, mutta kun ne ehdot lukee läpi, on korvaavuus enää melko nimellistä 5v jälkeen, koskien enää osia joiden pitäisikin kestää ns. auton elinikä jo muutenkin :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

VR6

Auton mukana tulleessa opuksessa kai ne takuuehdot on lueteltu. Minulle riittää tutun myyjän lupaus, että kattaa saman viis vuotiaaksi minkä ennen kaks vuotiaaksi. Tämä tieto riittää minulle. Tosin kyseessä on niitä harvoja, ehkä ainut myyjä johon luotan.

enkero

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 12.04.16 - klo:20:58
Miksi VAG-konserni myöntää vain kahden vuoden takuun lukuunottamatta Audia (Kannattaa muistaa, että takuu on valmistajan, maahantuojan tai jälleenmyyjän antama LISÃ,,ETU. Sitä ei ole pakko edes antaa. Virhevastuu joka tapauksessa on tuotteella ja nämä on eri asia). Syy tähän on, että voivat maksattaa kahden vuoden jälkeen osan asiakkaalla vaikka kuuluisi virhevastuun piiriin.

Minkälaisen takuun Audi sitten myöntää?
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

tärpätti

Eipä se auton tarvitsijalla takuu siitä jatku... Kilometrit tulee täyteen ennen aikaa. 20tkm vuodessa on aika vaatimaton ajomäärä, vai tuleeko sitä ajettua tavallista enemmän, 40tkm.
Octavia BKD

VR6

Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 29.07.16 - klo:17:20
Eipä se auton tarvitsijalla takuu siitä jatku... Kilometrit tulee täyteen ennen aikaa. 20tkm vuodessa on aika vaatimaton ajomäärä, vai tuleeko sitä ajettua tavallista enemmän, 40tkm.

Vaikka voi laajentaa 150t km?

repomies

Minulle tuo 5v ja 100tkm olisi juuri sopiva koska tulee sen 20tkm vain vuodessa. Kyllä tuollainen lisää tuon yhden vw-groupin brändin kiinnostavuutta minun silmissäni paljonkin. Eikä minua haittaa jos jotkut jarrut, iskarit ja tukivarsien puslat ovat tuon takuun ulkopuolella. Kunhan nyt moottorin apulaitteet, ohjausvaihde, pumput ja kompura, elektroniikkaboksit jne kuuluvat tuollaiseen takuuseen.

Käsi kävi jo seat-konfiguraattorilla.

BobSmith

Enpä juuri nyt ole Seatia ostamassa, mutta seuraan kiinnostuneena kaikkia asioita.

Tässä Seatin tapauksessa minua ärsyttää, että ensin mainostettiin, että viiden vuoden takuun saa ennen 30.6.2016 tehtyihin kauppoihin.

Sitten kun kesäkuu oli pulkassa, niin teksti muuttuikin, että "Toimi pian, tarjous koskee 31.7.2016 mennessä tehtyjä uusia tilaussopimuksia."

Katsotaanpas, kun heinäkuu menee kohta umpeen, niin jatkuko kampanja taas uudella deadlinella....

dejv

Löysin itse tietoa takuuehdoista http://www.firstforseatcars.com/information/5-year-extended-warranty-terms-conditions/
Katso "Items which are excluded from warranty cover includes, but are not limited to:"....

Ulkomainen sivusto, mutta luulisi että Suomessa samat ehdot.
Mun silmään ehdot näyttävät järkeviltä, mutta mulla ei olekaan paljon tietämystä autoista ylipäätänsä eli mielipiteeni ei kannata luottaa tässä asiassa. Mitä mieltä te muut ootte ehdoista?

BobSmith

Mitäpä minä sanoin... (ei kun siis kirjoitin).

"Toimi pian, tarjous koskee 31.8.2016 mennessä tehtyjä uusia tilaussopimuksia."

Minä jo hiukan närkästyisin tuollaisesta markkinointipolitiikasta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy