DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
343 (28.7%)
Ei (DSG7)
325 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (19%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
71 (5.9%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.9%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1197

Taky

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 04.04.10 - klo:15:46
Tohon nykimiseen/käynnistykseen on myös softapäivityksiä olemassa ihan moottoripuolelle.

Oikein takaisinkutsukamppanjana...

Takasinkutsut

Skoda

marraskuu 2009

Octavia, Superb,
6-vaihteinen DSG-vaiht.
valm.aika 09/2008 - 08/2009

--------

Virheellinen vaihteiston ohjelma saattaa aiheuttaa vaihtamisongelmia, jotka ajoneuvon edustajan mukaan ilmenevät kytkimen irrotessa (ei vetoa) ja valitsimen merkkivalon vilkkumista.
Ajoneuvon edustaja päivittää vaihteisto-ohjelman.
Toimenpide on asiakkaalle maksuton ja kestää n. ½ h.
Ajoneuvon haltijoille on ilmoitettu virheestä.
Työ merkitään varapyörätilaan kiinnitetyllä tarralla jossa merkintä "37F2" ja myös huoltovihkoon "37F2", pvm ja leima.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

fish

Lainaus käyttäjältä: D. Black - 07.04.10 - klo:15:03
Moottori-vaihteistoyhdistelmä 103 kW TSI DSG6, vm. 2008 (valmistettu syksyllä 2007). Vika alkoi ilmetä siinä 35 tkm:n paikkeilla pikkuhiljaa nykimisenä ja vaikeutena ajaa tasaisesti mateluvauhtia ruuhkassa, useinmiten 2-vaihteella. Tuntui, kuin kytkin ei olisi luistattanut lainkaan, jolloin ajo tuntui samalta kuin manuaalivaihteisella, jolloin kaasun nopea päästäminen ja uudelleen painaminen hitaassa vauhdissa (ilman että kytkimeen kosketaan) saa usein aikaan nykimisefektin. Liikkeellelähdöissä ei ollut mitään mainittavaa ongelmaa, ja normikiihdytykset täyteen matkavauhtiin sujuivat aivan kuten nytkin.

Huollon tekemä diagnoosi elokuussa 2009: mekatroniikkayksikkö viallinen. Tämä vaihdettiin takuuseen noin 43 tkm:n kohdalla. Vaihdon jälkeen vaihteisto on toiminut pehmeästi kuin unelma, eikä minulla ei ole ollut sen koommin mitään valittamista DSG6:n toiminnasta. Täytyy vain toivoa, ettei vika uusiudu.
Story of my life, tosin huoltoon ollaan vasta menossa. Sama kone, saman ikäinen, samat kilometrit, samat oireet ihan tarkalleen. Saapa nähdä mitä huollossa sanotan, ajan sain parin viikon päähän.
Touran 1.6 TDI DSG7

Ocuman

Lainaus käyttäjältä: Ocuman - 23.04.10 - klo:23:43
Näin kävi mulle, sinulla hyvä tuuri:)
Ostin 11/2009  2.0 TDI DSG-ocun -07 ei skoda-liikkeestä,
kaupanteon jälkeen esiintyi kaikenlaisia laatikosta johtuvia nykimisiä varsinkin 4-vaihteella.
myyjäliikkeen toimesta tehtiin pariviikkoa sitten laatikolle ns. perussäätö ja uusi softa sisään, nykiminen parani hieman, mutta ei hävinnyt kokonaan. Valtuutetun skodahuollon mukaan tuomio oli selvä: viallinen mekatroniikka. jee jee, ja kootaanhan ei tehdaskorjattua osaa saa, niin kustannusarvio 3500e +asennus (eli n. 3900 eeroo)
Tiedustelin maahantuojalta, josko tehdas tulisi vastaan kustannuksista, koska näissä laatikoissahan on ollut kaikenlaista... takaisinkutsuja ym. (Lue tyyppivikoja)
Teimme helkama-auton ohjeen mukaan tämän GW-kyselyn (Good will) tehtaalle, josta vastaus oli tyly: Koska autolla on ajettu yli 100 tkm, niin maksa poka ite mekatroniikkas, autolla ajettu nyt 138tkm.
No, nyt on kuitenkin myyjäliikken kanssa päästy sopimukseen kustannuksista, josta itse kärsin 1000e.
Eli nyt näyttää siltä, että näiden VAG-konsernin hienot DSG:t on suunniteltukin kestämään vain 100tkm.
Tarinan opetus: Ã,,lä ihmeessä osta DSG:llä varustettua autoa, jolla on ajettu yli 100 tkm ja jolla ei ole takuuta jäljellä.
PS. VW:hen olisi mekatroniikan saanut 1950 eurolla.
Niin, ja tähän samaan kotteroon vaihdettiin myös kaksoismassavauhtipyörä 128 tkm:ssä, että olisi pitänyt vähän tarkemmin lukea UltimateVW-palstaa;) Jos olisin lukenut, niin tod. näk. en omistaisi tällä hetkellä DSG:llä varustettua pirssiä.
DSG on kyllä helvetin hieno laatikko, kun se on kunnossa.
(Teksti kopioitu UltimateVW:n palstalta)

No niin, auto tuli mekatroniikan vaihdosta, ja kappas vain, kaikki nykimiset olivat häipyneet ja vaihdotkin tuntuvat pehmeimmiltä. Suurin vaikutus on, kun hidastaa motarilta rampille ja kun loota pistää aina pienempää silmään. Ennen huomasi selvästi kun meni pienempi vaihde silmään auton hieman nytkähdettyä, nyt vaihtoa tuskin huomaa.
Jotain positiivistakin, mitä ei osannut edes odottaa...

janneha

-06 Ocu II 2.0TDi DSG:ssä ei laatikko oireillut 130tkm aikana lainkaan. Metro-Auton huolloista huolimatta auto pelasi 4 vuotta varsin moitteettomasti. Ekan vaihteistoöljyn vaihdon jälkeen laatikko muuttui levottomaksi; vaihteli tuhkatiheään 2 ja 3:n välillä. 2 kertaa testailivat autoa, mutta vikoja ei löytynyt. Noh, kun tuli toinen vaihteistoöljyn vaihto, niin laatikon toiminta palasi normaaliksi! Ties mitä tynnyrinpohjaöljyjä sinne ekalla kerralla tunkivat. Autosta jäi tosi hyvä maku suuhun - toisin kuin Metro-Autosta...

vehkis1983

Kuuluuko tuon DSG7:n päästää kierroksia rajoittimelle asti silloin kun keppi on S-asennossa ? Aika jännä automaatti, jos näin on :-\
Auto on 118kw golf IV ajettu n.2700 km..

JeanC

Lainaus käyttäjältä: vehkis1983 - 24.05.10 - klo:20:51
Kuuluuko tuon DSG7:n päästää kierroksia rajoittimelle asti silloin kun keppi on S-asennossa ? Aika jännä automaatti, jos näin on :-\
Auto on 118kw golf IV ajettu n.2700 km..
Superb 1.8tsI DSG7 tekee samaa kanssa, joten luultavasti ihan normaalia

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: vehkis1983 - 24.05.10 - klo:20:51
Kuuluuko tuon DSG7:n päästää kierroksia rajoittimelle asti silloin kun keppi on S-asennossa ? Aika jännä automaatti, jos näin on :-\
Auto on 118kw golf IV ajettu n.2700 km..

On ihan normaalia. Siksi ei tule S-asentoa juurikaan käytettyä, kun D:llä tuntuu kulkevan paremminkin
Audi A4 Allroad quattro -17

fish

#37
Lainaus käyttäjältä: fish - 19.05.10 - klo:12:20
Story of my life, tosin huoltoon ollaan vasta menossa. Sama kone, saman ikäinen, samat kilometrit, samat oireet ihan tarkalleen. Saapa nähdä mitä huollossa sanotan, ajan sain parin viikon päähän.
Noniin,
11/2007 käyttöön otettu, kilometrejä 36000. Mekatroniikka paskana, ja maahantuoja tarjoaa 70% varaosista. Ei mene jakeluun, ei.. että pitäisi lähes 1500 euron osista maksaa 30%. Suutuin niin paljon puhelimessa, etten edes tajunnut kysyä tahtoisiko ne muka jostain työosuuksistakin jotain.

Tuli kuluttaja-asiamiehelle vissiin taas töitä.


Lisäys:
Tuli toinen puhelu: myyjä vastaa kuluista, joten hatunnosto asiallisesta vastaantulosta. Kuluttajaneuvoja nauroi puhelimessa ääneen kun kerroin tapauksesta, kun ehdin tuossa välissä soittaa.

Tarinan opetus lienee se, että ei kannata purematta niellä kaikkea mitä tarjotaan, jos hanttin panemisessa on oikeasti aihetta...
Touran 1.6 TDI DSG7

Jyri

Lainaus käyttäjältä: fish - 02.06.10 - klo:14:30
Tuli toinen puhelu: myyjä vastaa kuluista, joten hatunnosto asiallisesta vastaantulosta. Kuluttajaneuvoja nauroi puhelimessa ääneen kun kerroin tapauksesta, kun ehdin tuossa välissä soittaa.

Tarinan opetus lienee se, että ei kannata purematta niellä kaikkea mitä tarjotaan, jos hanttin panemisessa on oikeasti aihetta...
Mikäs oli siis kuluttajaneuvojan kanta?

fish

Kuluttajaneuvoja sanoi, ettei takuulla ole muuta merkitystä kuin se, että näyttövelvollisuus tahallisesta rikkomisesta / huolimattomuudesta siirtyy takuun antajalta kuluttajalle.

Pitäisi selvittää hyvin tarkasti takuuajan jälkeen mikä meni rikki, ja jos korjataan, pyytää varaosat tutkimuksia varten itselleen (vaikka lainaan). Näin voidaan jälkikäteen selvittää puolueettomasti mikä on rikki ja olisiko sen pitänyt kestää.

Jos kuluttaja maksaa korjauksesta jotain prosentteja, voidaan peruslaskukaavana pitää seuraavaa:
- Otetaan rikkoutuneen tuotteen/osan oletettu käyttöikä (esim. 300.000 km).
- Vähennetään siitä käytetty ikä (esim. 60.000 km)
- Muodostetaan prosentti (60.000 / 300.000), eli em. tapauksessa se olisi 20 %.
Tämähän ei tietenkään koske kuluvia osia.

Mainitsi, että autohommat on yleensä vaikeita. Vahvoilla on kun mahdollisimman moni seuraavista toteutuu:
- omistajia on vähän (miel. vain 1)
- huoltohistoria on kunnossa
- autolla ei ole vedetty raskaita taakkoja
- auto on ollut yksityiskäytössä ja ns. normaalikäytössä.

Hakusanoilla "mekatroniikka auto" löytyy aika paljon hyvää infoa DSG:n rikkoutumisista, mm. ultimatevw:stä. Erityisesti 2007/08 mekatroniikassa on ilmeisesti susiosia, (en ymmärrä tekniikasta, mutta jostain magneettikytkimistä ja teflonosista oli puhetta muualla). DSG rupeaa takkuamaan lämpimänä, eikä vikaa voi korjata muutoin kuin koko mekatroniikan vaihtamalla.

Joku asiasta ymmärtävä voisi selittää yksinkertaiselle, mikä se mekatroniikka on. Joku laatikon ohjausyksikkö, mutta mitä siellä on sisällä, minkä kokoinen se on, missä sijaitsee jne.
Touran 1.6 TDI DSG7

fish

Uusi mekatroniikka sisällä. Eroa kuin yöllä ja päivällä. Paikaltaan lähtee ilman pomppua, vaihdot sujuu niin pehmeästi, ettei niitä huomaa kuin kierroslukumittarista, pakki menee nopeasti päälle.

Ajo on kuin pumpulissa menoa entisen kyntöpellon sijaan, näin metaforisesti.
Touran 1.6 TDI DSG7

JeanC

Uudet  "laatikon aivot" vaihdettu, eikä ole vaihteisto koskaan vaihtanut vaihdetta niin sivistyneesti mitä nyt. Kuten Fish totesi, Ero on kuin yöllä ja päivällä.

Loppis

En tiedä onko kyseessä vika vaiko ominaisuus, mutta mielestäni ääni ei kuulunut aluksi, joten kysyn.

Elikkä kun ajaa hitaasti, 1 tai 2 vaihde silmässä niin vaihteisto pitää ihmeen kovaa urinaa, varsinkin jos hiljentää ja ns moottorijarruttaa. isommilla pykälillä en ole huomannut vastaavaa. Jotenkin tuntuu, että tuo ääni ei aina ole ollut olemassa. Mittarissa on 13,5 tuhatta.
Superb Combi 2.0 TDI CR Ambition DSG

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Loppis - 23.09.10 - klo:09:13
En tiedä onko kyseessä vika vaiko ominaisuus, mutta mielestäni ääni ei kuulunut aluksi, joten kysyn.

Elikkä kun ajaa hitaasti, 1 tai 2 vaihde silmässä niin vaihteisto pitää ihmeen kovaa urinaa, varsinkin jos hiljentää ja ns moottorijarruttaa. isommilla pykälillä en ole huomannut vastaavaa. Jotenkin tuntuu, että tuo ääni ei aina ole ollut olemassa. Mittarissa on 13,5 tuhatta.
Ei kyllä omiin korviin ole moista ääntä kantautunut.

tsiih

Urinasta en tiedä mutta mulla ulisee vitonen...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

jarkkoo

Omassa ulisee kakkonen ja ykkönen ainakin moottorijarrutuksessa, huollon mukaan normaalia.
VW Amarok V6 2017

tsiih

Lainaus käyttäjältä: jarkkoo - 23.09.10 - klo:23:25
Omassa ulisee kakkonen ja ykkönen ainakin moottorijarrutuksessa, huollon mukaan normaalia.
Mulla on vielä "työn alla", mutta en luovuta...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

tet

Omalla DSG7:lla vasta 16500 km takana eikä ainakaan toistaiseksi mitään valittamista toiminnasta, joitain liikkeelle lähtiessä esiintyviä satunnaisia pikku nykimisiä lukuunottamatta. En niitä paljoa ole noteerannut, paremmin se homman hoitaa kuin mihin itse manuaalilla keskimäärin pystyn. ;D

Joku kyseli tuossa edellä termin "mekatroniikka" avaamista. No sehän tulee sanoista "mekaniikka" ja "elektroniikka". Siis kyseessä on yksikkö jossa on laatikon toimintaa ohjaava tietokone sekä laatikon hydraulisia toimintoja (kytkimet, vaihteensiirto) ohjaavat venttiilit. Siellä se laatikon kupeessa lymyilee ja lähtee yhtenä könttinä irti jos vaihtaa tarvii.

Näistä gallupin luvuista ei nyt vielä hirveästi pysty johtopäätöksiä tekemään, mutta uskoisin että DSG7 osoittautuu pitkällä aikavälillä huomattavasti luotettavammaksi kuin DSG6. Alkuperäisessä 6-lovisessahan tietääkseni toimii voitelyöljy myös hydrauliöljynä (!) joten ei ihme että kaikenlaista takeltelua hydrauliventtiileissä esiintyy. Vaikka siinä on se suodatin ja vaihtoväli 60000 km, niin on kyllä ihme älynväläys käynyt kun tehty hydrauliikka joka toimii paskaisella voiteluöljyllä. DSG7:ssä taas on oma hydrauliikkasysteemi erillään voiteluöljystä, joten sen voi jo ihan maalaisjärjellä olettaa toimivan luotettavammin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

mjy

Pysäköintitalossa huomaa parhaiten ikkuna auki, minullakin ulisee kakkonen moottorijarrutuksessa, ulissut ihan uudesta lähtien. Mulla toi DSG7 ei suostu ykköselle edes vaihtamaan sen jälkeen kun on liikkeelle päästy.
Vasta pysähdyttäessä vaihtaa sille.

Wekotin

No en äänestänyt vielä, koska osia ei ole vaihdettu enkä ole vielä käynyt näyttämässäkään, mutta suht usein tapahtuu nykäys 1 -2 vaihdossa tai sitten 2 - 3 (vielä vähän epäselvää, koska mielestäni tuo vaihteen nro mittarissa tulee viiveellä). Ei joka kerta, mutta tapahtuu jo huomattavan usein. Ja sitten jos erehtyy jäämään ajamaan hissukseen esim. parkkialueella noilla vaihteilla ajosta tulee helposti nykivää, varskinkin kylmällä koneella. Toinen minkä nyt olen huomannut on, että tuntuu, että kyktin luistattaa 1 - 2 välillä. Välillä kierroket ykkösellä nousee yllättävän korkealle reilusti yli 3000 vaikka lähtisi ihan pintakaasulla, mutta vetoa ei tunnu olevan nimeksikään ja sit yhtäkkiä nykäsee kakkoselle ja sit mennään. Vikakoodi on jo tallentunut kytkin 2:n toleranssirajoista. Täytyy odotella, että leviää kunnolla ja viedä sitten pajalle kun on tuota takuutakin vielä reilusti. Viat ilmeni noin 42 tkm. Kyseessä siis DSG7.

Kaiken kruunaa tietysti se, että tätä ei esiinny joka kerta eikä edes joka päivä. Lisäksi epäilen, että tuohon ei osaisi välttämättä edes kiinnittää huomiota jos ei tietäisi miten DSG-vaihteiston kuuluu toimia kunnossa ollessaan.

tet

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 01.10.10 - klo:19:15
Kaiken kruunaa tietysti se, että tätä ei esiinny joka kerta eikä edes joka päivä. Lisäksi epäilen, että tuohon ei osaisi välttämättä edes kiinnittää huomiota jos ei tietäisi miten DSG-
vaihteiston kuuluu toimia kunnossa ollessaan.

Niin, mitenkäs sen sitten kuuluu toimia? DSG on kuitenkin oikeastaan "automaattinen manuaalilaatikko" eikä se mielestäni voi koskaan toimia niin pehmeästi kuin momentinmuuntimella varustettu loota toimii. Tällä mielellä olen itse ajellut enkä ole pieniin satunnaisiin nykimisiin paljon kiinnittänyt huomiota. Niin moni muuttuja vaikuttaa siihen kuinka pehmeästi vaihto tapahtuu: nopeus, valittuna oleva vaihde, öljyn lämpötila, kytkinlevyjen lämpötila jne. jne. Ei se voi mitenkään joka tilanteessa aina toimia juuri samalla tavalla pehmeästi kuten toivoisi, se nyt vaan on aika mahdotonta optimoida tuollaista vempelettä täydelliseksi joka tilanteessa. Momentinmuunnin antaa anteeksi niin kovin kovin paljon, sen takia perinteinen tomaatti on aina tasaisen pehmeä (ja kumilankamainen).
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

tero_

#51
Tässä tarinaa omasta DSG7 TSI1.4-Passatista.
Kilometrejä on takana vasta alle 15000, auto valmistettu keväällä -09.

Viime kesän aikana alkoi ilmaantumaan kierrosluvussa pientä nykimistä n. 2000rpm:n kohdalla 7-vaihteella.
Varmimmin tuon huomasi ja tunsi pienessä ylämäessä tasakaasulla. Autoa käytettiin huollossa, eikä mitään vikakoodeja tietenkään ollut. Moottoriohjauksen ja vaihteiston ohjelmistot päivitettiin tuoreempaan, mutta nykiminen ei poistunut. Positiivinen huomio oli kuitenkin, että vaihdot tulivat vähän pehmeämmiksi (ehkä vaihteisto oli vain oppinut kulmikkaamman vaihtotavan, mikä nyt resetoitui). Lisäksi se vaihtoi nyt herkemmin 6:lle ylämäessä.

Alkoi lisäksi entistä selvemmin tulemaan luiston (pientä tärinää) tuntua parittomilla vaihteilla, varsinkin 2 -> 3 siirtymisessä.

Niin, unohtuipa mainita, että viimeaikoina kylmänä käynnistettäessä kuului vaihteistosta ihmeellistä rahinaa. Kun vaihteen valitsinta käytti neutraalissa ja sitten takaisin parkkiin, niin rahina hävisi.

Takuuhuolto pelasi kyllä mallikkaasti ja tehtiin vielä tehtaan pyynnöstä lisämittauksia, mistä ei kuulemma kuitenkaan mitään konkreettista selvinnyt. Lopulta kuitenkin laitettiin kytkin vaihtoon (en tiedä mitä tuo käytännössä tarkoittaa, mutta kytkimestä vain puhuttiin). Päivän työ ja kytkin oli vaihdettu. Ainakin toistaiseksi vaihteisto tuntuu taas kuin uudelta.

Erkka

^ Uskoisin, että on vaihdettu vain mekatroniikkayksikkö.Tuskin koko vaihdelaatikko on mennyt vaihtoon?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

tsiih

Kyllä se voi olla ihan pelkkä kytkinpaketti.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

varre

Mikä voisi olla vikana kun matalilla kierroksilla DSG 6v "viheltää"? Sen kuulee vaihde N asennossa kaasutellessa matalilla kierroksilla ja kun lähtee liikkeelle ja myös kun tulee vaikkapa risteykseen jolloin laatikko laittaa pienempiä silmään.

Tasaista nopeutta ajaessa ei kuulu mitään.

Vihellys on kuin mankan vihellys. Ei kuulu edes auton ulkopuolelle. Laatikko pelaa muuten tosi hyvin ja mittarissa 215tkm.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 03.04.10 - klo:16:53
DSG6 Golf V GT 2.0tdi 2006 mallissa ja mittarissa tällä hetkellä noin 106tkm eikä mitään vikoja ole ilmennyt. Auto on ollut minulla noin vuoden ja ostohetkellä mittarissa oli noin 87tkm. Sitä ennen auto oli eräällä suomalaisella noin 9kk ja 30tkm ajan. Hänelläkään ei vikoja vaihteiston kanssa ollut. Kilometreillä ~0-60tkm auto on ollut Saksassa ja sen aikainen huoltohistoria ei ole tiedossa. Oletan, ettei silloinkaan vaihteistoon ole tehty mitään remontteja, koska erillisiä merkintöjä ei ainakaan ole.
Edelleenkin mennään ilman mitään vikoja, nyt mittarissa reilu 114tkm.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: varre - 24.10.10 - klo:00:13
Mikä voisi olla vikana kun matalilla kierroksilla DSG 6v "viheltää"? Sen kuulee vaihde N asennossa kaasutellessa matalilla kierroksilla ja kun lähtee liikkeelle ja myös kun tulee vaikkapa risteykseen jolloin laatikko laittaa pienempiä silmään.

En usko että ääni tulee DSG:stä. N:llä paikallaan kaasutellessa DSG:ssä ei pyöri mikään joka reagoisi moottorin nopeuteen.

Moottorista taas löytyy toistakymmentä mahdollista viheltäjää noilla kilometreillä. Varsinkin kun ei tiedä mikä moottori on kyseessä. ;)
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

varre

Moottorina on 2.0TDI BKD. Mutta jänne ääni että ei oikein kuulu konehuoneessa kuunnellessa. Vai onko turbo menossa?

Riisseli

Sitten kun turbo alkaa viheltää niin ihmettelet miksei paloautoja näy missään. Näin ainakin omassa tapauksessa. Vihelys oli sen verran voimakasta ettei voinut erehtyä.
Ex. Volkswagen Passat 3C Variant 1.9 TDI Luxline -07
Ex. Audi A4 "Le Mans" Avant 2.0TDi Multitronic -10
VW Passat 2.0 TDI B7 Variant DSG -14

Arcca

#59
Lainaus käyttäjältä: Riisseli - 24.10.10 - klo:13:24
Sitten kun turbo alkaa viheltää niin ihmettelet miksei paloautoja näy missään. Näin ainakin omassa tapauksessa. Vihelys oli sen verran voimakasta ettei voinut erehtyä.

Tarkoitat varmaan tuolla kun turbo on jo pahasti menossa kaputt?

Omien kokemusten mukaan turbon vihellyksen kyllä kuulee vaimeanpanikin, eikä ole välttämättä rikki.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy