DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

tet

Lainaus käyttäjältä: JJ10 - 18.07.11 - klo:10:55
7-loviseen DSG:hen tehtiin 30tkm huollossa ohjelmapäivitys?, kun liikkeellelähtö oli käynyt hankalaksi ja 3-4 vaihdon välillä oli hitautta (kierrokset nousi ennen 4:n kytkeytymistä).

Ei mennyt ainakaan paremmaksi, lähdöt ja vaihtamiset on todella nykiviä nyt.  Ennen suht sulava vaihtaminen on muuttunut nykiväksi ja kovaksi. Muutos on merkittävä.

Paljonko on tullut kilometrejä huollon jälkeen? Softapäivityksessä loota on tietenkin mennyt oletusparametreihinsä, kestää parisataa kilsaa oppia taas sinun ajotavoillesi...
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

JJ10

Lainaus käyttäjältä: tet - 18.07.11 - klo:18:42
Paljonko on tullut kilometrejä huollon jälkeen? Softapäivityksessä loota on tietenkin mennyt oletusparametreihinsä, kestää parisataa kilsaa oppia taas sinun ajotavoillesi...

On siihen reilu 200km tullut. Hyvä pointti, kuulostellaan.

XUE

itselläni kokemusta Audi 1.8T + multitronic kahdessa eri autossa,
VW Passat 1.8T tiptronic sekä nyt 30tkm Passat 1.8TSI + DSG7
ja täytyy tunnustaa ettei mitään ongelmia ole ollut vaihteistoissa!

Multitronicista kyllä melkein pidin enemmän kuin DSG7:sta
ihan noin käytössä, sen sujuvuuden vuoksi.

Toki automaatit, molemmat aina välillä "ihmettelevät" tai lähdössä
ilmenee jotain viiveitä mutta lasken ne enemmän ominaisuuksiksi.
Kokemusta löytyy myös vanhanaikaisesta Mondeon 4-lovisesta automaatista,
se vasta hirveä olikin!
VW Passat Sedan 1.4TSI DSG R-line vm2013

VW Passat Variant 1.8TSI DSG R-line vm2010
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6097.0

Trifid

Mitenkä muiden DSG:t käyttäytyvät alamäessä? Tänään itselläni heitti 7-->5 kun painoin pikkuisen jarrua (jyrkkä ja pitkä alamäki). Tätä tapahtui muutaman kerran.
Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Trifid - 22.07.11 - klo:23:06
Mitenkä muiden DSG:t käyttäytyvät alamäessä? Tänään itselläni heitti 7-->5 kun painoin pikkuisen jarrua (jyrkkä ja pitkä alamäki). Tätä tapahtui muutaman kerran.
Ymmärtääkseni normaalia (ominaisuus), vaihteisto olettaa että tahdot hidastaa ---> moottorijarrutusta tehostaakseen ja jarruja säästääkseen vaihtaa pienemmälle. Tässä tilanteessa tuo alamäki lie ratkaiseva muuttuja, tasamaalla ei ainakaan oma DSG7 tuota tee.

SUB18

Lainaus käyttäjältä: Trifid - 22.07.11 - klo:23:06
Mitenkä muiden DSG:t käyttäytyvät alamäessä? Tänään itselläni heitti 7-->5 kun painoin pikkuisen jarrua (jyrkkä ja pitkä alamäki). Tätä tapahtui muutaman kerran.

Joskus olen huomannut, että on vaihtanut viitoselle saakka alamäessä, vakionopeussäädin päällä ajaessa. Jarruun en ollut koskenut. En ole siihen enempää huomiota kiinnittänyt, numeronäytöstä asian sattumalta huomasin.
Skoda Kodiaq 2.0 TDI (150 hp) DSG7 Exclusive 2018
Keskimääräinen kulutus (diesel) 6,2 l / 100 km
Ex: Skoda Superb 1.8 TSI DSG7 Ambition 2010
Keskimääräinen kulutus (bensa) 7,7 l / 100 km
Keskimääräinen kulutus (öljy) yli 1 l / 1000 km

M_M

Ruksin nyt tuolta ylhäältä vaihtoehdot Kyllä (DSG6) ja 50-100tkm.

Helmikuun lopulla liikkeestä ostettu -07 Jetta kävi viime viikolla vihdoin pajalla korjattavana. Etukäteen oli melko työn takana saada liike edes uskomaan että vikaa on, eikä se itse korjailukaan ihan kerrasta onnistunut... mutta loppujen lopuksi kytkinpaketti sinne vaihdettiin.

Vikana oli nykivät ja tökkivät paikaltaan liikkeellelähdöt, jotka ainakin toistaiseksi vaikuttaisivat korjautuneen tällä rempalla. Ajokilometrejä ostettaessa ja vian lähes heti ilmetessä, oli 62tkm. Nyt ollaan menossa 69tkm kohdalla, koko tämän ajan vika toki paheni kokoajan.

Mielenkiinnolla nyt sitten ajellaan ja katsellaan oliko korjaus oikeasti pysyvä. Vika kun ilmeni alunperinkin aika satunnaisesti, loppua kohti kyllä tihentyen.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

SNG

LainaaVikana oli nykivät ja tökkivät paikaltaan liikkeellelähdöt

Itsellä aikanaan dsg-Touran, josta meni mekatroniikka vaihtoon (takuuseen), kun sammahteli lähdöissä.

Loppu keväästä hankittiin eläkeikäiselle äidilleni A3 Sportback 1.8tsi dsg vajaat 60tkm ajettuna. Ongelma ollut alusta asti juurikin nykivät lähdöt (eteen/taakse) toiminnan ollessa muutoin normaalia. Auto ollut viikon verran pajalla. Ainakin mekatroniikka menee painemittausten perusteella vaihtoon, kunhan saikulla oleva vaihteistospesialisti palaa töihin. Kun laatikko avataan, tsekataan samalla tuo kytkinpaketti.

Työt menevät vaihtoautotakuun ja maahantuojan piikkiin. Mikä positiivisinta, tulee 2 vuoden varaosatakuu.

Eli kylläpä tuo mekatroniikka ainakin dsg/s-tronic 6:ssa on melkoinen murheenkryyni. "Kuin unelma toimiessaan, kuin vouti oikutellessaan".



SNG

LainaaItsellä aikanaan dsg-Touran, josta meni mekatroniikka vaihtoon (takuuseen), kun sammahteli lähdöissä.

Loppu keväästä hankittiin eläkeikäiselle äidilleni A3 Sportback 1.8tsi dsg vajaat 60tkm ajettuna. Ongelma ollut alusta asti juurikin nykivät lähdöt (eteen/taakse) toiminnan ollessa muutoin normaalia. Auto ollut viikon verran pajalla. Ainakin mekatroniikka menee painemittausten perusteella vaihtoon, kunhan saikulla oleva vaihteistospesialisti palaa töihin. Kun laatikko avataan, tsekataan samalla tuo kytkinpaketti.

Työt menevät vaihtoautotakuun ja maahantuojan piikkiin. Mikä positiivisinta, tulee 2 vuoden varaosatakuu.

Eli kylläpä tuo mekatroniikka ainakin dsg/s-tronic 6:ssa on melkoinen murheenkryyni. "Kuin unelma toimiessaan, kuin vouti oikutellessaan".

Mekatroniikkayksikkö tuossa vaihtoon meni (painemittausten perusteella). Kulut menevät jollakin suhteella myyjän ja VW-auton piikkiin. Korjausaika vain oli kohtuuttoman pitkä (3 viikkoa), kun auto jäi kerrasta korjaamon huomaan.


fish

No nyt toimii taas. Kaksi kertaa mekatroniikka uusiksi, ja kerran ohjelmoitiin kun oli kuulemma bitti juuttunut poikittain.
Paskanmarjat, koko laatikko oli susi, ja nyt on uusi.

(Joo, ja oli konekin, ja sekin on uusi, mutta tämähän oli DSG-threadi)
Touran 1.6 TDI DSG7

Passatti

Olen tilannut uuden Passatin DSG laatikolla.Hirvittää nämä ongelmat laatikon kanssa.Eilen juttelin asiasta Skoda asentajan kanssa ja hän sanoi ,että juu ongelmia on ja aika paljon.7 vaihteinen mekatroniikkaa oireilee. Laatikko kestää, jos lähdet liikkeelle niin,että päästät jarrun ja annat auton rullata eteenpäin ja sitten vasta kiihdytät.Outoa.Eihän autolla noin voi ajaa.Jäät jalkoihin ihan varmasti.
Always lead, never follow

firstvw

Onko tää ny lohdullista vai mitä, mutta mittarissa on yli 120tkm, niin DSG6:n vikaherkimmät kilometrit on takana?

Wekotin

DSG7 meni sitten kokonaisuudessaan vaihtoon viime torstaina. Kilsoilla 86tkm. Nyt vaihtaa kuin DSG6 2.0 TDI:n kanssa. En eroa huomannut kun koeajoin Sharanin. Jokin siis on laatikossa parantunut. Nyt antaa esim. sopivasti luistaa ja töksähteleviä lähtöjä ei ole ollut.

JRH_Vol..

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 10.12.11 - klo:11:00
... Laatikko kestää, jos lähdet liikkeelle niin,että päästät jarrun ja annat auton rullata eteenpäin ja sitten vasta kiihdytät.Outoa.Eihän autolla noin voi ajaa.Jäät jalkoihin ihan varmasti.

Juuri näin sillä voi ajaa eikä jää jalkoihin. Kaasua voi painaa reilusti heti, kun kytkin on "tarttunut" ja 3:nen on pesässä ennenkuin huomaatkaan. Kokemuksen karttuessa jarrun vapautusta oppii myös ennakoimaan ja liikkeellä ollaan heti esim. liikennevalojen vaihtuessa.
Audi Q3

toukopouko

Kyllähän nyt uuden auton ostaa helpostikkin DSG:llä mutta kuka uskaltaa ostaa käytetyn ? En minä ainakaan uskalla. Paljonkohan tuollainen koko laatikon vaihtaminen kustantaa ?

Vagaaja

Lainaus käyttäjältä: JRH_Vol.. - 10.12.11 - klo:18:30
Juuri näin sillä voi ajaa eikä jää jalkoihin. Kaasua voi painaa reilusti heti, kun kytkin on "tarttunut" ja 3:nen on pesässä ennenkuin huomaatkaan. Kokemuksen karttuessa jarrun vapautusta oppii myös ennakoimaan ja liikkeellä ollaan heti esim. liikennevalojen vaihtuessa.
Olen täysin samaa mieltä! Eihän manuaalivaihteisessakaan kytkinpoljinta laukaista ylös liikkeelle lähtiessä. DSG:ssä sitä kytkimen toimintaa ohjataan kaasupolkimen asennolla melko pitkälti liikkeelle lähtiessä.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 10.12.11 - klo:19:43
Kyllähän nyt uuden auton ostaa helpostikkin DSG:llä mutta kuka uskaltaa ostaa käytetyn ? En minä ainakaan uskalla. Paljonkohan tuollainen koko laatikon vaihtaminen kustantaa ?
Uusi kuivaseiska on n. 5000 e plus alle päivän työt.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

jni

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 10.12.11 - klo:22:57
Uusi kuivaseiska on n. 5000 e plus alle päivän työt.

Eli paljonko yhteensä?
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

tsiih

5000 e plus 5-7 h kertaa tuntihinta  ;D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

malinmip

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 10.12.11 - klo:23:05
5000 e plus 5-7 h kertaa tuntihinta  ;D

Huh huh..halpaa kuin saippua  :o Laitetaan kaksi!
Seat Tarraco 2.0TSI 4Drive Excellence 2019
Volkswagen Golf R 2019

Pro Detailers Finland-yhteisö

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 23.05.11 - klo:20:41
Onkos yhtään S tronicia vielä raportoitu hajonneeksi ? Niitä on kuitenkin vaativissa konfiksissa 3.0 TDI:n kanssa ollut jo pari vuotta. (Q5 3.0 TDI ainakin).

Yllättäen tuli aamusella mieleen dsg-lootasta juuri sama asia. Eli Audeissahan käytetään samaa rakennetta ja myös lootaakin (esim. A3:n ja A1:n S-tronic on sama kuivakytkiminen 7-lovinen  kuin Volkkarissa, Skodassa ja Seatissa max 250 Nm-moottoreissa käytetty). Onko niin, etteivät noiden Audi-mallien omistajat kehtaa tunnustaa vikoja lootassa, vai eivätkö he ole aktiiveja foorumilaisia, vai ovatko Audi-tehtaan valkoisiin hansikkaisiin (Toyotan tehtaiden tapaan) pukeutuneet kokoonpanijat viimeistelleet LUK:n vaihteiston ennen autoon asentamista? Jossain lehdessä (en muista oliko Tuulilasi vai Auto Bild) todettiin Audin 7-pykäläisestä öljykylpy-kytkimellisestä S-tronicista ettei sillä ole juuri tekemistä VW:n DSG:n kanssa.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: SNG - 12.09.11 - klo:19:26
Itsellä aikanaan dsg-Touran, josta meni mekatroniikka vaihtoon (takuuseen), kun sammahteli lähdöissä.

Loppu keväästä hankittiin eläkeikäiselle äidilleni A3 Sportback 1.8tsi dsg vajaat 60tkm ajettuna. Ongelma ollut alusta asti juurikin nykivät lähdöt (eteen/taakse) toiminnan ollessa muutoin normaalia. Auto ollut viikon verran pajalla. Ainakin mekatroniikka menee painemittausten perusteella vaihtoon, kunhan saikulla oleva vaihteistospesialisti palaa töihin. Kun laatikko avataan, tsekataan samalla tuo kytkinpaketti.

Työt menevät vaihtoautotakuun ja maahantuojan piikkiin. Mikä positiivisinta, tulee 2 vuoden varaosatakuu.

Eli kylläpä tuo mekatroniikka ainakin dsg/s-tronic 6:ssa on melkoinen murheenkryyni. "Kuin unelma toimiessaan, kuin vouti oikutellessaan".




Ã,,äh, onhan tässä nyt ainakin yksi Audin S-tronicin tapaus. ::)

Newman

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 11.12.11 - klo:11:10
Jossain lehdessä (en muista oliko Tuulilasi vai Auto Bild) todettiin Audin 7-pykäläisestä öljykylpy-kytkimellisestä S-tronicista ettei sillä ole juuri tekemistä VW:n DSG:n kanssa.
Niin ei olekaan, jos sitä verrataan kuivilla kytkimillä varustettuun DSG7:aan. On täysin eri laitos. Mutta se A1:n ja A3:n loota lienee tasan samaa tavaraa kuin muissakin konsernikikkareissa.

Newman

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 10.12.11 - klo:23:05
5000 e plus 5-7 h kertaa tuntihinta  ;D
Jos tuo pitää paikkansa, niin vaihtohan on vielä jotensakin "siedettävissä rajoissa". Jos siis vertaa uuden auton vaihtamista toiseen uuteen autoon, lainarahalla vieläpä.

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: Vagaaja - 10.12.11 - klo:19:56
Olen täysin samaa mieltä! Eihän manuaalivaihteisessakaan kytkinpoljinta laukaista ylös liikkeelle lähtiessä. DSG:ssä sitä kytkimen toimintaa ohjataan kaasupolkimen asennolla melko pitkälti liikkeelle lähtiessä.

Itsepetosta, sanon minä. Kyllä automaattilootalla pitää pystyä starttaamaan valoista ihan ilman mitään rullauksia tai muita hiivistelyitä. Jos ei pysty, on tällöin tullut ostettua säkillinen ..skaa auton muodossa.
Vaikka kuinka puhutaan, että forumeilla valittavat vain häviävän pieni murto-osa DSG:n omaavista autonomistajista suhteutettuna vaihteiston kokonaismyyntimääriin, niin antaa tämä keskustelu aika raadollisen ja mitä luultavammin rehellisenkin kuvan siitä, mitä DSG:n kanssa eläminen todellisuudessa on.

DSG ja TSI. Siinä kaksi kirjainyhdistelmää, jotka muuttuvat käytettyinä ongelmajätteeksi autoliikkeiden silmissä.

Passatti

Onkohan kellään mitään hyvää sanottavaa DSG laatikosta ja TSI:stä? Olenkohan työtänyt käteni syvälle p...aan?
Always lead, never follow

Sande

Ylläolevan gallupin mukaan sulla tuntuisi olevan 73% mahdollisuus päästä ensimmäiset 50 000 ilman DSG vikaa... 1,4 TSI sitten muodostaa pienen lisäriskin siihen päälle  ::)
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Newman - 11.12.11 - klo:11:34
Jos tuo pitää paikkansa, niin vaihtohan on vielä jotensakin "siedettävissä rajoissa". Jos siis vertaa uuden auton vaihtamista toiseen uuteen autoon, lainarahalla vieläpä.

Niin no tuleehan se halvemmaksi, mutta on hyvä kyllä tiedostaa käytettyä ostaessa, että enää ei riitä touhutonni. Lähennellään jo touhukymppitonnia. Varsinkin jos paikkoja alkaa hajoamaan enempi. Kohtuutonta.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 11.12.11 - klo:14:07
Onkohan kellään mitään hyvää sanottavaa DSG laatikosta ja TSI:stä? Olenkohan työtänyt käteni syvälle p...aan?

Minulla nyt kolmas auto putkeen missä DSG ja TSI. Hyvin toimineet kaikki.

Viimeisin ajaneeni auto missä oli selvästi viallinen automaatti, oli muuten 60 000 km ajettu 2008 BMW 330xda. Ripeä kiihdytys vaihtoi välillä pienemmän vaihteen kovan paukahduksen säestämänä. Eikä taida 5000 euroa riittää tuollaiseen ZF:n 6-vaihteiseen automaattiin.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 11.12.11 - klo:12:08
Itsepetosta, sanon minä. Kyllä automaattilootalla pitää pystyä starttaamaan valoista ihan ilman mitään rullauksia tai muita hiivistelyitä. Jos ei pysty, on tällöin tullut ostettua säkillinen ..skaa auton muodossa.
Vaikka kuinka puhutaan, että forumeilla valittavat vain häviävän pieni murto-osa DSG:n omaavista autonomistajista suhteutettuna vaihteiston kokonaismyyntimääriin, niin antaa tämä keskustelu aika raadollisen ja mitä luultavammin rehellisenkin kuvan siitä, mitä DSG:n kanssa eläminen todellisuudessa on.

DSG ja TSI. Siinä kaksi kirjainyhdistelmää, jotka muuttuvat käytettyinä ongelmajätteeksi autoliikkeiden silmissä.

Oletko tehnyt tarkankin tutkimuksen tsi + dsg:n hyvityshinnoista?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy