DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
343 (28.7%)
Ei (DSG7)
325 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (19%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
71 (5.9%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.9%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1197

Tollo Peloton

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 17.05.11 - klo:21:27
Mistähän tuokin mielipide kumpuaa? Mutuahan saa viljellä illman kritiikkiä. Toisaalta mitä muuta automaattia myydään juuri missään määrin alle 30 tuhannen hintaluokassa? Ja monessako kalliissa on edes vielä kaksoiskytkinvaihteisto; ai niin Porschessa!

Mm. MB:llä ja BMW:llä on kyllä kaksoiskytkinvaihteistoja ja hyviä sellasia mutta käyttävät niitä vain niissä urheilullisimmissa malleissaan. Ehkä näiden automerkkien ostajat tykkäävät enempi perinteisen automaatin toiminnasta tai ostavat auton manuaalina kun kerta kaksoiskytkinautomaatin tarjonta on niin rajattu ettei sitä saa kuin sportautoihin.

Volvollakin on nyt kaksoiskytkinautomaatteja mm. V60 ja S60 malleissa eikä Volvokaan ole halpa auto. Fordilla on sama vaihteisto useammassakin mallissa.

Kaksoiskytkinvaihteisto ei ole varmasti mikää kallis valmistaa mutta jostakin se vaan johtuu että tietyt merkit vierastavat vielä niitä. Onko esim. Opelillakaan vielä sellaista?

JJ10

Itsellä ollut automaatteina pari Toyotaa, Chevrolet, Mese ja nyt tämä Pirkkavolkkari. Ei mikään ko automaateista olleet täydellisiä, arpoivat vaihteita, viivettä, joskus outoja ääniä...kilometrejä ja kokemusta muutama satatuhatta.

En tiedä mikä on täydellinen laatikko, minusta DSG on paras tähän asti omistamistani, puutteineen. Keston suhteen vielä skeptinen.

Jos täydellistä haluaa, pitää sijoittaa tuplasti kalliimpaan, eiköhän sitten löydy jo vähän premiumia ja vastinetta rahalle.

jf

Lainaus käyttäjältä: Tollo Peloton - 17.05.11 - klo:21:34
Mm. MB:llä ja BMW:llä on kyllä kaksoiskytkinvaihteistoja ja hyviä sellasia mutta käyttävät niitä vain niissä urheilullisimmissa malleissaan. Ehkä näiden automerkkien ostajat tykkäävät enempi perinteisen automaatin toiminnasta tai ostavat auton manuaalina kun kerta kaksoiskytkinautomaatin tarjonta on niin rajattu ettei sitä saa kuin sportautoihin.
Käy nyt hyvä mies ajamassa nykyiset bemut ja marsut, niin saat jotain pohjaa noille kommenteille. Itse en löydä mitään parempaa kaksoiskytkin lootasta noihin nykyisiin MB & BMW lootiin verrattuna. Normiajossa sillä 0,1 sekunnin mahdollisella vaihtoerolla ei ole mitäään merkitystä, eikä radallakaan kovin helposti näy.

ZF:ltä lainattua:
LainaaAutomatic transmissions can peacefully co-exist alongside the new dual-clutch transmissions because they offer other advantages, too. Dual-clutch transmissions perform well at revolutions over 8000 rpm, which is a major advantage. We install them as part of our own lines in sports cars where high revs are the norm,” says Dr. Gerhard Wagner, responsible for the ZF Car Driveline Technology division. By comparision automatic transmissions are lighter and have fewer components than dual-clutch transmissions, which, together with lower costs per unit, reduces overall production costs.

Lainaus käyttäjältä: Tollo Peloton - 17.05.11 - klo:21:34
Kaksoiskytkinvaihteisto ei ole varmasti mikää kallis valmistaa mutta jostakin se vaan johtuu että tietyt merkit vierastavat vielä niitä. Onko esim. Opelillakaan vielä sellaista?
Harva valmistaja tekee automaagejaan itse, joten kauppaa käydään tarjolla olevista tuotteista. VAG:lla on ilmeisen tiukka diili BorgWarnerin kanssa, Getragilla Fordin. Hyundai/Kia tekee ilmeisesti omansa vielä itse ja ne tulee kun mallistot uudistuvat. Opel varmasti ottaisi kaksoiskytkinlootan käyttöön, jos joku sen haluaisi myydä heille samalla rahalla mitä perinteinen maksaa. Toisaalta esimerkiksi Subaru käyttää nelilovista perinteistä tomaattia Foresterissä ja kulutus sekä suorituskyky on samat mitä manuaalilla, joten vanhaakin säätämällä pärjää ja vältetään yllätyksiä.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Obvious - 17.05.11 - klo:09:50
Tuntuu itse asiassa siltä että isommalla koneella ja kalliimalla merkillä ko.laatikolla ajavat kokevat laatikon heikommaksi kuin tosiaan pirkka vehkeillä ajavat. Liekö sitten kyseessä ilmiö siitä että isommalla rahalla ostaneet eivät koe saavansa rahalle vastinetta, kun taas eldorado-jengi on tyytyväinen kun ei vaan oo kytkintä ja homma päälisin puolin toimii?
Eipäs tunnu. On ollut A3 1.4 SB  ja nyt A5 Sb ja edelleen olen sitä mieltä, että se on manuaali laatikko kahdelle kytkimellä jota ohjaa elektroniiikka. Se on erilainen kuin ne vanhat ja minusta minulle sopiva. Jos se porsii, niin  ;D sitten olkoon niin.
Kaikissa ihmisen tekemissä vehkeissä on, tai niihin tulee vikoja ajan kanssa.
Aivan sama onko kalliimpi vai halvempi, OK?
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

skk

Lainaus käyttäjältä: Tollo Peloton - 17.05.11 - klo:21:34
Onko esim. Opelillakaan vielä sellaista?

opelilla on/oli  , kanssa vähän vajetta niin homma pitkittyy..

ATM

Minä en uskalla kehua DSG:tä kun se kuitenkin porsii sitten heti perään siinä missä moottorikin, mutta kyllä tykkään tämän 7-lovisen laatikon vaivattomuudesta todella paljon. Etenkin kaupunkiliikenteessä se on aivan nautittavan ehdoton valinta itselleni.

Skula

Joo mitään ei kannata kehua, takkiin tulee kuitenkin, ja minusta tuntuu että itse olen liian avoimesti lörpötelly haluistani, ainakin autojen suhteen(pl.miesihanteet naistenhuoneessa  :P ).. Täytyy varmaan muistaa seuraavalla ruotsinreissulla ottaa sieltä tutti joltain aftonbladetin toimittajalta tai tre kronorin jäseneltä suuhun ja imeskellä sitä ettei tuu lörpöteltyä liikoja näillä sivuilla. Tai koittaa josko YLEn tuttiritarilta joutais joku mykkätutti lainaan.

Itse kun en löydä DSG/Stronic laatikoista muuta hyvää kuin sen että sen kanssa ei tarvi kytkintä itse käyttää(toki se on jo tooooodella paljon). Ja arpomiset yms on annettava anteeksi. kymmeniä ja taas kymmeniä näitä ajaneena ei voi kuin hämmästellä näitä "featureita" joita tässäkin laatikossa on, mutta muistetaan sekin että tietokoneiden älyssä on vielä helvetisti matkaa ihmisaivoihin..

Ja tosiaan lörpöttelen liikoja vissiin kun en missään vaiheessa mielestäni ole kirjoittanut että tilaukseen olis mennyt/olis menossa VW CC.. ?? Mitä *ittua?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Filixon

#127
Lainaus käyttäjältä: skula - 18.05.11 - klo:09:29
- - kymmeniä ja taas kymmeniä näitä ajaneena - -

Kertoisitko kokemuksistasi/näkemyksistäsi, joita sinulla on mahdollisesti muista automaateista, momentinmuuntimista, variaattoreista ja mitä ihmeitä niitä on... Kiinnostaa sikäli, että jos itsekin joutuisi harkitsemaan vaihtoehtoa DSG:lle jonkin muun merkin kuin VAG:n yhteydessä.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 18.05.11 - klo:09:43
Kertoisitko kokemuksistasi/näkemyksistäsi, joita sinulla on mahdollisesti muista automaateista, momentinmuuntimista, variaattoreista ja mitä ihmeitä niitä on... Kiinnostaa sikäli, että jos itsekin joutuisi harkitsemaan vaihtoehtoa DSG:lle jonkin muun merkin kuin VAG:n osalta.


Lyhyesti sanottuna kokemuksia on uusista ja vanhoista automaateista.. Konsernin ulkopuolelta kaikilta "päämerkeiltä"..

Vain robottivaihteistot PSA konsernista ovat kokeilematta, ja toistaiseksi hyvä niin!

Nyt suosikkilistani kärjessä ovat, uuden BMW 5-sarjan automaatti ja "vanha" Audin Tippi (jota jossain vielä ruuvataan mm.A4 3.0TDI:n kaveriksi).

Mutta teen nyt kaikkeni jotta en lörpöttele sivu suuni, tulkitaan kuitenkin väärin, tarkoitan seuraavaa mahdollista kiesiäni, tai yleensäkään mitään seuraavaan autoon viittavaa en näppäile.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Filixon

#129
Kiitos vastauksesta! Itse olen kokeillut vain tuota Sitikan robottia, ja peräti kummalliselta se tuntui. Meno oli liikkeelle lähdössä ja kiihdytyksessä samanlaista kuin soutuveneellä liikuttaessa; veto katkesi kummallisesti ja meno oli päätä eteen ja taakse nyökäyttelevää. - Harmi sikäli, että Sitikalla ei liene parempaa tarjolla uuteen DS4:äänkään.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 18.05.11 - klo:10:07
Kiitos vastauksesta! Itse olen kokeillut vain tuota Sitikan robottia, ja peräti kummalliselta se tuntui. Meno oli liikkeelle lähdössä ja kiihdytyksessä samanlaista kuin soutuveneellä liikuttaessa; veto katkesi kummallisesti ja meno oli päätä eteen ja taakse nyökäyttelevää. - Harmi sikäli, että Sitikalla ei liene parempaa tarjolla uuteen DS4:äänkään.

Robotti on robotti, varmaan merkistä riippumatta. Olen sitä kokeillut tojossa ja opelissa, eikä se kyllä vakuuta. Toki ennemmin sellainen kuin puhdas manuaali, vaihtaa sitten vaikka itse käsin. Multi on omasta mielestäni paras..... ;)

Skula

Oli kuulemma porsinu mun vanhasta CC:stä DSG-laatikko.. 48tkm ajettuna...

Ei muuta. Virallinen takuu mennyt umpeen huhtikuun lopussa.. Takuuseenhan tuollainen pitää mennä.. Mutta kyrsiihän se kun porsii..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Ton-1

^ Ja sekin oli 'vaan' 1.8 TSI, on hyvin korkea todennäköisyys sille että talouteeni EI ikuna tule moista lootaa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

Onkos yhtään S tronicia vielä raportoitu hajonneeksi ? Niitä on kuitenkin vaativissa konfiksissa 3.0 TDI:n kanssa ollut jo pari vuotta. (Q5 3.0 TDI ainakin).

MarkoV

15tkm takana ja toisaalta kaikki ok mutta toisaalta olen ihan kypsä. Joka tapauksessa viimeinen DSG mikä mulle tulee. Loota siis 1.2:n kupeessa. Liikkeellelähdöt on persiistä samoin kuin kaupungissa hidastuksen jälkeinen kiihdytys. Kolmonen potkii helkatisti samoin kuin välillä vitonen. Viime viikolla ihan perushidaslähtö liikennevaloista ja helkatinmoinen ryntäys renkaat asfaltilla ruopien... Ja pari päivää sen jälkeen aamulla 1:llä liikkeelle-tyhjä hetki-ja kakkonen paukahtaen ja jysäyttäen sisään. Maantievauhdeissa kaikki ok, mutta kyllä tuo on kaupungissa ihan persiistä. Menis vajaa pari vuotta nopeasti niin pääsis takaisin mersun rattiin.
Marko

duke7

Lainaus käyttäjältä: skula - 23.05.11 - klo:20:30
Oli kuulemma porsinu mun vanhasta CC:stä DSG-laatikko.. 48tkm ajettuna...

Ei muuta. Virallinen takuu mennyt umpeen huhtikuun lopussa.. Takuuseenhan tuollainen pitää mennä.. Mutta kyrsiihän se kun porsii..
Oliko sun CC 2008 mallia? Niitä on huhujen mukaan porsinut yleisemmin.
Ketjussa puhutaan DSG-laatikoista kuin ne kaikki olisivat samanlaisia vaikka ainakin ns. vanha märkä DSG6 ja uudempi kuiva DSG7 ovat hyvin erilaisia käytökseltään ihan toimivinakin. Aiheesta on jo aiemmin keskusteltu ja ei minulla niihin ole suuremmin lisättävää. DSG6 miellyttää ainakin vielä, DSG7 ollut aina vähän epämääräinen kokemus kun ajoon sattunut.

Skula

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 24.05.11 - klo:20:25
Oliko sun CC 2008 mallia? Niitä on huhujen mukaan porsinut yleisemmin.
Ketjussa puhutaan DSG-laatikoista kuin ne kaikki olisivat samanlaisia vaikka ainakin ns. vanha märkä DSG6 ja uudempi kuiva DSG7 ovat hyvin erilaisia käytökseltään ihan toimivinakin. Aiheesta on jo aiemmin keskusteltu ja ei minulla niihin ole suuremmin lisättävää. DSG6 miellyttää ainakin vielä, DSG7 ollut aina vähän epämääräinen kokemus kun ajoon sattunut.

Se oli tai on vieläkin 2009 mallinen. 7-lovinen kuivaversio.

Alkoi kuulemma talvella tehdä tätä -> 1:lta 2:lle vaihdettaessa pitää ihme jurinaa

raportoin tuosta aikani tänne näin:

Lainaus käyttäjältä: skula - 08.06.10 - klo:21:03
Nyt menee oikein hyvin.. :-[

Melkein joka kerta kun DSG siirtää vaihteet 1:ltä 2:lle.. Koko auto tärisee kun kakkoselle tulee vetoja.. Ratin asennolla ei ole merkitystä.

En siis kuvitellut ::)

Sitten se alkoi kuulemma tekemään talvella 3-4 vaihdoissa isoja "jytkyjä".. ja ne jatkuivat kesällä  ::)

Raportoin tästäkin mielestäni tänne, mutta en nyt löydä ko. viestiä..

Kaikista näistä vioista auto kävi pajalla, ja oliko sitten vain toiveunta, mutta kuvittelin että viat olivat poissa  >:(

Romurautaa ja paalivehkeitä.

tero_

Lainaus käyttäjältä: tero_ - 15.10.10 - klo:22:58
Tässä tarinaa omasta DSG7 TSI1.4-Passatista.

Jatkoa tarinaan. Viimeksi kirjoittelin aiheesta syksyllä.

Kytkinpakan vaihdon jälkeen toiminta tuntui korjaantuneen, paitsi että liikkeellelähdöissä oli pientä tärräystä.
Ajattelin sen olevan uuden pakan karheutta. Mutta eipä se poistunut ajan kuluessa, ja vanha nykiminen parittomilla vaihteilla tuli sitten vähitellen takaisin.
Uudella pakalla ajelin n. 5000km. Nykiminen tuntui ikään kuin hetkittäisiltä kytkimen luistoilta parillisilta vaihteilta parittomille vaihdoissa. Erityisesti puolikaasulla tai reilummin kiihdyttäessä ongelma tuli esille. Täsmälleen samat oireet kuin vuosi sitten.

Nyt 2v-huollon yhteydessä tarkistettiin kytkin ja tehdas sanoi, että vaihdetaan koko vaihteisto.
Ensituntuma on, että tulipa sulavasti vaihtava auto, kuin uusi. Jotain hämärää tuossa vanhassa vaihteistossa oli, koska pelkkä kytkinpakan vaihtaminen ei auttanut kuin vähän aikaa.
Toivon mukaan tehdas on myös saanut parannettua vaihteistoa siitä mitä se oli pari vuotta sitten, ja sitä kautta tämä uusi toimisi hyvin ja pitkään.

MasTurbo

Kertokaas.

Tänään toistamiseen dsg(6lovinen) teki sitä että ei meinaa vaihtaa kolmoselta neloselle millään.1&2 vaihteella kiihdyttäessä aivan kuin veto olisi tuntunut aaltoilevalta.Nelosen se iski pesään jossain noin 60km/h nopeudessa ja moottorin saundi on imo tuolloin jo infernaalinen.

Oirehtiiko mekatroniikka?Auto on 2008 golf,2.0tdi.132tkm.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

jni

^Oireita on ilmassa. Onko kuulunut kolahduksia (sellaisia, kuin lekalla lyötäisiin laatikon kylkeen)?
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

MasTurbo

Ei ole tollasta kuulunut.Ainoastaan selvimmin tuo 3->4 ongelma ja epäily siitä vedon aaltoilusta.
Auto ostettu kuopion avain-vaunusta(volvo-renault-bmw) ja sille on myönnetty ostoturva.Vaihteistosta se sanoo:"korvaa sähköisen ohjausjärjestelmän,momentinmuuntimen,sekä tiivisteet ja tiivisterenkaat jos ne liittyvät yllä mainittuihin osiin.Komponentit korjataan ja uusitaan."

Kattaneeko tuo tätä kuuluisaa mekatroniikkaa?Jos kattaa niin jää maksettavaksi 170,=omavastuu.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

DyyD

Nyt kun liityin tähän(kin) porsimiskerhoon niin täältä löytyy 1 kappale DSG6:sia, mekatroiniikka viallinen ja vaihtoon. 90 tuhatta autolla takana, ja veikkaan että "pitkän" keston salaisuus on pääasiallinen matka-ajo tähän saakka.  ;)

fish

Lainaus käyttäjältä: jni - 15.06.11 - klo:19:14
^Oireita on ilmassa. Onko kuulunut kolahduksia (sellaisia, kuin lekalla lyötäisiin laatikon kylkeen)?
HEP! Mitä se tarkoittaa?

Täällä nimittäin on kuulunut. Touran 11/2007 1.4 TSI DSG.
Ei löytynyt vikakoodeja, vaihtoivat mekatroniikan. Oireet lieveni, mutta eivät poistuneet 5tkm aikana. Nyt on auto ollut pajalla kohta viikon vähän testauksissa. Joku bitti kuulemma poikittain, eli data solmussa, raudassa ei vikaa. Saas nähdä. Tällä kertaa tullut erinomaista palvelua VV-autolta.
Touran 1.6 TDI DSG7

Taky

Lainaus käyttäjältä: fish - 01.07.11 - klo:19:58
Nyt on auto ollut pajalla kohta viikon vähän testauksissa.
..
Tällä kertaa tullut erinomaista palvelua VV-autolta.

Ei ollut hymiötä.

Ilman autoa viikko - erinomaista palvelua - itsellä loppuisi duunit jos auto pajalla tollaisia aikoja "tutkittavana"?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

MasTurbo

Ainii..en oo miustanu tänne kertoakkaan.
Vaihteistossa ei ole vikaa.Oireyhtymä johtuu dpf puhdistuksesta.Eilen huomasi selvästi vielä kuinka pakoäänetkin muuttui.
Tekee sitä sitä useemmin mitä enempi kaupunkipätkää ajaa.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

fish

Lainaus käyttäjältä: Taky - 01.07.11 - klo:23:07
Ei ollut hymiötä.

Ilman autoa viikko - erinomaista palvelua - itsellä loppuisi duunit jos auto pajalla tollaisia aikoja "tutkittavana"?

Niin, siis olisivat antaneet auton kyllä pois, mutta pyysin että testailevat sen nyt moneen kertaan ja saavat kerralla kuntoon. Kesäkiesi alla, niin ei mitään merkitystä. Joka päivä soittelivat ja kertoivat miten on mennyt.
Touran 1.6 TDI DSG7

Ocuman

Lainaus käyttäjältä: MarkoV - 24.05.11 - klo:20:12
15tkm takana ja toisaalta kaikki ok mutta toisaalta olen ihan kypsä. Joka tapauksessa viimeinen DSG mikä mulle tulee. Loota siis 1.2:n kupeessa. Liikkeellelähdöt on persiistä samoin kuin kaupungissa hidastuksen jälkeinen kiihdytys. Kolmonen potkii helkatisti samoin kuin välillä vitonen. Viime viikolla ihan perushidaslähtö liikennevaloista ja helkatinmoinen ryntäys renkaat asfaltilla ruopien... Ja pari päivää sen jälkeen aamulla 1:llä liikkeelle-tyhjä hetki-ja kakkonen paukahtaen ja jysäyttäen sisään. Maantievauhdeissa kaikki ok, mutta kyllä tuo on kaupungissa ihan persiistä. Menis vajaa pari vuotta nopeasti niin pääsis takaisin mersun rattiin.
Marko

Tässä yksi syy, että DSG-octavia lähti vaihtoon. Tilalle tuli  D5 Volga automaatilla. Kyllähän tuo momentinmuunnin luistaa, mutta kyllä meno on paljon sivistyneempää. Ja tuo DSG:N kestävyys, huh huh.

Epes

Lainaus käyttäjältä: skula - 24.05.11 - klo:21:28
Se oli tai on vieläkin 2009 mallinen. 7-lovinen kuivaversio.

Alkoi kuulemma talvella tehdä tätä -> 1:lta 2:lle vaihdettaessa pitää ihme jurinaa

raportoin tuosta aikani tänne näin:

En siis kuvitellut ::)

Sitten se alkoi kuulemma tekemään talvella 3-4 vaihdoissa isoja "jytkyjä".. ja ne jatkuivat kesällä  ::)

Raportoin tästäkin mielestäni tänne, mutta en nyt löydä ko. viestiä..

Kaikista näistä vioista auto kävi pajalla, ja oliko sitten vain toiveunta, mutta kuvittelin että viat olivat poissa  >:(



Meillä Octavian 2010 1.8 TSI DSG on täristänyt jonkun aikaa 1 -> 2 vaihdoissa, kunnon tärinää koriin niin, että kaikki mukanaolijat huomaavat sen. Mitään muuta oiretta ei ole vielä tullut, kilometrejä on nyt 27tkm.
Hetken aikaa mennee näin ja sitten alkaa "jytkytellä"?
Takuuta meillä on vielä 1/2 vuotta jäljellä eli huoltoon......

JJ10

7-loviseen DSG:hen tehtiin 30tkm huollossa ohjelmapäivitys?, kun liikkeellelähtö oli käynyt hankalaksi ja 3-4 vaihdon välillä oli hitautta (kierrokset nousi ennen 4:n kytkeytymistä).

Ei mennyt ainakaan paremmaksi, lähdöt ja vaihtamiset on todella nykiviä nyt.  Ennen suht sulava vaihtaminen on muuttunut nykiväksi ja kovaksi. Muutos on merkittävä.

Filixon

Kuusilovisiin DSG:ihin auttoi tuollaisissa oireissa mekatroniikan vaihto. Eikö 7-pykäläisiin enää vaihdeta mekatroniikkoja? Kai niissä edelleen on sellainen osa olemassa.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy