Lastutettua B7 200 hv 2.0 TFSI:tä Turun seutuvilla ?

Aloittaja Ton-1, 28.11.11 - klo:10:32

« edellinen - seuraava »

Ton-1

Tuota omaa lastutusta pähkäilen, olisi kiva kun saisi tuntumaa (jostain) tuotteesta ennenkuin tilaa eli jos joku sallisi pienet pruuvit omallaan, takaan että sinulle ei jää asiantiimoilta huono maku.  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 28.11.11 - klo:10:32
Tuota omaa lastutusta pähkäilen, olisi kiva kun saisi tuntumaa (jostain) tuotteesta ennenkuin tilaa eli jos joku sallisi pienet pruuvit omallaan, takaan että sinulle ei jää asiantiimoilta huono maku.  ;)

Varmaan aika monen "lastupajan" kanssa voi sopia kokeilusta ennen maksamista. Softa palautetaan vakioksi jos se ei miellytäkkään.

Pumpeli

#2
Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 28.11.11 - klo:10:47
Varmaan aika monen "lastupajan" kanssa voi sopia kokeilusta ennen maksamista. Softa palautetaan vakioksi jos se ei miellytäkkään.


näin olen myös itsekkin ymmärtänyt...

Ton-1

#3
Näin varmaan onkin joskin 4-pyöräpenkin (tämä on mielestäni ehdoton, en halua 'uskoa' pelkkään persdynoon) omaavat tarjoajat eivät liene ihan naapurissa.

edit:Vielä kun tuo putkelokin on niin bulkki-softa ei liene se soveliain?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

urkki

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 28.11.11 - klo:10:47
Varmaan aika monen "lastupajan" kanssa voi sopia kokeilusta ennen maksamista. Softa palautetaan vakioksi jos se ei miellytäkkään.

Tuo kannattaa varmistaa, palautetaanko vakio vai vakion kaltainen (ettei myöhemmin harmita).
0.662 MW Audi quattro power, 4:n Quattron loukussa

rob-s

Aikoinaan ajanut naapurin B7 2.0TFSI:llä jossa oli Revon softa + Remus putkisto, niin voin vakuuttaa, että muuttui todella paljon vakioon verrattuna! Olisiko ollut 262hv ja jotain 400Nm
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Jere#18

GTI V Golffeja ollut 2 kpl joissa tuo sama moottori. Toisessa MTM ohjelma ja ero oli kyllä huomattava.
Vajaavetoisessa tosin pito-ongelma vaivasi 3:lla pienimmällä vaihteella..välillä 80-140 km/h (4-6) eron kyllä huomaat
selkeästi. Suosittelen, vaikka huonohan tuo ei ole vakionakaan.

Hefner

Joukkuekaverilla on uusinta koppaa oleva A4 MTM:n ohjelmalla, olisko jotain 270hp. Ero oli kyllä tuntuva vakioon.
Kyllähän tuo LMS on ihan naapurissa :)
En kyllä tähänhätään muista oliko 4-vetopenkkiä.

http://www.lmstuning.fi/tuotteet
Virman piikkiin ProAce:)

1.8 "APR" Q

Itsellä edellisessä etuvetoisessa MTM:än ohjelma...jonkin verran oli ongelmia,ahtopaineet nousi liian nopeasti ja ECU puuttui peliin,näkyi "nykäyksenä" kiihdyttäessä pienillä vaihteilla. MTM:än saa kokeiltavaksi ja auton oma ohjelma säilyy koneella ja se voidaan palauttaa autoon. On ihan oma tehtaalla pistetty ohjelma..ei sen kaltainen muunnos.
Nykyisessä APR:än ohjelma ollut n. 12 tkm:iä. Ei mitään ongelmia,vääntöä enemmän kuin MTM:än softassa ja vakkarista saa auton vakioksi,tosin ohjelma on vakion kaltainen,ei tehtaan oma. Tosin senkin saa siihen,mut täytyy käydä "pajalla"
Mulla on kyllä tuo 1.8 TFSI,mutta periaate on 2.0 litraisen kanssa sama.
Kaksilitraiseen on vuosimallista riippuen kahta eri ohjelmaa ainaskin MTM:llä. Vanhempiin muistaakseni 245 hp...ja uusimpiin 270 hp.
APR:än softa antaa paperilla 1.8:sta 211hp/382nm ja voin kyllä uskoa sen,on pirteämpi kuin MTM:än ohjelma 205hp/305nm.
Nelivetopenkki taitaa lähimpänä olla Valkeakoskella Harisella....sieltä saa paljon kehutun custom-softan,ja suoritusarvot paperille.
MTM kalliimpi kuin APR ja Harisen custom-softa.
Suosittelen kyllä virittämistä...omankin auton "luonne" muuttui selvästi kuin sai "voimaa" alle.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

urkki

#9
Turun alueella on ilmeisesti kaksikin nelivetopenkkiä, Sporttiauto ja Lokalahden suunnalla toinen (mts racing service).
0.662 MW Audi quattro power, 4:n Quattron loukussa

Wilburi

Mites olette toimineet ohjelman kanssa siinä vaiheessa, kun auto on mennyt vaihtoon? Palautatteko normiohjelman vai myyttekö eteen päin ohjelmalla? Jos liikkeeseen antaa vaihdossa, niin lienee parasta palauttaa vakiosofta?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

1.8 "APR" Q

LainaaTurun alueella on ilmeisesti kaksikin nelivetopenkkiä, Sporttiauto ja Vehmaan suunnalla toinen (yhteystiedot olen jo unohtanut).
Joo,tuommoista olen itsekin kuullut. Ise en kyllä kaikkiin "pajoihin" tuossa virittämisessä usko..
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

1.8 "APR" Q

LainaaMites olette toimineet ohjelman kanssa siinä vaiheessa, kun auto on mennyt vaihtoon? Palautatteko normiohjelman vai myyttekö eteen päin ohjelmalla? Jos liikkeeseen antaa vaihdossa, niin lienee parasta palauttaa vakiosofta?
Olen palauttanut vakioksi.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Skula

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 28.11.11 - klo:14:47
Olen palauttanut vakioksi.


Ja kerroit autoliikkeelle että auto oli viritetty ja nyt ei ole enää.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

1.8 "APR" Q

LainaaJa kerroit autoliikkeelle että auto oli viritetty ja nyt ei ole enää.
;D ;D ;D
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro


1.8 "APR" Q

LainaaTän takia mä en osta käytettyjä
Kyllä nykyajan uusi auto,joka on varustettu turbolla,kestää pienen tehonkasvun.
;) ;)
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Skula

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 28.11.11 - klo:18:50
Kyllä nykyajan uusi auto,joka on varustettu turbolla,kestää pienen tehonkasvun.

Tämä on, sanoisinko vain manuaalin, etuoikeus.. Ainakin tuo minun entinen QStronic teki tepposet, askin osalta..

Tämän takia ainakin suosittelen miettimään kerran tai kaksi kun ostaa käytettyä Stroniccia, tai jos harkitsee tuollaisen lastuttamista..

Mutta eihän nää oo multa pois, pääasia että omistaja(nykyinen) tykkää  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Neppis

Lainaus käyttäjältä: skula - 28.11.11 - klo:19:16
Tämä on, sanoisinko vain manuaalin, etuoikeus.. Ainakin tuo minun entinen QStronic teki tepposet, askin osalta..

Tämän takia ainakin suosittelen miettimään kerran tai kaksi kun ostaa käytettyä Stroniccia, tai jos harkitsee tuollaisen lastuttamista..

Mutta eihän nää oo multa pois, pääasia että omistaja(nykyinen) tykkää  ;D

Kaipa nuo Stronicitkin kestää, jos koneen vääntöä ei nosteta kovin paljoa. Hevosvoimia nuo kai kestävät paremmin, luulisin.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Skula

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 28.11.11 - klo:19:26
Kaipa nuo Stronicitkin kestää, jos koneen vääntöä ei nosteta kovin paljoa. Hevosvoimia nuo kai kestävät paremmin, luulisin.

En ota mitään kantaa. Viritys tehty karalalla.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Markku J

Outo homma tuo skulan auton S tronicin hajoaminen. Olen siinä käsityksessä ollut, että tuo bensakoneen laatikko on sama, kuin 3.0 TDI:n kanssa. Ja vääntöhän sen ensin rikkoo. 500 Nm on vakiona ja varmuuskertoimet päälle.

Micco

Eikös tuo VAG automaattien kesto ole ollut aina ihan tuurissaan, oli sitten vakio tai viritetty...? Ehkä olen vain foorumien uhri, muttei 10v foorumien seuraamisen aikana ole tullut vielä mielihalua ostaa VAG-automaattia. Minkäänlaista. Takuunalaisen ehkä, jos tarkoitus olisi hävittääkin se pois ennen takuun loppua.

Kyllähän niitä toimivia on xxxxxx kertaa foorumeille päätyviä viallisia kohti, mutta silti...  :-\ Konsernin laitteista kyllä ne taitaa manuaalit olla sitä virittelyä varten.
Torsen + haldex + visco

Wilburi

En kyllä minäkään uskaltaisi ostaa automaattia käytettynä. Naapurilla meni kesällä A8:n tomaatti vaihtoon ja voin sanoa ettei halvalla selvinnyt, kun ei ollut enää takuuta. Manuaaleissa sitä vastoin tuskin on kestävyyden kanssa ongelmia?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Erzi

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 28.11.11 - klo:14:07
APR:än softa antaa paperilla 1.8:sta 211hp/382nm ja voin kyllä uskoa sen,on pirteämpi kuin MTM:än ohjelma 205hp/305nm.

Aika paljon eroa väännössä! Oletko käynyt penkittämässä?
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

brainsurgery


Golfauto

Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 28.11.11 - klo:20:20
Tuolta saa lisäpitoa DSG:hen --> http://www.sspperformance.com/sub-category/vw-dsg/drivetrain---/

Ja tuolla on ammattilaiset arvioineet että vakiolevyt pitävät ~400 heppaa jonkin aikaa --> http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4704216-New-DSG-clutch-development-thread-by-SSP

Lupaavaa palikkaa. Taitaa kuitenkin olla DSG6 askiin? En mitään mainintaa löytänyt, mutta itseäni kiinnostaisi DSG7 palikka.

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 28.11.11 - klo:20:27
Lupaavaa palikkaa. Taitaa kuitenkin olla DSG6 askiin? En mitään mainintaa löytänyt, mutta itseäni kiinnostaisi DSG7 palikka.
Joo, DSG6 askiin kun otsikon auto on käsittääkseni sillä varustettu.

Edit: Jos siis on DSG:llä eikä manuaalilla.

TBA

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 28.11.11 - klo:10:53
Näin varmaan onkin joskin 4-pyöräpenkin (tämä on mielestäni ehdoton, en halua 'uskoa' pelkkään persdynoon) omaavat tarjoajat eivät liene ihan naapurissa.

edit:Vielä kun tuo putkelokin on niin bulkki-softa ei liene se soveliain?
Hyvä vaihtoehto dynamometrille on mitata kiihtyvyyden paraneminen.
Eikös tehoa yleensä haluta kiihtyvyyden parantamiseen, parantunutta huippunopeutta ei voi Suomessa kovin pitkään hyödyntää ;-)
Kiihdytysajat saa helposti mitattua nopealla GPS:llä ja siihen yhdistetyllä ohjelmalla. Eikä maksa, kun n. 50e GPS ja ilmainen softa puhelimeen.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: TBA - 28.11.11 - klo:20:31
Hyvä vaihtoehto dynamometrille on mitata kiihtyvyyden paraneminen.
Eikös tehoa yleensä haluta kiihtyvyyden parantamiseen, parantunutta huippunopeutta ei voi Suomessa kovin pitkään hyödyntää ;-)
Kiihdytysajat saa helposti mitattua nopealla GPS:llä ja siihen yhdistetyllä ohjelmalla. Eikä maksa, kun n. 50e GPS ja ilmainen softa puhelimeen.

Kah, tuli tänne joku reply ihan aihepiiristäkin.  ;D

Sinänsä tuo absoluuttinen kiihtyvyys ei kerro kaikkea (ainakaan minulle), eli sitä miten kone oikeasti herää.

Eli nyt putken omaavana tuntuisi siltä että kyllä kiihtyy hieman vakiota paremmin (koska kiertää vapaammin) mutta koska ei ole optimoitu on pikkukierroksilla lievää 'täyttöongelmaa'.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

brainsurgery

Onko sulla catback vai alusta asti vaihdettu? Pikaisella vilkaisulla ainakin APR:n softat oli niin että Stage 1 oli vakio/catback putkelle ja Stage 2 kokoputkelle + vv-suodattimelle.

Niin ja ne Karalan custom-softat on hinnaston mukaan alkaen 800â,¬.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy