A4 B7 Öljynkulutus

Aloittaja mkn86, 16.07.13 - klo:13:11

« edellinen - seuraava »

mkn86

Terve. Onko normaalia että öljytikku näyttää merkin yläviivaan lähtiessä ja 2300km myöhemmin merkin alaviivaan ? Kyseessä siis kesälomareissu, joten ajo ollut pelkkää maantieajoa.

Auto: A4 B7 1.8T S-Line Aut Avant ( 2007 ) ( Mittarissa 122tkm ja kaikki huollot tehty, kuten jakopää yms. )

wolfenstein

Vaihda Castrolin (EDGE) öljyihin, tehdashan suosittelee tuota. Sain samat ohjeet VAG-asiantuntijalta. Mobilia ja Shelliä oon lisänny -07 malliin (aj.170tkm) pahimmillaan litran 5tkm. Ei pysy sisällä, Castrolissa jäykemmät lisäaineet. Sama ongelma on uudemmissa Bemareissakin, ja täten tehdas suosittelee Castrolin öljyjä.

W

Pertsa

Itse olen parillakin eri VAG-autolla puljaillut eri öljymerkkien välillä. Öljymerkin vaihtamisella ei ole ollut mitään käytännön merkitystä öljynkulutukseen.

rob-s

LainaaTerve. Onko normaalia että öljytikku näyttää merkin yläviivaan lähtiessä ja 2300km myöhemmin merkin alaviivaan ? Kyseessä siis kesälomareissu, joten ajo ollut pelkkää maantieajoa.

Auto: A4 B7 1.8T S-Line Aut Avant ( 2007 ) ( Mittarissa 122tkm ja kaikki huollot tehty, kuten jakopää yms. )

Yleisemmin tuota öljyjanoa on vaivannut 2.0T koneita. Itsellä oli B8 2.0T joka hörppii noin litran per 1000km.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

miksun41

hoonauta kone niin pitäs loppuu juonti.

calacucco

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 13.01.14 - klo:21:02
Yleisemmin tuota öljyjanoa on vaivannut 2.0T koneita. Itsellä oli B8 2.0T joka hörppii noin litran per 1000km.
Jos B8 2.0 tfsi on valmistettu ennen 11/11, voi varautua suureen ölkän kulutukseen. itellä mitattiin kesällä -13 (ex-omistajan aikaan) AC.lla 1,3 l/1000km ja 03/14 uudelleenmittauksessa 1,1 l/1000km. ei auttanut aikanaan huoharin stefan vaihto, kyllä meni "isoon remonttiin", nyt on pysynyt mun omistusaikana ensimmäistä kertaa kulutus "oikeana", 0,2 l/1300km.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: miksun41 - 15.05.14 - klo:22:59
hoonauta kone niin pitäs loppuu juonti.

Eikö muka huohotinjärjestelmään voisi suunnitella jotain parannuksia tai päivittää ECU, tuommoinen koneremppa on kallis operaatio, eikö ole mitään muuta vaihtoehtoa kun korjata uusilla osilla, joku halpa keino olis paikallaan, huohotinputki on kumiletkua, se ei paljoa maksa (sisäpiirin huumoria).

Tuossa voisi kuvitella olevan männänrenkäita rikki tai muuten kulahtanu kone ja siksi se polttaa öljyä, tuokin kulutus jää alle puoli litraa / 1000 km, TSI koneissa maahantuoja hyväksyisi tuon kulutuksen aivan normaalina vaikka auto olisi uusi, mutta että lämpimänä kädenpuristuksena tarjoaisi huohotinletkun vaihdon ihan hyvää hyvyyttään, ota tai jätä.

tarzi

Turbon kunto kannattaa tsekata myös. Näissä 1.8t koneissa on harvoin myllyissä itsessään vikaa.. Huohotinputkien kunto kannattaa myös katsoa ettei häviä ulkoilmaan öljyt!
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

-TS-

Oma A4 (2.0 TFSI) särpää öljyä tikusta katsottuna max-min -välin noin 5000-6000km matkalla. Minusta tämä oli ihan järkyttävä kulutus, mutta kuulemma ihan hyväksyttävää. Nykyään olen jo tottunut siihen että parempi pitää öljypänikkää aina mukana, merkkivalo syttyy tietenkin aina siellä missä on pisin matka lähimpään öljyä myyvään liikkeeseen. (joo, ei sitä aina muista tarkistaa öljyjä ennen pitkää matkaa)
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

eepeli2

#9
1.8T (BFB) ajettu Ö-vaihdon jälkeen 4tkm ja öljyn taso on kuvan mittatikun kaltainen (vihreä viiva kuvastaa tasoa) https://imgur.com/oWkZaLV

Öljynä Mobil 5w-30.

Onko normaalia tervettä kulutusta vai mahdollinen oire jostain vuodosta huohotuksta yms?
Jotenkin tuntui, että vk-kopan tiivisteen vaihdon tai jakopääremontin jälkeen taso ruvennut tippumaan...

Ei vuotoja auton alla, eikä savuta.

eepeli2

Lainaus käyttäjältä: eepeli2 - 10.08.18 - klo:21:39
1.8T (BFB) ajettu Ö-vaihdon jälkeen 4tkm ja öljyn taso on kuvan mittatikun kaltainen (vihreä viiva kuvastaa tasoa) https://imgur.com/oWkZaLV

Öljynä Mobil 5w-30.

Onko normaalia tervettä kulutusta vai mahdollinen oire jostain vuodosta huohotuksta yms?
Jotenkin tuntui, että vk-kopan tiivisteen vaihdon tai jakopääremontin jälkeen taso ruvennut tippumaan...

Ei vuotoja auton alla, eikä savuta.

Vastaan itselleni. Huollossa todettu, että muutama desi ihan normaalia kulutusta 10-15tkm. Eli siis nou hätä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy