A4 huono käynistyvyys.

Aloittaja Jomppana, 29.03.16 - klo:09:23

« edellinen - seuraava »

Jomppana

Moro.  Löytyykö kotkan seudulta vcds/vag-com ohjelman omaavaa kaveria joka vois vilkasta audiani?

Ongelmana on juurikin tuo käynistyminen. Auto käynistyy melko siedettävällä starttauksella jos on päivittäistä ajamista. Auto tuossa pääsiäisen seiso niin joutu todella pitkään sahata.  Autosta vuoti aijemmin paluupuolelta dieseliä ja ajattelin että se on syypää huonoon käynistymiseen. Vuoto on siis korjattu ja nyt epäilen sitä tandem pumppua. Itselläni on jonkinlainen vagcom lukija mutta sillä voi vain luea ja.poistaa vikoja.

Ennen auton viemistä korjaamolle olisi.hyvä vilkaista onko mahdollisesti jokin muu syypää kuin.tuo tandem.  Auto muutoin toimii moitteitta. Joskus auto vähä "hörähtää" tyhjä käynnillä.   Awx 1.9tdi vm 02

Jomppana

Auto käytetty tohtorissa ja tandemp pumppua siellä on tutkittu.
Auto ei ota täysiä kierroksia paikallaan ja ajon aikana max paine 8-8.5 bar. ( Ohjearvo 8.3-8.7 )  Syy tuohon ettei ota täysiä kierroksia on ilmeisesti tuo ohjelma mikä tuohon on laitettu.  Asentajan mielipide oli että kannattaa koittaa siihen uutta tai toimivaa tandem pumppua.
Autossa kun tosiaan saattaa kovien jarrutuksien jälkeen hävitä ns tehostus jarruista kun poljin kovettuu...

Jonkun testin se siihen teki siinä samalla jolla se testas että vuotaako suuttimen tiivisteistä ilmaa ja oli sitä mieltä että ei vielä kannata ottaa suuttimia pöydälle ennenkö tuo tandempi on varmasti poistettu laskuista.

Jomppana

Pystyykö joku tandempumpun purkanut sanoo millasilla työkaluilla saa irrotettua sen pumpun?  Löyty luovuttaja mutta pitäisi itse käydä irroittamassa se.

tarzi

Vaihda ennemmin suuttimen o renkaat jos tandemin paine hyvä.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Jomppana

Asentajan mukaan tuo tandemi on aika rajoilla? Ja jarrut kuitenkin saattaa kovettua kovan jarruttamisen jälkeen katoaa hetkellisesti tehostus. Olisi muutaman kympin kokeilu tuo tandemin vaihto ehjään. Ymmärsin että suuttimien irroittamisen seurauksena olisi uusien pulttien ja tiivisteiden vaihtamisella kyse sadoista euroista. Kuulemma pultit vaihdettava kun otetaan suutin ylös? Nämä ohjeet siis ihan diesel korjaamolta.

Jomppana

Tuo suuttimen tarkastus on seuraava vaihtoehto kyllä. Siellä nelos suuttimella korjausarvot on aika korkealla lähellä ohjearvon maximia.

Edit.
1.7°KW  Synchro. angle -3..+3°Ck.

  0.42 mg/str  Cyl 1 -2.8 to +2.8 mg/H
  -1.25 mg/str  Cyl 2 -2.8 to +2.8 mg/H
  -1.72 mg/str  Cyl 3 -2.8 to +2.8 mg/H
  2.49 mg/str  Cyl 4 -2.8 to +2.8 mg/H

tarzi

Joo suuttimet paskana.. Uudet o renkaat ja ultraäänipesu ni voi korjaantua.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Jomppana

Tandem vaihettu ja jarrut tuli kuntoo. Se letkulähtö väljä tandemissa. Auto alko täristää tyhjäkäynnillä ja suutin vika siellä taitaa olla ja tiivisteet + pultit on hommailtu. Eli seuraavaksi diesel korjaamolle niin saavat tutkia tarkemmin.

Jomppana

Noniin, Auto on käynny huollossa ja sitä kautta tuli selvyys ongelmiin.
Pumppusuuttimet vaihto kunnossa ja sylinterinkannessa pumppusuuttimien tasopinnat karheat/kuluneet.
Suuttimien johtosarja vaihtu tuossa operaatiossa samalla.
Korjaamon suositukset on uudet suuttimet ja uusi sylinterinkansi.

Jos en ihan väärin muista niin kolmen suuttimen tiivisteet paskana ja yhden suuttimen kolon tasopinnat oli "ok" muuten karheat/kuluneet.
Ilmeisesti noille kulumille/karheumille ei voi tai kannata tehdä mitään? Eli kun suuttimen työntää takaisin koloon vaarana on että tiivisteet hajoaa... Kylmäkäynnistys on ehkä hiukan parempi nyt kun suuttimien tiivisteet on vaihdettu ja varmahan ei voi olla että olisivat ne uudet tiivisteetkään ehjät.  Autolla kun ajelee todella nätisti niin juuri mitään tärinöitä ei pahemmin ole mutta vedättäessa melkoinen.

 
             250rpm           400rpm                600rpm              850rpm
            4000psel          4000psel              4000psel            4000psel
             50,6-59           101,2-118,8        151,8-178,2         193,2-226,8      ohjearvot

1: suutin 22,8                92                          160                    204
2: suutin 30,5                101                        168                    222
3: suutin 37                   96                          135                    164
4: suutin 27                   95                          150                    206



Jomppana

Hieman on menty etiäppäin, 4sylinterin pumppusuutin on vaihtunut ja oireita on hävinny/parantunut.
En tiedä onko hyvä vai huono juttu mutta audista tuli "laakinpeli". Parisen viikkoa on lähtenyt ilman sahausta käyntii seuraavalla kikalla.
Ajovalot päälle, jonka jälkeen virrat päälle ja odotellaan hehkuvalon sammumista jonka jälkee käynnistää ja lähtee samantien.
Tuolla kikalla parisen päivää tein ja sitten kokeilin että onko joku sattuma vain mutta ei ole.  Jos valoja ei laita päälle niin joutuu sahaamaan sen 5-xx sec.

Pientä ravistamista on kulkineessa mutta tätä kautta mulla on vielä yksi suutin varalla jos ei sisemmän murroksen vaihdon jälkeen lopu.
Sen verran "monivammanen" auto on ollu että yhenasian kun saa laitettua niin vielä on seuraava oire päällä joka sitte odottaa laittoa...

Jomppana

Elikkä tuo kännistys ongelma on vihdoin ratkennut. Uus valokatkaisin ja auto käynnistyyn kuten sen kuuluukin.
Eli jos tuskailette kyseisen ongelman parissa ja kaikki muu on kokeiltu ja vika ei poistu niin vastaus löytyy valokatkaisimesta.

Jultsu

No mitähän helvettiä  ???
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy