Avantin takajarrut

Aloittaja T.S., 08.09.10 - klo:13:33

« edellinen - seuraava »

T.S.

Profiilin auto kävi Laakkosella kolmannessa LL-huollossa ja siihen vaihdettiin taakse levyt ja palat.  Levyt olivat menneet piloille ilmeisesti suolan ja vähäisen käytön yhteisvaikutuksella, koska autolla ajettiin edellisen omistajan toimesta lähinnä pitkää matkaa moottoritiellä.  Takajarruille pitäisi siis keksiä lisää käyttöä ja siitä kysymys.  Vaikuttaako tässä autossa käsijarru suoraan taka-akselin käyttöjarruun, vai onko siellä jokin pieni rumpu tjms. käsijarrua varten?  Jos käsijarru vaikuttaa käyttöjarruun, pitänee välillä käyttää sitä päällä ajon aikana jolloin levyt puhdistuvat.

Quality


Paljonko autolla on ajettu yhteensä?

A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

T.S.

Lainaus käyttäjältä: Quality - 08.09.10 - klo:13:39
Paljonko autolla on ajettu yhteensä?

Taitaa olla siinä 97tkm.

tsiih

Eiköhän se paloja purista, silloin tällöin pieni pätkä käsijarru päällä auttaa kyllä. Pitkä matka suolavedessä on pahasta.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

T.S.

Olisiko tästä kenelläkään oikein varmaa tietoa?

Qrmu

A4 B7:sta löytyy myös varmasti jarruvoiman tasauskin. Kevyiden jarrutusten pitäisi tapahtua takajarrupainotteisesti. Kokeile lämpiääkö takajarrulevyt, sillähän se selviää käytetäänkö niitä.

Premiumsaksalaisissa on muuten ihan normaalia että jarrujen levyt ja palat vaihdetaan samaan aikaan. Jarrujen materiaalit on valittu hiljaisuutta ajatellen, josta seurauksena käyttöikä on laskenut.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

tsiih

Lainaus käyttäjältä: T.S. - 13.09.10 - klo:12:49
Olisiko tästä kenelläkään oikein varmaa tietoa?
No katso sinne pyörän taakse niin näet, mikäs sen varmempi. Jos et erota, en ymmärrä mitä sillä tiedollakaan teet kun ei sillä käytännön vaikutusta tähän asiaan ole.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

T.S.

Joo, kiitos ja anteeksi  ???

tsiih

Anteeksi suora vastaukseni, mutta näin se on. Ehkä en ihan ymmärrä, mitä ajat takaa...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy