tfsi koneeseen ohjelma?

Aloittaja Tipe, 11.11.13 - klo:21:59

« edellinen - seuraava »

Tipe

Olisiko porukalla tietoa missä kannattaa ohjelmoida audi. Auto on a4 2.0tfsi quattro BgB vm 2005 ja laatikko 6v tiptronic. Paljonko laatikko kestää ja kannattaako se ohjelmoida myös uudelleen.? Ja onko ylipäätään koko ohjelmoinnissa järkeä? :)

Ton-1

Yksi vastaava jo omistajavaihdoksenkin kokenut autotallin auto on moisen muutoksen kokenut - lueppa ensin sieltä  ;)  .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Tipe

Niin onko sulla ohjelma tuossa kaarassa?

Ton-1

Ei ole, meiningeissä ollut mennä mutta se on vaan jäännyt.

Kerran kokeillut Harisella lastutettua 220 hv. versiota ja se kyllä tuntui hyvältä, se punnersi kuin sähkömoottori.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

T

Tuon ikäisen auton laatikosta ei voi enää mitään varmaa sanoa, mutta sama ZF 6HP19 laatikko on ymmärätääksni B7 S4 automaatissa, joten kyllä sen puoleen pitäisi kestää Vääntöä 410Nm. Manuaalilla sen lisäpotkun tuntee selkeimmin, TipTronic luistattaa kakkosellakin ennenkuin lukittuu..

Jonkin verran lastu aiheuttaa lisärasitusta jo valmiiksi vanhoille osille,  mutta voi olla että toimii piristettynäkin seuraavat 10 vuotta moitteetta. :) Paljonko kilometrejä? Onko turbon akselissa pitkittäisvälystä... Ehkä Audifins puolelta löytyy parhaiten käytännön vinkkejä ja kokemusta....

Kyllä minä lastuttaisin uudelleenkin. Mutta ennen sitä kannattaa varmistaa että alkuperäiset hevoset on tallella. Eli Bypass-venttiilin ja ilmamassamittarin toiminnan tarkistus, imuvuotojen tarkistus, ja kaikkien antureiden ja termostaattien tsekkaus. Custom softaa varten on hyvä olla lähtökohdat kunnossa, jotta ei optimoida "väärin"
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

Tipe

Autolla on ajettu noin 95tkm.. Kuinkas tuos akselin pitkittäis välyksen voi testata? Pitänee varmaan mennä jonnekkin korjaamolle jossa on vehkeet että näkee ilmamäärät ja ahtopaineet koneelta.. Luin vikakoodit yks päivä ja siellä oli vika joka oli tullu satunnaisesti, ahtopaine matala vika ei ollut siis aktiivinen.. Olisko kyse bypass venttiilistä?

brainsurgery

Varmaankin bypass. Jos sitä ei ole koskaan vaihdettu ja auto on tuon ikäinen niin siellä on todennäköisesti kalvomallinen bypass, joka repeää saman tien kun ensimmäisen kerran softattuna polkaisee kaasua. Kannattaa vaihtaa se ennen softausta uusimpaan versioon, joka on mäntämallinen. Maksaa marmorilla 80-90â,¬.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 14.11.13 - klo:22:58
Varmaankin bypass.  Kannattaa vaihtaa se ennen softausta uusimpaan versioon, joka on mäntämallinen. Maksaa marmorilla 80-90â,¬.

Minunkin laitokseni on 94 tkm. ajettu - tämä oli hyvä TÃ,,SMÃ,,-ohje.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

sambolo

No ei mun bypassi levinny softattuna, reilu 20tkm takana. Mutta kannattaahan se tarkistaa jos kerta ei meinaa aina ahtaa.. Mäntä malliset reagoi kuulemma paljon hitaammin kuin kalvolliset ja vaatii huoltoa.. Ainakin nuo aftermarket passit..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 15.11.13 - klo:13:06
No ei mun bypassi levinny softattuna, reilu 20tkm takana.
Onko sulla 2.0TFSI?

sambolo

Ei ole, mutta samaa porukka sano tuosta 1.8T koneen bypassista, että ei kestä softausta kun vakionakin leviää ::) Kesti myös kaverin 2.0T ainaki sen pari vuotta mitä auto oli, se on tosin golf, en tiedä onko sitten sama kone ja bypassi.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

brainsurgery

Se bypass on 2.0TFSI koneisiin vaihtunut mäntämalliseksi jossain vaiheessa. Alkupään moottoreissa oli kalvomalliset ja ne eivät kestä ahtojen nostoa.

ram1

Kalvomalli periaatteessa parempi,kun huoltovapaa ja kestää helposti 1.2 ahdot.Tietyt softanvalmistaja nostaa ahtoja liikaa, ettei kestä ,mutta tietääkseni MTM ainoa.Satavarma en ole, mutta kalvomalleja kaikki 200hp. koneet.Tehokkaimmissa on mäntämalli.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Tipe

Jos softaa ei laita niin kannattaako laittaa kalvollinen bypass?

Natte

Lainaus käyttäjältä: T - 14.11.13 - klo:17:36
Tuon ikäisen auton laatikosta ei voi enää mitään varmaa sanoa, mutta sama ZF 6HP19 laatikko on ymmärätääksni B7 S4 automaatissa, joten kyllä sen puoleen pitäisi kestää Vääntöä 410Nm. Manuaalilla sen lisäpotkun tuntee selkeimmin, TipTronic luistattaa kakkosellakin ennenkuin lukittuu..

Mun käsityksen mukaan ZF 6HPxx. HP19 näissä mopoissa.

Ton-1

Jo tulipas tästä vääntö topiikki ...... jos oikein muistan niin oman koneeni ahdot maks. 0,8 ja Harisen tuunaus olisi jotain 0,15 lisäys alkuperäiseen + tietty ne kartat toiseen malliin.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

makkis

Onkos Audin TFSI 1:1 Skodan vastaavan kanssa?

Minulla oli penkissä Skodan TFSI:ssä (ymmärtääkseni suht realistinen penkki kun kisaautoja ko. talli sillä säätää, ei siis minkään lastupajan penkki ja siis ei kaupallinen) antoi luvut 248.x ja liki 400 Nm ja tuo immenkalvo bypass kesti ilman huolia 75000 km minkä auto mulla oli. Kaikki sanoi että vaihda jousimalli mutta ajattelin että vaihdetaan kun poksahtaa vaan ei poksahtanut.

JMP

Kannattaa laittaa uusin G-mallin dv. Se mäntämallinen D-versio vuotaa jo uudesta ja turbo joutuu tekemään enemmän töitä. Mulla on ollu noi molemmat ja n75 logeista huomasi hyvin eron. G ei vuoda ja kestää jo tosi hyvin. Kannattaa lukea vaikka kommentteja esim täältä http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index.php?;topic=64550.0

Toinen vaihtoehto on ostaa GFB:n valmistama DV+ jolla voi korvata orggis dv:n liikkuvat osat. Sillä saa muitakin etuja ahtopaineen ylhäällä pitoon vaihteen vaihdoissa.


Ton-1

Lainaus käyttäjältä: makkis - 15.11.13 - klo:21:14
immenkalvo bypass kesti ilman huolia 75000 km minkä auto mulla oli. Kaikki sanoi että vaihda jousimalli mutta ajattelin että vaihdetaan kun poksahtaa vaan ei poksahtanut.

Eli omankin kun vain tarkistuttaisi ennen muutokseen menoa ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

makkis

ja siis autolla oli ajettu 15000 ennen softausta eli totaali oli 90000 samalla immenkalvoventtiilillä. Palautin tosin vakiosoftan auton mennessä liikkeeseen.

JMP

Lainaus käyttäjältä: makkis - 15.11.13 - klo:21:23
ja siis autolla oli ajettu 15000 ennen softausta eli totaali oli 90000 samalla immenkalvoventtiilillä. Palautin tosin vakiosoftan auton mennessä liikkeeseen.

Mäkin olen ajanut kolmella eri 2.0tfsi autolla yhteensä n 140tkm ja kaikissa virejä enemmän tai vähemmän enkä ole silti hajonnutta kalvoa vielä nähnyt. Toki jos aikoo sen tarkistuttaa niin kyllä mä ainakin sen samalla uuteen vaihtaisin.

T

Tähän vielä lisäyksenä otteita A4 B7 BGB moottorin toiminnasta maltillisilla Karalan softapäivityksillä.

https://www.youtube.com/watch?v=xoejS2KuG3Y

Ja lappu AMW dynoservicelta. (Penkin kaliboinnit voi tietty olla mitä sattuu, mutta tähän kuponkiin arvottiin 232hp ja 340Nm)
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy