2.0T 147/162kw koneiden erot?

Aloittaja teukka76, 08.09.13 - klo:18:54

« edellinen - seuraava »

teukka76

Onkohan koneilla paljonkin eroa, entä esim kytkin liekkö täysin sama?

Onko näissä vanhemmissa 2.0T koneissa samaa öljynsyöntiongelmaa kuin uudessa 155kw?

Markku J

Uusi kansi on suurimpana erona. Nopeampi lämpeneminen uuden jäähdytysjärjestelmän ohjauksen myötä. Ahtoilman jäähdytys on integroitu kannen jäähdytyskiertoon. Minä olen etsinyt tietoa, onko tämä Golf GTI:n kone sama kuin Audin uusi 165 kW kone, mutta en ole löytänyt varmistusta.

Täällä on aika hyvä kuvaus eroista: http://www.vwvortex.com/news/volkswagen-news/volkswagen-golf-7-gti-press-materials/

Ton-1

Luulenpa että Markku J puhuu näistä uusista autoista, kysyjä 2005-2008 B7:n käytetyistä koneista, mitä omaan selkäytimeen on jäännyt tietoutta niin ainakin männät ja turbo ovat erit.

Kerran ajanut speciaalisti ohjelmoitua 220 hv. versiota, että se oli nöyrä mutta terävä.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

Sorry, minun pitäisi näköjään ensin lukea mistä ketjusta on kysymys  :-[.

Minua vaan tuo uusi kone nyt kiinnostaa, enkä tiennyt vanhemmissa olleen 162 kW -versiota.

MoFFe

Hmm...ohjelma oli eri, sitten oli isompi IC, takomännät ja sit eri turbo(en ole satavarma).
Itselläni oli aikasemmin Audi A4 avant 2.0tfsi TsQ. Eli tuossa Ts versiossa oli se järeämpi kone.
Muutenki autossa oli muita eroja, paremmat jarrut ja välitys oli eri. Ja koko auto kootettu samalla linjalla käsin kun RS autot.

MrBurns

Ex-seatissa -08 tuo 147kw kone vei öljyä vaivaiset 3dl/1000km. Liekö sama kone kuin Audissa
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

MoFFe

Eikö noi öljynsyönti ongelmat ole aika randomia?
Mä taisin täytää 1l 15-20tkm välein. Ei ei sen mun mielestä paljoa viennyt.
Toisaalta 3.0tdissä en täyttänyt koskaan huollon välissä eli 0l 30tkm  :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy