Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Teme

#1
Kiitos vinkistä!
#2
Onko kenelläkään vinkkiä pajasta joka tuntisi nämä S4 V8:t ja osaisi pääkaupunkiseudulla tai parin sadan kilsan säteellä hoitaa jakoketjurempan?
#3
Löytyikö tähän ratkaisua? Webasto tuntuisi fiksuimmalta tällaiseen, mutta tuleeko ahdasta?
#4
Golf VI (08–13) / Vs: Golf VI Chat
03.01.11 - klo:20:13
Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 02.01.11 - klo:22:20
Eikös se madallettu alusta ollut hatchback bluemotionin ominaisuus, joka taisi poistua viime syksynä?

Näissä bluemotion technology malleissa sitä ei kai ole ollutkaan.

Näin on minunkin tietääkseni.

T. Teme
#5
Golf VI (08–13) / Vs: Golf VI Chat
28.10.10 - klo:18:46
Lainaus käyttäjältä: ottoh - 26.10.10 - klo:22:51viikosta 45 lähtien Golfin xenonien yhteyteen tulee DRL-ledit.

Tässä jotain kuvia:





T. Teme
#6
Lämmitin:Webasto ThermoTop C Telestart T-100
Auto:VW Golf 1.6TDI BMT DSG Highline 2010
Ajankohta:6/2010
Hinta:1990 euroa asennettuna
Paikka:VW Center Airport, Vantaa
Muuta:Käyttöohjeita ei mukana tullut eikä niitä toimitettu jälkikäteenkään vaikka asiasta huomautin ja myyjä lupasi ne toimittaa. Ainoa käyttöopastus oli (kun erikseen kysyin) että "ilmastoinnista automaatti pois ja tuuletin 1/3 teholle". Netistähän nuo ohjeet onneksi löytyi helposti. Jälkeenpäin asennettiin myös Defan akkulaturi muistaakseni 380 euron hintaan.

T. Teme
#7
Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 30.08.10 - klo:23:00
Ja sitten asiaan joka ottaa hermoon. Parkkipaikalta kun lähdetään monesti pakittamalla pois omasta ruudusta niin tahtoo unohtua tuo peileihin katsominen. Sitä vain kyylätään ettei vaan keula hipaise viereisen auton takalokasuojaan. (tärkeää sekin ettei osu) mutta kun sieltä peruutellaan ihan suoraan ns. muun liikenteen sekaan. Syntyy tiukkoja tilanteita. Mutta tämä senkun jatkaa pakittamista sen koomemmin tajuamatta mitä takana tapahtuu.

Tosta tuli mieleen nää valopäät jotka ei ymärrä taskuparkkeeraajaa. Eli esim kun kadun varressa on yksi paikka johon auton saa mahtumaan, ei ole edes ruuhka-aika eikä toista autoa suoraan takanani. Bongaan sen paikan, vilkku päälle ja hiljennän paikan kohdalla ja pysähdyn heti sen jälkeen -> pakki päälle ja olen lähdössä peruuttamaan. Aikaa on kulunut vilkun päälle laittamisesta ehkä 10-15 sekuntia olen jo peruuttamassa, mutta eikös se vatipää ole jo ihan takaluukussa kiinni (vaikka olisi nähnyt ja tajunnut jo 100 metriä aikaisemmin mitä yritän tehdä jos korvien välissä tapahtuisi jotakin). Parkkeeraa siinä sitten. Joskus nää idiootit painelee sitten sitä tööttiä ja heristelee nyrkkiä! Kerran menin kohteliaasti pyytämään josko rouva viitsisi peruuttaa jotta saan autoni pysäköityä + vaikka ohittamaan vasemmalta jos haluaa jatkaa matkaa (hän ei kertakaikkiiaan ymmärtänyt koko tilannetta). Toinen kerta kun olen joutunut keskustelemaan valoja vilkuttavan ja tööttäilevän autoilijan kanssa tällaisessa tilanteessa oli joku nuori hondamies civicin ratissa. Kundi huusi pallo punaisena, mutta selvästi nolostui omaa tyhmyyttään kun selvensin hänelle asian rauhallisesti. Veikkaan ettei saanut vieressä istuneen meikkipossun pisteitäkään se finninaama :)

T. Teme
#8
Mercedes-Benz / Vs: Mercedes-Benz
14.08.10 - klo:09:55
W211 facelift tuli mallivuodelle 2007 ja sen yhteydessä 200 CDI tehot 122 -> 136 hp ja 220 CDI tehot 150 -> 170 hp.

T. Teme
#9
Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 13.08.10 - klo:00:43
Kuulostaa kyllä tosi oudolta, ettei jälkiasennuskaan olisi muka mahdollista. Ei kai se muusta voi kiinni olla kuin myyjän tahdosta, kun vanteet kuitenkin saa autoon pulteilla kiinnitettyä.

Totta turiset. Veikkaan että kyse oli puhtaasti myyjän tahdosta (tai siis sen puutteesta). Mutta se että ei hommat kiinnosta on kuitenkin huono tekosyy valehtelulle.

T. Teme
#10
Mua ei kyllä häiritse jos motoristit ruuhkassa puikkelehtivat (eikä muutenkaan muiden liikennöjien puuhat) niin kauan kuin se ei omaa tai muiden fiksujen liikkujien olemisia tai menemisiä vaaranna tai vaikeuta. Omalla vastuullahan pujottelevat ja jos sattuu sinivuokko paikalle tai vahinko niin omahan on häpeänsä.

EDIT: Jos tuollainen puikkelehtiminen ottaa hermoille, niin ei kannata lähteä auton rattiin esim Roomassa tai Milanossa :) Siellä kuitenkin liikenne sujuu joustavuuden ansiosta yllättävän hyvin sen määrän huomioonottaen. Laitappa sama määrä suomalaisia joustamattomia jääriä liikenteeseen, niin kaikki lakkaa liikkumasta ;)

T. Teme
#11
Golf VI (08–13) / Vs: Golf VI Chat
08.08.10 - klo:14:00
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 08.08.10 - klo:13:42
Ainakin vitoskopassa se on täysin piilotettu puskurissa olevan luukun taa.
Hyvä pointti. Itse asiassa näyttäisi menevän samalla tavalla nätisti piiloon kuutoskoppaisessa: linkki (ks kaikki 7 kuvaa).

T. Teme
#12
Golf VI (08–13) / Vs: Golf VI Chat
08.08.10 - klo:12:49
Lainaus käyttäjältä: Erbish - 08.08.10 - klo:12:21
Onkos kellään  kokemusta/ näkemystä tehdas asenteisen irroitettavan koukun ulkonäöstä?
Eli onko se sellainen ruma lätkä kapistus kuin joskus vai huomaamaton versio?
Kuvia koitin internetin ihmeellisestä maailmasta katsella mutte ei tullut eteen.

Tuolta löytyy ihan kuvakin. Aika rumilus :-\

T. Teme
#13
Golf VI (08–13) / Vs: Golf VI Chat
07.08.10 - klo:15:40
Lainaus käyttäjältä: RQ - 03.08.10 - klo:00:11
Eikö mistään löytyisi kuvaa auton alla noista Orlando vanteista, tai edes tuosta matalemman alustan kanssa olevasta autosta? Ja siis tehtaan matalempi alusta ja ei mikään GTI tai R -malli. Noista kahdesta edellä mainitusta löytyy nimittäin kuvia pilmin pimein.

Esim. tässä ja tässä kuvia TDI Golfista tehtaan urheilualustalla ja Porto -vanteilla.

T. Teme
#14
Tänään tuli piipahdettua ohi kulkiessa kauppakeskus Merituulessa. Ja kun siellä kerran pyörähti, niin pitihän sitä käydä kurkkaamassa se Espoon VW-Center. Nätti valkoinen Golf R siinä ekana vasemmalla. Mutta toinen asia, joka pisti silmään oli Golf Blue Motion jossa oli alla 17-tuumaiset Seattle -vanteet Michelin Primacy HP -renkailla.

Ei sinällään niin kummallista, mutta muistui taas elävästi mieleen kun VW Center Airportin myyjä kivenkovaan väitti ettei BM tai BMT Golfia pysty toimittamaan noilla vanteilla ja ettei noita Michelin renkaita saanut alle kun oli muka ollut pitkään jotain toimitusvaikeuksia. Onneksi olen autossa oleviin vanteisiin tyytyväisempi kuin olisin noihin Seattleihin ollut, mutta on ihan oikeasti vaikeuksia ymmärtää mitä myyjän kuupassa on pyörinyt - mitä hän olisi hävinnyt myymällä minulle lisää tai kalliimpia lisävarusteita?

Kysyin nimittäin aikoinaan noiden Seattle -vanteiden saatavuudesta, "price no object", joko tehtaalla asennettuna tai sitten jälkiasennettuna ainakin kolmeen eri otteeseen (kirjallisesti sähköpostissa ja puhelimessa - eli väärinkäsitys ei oikein ole mahdollista). Mutta se ei kuulemma vaan mitenkään ollut mahdollista - oli omien sanojensa mukaan vielä tuplatsekannutkin asian jostakin. Eli taas jäi Jari ainakin yhdestä valheesta kiinni. Uskomaton k**ipää. Suosittelen välttämään kyseistä myyjää jos mahdollista.

T. Teme
#15
Lainaus käyttäjältä: PIPO - 03.08.10 - klo:20:04
Hieno kulkuväline.Noilla varusteilla auton hinta tuli ilmeisen kalliiksi  ???

Kiitos. Kyllähän se hinta muodostui melko korkeaksi kun ajattelee että auto on pikkumoottorinen Golf. Mutta työnantajan eko/päästö-insentiivin vuoksi nettokulu tuli itse asiassa kohtuulliseksi. Tai laskin että voin tuon houkuttimen ansiosta ottaa "ilmaiseksi" 5000 eurolla lisävarusteita verrattuna autoon jolla päästöt yli 120g/km.

T. Teme
#16
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.08.10 - klo:20:01Niiden yli 1000 eur hinta on aika hurja, mutta kyllähän ne personoivat autoa reilusti.

Jos olisi kuukauden myöhemmin tilannut auton (2011 mallina) olisin nuo ledit saanut suoraan tehtaalta asennetuna ja (suomessa) 400 euron hintaisena lisävarusteena :) Eli nykyään ihan kohtuuhintaiset.

T. Teme
#17
Lainaus käyttäjältä: J1978 - 03.08.10 - klo:19:51
Toivottavasti tuo automyyjä ei ole Laakkoselta :) Kaikille sattuu  välillä virheitä, unohduksia yms., mutta tuo myyjä on kyllä ollut ihan pihalla ja sekaisin....Vieläpä melkein jatkuvasti ja koko sinun keissisi ajan jotain ihme säätöä.

Joo ei. VW Center lentokentän tuntumassa.

Virheitä sattuu toki ja se on vain inhimillistä. Ja ei ne virheet edes välttämättä harmita hirmuisesti jos ne hoidetaan tyylikkäästi ja ripeästi kuntoon. Omalla kohdalla näin ei kuitenkaan tapahtunut...

T. Teme
#18
Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 03.08.10 - klo:19:39
Hieno kätevän näköinen kaukalo, ja hieno on myös autosi, onneksi olkoon.  :)

Kiitoksia :)

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 03.08.10 - klo:19:39Mutta aivan ihmeellistä toimintaa myyjän taholta, ensinnäkään mitään lisävarustetta ei saisi puuttua ja jos jotain puuttuu niin asia on korjattava mahdollisemman nopeasti. Saitko näistä "unohduksista" mitään korvausta tai vaivanpalkkaa?

Ei mitään vaivanpalkkaa. Ei varmaan edes käynyt myyjällä mielessä - onhan minulla nyt renkaita lukuunottamatta sellainen auto kuin tilasin. Eikä se varmaan ole ollut vaivaksi että olen hänen saamattomuuden vuoksi joutunut soittelemaan, mailailemaan ja kolmeen ylimääräiseen kertaan ajamaan liikkeeseen >:(

Edellisen auton kanssa palvelu ja myös after-sales toimi erittäin hyvin. Kyseessä oli Veho. Sen jälkeen VW Centerin toiminta on ollut valtava pettymys. Huollosta ei vielä ole kokemuksia, eli toivon tämän myyjän olevan vain valitettava yksittäistapaus ja huollon pojat hoitavat homman ns kotiin.

T. Teme
#19
Kauppaa tehtäessä tilasin autoon myös tavaratilan kaukalon jakajilla. Toimituksen yhteydessä se puuttui. Olenkin tainnut aikaisemmin mainita että auto meinasi tulla väärällä alustalla, väärillä vanteilla (myyjä oli ilmeisesti laittanut autoon jo Black Vision -vanteet ja yritti valehdella että antrasiitti Goalin valmistus on lopetettu - ei mennyt läpi), se tuli kuitenkin väärillä renkailla, iPod kaapeli olisi unohtunut ellen olisi hoksannut ja navi DVD:n sijasta tuli RNS310:n navi CD. Ai niin, myös Webaston T100 -ohjaimen käyttöohje puuttui ja sitä en ole vieläkään saanut myyjän lupauksesta huolimatta. Googlettamallahan tuo kuitenkin löytyi ja printtailinkin sen itse.

Pari kertaa toimituksen jälkeen kyselin kaukalon perään mutta kun myyjä ei vastannut puheluihin, soittopyyntöihin tai sähköpostiin, niin piti ajaa autoliikkeeseen asiaa selvittelemään. Myyjä esitteli ylpeänä viikon vanhaa soittopyyntölappua ja voivotteli ettei ole ehtinyt soittelemaan kun sinäkin päivänä oli ollut kolme luovutusta - mitään muuta ei kuulemma ole kerinnyt. En tiedä mitä auton luovutus myyjältä vaatii mutta itsellä käväisi tuon kommentin jälkeen sieraimissa valheen lemu ja suojatyöpaikan tunkkainen tuoksahdus.

Sitten kävi ilmi ettei myyjä edes ollut tilannut kaukaloa >:( Toimituksesta oli tässä vaiheessa kulunut jo yli kuukausi ja auton tilauksesta yli kolme. Teki mieli siltä seisomalta humauttaa urpo kanveesiin. Mutta käveltiin siitä varaosatiskille tilaamaan se kaukalo ja tänään se vihdoin saapui (6 päivää arvioudun viikon toimitusajan jälkeen). Sanotaanko niin että kyseiseltä myyjältä en takuuvarmasti ikinä osta enää mitään. Myyjän ja liikkeen nimen voin laittaa joko tänne tai yv:llä jos joku ne haluaa.

Autoon tosin olen tyytyväinen :)

Eniwei, ohessa pari räpsyä tuosta kaukalosta jos jotakuta kiinnostaa. Tuo välipohja on helposti nostettavissa pois ja voi vaikka laittaa kaukalon alle jos haluaa.





T. Teme
#20
Golf VI (08–13) / Vs: Golf VI Chat
31.07.10 - klo:18:24
Lainaus käyttäjältä: RQ - 31.07.10 - klo:18:17Paljon noiden led-takavalojen hinta on, ovat nimittäin jonkin verran hienomman kuin alkuperäiset?

Tossa hinnastossa ne tais olla noin 400 ecua, mutta tarkka hinta luonnollisesti riippuu moottorista / päästöistä.

Lainaus käyttäjältä: RQ - 31.07.10 - klo:18:17Hieno golfi kyllä sulla.  :)

Kiitoksia. Eko-auto kun kannatti hommata, niin kyllä olen tähän valintaan ja sen varusteisiin ollut tyytyväinen ;D

T. Teme
#21
Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 13.05.10 - klo:21:48Taitaa tuo koodailujen testaus jäädä odottelemaan kesälomaa, eli heinäkuun loppua. Ellen nyt innostu jokin päivä menemään töihin omalla autolla, ja jättämään sitä "velhon" käsiin työpäivän ajaksi :-\

Kiinnostava topikki. Heinäkuu on jo aika lopuillaan - onko projekti / tutkimukset edennyt?

T. Teme
#22
Golf VI (08–13) / Vs: Golf VI Chat
31.07.10 - klo:18:06
Lainaus käyttäjältä: RQ - 31.07.10 - klo:16:06Onko jossain kuvaa noista vanteista ja onko kellään tietoa, minkälainen tuo jäykempi jousitus tuossa on ja paljonko tuo tekee madallusta? Tässä mietin, että onko järkevää maksaa tonni tuosta lisävarusteesta.
Kuva vanteista löytyy esim lisävarustehinnaston lopusta (linkki). Jousitus madaltaa erittäin maltilliset 15mm. Hyvännäköiset vanteet ja mielestäni kohtuuhinta paketilla. Kuvaa autosta noilla vanteilla en ole itsekään nähnyt.

Lainaus käyttäjältä: RQ - 31.07.10 - klo:16:06Paras melkein olisi, että auto tulisi tehtaalta ilman renkaita ja itse voisi hommata mieleisensä vanteet jostain halvalla kumeineen ja sitten laitattaisi ne alle. Täten säästäisi rahaa mahdollisesti ja saisi sellaiset vanteet kuin haluaa.
Hyvä vaihtoehto. Itsellä valmistajan omat madallusjouset, jotka tiputtavat hiukan lisää tuohon urheilualustaan verrattuna, mutta tiputus on edelleen erittäin maltillinen. Vanteina myös OEM antrasiitinvärinen 17-tuumainen Goal. Jotain räpsyjäkin löytyy täältä.

Lainaus käyttäjältä: RQ - 31.07.10 - klo:16:06Xenon-valoista (Golf-1 paketti) en vielä oikein tiedä. Kyllähän nuo tuovat näköä ehkä hieman, mutta siitäkin pitää jonkin verran maksaa. Tosin tuossa tulisi samassa sitten tummennetut takalasit. Toisaalta nekin voi tummentaa jälkeenpäin.
Mun mielestä ehdottomasti Xenonit tiaukseen. Vanteet voi helposti päivittää myöhemminkin - Xenoneiden kanssa hiukan hankalampaa (tai ymmärtääkseni ainakin kalliimpaa). Ja ne on oikeasti paljon paremmat kuin vakiovalot. Lisäplussana parempi ulkonäkö. Ja ota samalla ne LED takavalot kun nyt näköjään saa tilattua tehtaalta kohtuuhintaan muihinkin kuin GTI ja GTD malleihin. Noidenkin jälkiasennus on kallista...

T. Teme
#23
Lainaus käyttäjältä: jarru - 12.07.10 - klo:16:10


Hieno on auto ja kuva. Onnittelut Jarkolle!

T. Teme
#24
Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 06.07.10 - klo:23:11
Nyt olisi sitten OEM madallusjouset laitettu tilaukseen, ja asennuskin kulmiensäätöineen alustavasti sovittu ;D

Jokos ovat jouset saapuneet ja koskas on asennus?

T. Teme
#25
Hei kertokaa mulle mitä liikkuu kuvaamieni ameebojen aivoissa (vai onko heillä niitä tai liikkuuko siellä yhtään mitään!) kun ajellee esim Kehä III:n tai Hämeenlinnantien tietyöalueella ja niiden läheisyydessä. Nopeusrajoitukset vaihtelevat 50 - 80 km/h, mutta mitä mahtavat ajatella sankarit jotka (yllättäen kännykkä kädessä kun ei ole varaa handsfreehen - edes 50 kiloeuron autoissa!) ajavat mittarin mukaan joko tasan 60 tai vaihtoehtoisesti tasan 70 km/h (ja aina vain ja ainoastaan) vasenta kaistaa näillä alueilla nopeusrajoituksesta riippumatta. Jos 80 km/h alueella satut ajamaan tällaisen idiootin takana, niin siinähän olet - ellet sitten kehällä pääse oikealta ohi. Kaistaahan nämä puupäät eivät osaa vaihtaa. Ja jos puolestaan 50 km/h alueella satut olemaan tällaisen vatipään edessä 55 tai 60 km/h lasissa (oikealla insinöörit, mummot ja rekat ajaa tasan sen 50 km/h), niin ameeban etäisyys omasta takapuskurista on noin 50cm. Sama tyyppihän on luonnollisesti taas sitten tulppana edessä kun rajoitus vaihtuu suuremmaksi. Eli vaikka rauhallinen kaveri olenkin, eikä yleensä ole kiire, niin välillä kuitenkin ottaa hermoon se ettei porukka oikeasti tajua yhtään mitään mitä ympärillä tai liikenteessä tapahtuu >:(

T. Teme
#26
Lainaus käyttäjältä: wolf6 - 03.07.10 - klo:10:16On iso hintaero samoista jousista. VW:ltä kysyin ja tinkasin niin sieltä sais 230 eurollla.
Eibachin  jousethan nekin on.

Itsellä ei muuten edes tiedossa kuinka paljon noi jouset asennuksineen maksoi. Tuli kaupanteon jälkeisessä väännössä kun selvisi ettei BMT -varusteisessa Golfissa olekaan tuota matalampaa alustaa jo tehtaalta.

Ohessa räpsy sisältä.



T. Teme
#27
Tänään vihdoin ehdittiin duunireissuilta (molemmat siis matkustellaan aika paljon) perehtymään rns/mdi/bt handsfree ja muihin auton saloihin hiukan tarkemmin yhdessä vaimon kanssa. Nyt molempien kännykät toimii HF:n kautta hyvin (myös ääniohjaus), pikavalinnat on talletettu, tärkeimmät osoitteet navin valikoissa jne. Toimii loistavasti. Leffojen saunditkin on DVD:tä katsoessa yllättävän hyvät :)

Virittelin myös tuolta auton valikoista noita coming home / leaving home -asetuksia, etujalkatilan valojen kirkkautta, autolock/auto-open toimintoa jne. Kyllähän noistakin saa oikeasti säädettyä omaan käyttöön sopivat asetukset IMHO.

T. Teme
#28
Nyt on auto noilla OEM jousilla alla. Kuvia ja kokemuksia löytyy täältä.

T. Teme
#29
Kovin tyytyväisiä tuohon uuteen autoon ollaan :)

Noi OEM madallusjouset on hyvät ja juuri sitä mitä hain. Vertailukohta alkuperäisiin jousiin on tosin runsaan kahden kuukauden takaa parista koeajosta. Nämä jouset siis parantavat ulkonäköä ja myös hiukan jämäköittävät alustaa. Mutta erittäin mukava tuo edelleen on - jopa nupulakivikadulla. Nämä jouset siis tarkoitettu käytettäviksi vakioiskareiden kanssa ja alusta tosiaan toimii hyvin. Maavaraakin on ihan riittävästi pienestä madalluksesta huolimatta.

Suoraan en siis ole tehtaan urheilualustaa ja omaani vertaillut, mutta jostain muistan lukeneeni että vakioiskarit + OEM madallusjouset ovat mukavampi yhdistelmä kuin se alkuperäinen sporttialusta. Ja näin siitä huolimatta että se on 10mm matalampi.

Tehokkaammassa Golfissa jolla ehkä alustakin saisi nähdä kovempaa ajamista harkitsisin kyllä vakavasti myös tehdasasenteista urheilujousituta koska siinä on ymmärtääkseni myös paremmat iskarit ja ajettavuus saattaisi olla omaa komboani parempi (mutta minulla ei siis valittamista). Sen lisähintahan ei ole tehokkaampien koneiden yhteydessä kovin paha, eli sellaisen yhteydessä ainakin harkitsisin ja haluasin sitä sporttialustaakin vielä kokeilla. Tehdasasenteista urheilualustaa kun ei mun 1.6TDI Blue Motion Technology -malliin saanut, niin ei asiaa tarvinnut sen enempää miettiä.

Nämä jousethan ovat Eibachin VW:lle valmistamat - mahdollisesti samat kuin Eibachin Pro-Kit madallusjouset? Ohessa vielä pari kuvaa autosta noilla OEM madallusjousilla.





T. Teme
#30
Bongasin viikonloppuna suhteellisen tuoreen Porsche 911 Turbon, jota oli hiukan kutiteltu. Rekkari YLI-600. Paljonkohan autossa oli tehoja ;D

T. Teme
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy