Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - dasRabbit

#1
Kappas! Kaverilla tommonen seiskakoppanen "sportsvan" Golffi ja siinä on tommonen viheliäinen ja pirun vaikeesti löydettävä vika; vodaa tulee sisälle...jostain...
Olisko mitään, edes arvauksia tai jopa tietoa/vinkkejä mistä lähdetään etsimään tai tutkimaan?
Laakkosen heput olis mielellään myyneet siihen uudet lattiamatot... kastuneitten tilalle, mitä järkee? Pitäähän vuoto ekaks selvittää! Takakontissakin on jo pikkasen hometta varapyöräkaukalon kohdalla.

Kuis se on, onko muilla samantyyppisiä vuotoja ilmaantunut.
#2
Ja viat senkun lisääntyy...
Leima loppuu ja nyt se kertoo että hiukkasloukku on täys, siis jumi...
Ilmankos haisee mokoma...

Mitäs nyt?
Uutta deepeeähvää tilalle? noita sais nykyjään "jopa" puoleentoistatonniin"... :o
Vaikoeikö vaihtoehtoisesti poltto-pesu...? Ottaiskohan tota mikään putiikki enää työn alle loukun putsaukseen.... ::)

#3
Kappas, vika ei heitä päälle kun pakkasta on parikytä astetta... aina... mutta lämpimämmällä kelillä heittää "vikatilaan".

Eräs Vokkeloharrastaja kertoili että "tsekkaa hei rele sataysi..." ...jaa...  ???

Eli missähän mahtaa sijaita T5:sessa tuo 109 merkattu rele?

Muistelen hämärästi että samanlaista "legendaarista" 109-relettä on etsitty muistakin Volkkareista, oisko Golf tai Polo ainakin 1,9 turpotiisseleistä... ::)

Ettiskö jostain konehuoneesta vai kuskin penkin alta vaikoeikö kojelaudan alta...?  :o

#4
Perskules! Kyllä tää pakuvokkelo menee taas yli hilseen... Ei mulla edellisessä, siis T4:sessa tämmössiä ongelmia ollut.
Miten voi liittyä toisiinsa nämä viat;
- tuuliklasinpyyhkimien jakso/tihku ei aina skulaa
- hehkun merkkivalo vilkahtelee, käyntiin toki tärähtää laakista.

Autolla kun ajaa esim. hidastetöyssystä, vika ilmenee, siis yleensä ja juuri silloin.
Koko kottero menee jonninlaiseen "vikatilaan" ja pudottaa tehot, mutta, avaimesta virrat pois ja uudelleen päälle, ihan kun vikaa ei olis ollutkaan.... kunnes taas töyssystä... ja vika ilmenee.

Tsekattiin pikaisesti vikakoodeja testerillä, ei mitään hehkutukseen liittyvää, edes sinneppäinkään.
Pari vikaa löytyi kummiskin; "Water pump B" onks toi webaston kiertovesipumppu? Se kun hurisee välillä omia aikojaan...
Keskusohjainvikoja pari, siis siitä elektroniikasta mikä ohjaa ovien lasinnostimia yms.

Vakkarinopeudensäädin temppuilee välillä myös...

Kyl tää on semmonen saakutin sähkövatkain koko härveli, ei tossa "Teenelosessa" ollut tämmössiä vikoja, ilmankos nää "oldskuul" asentajatkin kehuu T4:sta ja sanovat että vanhempi on parempi...
Olisin mää itekkin ajanut tolla vanhemmalla pitempäänkin mutta ruostepeikko sai yliotteen siitä. Tekniikka toimi, tosin mitä nyt yks loota räjähti risteyksessä...

Kertokaahan jos on tiedossa mitä ton kanssa kannattais nyt tehdä?

Hehkutulpatkin uusittiin "varmuuden vuoksi" kun ne oli helppo ja halpa uusia.

Niin toi laite on siis T5 2,0 vuosimallia 2011 ja kone on CAA
#5
... en tiiä onko tätä koko härveliä enää ees liikenteessä, vaan suattaapi ollakkin, vaikka Savon syämmessä joku kurvailee wanhalla Golffilla, mutta ilman onkelmia??? Tiiä häntä... ;D
#6
Passat 3C (05–10) / Käyntiin vai ei...
13.01.18 - klo:23:55
Hommasin tommossen -08 Passatin 1,9 TDI-koneella viime vuoden loppupuolella ja se toimii sinänsä hienosti...
Nyt kun Suomessa on ollut jopa pakkasia, alkoi pieni kylmäkäynnistysongelma...
Satunnaisesti ja silloin tällöin kone ei tärähdäkkään aina käyntiin laakista, vaan vasta eka-toka-kolmas tai neljännellä yrittämällä.
Mitään vikavaloa ei syty ja kun kotteron saa käyntiin se käy...
Löpöfilsu on just vaihdettu ja ongelma tosiaan ilmenee etenkin kun lämpömittari menee miinuksen puolelle.

Mitä veikkaatte?
Olisko hehkut vaihdon tarpeessa?
Vai joku muu jutska..?
Ja laitehan on BXE-koneella.

:)
#7
Caddy / Vs: Laatikko taas pa*kana!
24.09.17 - klo:18:53
No ei ainakaan maksalaatikoista vaan bensakoneisen normaalista viislovisesta manuaalista.
DSG on ihan oma juttunsa ja se ei liity tähän...
JOS toi caddy ois diisseli, sen laatikko kyllä kestäisi. Joku heppu selitti että tosta lootasta kuulemma hajoo joku pääakselin kiinnitys/laakerointi...  ???
Tipautettiin lootasta öljyjä ulos ja aivan metallihileistä tököttiä on... >:(

Mietittiin vaihtoehtoja, toinen loota... jostain...
Diisselin laatikko tohon ei käy, järeämpi kytkin ja kaksoismassavauhtipyörä niissä, järeämmät vetoakselit, yms.
Viitoskoppasesta Golffista jossa 1,6 kone, kait laatikko kävis melkein "heittämällä"... ?
:o
#8
Caddy / Laatikko taas pa*kana!
24.09.17 - klo:01:03
 >:(
Onkos muillakin samoja kokemuksia, kyseessä -05 bensa Caddy 1,6 koneella, autolla ajettu alle 200t ja laatikko sökö!
Tähän on vaihdettu loota jo aiemmin ja samasta syystä, loota rupes temppuilemaan. Pitää meteliä, pakki ei mee päälle ja jos menee pitää semmosta meteliä että...
Viitosvaihde katoaa tai ei mee päälle ja jos sen saa päälle se ääntelee niinpaljon että pakko vaihtaa takas neloselle ja körrötellä sillä.
Tää koko kosla laukeaa varmaan pian...???!!!  :o
#9
Kiikutin kannen koneistamoon, koeponnistus ja tason oikaisu, se on siinä!
Kansi kiinni ja kokeilemaan>  :)
#10
...noniin... nyt on viimein tempastu kansi irti ja mitään isompaa vikaa ei näy.
Pakkasneste on kauniin vihreää... höystettynä mustalla liejulla jota on paisari täynnä ja jokapaikassa jonkinasteinen kerros, eli vesipumppukin on siis hyvin voideltu... ;D
Onkos näissäkin kansissa tyypillistä että imu- ja pakoventtiilien välistä on aina halki-railo...?
Kuulemma ainakin LT:n 2,8 kuutosissa harvinaista jos EI ole venttiilien välistä halki...?  ???
#11
Potilas siis -90 vuosimallin 1,6 "vapari" diisselikoneella varustettu Caddy.
paisariin on kertynyt jo huolestuttavassa määrin mustaa liejua... ???
Myllyllä on ajettu vasta alle pari sataa tuhatta joten eihän ton vielä pitäis olla finaalissa...?

Olikos näissä vokkeloissa mitään kansivikoja? Kattelin tossa vaan että eri törvikevalmistajien sivuilta on löytynyt näihin aikoinaan uutta kantta ilman nokkaa ja nokalla.

Kansi halki...?  ::)

Lämmöt pysyy ainakin toisteiseksi kurissa ja öljy ei ole muuntautunut "kinuskikastikkeeksi"...

Mielipiteitä?
#12
Transporter T5 (03-) / T5 kytkin?
18.04.16 - klo:21:37
Näitähän on paljonkin erilaisia, on bensakoneisia, diisseleitä, etuvetoisia, nelivetoisia, nelipyttyisiä ja viisipyttyisiä...
Onko näistä minkään version kytkin vaihdettavissa tarvitsematta irroittaa etuakselikelkkaa/palkkia...?
Ainakin viisisylinterisen mallin lodju tulee niin pitkälle vasemmalle puolelle että ei varmasti mahdu laatikkoa pois tuolta vääntämään...
Eli, kytkinremontin vuoksi etukelkka/palkki irti...  ???
#13
Nyt tää härveli alkaa toden teolla kiusaamaan!  >:(
Jätti mokoma "tien päälle", meno hyytyi ja varoitusvalot alkoi tuikkia kojelaudassa. Ei oo kauaakaan aikaa kun kosla hyytyi virran puutteeseen, se johtui laturista ja se korjaantui luonnollisesti uudella laturilla+moniurahihnalla. Jo vuosi-pari aiemmin katiska käräytti kaksi puolaa ja ne uusittiin kun vika löydettiin.

Testeri kiinni ja skannaus päälle... täällähän on vikakoodeja enemmän ja vähemmän!  :o
No, ensimmäisenä oletettavasti akuutein ja tärkein, G 187 / 1 7950 throttle drive angle, sensor G1 87 imp.sign.

Eikös tuo pidä tulkita kaasuläppäkotelon viaksi? 

Muita vikoja löytyi vikamuistista mm. ABS 01 314,  ECM, ovipeilit 00920, töötti 00906, takalasin lämmitys 00975, akkujännite 01598 jne, jne... SRS 00532, keskuslukitus ja sillee.

No, kaasuläppäkotelo siis vaihtoon ja uusi VDO 408.238/323/008 siis tilaukseen.
Osa löytyi helposti pienen "viiveen" jälkeen ja verrattiin orggikseen, "joo...samalta näyttää ja samoilla numeroilla".
Vanha irti, torx-kantaiset harvakierteiset ruuvit... niin, imusarjahan on muovia!  ::)

Hyi helskutti! auto on BBZ-bensakoneella,mutta imusarja ja kaasuläppäkotelon alaosa muistutti wanhaa 5 satkua ajettua diisseliä!  ??? Että pikkusen karstaa!
No, isommat imurilla ja kaapimalla irti ja loppuviimeistely EGR-spraylla ja sillee. aikas hyvä...
Uutta kiiltävää osaa paikoilleen ja liitin kiinni... heti lähti tulille ja kappas! ei enää vikavaloja havaittavissa!

Ilmanputsari kiinni ja koeajolle! Ekaks tuntui siltä että täähän kulkee "tonninelisatasex" ihan pirteesti! kone lämpesi ja kun jo luulin että laite toimii, se perskule "hyytyi",sytytti taas EPC ja moottorin vikavalon!  >:(
Testeri kiinni, ja sama vika!
Miten voi olla mahdollista?

Vai onko vika sittenkin tuossa sähköisessä kaasupolkimessa?  ???

Kokemuksia? Vinkkejä?  :(
#14
 :o
Broidi hommasi tommossen -05 vuosimallin 2,5 litraisella myllyllä varustetun T5-pakun ja nyt siihen pitäis suorittaa pienempää ja hiukan isompaakin huoltoa... ::)
Kävi ilmi että laitteessa on AXD-moottori ja sehän on semmonen ihmeellinen härveli... ???

Hehkutulpat...? vaikka kuinka koittaa tiirailla niin ei osu silmään...
Vesipumppu...? miten sellaisenkin voi "jemmata" johonkin...

Jo pelkästään oikeanlaatuista moottoriöljyä etsiessä kävi ilmi että laite, siis juuri tämä AXD -kone vaatii ihan "omanlaatuista" 506.01 specifikaation öljyä...?

Miten joku kone voidaan rakentaa näin "oudon hankalaksi"...?  :o ???
#15
Onkos kellään tietoa Transportterin kokonaispainon muutoksesta?
Volkkarin maahantuojalta kyseltiin ja vastaus oli "Ei käy".  :P

Tämä kyseinen auto on kuitenkin järeimmällä alustalla ja sen kokonaispaino on tällä hetkellä 3200kg. Auto on siis pakettiauto.

Suomesta löytyy kuitenkin vastaavia härveleitä joissa on kokonaispaino 3500kg, silti pakettiauto.

Millä ihmeellä tuon voisi saada leimattua suuremmalle kokonaispainolle?  :o
Ideanahan on siis saada laitteelle lisää kantavuutta.  8)
#16
Jep!
Kämmentesteri herjasi 3 ja 4 hehkujen vikaa...
Uutta peliin ja vikakoodit nollaten...
#17
 :)
Jep! Sieltähän ne hehkut löytyivät venakopan alta...
Eikäs tietenkään olleet ees mitenkään jumissa ja pitkällä hylsyllä helppo vaihtaa.
Eniwei... Tuo itte venakoppan tiiviste maksoikin Koivusen törvike-osana vain alle parikymppiä ja enemmän aikaa siinä meni venakopan irroitukseen ja kiinnitykseen tiivisteenvaihtoineen kuin varsinaiseen hehkujen vaihtoon... ::)
#18
 ???
Ookoo, tämä selvensi!
Eikös tuossa ole jonninmoinen "riski" että venakoppa alkaa vuotamaan, itsellä huonoja kokemuksia jos näitä "nykyautojen" profiilikumitiivisteitä ei uusita...
Kun ne kerran ovat muokkaantuneet paikoilleen niin irroitus ja kiinni ja  hyvää tsägää jos eivät pikkuhiljaa ala kusemaan... ::)

Aikas hinnakas tuo elringin venakopan tiivistesarja, n. 80,- egee.  :o
#19
Tsekattiin tossa broidin Transportterista mahd. vikakoodeja...olisko...?
No, olihan niitä, ainakin jossain vikakoodimuistissa...
Tämmöiset sitten löytyi:

P0234, onko tämä joku turbon yliahtaustila?

P0321, moottorin nopeustunnistin, signaali toleranssin ulkopuolella?

Liittyykö tuo ensimmäinen jotensakkin siihen kun kerran härveli teki sen että tehot katosivat mystisesti...
Auton sammuttaminen, hetken hämmästelyä, ja taas toimi normaalisti...

:P

Ai niin, konehan on AXD 2,5 litrainen TDI
#20
Niin, mihin ihmeeseen tehdas on "jemmannut" nuo 2,0 litraisen TDI 16-venttiilisen moottorin hehkutulpat...?  :o

Pällistelin mottia ylhäältä, alhaalta, molemmilta sivuilta ja en (kenties puusilmäisyyttäni...) löytänyt... :P

Semmoiset piiiiitkät Boschin hehkutikut pitäisi jossain olla...vaan missä...?

Ei kait ne venttiilikopan allakaan voi olla...  ;D
#21
Joo... yritettiin onkia tietoja eräällä testerillä jossa adapteri noihin valko/musta liittimiiin, laite jopa tunsi VAG:n VIN-koodin, mutta mitään vikailmoituksia ei löydetty...
Polttoainesuodatin (se ISO peltipurkki banjoliittimillä konehuoneessa) on toki huollossa vaihdettu...  ::)
#22
Kaverilla on tuommoinen Audi 100, vuosimallia 1992 ja ainakin uutena se on ollut tehokas härveli. Laitteessa on 2,8E kone (moottorityppi AAH) eli 174 heppainen Vee-kuutonen.
Autoon on tullut viime huollon jälkeen ikävä vika joka haittaa ainakin moottoritienopeuksissa. Esim. ohitustilanteessa kun iskee kaasun pohjaan, se alkaa "käkimään", eli nykimään, nypyttämään, ihan kuin soppa loppuisi kesken... :(
Viime huollossa on kuulemma uusittu tulpat ja tulpanjohtot ja ihan laadukkailta Bougicordin piuhoilta näyttivät. Tyhjäkäyntiä käy nätisti ja paikallaan "huuattaessa" ei mitään pätkimisiä tai miettimisiä.
Itse veikkaan vikaa jossain päin polttoainejärjestelmää, pikaisen tutkimisen perusteella kaasuläppäkotelon/ilmamassamittarin vai mikä se nyt näissä onkaan, haitariletkukin vaikuttaisi aivan ehjältä, eli ei "haukkaa" ilmaa.

Olisiko suuttimissa jotain kökköä? Autolla on kilsoja takana jo pitkän päälle 350 tuhatta...  ::)

Vinkkejä, neuvoja, vihjeitä...?  :-\
#23
No höh, ihan normi vaijerisysteemi siinä on...
Vasta tuonikäisessä, abaut A6:sessa ja "isommissa",  alkaa olla noita sähkökässäreitä... ::)
#24
 :o
Joo, sori, siis menee nää abs, esr, esp, ym. sekaisin, mut siis, tossa taitaa olla känkkä jolla EI saa tehdä kässärikäännöstä...? ::)
#25
A4 B6/B7 (01–07) / Onko A4:sessa ESP?
02.03.15 - klo:22:13
Koskas Audi otti malleissaan tuon sähköisen käsijarrun käyttöön?  ???
Onko sellainen jo 2004 mallin 2.5TDI Avant:issa? Mun mielestä on...  :o
#26
Moponetistä löytyi uusi ajovalokytkin edullisesti, se korjasi vian.  :)
#27
Kappas, uusi ja mystinen ongelma tuli pakuvolkkariin...

Ajovalot menee nätisti päälle ja toimii ookoo, mutta, kun sammuttaa valot...tai siis yrittää sammuttaa valot, ei ne sammukkaan... ennenkin ottaa akun navan irti.  :o

Eli joku "hirttää" tai hitsaa jumiin...

Onkos tuossa valorele missä?
Vai olisko ajovalokytkin "tiensä päässä"?  ???
#28
Volkswagen / VW Corrado 2,0 16V 1993.
23.02.15 - klo:19:07
Tässä vasta "harminkappale"... :o
Kaveri hommasi tommossen nätin vokkelonpunaisen -93 vuosimallin supersexyn urheiluautolinjaisen vokkelon, aatellen väkästää siitä kohta zetin saavalle tytölleen ensiautoksi...  ::)
Olis varmaan kannattanut funtsia asioita enemmän ja pidemmälle... :-\
Meinaan tuo kottero on sittemmin osoittautunut todelliseksi ihmekapistukseksi, vaikka VAG-auto onkin. Siinä on ripaus Golffia ja Passattia, onhan se makeen näköinen, etten sanois "häijy", matala ko mikä, puhtia pitäis löytyä jos mylly on 16 tappinen 2-litrainen "mekaanisella" polttoaineenruiskutusjärjestelmällä, joku Bosch:in KE-Jetronic muistaakseni... ???
Auto oli seissyt kauan edellisellä rakentaja-harastajalla, miksiköhän...?  :o
Leima uupui ja sitämyöten vehjettä piti alkaa fixaamaan katsastusta varten. Laturi meni uusiksi, piuhoja oli kytketty jotenkin oudosti ja kojelaudan merkkivalotkin olivat hieman sekaisin, kuten asentajakin...
Tähänastiset vastoinkäymiset olivatkin sitten vielä pientä... :-[
Jarruja remontoidessa nousikin sitten viimein "seinä pystyyn"... satuloita rempattiin ja takapiirin paineenrajoitin/kuormaventtiili uusittiin... mutta mitäs nyt...? ilmatessa huomattiin että koko takapiiriin ei muodostu painetta, itseasiassa takapiiriin ei mene nestettä laisinkaan...???
Ei "perinteisellä" pumppausmetodilla eikä ammattimaisella alipaineilmaussysteemillä...  ???
Tutkimista... tässähän on näköjään tällainen ensimmäisten sukupolvien Ate-Bosch ABS-järjestelmä...
Koko helahoito on niputettu yhteen pakettiin joka on sullottu muutenkin ahtaaseen konehuoneeseen. Varaosajärjestelmiä tutkittaessa paljastuikin että juuri tähän ABS-versioon ei saa mitään osia tarvikevalmistajien kanavien kautta!!!
Ilmeisemmin ABS-järjestelmän hydrauliikkapuolen sähköinen painepumppu on sökö, ei muodosta painetta järjestelmään.  :P

Nyt olis hyvät neuvot, vinkit ja avut tarpeen... :-\
#29
...talvi tuli ja taas alkoi Polosen lukot vi**uilemaan... :P
Heti kun jäätää, sulaa,pakastaa, ei lukkopesät etenkään, skulaa...
Ihan turha väkisin vääntää avainta, menee vaan rikki, niinko aiemminkin.
Tästä "viisastuneena" hankittiin jo etukäteen jostain nettikaupasta tommonen RIME-merkkinen keskuslukituksen kauko-ohjaintoiminen satsi.
Aika simppeli, semmonen pieni ohjainboxi jossa iso liitinrima ja paljon kivanväristä piuhaa...
Asennusohje tutkailtavaksi ja sitten ihmettelyä, miten tää kytketään, semminkin ko tossa Vokkelossa ovien lukitus toimii alipaineella.
Kuskin ovesta tsekattiin ohjausvirtapiuhat, joo nää ne on, takakontista löytyi oikealta puolelta takapyöränaukon nurkalta styroksilla koteloitu alipaine-ohjainboxi jossa liitinrima ja alipaineliitin.
Hetken pähkäiltiin piuhoja ja mukana tulleen ohjeen perusteella kokeiltiin... toimii, tosin 0,5 sekunnin viiveellä, kun mä ensin luulin että toi pneumaattinen jutska vaatii sen pidemmän viiveen, mutta ei, pidemmällä viiveellä alkaa comfort-toiminto sekoilemaan lasinnostimien kanssa.  :o
Joten peruskytkentä ja vielä takavilkuista piuhat että näkee visuaalisestikkin toiminnan, vaikka ainahan sen näissä muutenkin kuulee.
Nyt ei pitäis enää haitata jos lukkopesä on jäässä!  :)
#30
ISOA Huoltoa täsä suorittamassa 3-koriseen farkkugolffiin. Jakoremmi, vesipumppu, venakopan tiiviste, kampuran ja nokan stefat, yms, yms...

Sitä tässä nyt pähkäilen että miten ton vesipumppua pyörittävän 6-uraisen moniuraremmin kuuluu alunperin laitteessa oikein mennä...?
Tässä on normi 90 Ampärinen laturi sillä kierrejousikuormitteisella kiristysmetodilla.

Kysymys; kuuluuko hihnan kiertää vesipumpun "sileä hihnapyörä" kumpaan suuntaan kiertäen?
Eli pyörittääkö remmi pumppua myötä- vai vastapäivään...?  :o

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy