Mazda

Aloittaja skula, 13.03.10 - klo:21:01

« edellinen - seuraava »

Sok

Lainaus käyttäjältä: Dio^ - 05.04.14 - klo:08:58
Päivitellääs tähän lisää eli ongelma ei ratkennut viime huoltokäynneillä, saman ongelman kanssa on tässä painittu. Käytin autoa vuosihuollossa menneellä viikolla ja samalla otin tämän akunvarausongelman jälleen puheeksi ja nyt oli maahantuojalla ennakkotapaus, omani lisäksi ja korjaustoimenpiteenä vaihdettiin akun miinus navassa kiinni oleva i-stop anturi, tämä anturi tarkkailee akun jännitettä tuota i-stop ominaisuutta varten. Toivotaan että tällä tuli kuntoon, varsin ärsyttävä vika, vaikkei vikaa vikaa todellisuudessa olekaan. Mazdan kohdalla tulee olla tarkkana, jos käyttää ylläpitolaturia (esim. CTEK) CTEK:n miinus kaapelia ei saa kytkeä suoraan akun miinus -napaan vaan auton runkoon.

Varsin huolettomia kilometrejä takana, pitempi reissukin tuli tehtyä n. 1800km, laskennallinen keskikulutus 5.4l. Ei voi moittia :) ehkä yksi moitteen sana tulee tuosta farkun takaluukusta, se kun kovilla pakkasilla tahtoo menettää sulkeutumiskykynsä, pohjaa todella helposti, eikä mene "lukkoon" vaan jää sellaiseen puolilukitustilaan, luukku on kiinni mutta kojetaulu kertoo luukun olevan auki.

Tuliko tuolla i-stop anturin vaihdolla kuntoon? Oma auto menossa huoltoon samasta syystä perjantaina, takuu vielä hetken voimassa enkä haluaisi vikakoodien poistelusta maksaa.

Dio^

Lainaus käyttäjältä: Sok - 24.02.16 - klo:13:46
Tuliko tuolla i-stop anturin vaihdolla kuntoon? Oma auto menossa huoltoon samasta syystä perjantaina, takuu vielä hetken voimassa enkä haluaisi vikakoodien poistelusta maksaa.

Eipä tullut ei, olen tässä viimesen huollon jälkeen hieman itse tutkinut tuota ongelmaa ja näyttää siltä, että tuo Mazdan akkujärjestelmä on todella tarkka siitä akunjännitteestä, se on ilmeisesti ominaisuus, ei niinkään vika. Lyhyttä ajoa ajettaessa akun jännite laskee sen verran, että se sekoittaa tuon järjestelmän. Tämä ongelma esiintyy ainakin itsellä ainoastaan pakkaskelillä. Omalla autolla on nyt kelattu 50tkm, ens viikolla menossa vuosihuoltoon. Luulin, että ongelma olisi tosiaan ratkennut, mutta pari viikkoa sitten ilmestyi taas ajotietokoneeseen sama herja akunhallintajärjestelmästä, laiton autoon yöksi CTEK:n ja seuraavana aamuna ei ajotietokone enää ilmoitellut mitään.

Tänä vuonna taitaa olla ensimmäinen katsastus omassa autossa, joten huollossa täytyy nollauttaa tuo vika ajotietokoneesta pois, ennen katsastukseen menoa.
Valtuutetun huoltoliikkeen mukaan tämä on yleinen ongelma, ei yksilö-ongelma. Eikä tähän taida tulla korjausta, vaikka asia on tiedotettu maahantuojalle.
Jos tuo auton akku pääsee oikein huonoon happeen, joutuu huoltoliike tekemään akun alustuksen, joka kestää päivän verran, en tarkemmin kysynyt, mitä silloin tehdään, onko pelkästään akun varauksen purkaminen ja uudelleen lataaminen vai jotain muutakin. Tämä toimenpide on tehty omaan autooni kerran, eikä siitä ollut mitään apua.




Dio^

Lainaus käyttäjältä: Dio^ - 27.02.16 - klo:11:27
Eipä tullut ei, olen tässä viimesen huollon jälkeen hieman itse tutkinut tuota ongelmaa ja näyttää siltä, että tuo Mazdan akkujärjestelmä on todella tarkka siitä akunjännitteestä, se on ilmeisesti ominaisuus, ei niinkään vika. Lyhyttä ajoa ajettaessa akun jännite laskee sen verran, että se sekoittaa tuon järjestelmän. Tämä ongelma esiintyy ainakin itsellä ainoastaan pakkaskelillä. Omalla autolla on nyt kelattu 50tkm, ens viikolla menossa vuosihuoltoon. Luulin, että ongelma olisi tosiaan ratkennut, mutta pari viikkoa sitten ilmestyi taas ajotietokoneeseen sama herja akunhallintajärjestelmästä, laiton autoon yöksi CTEK:n ja seuraavana aamuna ei ajotietokone enää ilmoitellut mitään.

Tänä vuonna taitaa olla ensimmäinen katsastus omassa autossa, joten huollossa täytyy nollauttaa tuo vika ajotietokoneesta pois, ennen katsastukseen menoa.
Valtuutetun huoltoliikkeen mukaan tämä on yleinen ongelma, ei yksilö-ongelma. Eikä tähän taida tulla korjausta, vaikka asia on tiedotettu maahantuojalle.
Jos tuo auton akku pääsee oikein huonoon happeen, joutuu huoltoliike tekemään akun alustuksen, joka kestää päivän verran, en tarkemmin kysynyt, mitä silloin tehdään, onko pelkästään akun varauksen purkaminen ja uudelleen lataaminen vai jotain muutakin. Tämä toimenpide on tehty omaan autooni kerran, eikä siitä ollut mitään apua.

Käytin Mazdaa kolmannessa vuosihuollossa, muille uuden Mazdan omistajille vinkiksi, jos ei huoltomies huomaa, niin tarkistakaa/tarkistuttakaa vetarin suojakumit, ilmeisesti käytetty liian kovaa kumiseosta, omassa n.50 000km ajetussa olivat jo vaihtokunnossa, tyyppivika, vaihtuivat takuuna.


0251

Reilu kuukausi Mazda 2 ,lla nyt yhteistä taivalta takana . Ja reilut 2000 kilsaa mittarissa. Ihan hyvin on "Japsin" puikkoihin tottunut. Mutta Wagarenalle vaan piti takasin tulla kun ei tuolta löydy yhtään Mazda foorumia

Routa

Onkos muilla ollut ongelmia Mazdan manuaalivaihteiston kanssa?  Omistan Mazda 3 2.0 Skyactiven ja manuaalivaihteisto on takkuillut uudesta asti. Vaihteet ei tahdo mennä aina päälle vaan joutuu houkuttelemaan. Aluksi merkkiliike väitti ongelmaa käytön vähyydestä johtuvaksi ja ei suostunut tutkimaan tarkemmin. Lopulta vajaat kymppitonni mittarissa sain aikamoisen väännön jälkeen auton tarkempaan syyniin ja laatikko pudotettiin pois. Kolmos- ja nelovaihteiden synkrot ja rattaat vaihdettiin, mutta ongelma ei ainakaan nyt 1500 km rempasta ole ihan vielä täysin poistunut.
Entinen VAG-kuljettaja.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Routa - 17.04.16 - klo:20:26
Onkos muilla ollut ongelmia Mazdan manuaalivaihteiston kanssa? 

Tuolla toisella vw konsernin autoja ja muutakin käsiteltävällä palstalla on ainakin yksi hemmo joka on ollut aika kypsä siihen omaan laatikkoonsa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Uti

Oli ongelmia -14 mallin CX5:ssä. Kilometrit ja uudet öljyt auttoivat merkittävästi. Arvosanaksi 7.
Markku

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Uti - 18.04.16 - klo:08:20
Oli ongelmia -14 mallin CX5:ssä. Kilometrit ja uudet öljyt auttoivat merkittävästi. Arvosanaksi 7.

Mitäs kaikkia ongelmia tuon kanssa on ollut? Mainoksia kun kuuntelee niin on niin jing-jangit kunnossa ettei tosikaan, muttta totuus lienee jotain muuta - vai onko?

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Routa

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 18.04.16 - klo:08:57
Mitäs kaikkia ongelmia tuon kanssa on ollut? Mainoksia kun kuuntelee niin on niin jing-jangit kunnossa ettei tosikaan, muttta totuus lienee jotain muuta - vai onko?
Omasta puolestani voin sanoa, että vaihteiden kytkeytyminen on huonoa. Omastani on laatikkoa korjattu pariin otteeseen ja edelleenkin voi sanoa, että se on korkeintaan 6,5-7 arvosanaltaan. Lisäksi MZD Connect on ihan susi. Satunnaisesti resetoi itsensä kokonaan jolloin menee tehdastilaan, kaikki asetukset häviää jne. Monissa artikkeleissa kehutussa premiumia lähestyvässä sisustuksessa kojelauta nitisee ja natisee sekä ovipahvit pitää lähes jatkuvaa sirinää. Peltien sovitus on vähän sinne päin. Lada on laadukkaampi tässä suhteessa.

Kaukana on Mazdan laatu siitä mitä se oli esimerkiksi 10v sitten. Edellinen 2006 Mazdani oli oikein hyvä ja viaton auto. Tämä nykyinen on ihan surkea ja merkkiliike/maahantuja on lähinnä keskittynyt vierittämään syytä ja kustannuksia asiakkaalle. Esimerkiksi vaihdelaatikon vaihto ei ole sellainen operaatio, joka Mazdan maahantuojan mielestä estää autolla ajamisen ja oikeuttaisi sijaisautoon. Ensimmäistä kertaa vaihdelaatikosta reklamoidessani epäiltiin asiakkaan kykyä ajaa manuaalivaihteista autoa jne.

Tämä on ensimmäinen ja samalla viimeinen uutena ostamani auto. Käytettyjen kanssa pääsee vähemmällä vitutuksella kun ei tarvitse lasipalatseissa asioida.
Entinen VAG-kuljettaja.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Routa - 11.09.16 - klo:18:07


Tämä on ensimmäinen ja samalla viimeinen uutena ostamani auto. Käytettyjen kanssa pääsee vähemmällä vitutuksella kun ei tarvitse lasipalatseissa asioida.
Samaa mieltä. Ainoana erona, että käytetyn kun ostaa niin sitä pääsee koeajamaan, uutta ei. Ikinä ei tiedä mikä paska sieltä tehtaalta tulee ja kuinka sössitään luovutuksessa. Vaikka on moto, niin en olisi koskaan ostanut tuota uutena ostamaani motoa. Koeajolla kun olisi tuo kolahdus kuulunut heti, niin kauppa olisi jäänyt siihen. Olisin toki ostanut sitten jos olisivat korjanneet. Nyt kun oli jo kaupat tehnyt, niin ajamatonta ei saatu edes kuntoon koko kesänä. :'( :'(

vwmies

#520
Lainaus käyttäjältä: Routa - 11.09.16 - klo:18:07
Kaukana on Mazdan laatu siitä mitä se oli esimerkiksi 10v sitten. Edellinen 2006 Mazdani oli oikein hyvä ja viaton auto. Tämä nykyinen on ihan surkea ja merkkiliike/maahantuja on lähinnä keskittynyt vierittämään syytä ja kustannuksia asiakkaalle. Esimerkiksi vaihdelaatikon vaihto ei ole sellainen operaatio, joka Mazdan maahantuojan mielestä estää autolla ajamisen ja oikeuttaisi sijaisautoon. Ensimmäistä kertaa vaihdelaatikosta reklamoidessani epäiltiin asiakkaan kykyä ajaa manuaalivaihteista autoa jne.

Olen itse koeajanut viimeksi Masaa joskus "hyvän" 80-luvun lopulla. Silloinen matala GF ? 6-malli tuntui laadun puolesta ihan autolta.
Uudemmista ei ole kokemusta, siksi ym. tuntuu aika erikoiselta kun Masaa on pidetty jonkinlaisena Jaappanin laatuautona.  :o
Yritetään pärjätä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 11.09.16 - klo:18:24
Olen itse koeajanut viimeksi Masaa joskus "hyvän" 80-luvun lopulla. Silloinen matala GF ? malli tuntui laadun puolesta ihan autolta.
Uudemmista ei ole kokemusta, siksi ym. tuntuu aika erikoiselta kun Masaa on pidetty jonkinlaisena Jaappanin laatuautona.  :o
-80 ja -90- luvun Mazdat olivat idioottivarmoja. Niitä myydessäni koskaan ei tullut mitään valituksia. Noita 323F malleja myimme tosi paljon. Kaverilla oli uudesta 323Forte 1994, ajoi sillä 20 vuotta ilman vikoja. Huollot vain teetti.

Routa

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 11.09.16 - klo:18:24
Uudemmista ei ole kokemusta, siksi ym. tuntuu aika erikoiselta kun Masaa on pidetty jonkinlaisena Jaappanin laatuautona.  :o
Kyllä minäkin tätä olen ihmetellyt. Valmistustahan on siirretty halpamaahan niin ilmeisesti se ei ole Mazdaltakaan onnistunut kunnolla. Edellisessä Mazdassani suurin "vika" omistusaikana oli kauko-ohjaimen pariston loppuminen.
Entinen VAG-kuljettaja.

skriko

Mutta olivathan ne Mazdat tosin vähän erihintaisiakin. Muistelisin että tuollainen mopomallin f maksoi 26 vuotta sitten noin 15 100 euroiksi muutettuna ja varusteita ei ollut juuri mitään nykyisiin verrattuna. Oli tuo raha suuri 26 vuotta sitten.

Ripatti

Tervehdys
Onko kellään sattumoisin ollut uusissa skyactive malleissa ongelmia, että auto sammuu kesken ajon ja käynnistyy heti uudestaan? Eli siis virrat poistuu kokonaan ja auto sammahtaa, mutta käynnistyy itsellään heti. Itselläni nyt tätä ongelmaa vuoden 2013 mazda 6 2.2ssa. Etenkin ajon alkuvaiheessa kun eloop latautuu ja hiljentää vauhtia jarrulla tai moottorilla. Hivenen kuumotti 80km/h kun auto sammui.
Vikailmoituksia ei koneelta näy, eli huolto ei osannut sanoa juuta, eikä jaata. Itselle tuli mieleen akun vika tai lähinnä akun kuluminen.

Dio^

Vuosi taasen ajeltu, käytin Mazdaa tällä viikolla vuosihuollossa, perushuolto,  jarrunesteet ja palat eteen,  siinäpä ne. Varsin mallikkaasti pelaa edelleen, ei pahaa sanottavaa autosta edelleenkään. Ne joilla on ollut aiemmmin tässä säikeessä mainitsemaani ongelmaa ajoittain ajotietokoneeseen ilmestyvästä herjasta "Tarkista akun varaushallintajärjestelmä" nyt oli tullut tähän korjaus tehtaalta. Korjaus oli päivätty 5.4.2016, harmittavasti edellinen huolto omassa kulkineessa oli n. kuukautta aiemmin, eivätkä tästä olleet soitelleet, kun ei ole mikään kampanja korjaus. Noh,  jokatapauksessa uusi softa autoon ja toivotaan ettei tuosta herjasta tarvitse enää kärsiä. Huoltoliike veloittaa tuosta ohjelmointityöstä 40e, reklamoin tästä, koska "vika" on ollut aivan uudesta lähtien, ns takuuaikana löydetty vika.

Mazda2013

 
Lainaus käyttäjältä: Dio^ - 01.03.17 - klo:18:15
Vuosi taasen ajeltu, käytin Mazdaa tällä viikolla vuosihuollossa, perushuolto,  jarrunesteet ja palat eteen,  siinäpä ne. Varsin mallikkaasti pelaa edelleen, ei pahaa sanottavaa autosta edelleenkään. Ne joilla on ollut aiemmmin tässä säikeessä mainitsemaani ongelmaa ajoittain ajotietokoneeseen ilmestyvästä herjasta "Tarkista akun varaushallintajärjestelmä" nyt oli tullut tähän korjaus tehtaalta. Korjaus oli päivätty 5.4.2016, harmittavasti edellinen huolto omassa kulkineessa oli n. kuukautta aiemmin, eivätkä tästä olleet soitelleet, kun ei ole mikään kampanja korjaus. Noh,  jokatapauksessa uusi softa autoon ja toivotaan ettei tuosta herjasta tarvitse enää kärsiä. Huoltoliike veloittaa tuosta ohjelmointityöstä 40e, reklamoin tästä, koska "vika" on ollut aivan uudesta lähtien, ns takuuaikana löydetty vika.

Täällä kanssa sama akun varaushallinta varoitus. Käytettynä oston jälkeen ajeltu muutama tuhat kilometriä lyhyttä ja pitkää ajoa. Keli ollut runsaasti pakkasen puolella välillä ja nyt pari astetta plussalla. Auto huollettu edellisen omistajan toimesta kuukausi sitten. Ilmeisesti ei ole päivitetty softaa jos ei erikseen pyydä?

Voiko tuota softan versiota jostain itse tarkastaa ja onko ainut tapa nollata herjaus lukemalla laitteella vikakoodit?

Dio^

Lainaus käyttäjältä: Mazda2013 - 21.03.17 - klo:16:51

Täällä kanssa sama akun varaushallinta varoitus. Käytettynä oston jälkeen ajeltu muutama tuhat kilometriä lyhyttä ja pitkää ajoa. Keli ollut runsaasti pakkasen puolella välillä ja nyt pari astetta plussalla. Auto huollettu edellisen omistajan toimesta kuukausi sitten. Ilmeisesti ei ole päivitetty softaa jos ei erikseen pyydä?

Voiko tuota softan versiota jostain itse tarkastaa ja onko ainut tapa nollata herjaus lukemalla laitteella vikakoodit?

Näin olen ymmärtänyt, että ainoastaan huolto-ohjelmalla nuo pystytään tarkistamaan ja kuittaamaan. Ei muutakuin valtuutettuun huotoliikeeseen ja kertoa, että ennakkotapaus/ennakkotapauksia on olemassa ja tuolla ed. mainitulla päivämääräällä oleva valmistajan tiedote ko. vikaan liittyen. Luulisin, että valtuutetut Mazda huoltoliikeet näkevät kaikki valmistajan tiedotteet.

Huollon jälkeen tullut reilut 2000km mittariin ja pääasiassa kylmäkäynnistelyä, eikä tuota herjaa ole enää tullut ajotietokoneeseen, voisi ehkä jopa todeta, että ongelma on poistunut.

multsi

Milläs tolalla Mazdan ruosteenesto tänä päivänä on? Ykköspolven kutoset ja kolmoset tunnetusti lahoavat kuten 70-luvun marellat, mutta itse luulin, että ongelmaan olisi puututtu tämän jälkeen.

Uudessa Tuulilasissa oli käytettynä koeajossa vm.-11 mallinen Mazda vitonen, joka oli pohjasta aivan karseassa kunnossa. Ruostetta oli koko alusta täynnä ja kauaa ei mene, että migi on kaivettava esille. Petollista oli vielä se, että auto oli kuitenkin ulkoisesti täysin virheetön, joten moni ei välttämättä osaa epäillä ruostetta. Nuo kolmoset ja kutoset mätivät sentään rehellisesti myös pintapelleistä, joten ongelman näkee jo kaukaa.

Ovatko uudehkotkin mazdat ruosteenestoltaan kuitenkin yhtä onnettomia kuin 10-15v sitten?

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: multsi - 04.05.17 - klo:09:59
Milläs tolalla Mazdan ruosteenesto tänä päivänä on? Ykköspolven kutoset ja kolmoset tunnetusti lahoavat kuten 70-luvun marellat, mutta itse luulin, että ongelmaan olisi puututtu tämän jälkeen.

Uudessa Tuulilasissa oli käytettynä koeajossa vm.-11 mallinen Mazda vitonen, joka oli pohjasta aivan karseassa kunnossa. Ruostetta oli koko alusta täynnä ja kauaa ei mene, että migi on kaivettava esille. Petollista oli vielä se, että auto oli kuitenkin ulkoisesti täysin virheetön, joten moni ei välttämättä osaa epäillä ruostetta. Nuo kolmoset ja kutoset mätivät sentään rehellisesti myös pintapelleistä, joten ongelman näkee jo kaukaa.

Ovatko uudehkotkin mazdat ruosteenestoltaan kuitenkin yhtä onnettomia kuin 10-15v sitten?

Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta itse välttäisin tästä syystä maamme suolakylvyissä tätä merkkiä. Sinänsä harmi, koska matukat ovat muutoin aivan kivannäköisiä, hyviä ajaa ja teknisesti vahvoja.

Routa

Omassa pari vuotiaassa on jo alustan komponentit näkyvästi pintaruosteessa ja maskin kromilistan alta valuu ruostevesi, että eihän tuo hääppöiseltä näytä.
Entinen VAG-kuljettaja.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Routa - 14.05.17 - klo:09:46
Omassa pari vuotiaassa on jo alustan komponentit näkyvästi pintaruosteessa ja maskin kromilistan alta valuu ruostevesi, että eihän tuo hääppöiseltä näytä.

Kuuluu niihin automerkkeihin, joiden alusta pitäisi suojauttaa ennen käyttöönottoa..... ihme kun tehdasta tai maahantuojaa ei kiinnosta. Suomi taitaa olla niin marginaalista reuna-aluetta. Mainehan laskee jm-arvoa (jos sitä nykyautoilla yleensäkään on...  :o) ja vaikeuttaa sekä uusien että käytettyjen kauppaa. Pelkkien korien päällispeltien uusiminen alustan ruostehitsauksiin verrattuna taitaa maalaus pl. olla kuitenkin pienempi paha. Tojokaan ei kai ole viimeiseen 20 vuoteen liiemmälti mätinyt ilman re-käsittelyäkään. Eikä aikoinaan surkeat Pösö & Citikka. Ai niin, Ford taitaa omistaa Masaa eikä senkään ruostumisherkkyys parhaasta päästä kai ole.  :'( :'(
Yritetään pärjätä.

Uti

Mm. Saksaan, Ruotsiin, Belgiaan, Hollantiin, Norjaan jne. vietävät Mazdat on ruostesuojattu alustan osalta jo useita vuosia. Ei Suomeen tuotavia! Minulla oli CX5 vuonna 2014 ja tällöin luin, että tuo kustannus/auto oli n. 300 euroa näissä maissa. Myös saksalaisissa 100 000 km:n kestotesteissä esim. Autobildissä Mazda CX5, on tuo ruostesuojauksen parantuminen noteerattu loppuarvioinnissa kiitosmaininnoin. Mutta ei siis Suomessa.
Tämä Mazdan ruostuminen on pääosin alustan komponenttien pintaruostumista mutta n. 10 vuoden iässä alkaa ruoste muuttumaan vakavammaksi!
Juttelin aikoinaan (2014) Mazdan myyjien kanssa tuosta ruoste-haasteesta. Tietävät tilanteen mutta vaikenevat kuin muuri. Ilmoitin silloin mielipiteenäni, että monta Mazda-kauppaa jää tästä syystä tekemättä. Mutta myynti kokee olevansa voimaton tässä asiassa.

Uti

Routa

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 14.05.17 - klo:12:28
Kuuluu niihin automerkkeihin, joiden alusta pitäisi suojauttaa ennen käyttöönottoa.....  Ai niin, Ford taitaa omistaa Masaa eikä senkään ruostumisherkkyys parhaasta päästä kai ole.  :'( :'(
Niinhän ne pitäisi, mutta paraskin tarjous oli pikkasen vajaa tonnin. Katsoin, että tuota rahaa en tule koskaan saamaan takaisin ja siitä hyötyy vain auton seuraava tai sitä seuraava omistaja kun tiedän, että tuo ei minulla kuitenkaan tule yli 3 vuotta olemaan.

Ford ei omista enää Mazdasta pisaraakaan.
Entinen VAG-kuljettaja.

multsi

Tekevä mies ostaa motonetista muutaman pullon kotelosuojaa ja kiveniskumassaa, ajaa auton vaikka ramppien päälle etu- ja peräpää vuorotellen ja ruiskuttelee yhden illan massoja pohjaan. Pohjamuovien irtiotto toki hieman hidastaa tätä nykyisin. Myös kotelot itsessään voi täyttää esimerkiksi vesitulppien kautta suoja-aineella.

MOP

Juttua Mazdan SkyActiv-X moottorista:
https://www.youtube.com/watch?v=yNSxow3W7ek

Dieselmäisesti toimiva mekaanisesti ahdettu bensamoottori.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy