Tehonlisäys

Aloittaja Limperi82, 28.05.19 - klo:21:10

« edellinen - seuraava »

Limperi82

Hei.

Tuli hommattua -14 mallin A6 S-line 2.0dti 136hv koneella ja 8 vaihteisella multitronic vaihteistolla.
Kysymys kuuluukin Paljonko tuohon uskaltaa nostaa tehoja ohjelmoinilla? Tarkoitus viedä auto kohta AJ Seinäjoelle.
Onko autossa sama laatikko (onko max vääntö sama?) ja moottori kuin 177hv versiossa?


Tyytyväinen autoon, mutta olemattomat tehot isoon autoon laitettu.

Kiitos etukäteen. :)

tarzi

,,lä ainakaan aj:lle vie... Lukuisia bmw koneita särkynyt siellä käynnin jälkeen tutuilla. Esim tdi tuning Jyväskylä on hyvä
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

maileri

Erikoismoottori tuntee Audien sielunmaiseman.

-karppa-

Aina herää kysymys miksi ostaa tehoton iso auto, jos mahdollista ostaa sama auto kunnon moottorilla?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

mhl

RS-Optimointi, voi suositella.

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: mhl - 31.01.20 - klo:03:34
RS-Optimointi, voi suositella.

No mikäli softalla ei oo väliä, niin joo RS-optimointi, Quantumtuning.fi , https://www.celtictuning.fi/ onhan näitä ei niin hyviä pajoja vaikka kui paljon.
Erikoismoottori, APR jälleenmyyjät, TVS on sit näitä luotettavia ja hyviä.

Mut siis tollaseen ns. tavalliseen autoon voi varmaan tunkea mitä vaan. Tarkoitan lähinnä et, ei varmaankaan haeta sitä parasta vaihtoehtoa, vaan perus toimiva kelpaa.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.05.19 - klo:08:13
Aina herää kysymys miksi ostaa tehoton iso auto, jos mahdollista ostaa sama auto kunnon moottorilla?
Näinhän itsekin toimit? Eihän sitä mallisarjan sisällä ole pakko pysyä, jos ei tarpeeksi tehokasta löydy tehdasvalmiina.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

VAGnaattori

Rasmus speed voimaa.comin kautta, niin ainakin saa optimoinnit kilpuritaustaiselta ja keskivertoa paremmalla dynolla eikä vaan perus autotallikoodarilta. http://www.toniruokonen.com/fin/00-fi_startpage.htm

https://www.voimaa.com

TSI_J

Itse olen käyttänyt Motorbitin Pekka Lahtisella Tuusulassa, tekee yksilöllisiä softia ja huomiodaan eri vääntömaksimit eri laatikoillle jne.
Onko joku kartoittanut enemmänkin eri pajojen eroja? Sitä myöten eri softien eroja? Onko yksilölliset olleet aina parempia vai luottaako joku aina mieluummin johonkin tiettyyn valmiiseen vaikkapa BSR:ään, ABT:hen jne?

Olisi mukava kuulla mahdollisimman objektiivista ja kiihkotonta keskustelua näistä. :)

Uusimaa alueena itseäni kiinnostaa, pajat sillä alueella.

Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 31.01.20 - klo:08:12
Näinhän itsekin toimit? Eihän sitä mallisarjan sisällä ole pakko pysyä, jos ei tarpeeksi tehokasta löydy tehdasvalmiina.

Jännä homma, että molemmat autoni ovat mallisarjan tehokkaimmat. Ei mikään 1.0TSI, joka ei sinullekkaan riittänyt  ;D.

Aiheeseen. Motest Jyväskylä osaa homman ja auto penkitetään ennen ja jälkeen eli ei tarvitse tyytyä persedynoon ja turhiin lupauksiin. Löytyy myös 4-vetopenkki.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 31.01.20 - klo:09:29
Jännä homma, että molemmat autoni ovat mallisarjan tehokkaimmat. Ei mikään 1.0TSI, joka ei sinullekkaan riittänyt  ;D.
Tuo on oma päätelmäsi, joka on harhaluuloa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Harhaluulo
Miksi ostaa mallisarjan tehokkain, jos sekään ei riitä, kun tuolla myynnissä on tehokkaampiakin autoja ilman viritystä? ;)
Litrainen riitti aivan täysin, enkä kaivannut lisää tehoa. Litraiseen ei saanut DCC:tä, eikä tuulilasin lämmitystä, jotka koin tarpeellisiksi ja hyviksi varusteiksi. En tarvitse mihinkään mallisarjan tehokkainta, koska jo mallisarjan heikoinkin on tiellä liikkuvia autoja keskimäärin ripeämpi, enkä tarkoita kilpailua, vaan tosielämän suorituskykyä. Teknisestihän nämä 1.0tsi ja 1.5tsi on itseäni kiinnostavia.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 31.01.20 - klo:09:45
Tuo on oma päätelmäsi, joka on harhaluuloa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Harhaluulo
Miksi ostaa mallisarjan tehokkain, jos sekään ei riitä, kun tuolla myynnissä on tehokkaampiakin autoja ilman viritystä? ;)
Litrainen riitti aivan täysin, enkä kaivannut lisää tehoa. Litraiseen ei saanut DCC:tä, eikä tuulilasin lämmitystä, jotka koin tarpeellisiksi ja hyviksi varusteiksi. En tarvitse mihinkään mallisarjan tehokkainta, koska jo mallisarjan heikoinkin on tiellä liikkuvia autoja keskimäärin ripeämpi, enkä tarkoita kilpailua, vaan tosielämän suorituskykyä. Teknisestihän nämä 1.0tsi ja 1.5tsi on itseäni kiinnostavia.

Selitykset on, kuin persereikä. Meillä jokaisella on sellainen. Sinä et netin välityksellä tiedä minun tarpeita joten turha yrittää niitä keksiä.

Mä ostan niitä mallisarjan tehoikkaimpia autoja hyvillä varusteilla. Osta sinä niitä nuhapumppuja nykivine moottoreineen  ;D. Mulla ei ole sellaisia ongelmia ollut edes viritetyissä autoissa...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 31.01.20 - klo:13:26
Selitykset on, kuin persereikä. Meillä jokaisella on sellainen. Sinä et netin välityksellä tiedä minun tarpeita joten turha yrittää niitä keksiä.

Mä ostan niitä mallisarjan tehoikkaimpia autoja hyvillä varusteilla. Osta sinä niitä nuhapumppuja nykivine moottoreineen  ;D. Mulla ei ole sellaisia ongelmia ollut edes viritetyissä autoissa...
Ihan totuuksia tässä vain kerroin, en mitään harhaluuloja, saatikka selityksiä. Lue se linkki. Omista turinoistasi päätellen tarpeesi tiedetään, mutta muiden tarpeita et voi hyväksyä, vaikka ne selväkielisesti kerrotaan. Miten oma autoni tähän edes liittyy? Meinaatko, ettei tuolla rahalla olisi saanut mallisarjan tehokkainta, tai sitäkin tehokkaampaa pirssiä pihaa koristamaan?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

maneesi

Itselläni on ollut aj softa n.150tkm.
Ainakin minulla on säästynyt auto murheilta.

Noihin bmw moottoririkkoihin sen verran, etten kyllä ihmettele jos alkaa voimalukemat olla luokkaa 400/800 3l dieseleissä.
A4 b8.5 tdiq, A3 8P Sportback 1.4tfsi

Jake82

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 31.01.20 - klo:13:26
Selitykset on, kuin persereikä. Meillä jokaisella on sellainen. Sinä et netin välityksellä tiedä minun tarpeita joten turha yrittää niitä keksiä.

Mä ostan niitä mallisarjan tehoikkaimpia autoja hyvillä varusteilla. Osta sinä niitä nuhapumppuja nykivine moottoreineen  ;D. Mulla ei ole sellaisia ongelmia ollut edes viritetyissä autoissa...

Onko noi sun autot nyt niitä mallisarjan tehokkaimpia muka?
Ruohonleikkurin moottorilla kaikki 8)
Audi RS6 2015

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jake82 - 31.01.20 - klo:17:16
Onko noi sun autot nyt niitä mallisarjan tehokkaimpia muka?
Ruohonleikkurin moottorilla kaikki 8)

Luupää oli,  Volvo oli, molemmat skeidat oli ja GSX-R oli? Oliko muuta?

Noista autoistakin alkaa olla osasta pitkästi toistakymmentä vuotta aikaa ja ihan tarkoituksella annan olla.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 31.01.20 - klo:20:51
Luupää oli,  Volvo oli, molemmat skeidat oli ja GSX-R oli? Oliko muuta?

Noista autoistakin alkaa olla osasta pitkästi toistakymmentä vuotta aikaa ja ihan tarkoituksella annan olla.

Autolistaa kun kattoo niin noista mikään ei ole mallisarjan tehokkain, vaan ns. vähän vakiota parempi kompromissi kauppakassin ja tehokkaiman välillä. Et ihan turha päteä tuossa mitään.
itse ymmärrän jos nyt haluaan jotain litrasta pataa vähän piristää, se ei paljoa tarvii et olis taas vuosi kivutonta menoa. Nälkä kasvaa syödessä ja sittenhän alkaa ne tehot ja padat vaihtua kun siihen päätyy.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 31.01.20 - klo:22:01
Autolistaa kun kattoo niin noista mikään ei ole mallisarjan tehokkain, vaan ns. vähän vakiota parempi kompromissi kauppakassin ja tehokkaiman välillä. Et ihan turha päteä tuossa mitään.
itse ymmärrän jos nyt haluaan jotain litrasta pataa vähän piristää, se ei paljoa tarvii et olis taas vuosi kivutonta menoa. Nälkä kasvaa syödessä ja sittenhän alkaa ne tehot ja padat vaihtua kun siihen päätyy.

Eikö ole. Tarkistahan uudelleen vaikka googlella.

A6 en olekkaan tiennyt valmistettavana litrasella motilla  ;D. Taitaa olla ne karvalakkimerkit/mallit.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sakal83

Mitkä ne mallisarjan tehokkaimmat nyt koristaa pihaa?
Vai jätätkö ihan ”tarkoitusella” sen ”faktan” esittämästä ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 31.01.20 - klo:22:17
A6 en olekkaan tiennyt valmistettavana litrasella motilla  ;D. Taitaa olla ne karvalakkimerkit/mallit.

Audin c7 136hv 2.0tdi oli esimerkiksi hitaampi, kuin tuo octavian pienin bensa. Eikä siinä varusteitakaan ollut juuri kuin sadetunnistin, automaatti-ilmastointi ja sähkölasit. Hyvä auto kun sellaisella ajanut ja riittävä suorituskyvyltään tänne Suomeen. Niin se tekniikka kehittyy. Teho/paino ratkaisee aina ja siksi tuo litrainen on varsin riittävä alle 1300kg painoisiin autoihin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 31.01.20 - klo:22:27
Mitkä ne mallisarjan tehokkaimmat nyt koristaa pihaa?
Vai jätätkö ihan ”tarkoitusella” sen ”faktan” esittämästä ;D

Sehän sinua kiinnostaisikin?

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 31.01.20 - klo:22:39
Audin c7 136hv 2.0tdi oli esimerkiksi hitaampi, kuin tuo octavian pienin bensa. Eikä siinä varusteitakaan ollut juuri kuin sadetunnistin, automaatti-ilmastointi ja sähkölasit. Hyvä auto kun sellaisella ajanut ja riittävä suorituskyvyltään tänne Suomeen. Niin se tekniikka kehittyy. Teho/paino ratkaisee aina ja siksi tuo litrainen on varsin riittävä alle 1300kg painoisiin autoihin.

Miten se liittyi tähän ketjuun? Tai nostosi minun kirjoitukseen viime keväältä?

Viimeksi tänään näki miksi sitä tehoa on hyvä olla eikä tarvitse ajaa kilpaa ohituskaistoilla vuoronumero-ohittajien kanssa, kun voi ohittaa ne kaistojen välillä!  1230kg 320 heppaa ja 420nm oli ihan maittava, jos olisi vielä raapinut neljällä renkaalla, niin hyöty olisi ollut maksimaalinen myös talvella. Onneksi nyt on enemmän tehoa ja vääntöä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

#21
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 31.01.20 - klo:22:55
Miten se liittyi tähän ketjuun? Tai nostosi minun kirjoitukseen viime keväältä?

Viimeksi tänään näki miksi sitä tehoa on hyvä olla eikä tarvitse ajaa kilpaa ohituskaistoilla vuoronumero-ohittajien kanssa, kun voi ohittaa ne kaistojen välillä!  1230kg 320 heppaa ja 420nm oli ihan maittava, jos olisi vielä raapinut neljällä renkaalla, niin hyöty olisi ollut maksimaalinen myös talvella. Onneksi nyt on enemmän tehoa ja vääntöä.
Onko mielipide keväästä muuttunut? Toiset ei tarvi ihan noin paljoa tehoa, jotta voisi päteä siitä foorumeilla. En oo vielä keksinyt, mihin sitä reilua sataa heppaa enempää tarvitsee täällä Suomessa. Niin kiire ei ole koskaan, että teho olisi ratkaiseva tekijä, jos oikein rehellisiä ollaan. Radallahan tietysti olisi kiva ajella hiukan tehokkaammalla.

Ps. Sinähän sen litraisen otit keskusteluun. Vertasin sitä sitten vain melko yleiseen aa kutoseen.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

sakal83

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 31.01.20 - klo:22:55
Sehän sinua kiinnostaisikin?

Luulen että kiinnostaisi moniakin, kun olet aika selvästi ilmoittanut parhauttasi muissa ostoksissasi mitä autosaralla ilmoittelet.
Itse autoista sitten et kuitenkaan mainitse mitään.
,,lä tee niinkuin minä, vaan teen kuten minä sanon ihmisiä on maailma pullollaan.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 31.01.20 - klo:23:13
Onko mielipide keväästä muuttunut? Toiset ei tarvi ihan noin paljoa tehoa, jotta voisi päteä siitä foorumeilla. En oo vielä keksinyt, mihin sitä reilua sataa heppaa enempää tarvitsee täällä Suomessa. Niin kiire ei ole koskaan, että teho olisi ratkaiseva tekijä, jos oikein rehellisiä ollaan. Radallahan tietysti olisi kiva ajella hiukan tehokkaammalla.

Ps. Sinähän sen litraisen otit keskusteluun. Vertasin sitä sitten vain melko yleiseen aa kutoseen.

Mitenkäs se päteminen 76 tonnin yhdistelmällä on eikö siihen riitä 100 heppaa? Se että ei häpeile kertoa, että teho tuo turvaa ei ole pätemistä. Sen verran paljon tänä päivänä näkee noita kotipoliiseja liikenteessä. Samoin myös yrität lokeroida kiireen syyksi teholle, kun on pakko lokeroida asiat. Se voi myös tarkoittaa sitä, että haluat näistä possujunailijoista ohi, jotka pumppailevat tolppien kohdalla 50-70km/h väliin 80km/h rajoituksella, että voit ajaa tasaista nopeutta. Ei edes adaptiivinenvakionopeudensäädin ei poista tuota.

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 01.02.20 - klo:06:36
Luulen että kiinnostaisi moniakin, kun olet aika selvästi ilmoittanut parhauttasi muissa ostoksissasi mitä autosaralla ilmoittelet.
Itse autoista sitten et kuitenkaan mainitse mitään.
,,lä tee niinkuin minä, vaan teen kuten minä sanon ihmisiä on maailma pullollaan.

Antaa hullujen pidättää jännitystä! Joudut nyt jostain muualta etsimään aihetta päästä nylkyttämään koipea  ;D.

Tällä viikollakin on tullut ajettua useampaa etuvetoa, useampaa nelikkoa ja myös takavetoa. On ollut nastaa, kitkaa ja nastatonta nastarengasta. On ollut 115 hepasta melkein 500 heppaan olevaa autoa, mutta kyllä tänään taas hymyilyttää lähteä nelikolla, jossa on yli 100 heppaa per vetävä pyörä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Flat

Hohhoijaa. Viestiketjun aloittajalle on varmasti paljon hyötyä tuosta idioottimaisesta kinastelusta.

Asialliset kommentit hautautuvat tuohon turhanpäiväiseen kinasteluun, ja jos joku yrittää jälkeenpäin etsiä jotain hyödyllistä tietoa, niin tuskin jaksaa lukea ketjua eteenpäin tuon kinastelun takia.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.02.20 - klo:09:19
Mitenkäs se päteminen 76 tonnin yhdistelmällä on eikö siihen riitä 100 heppaa? Se että ei häpeile kertoa, että teho tuo turvaa ei ole pätemistä. Sen verran paljon tänä päivänä näkee noita kotipoliiseja liikenteessä. Samoin myös yrität lokeroida kiireen syyksi teholle, kun on pakko lokeroida asiat. Se voi myös tarkoittaa sitä, että haluat näistä possujunailijoista ohi, jotka pumppailevat tolppien kohdalla 50-70km/h väliin 80km/h rajoituksella, että voit ajaa tasaista nopeutta. Ei edes adaptiivinenvakionopeudensäädin ei poista tuota.

Tällä viikollakin on tullut ajettua useampaa etuvetoa, useampaa nelikkoa ja myös takavetoa. On ollut nastaa, kitkaa ja nastatonta nastarengasta. On ollut 115 hepasta melkein 500 heppaan olevaa autoa, mutta kyllä tänään taas hymyilyttää lähteä nelikolla, jossa on yli 100 heppaa per vetävä pyörä.
Taidat haluta ymmärtää väärin vain dramatiikan toivossa. En kai nyt sitä tarkoittanut, että sellaiseen yhdistelmään se sata heppaa riittäisi? Meinasin siitäkin mainita, jottei väärinymmärryksiä syntyisi, mutta ajattelin olevan tarpeetonta. Erehdyin. Enkä ole mistään yhdistelmästä puhunut, kun noista työkoneista taannoin olen maininnut.

Ainut selkeä syy rajuun ohituskäyttäytymiseen on itsekkyys. Siksi lokeroin sen hiukan kauniimmaksi asiaksi, eli kiireeksi.

Sinähän se lokeroija vasta oletkin.  ;D Kaikki, jotka eivät liiku tuolla liikenteessä haluamallasi tavalla, ovat selkeästi sinua vastaan. Tai sitten he ajavat pisaralla pisimmälle tai sitten jotain muuta. Sitten kun ojassa on auto kesälläkin, niin mielestäsi sillä on silloinkin nokialaiset kitkarenkaat. Lokeroit myös autovalinnan perusteella ihmisen toimeentuloa, jotka eivät ole suoraan verrannollisia asioita. Tuo kehuskelu ei ainakaan kateelliseksi saa. Lähinnä hiekkalaatikko tulee mieleen.

Lainaus käyttäjältä: Flat - 01.02.20 - klo:09:36
Hohhoijaa. Viestiketjun aloittajalle on varmasti paljon hyötyä tuosta idioottimaisesta kinastelusta.

Asialliset kommentit hautautuvat tuohon turhanpäiväiseen kinasteluun, ja jos joku yrittää jälkeenpäin etsiä jotain hyödyllistä tietoa, niin tuskin jaksaa lukea ketjua eteenpäin tuon kinastelun takia.

Tuo on aivan totta.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mhl

Aloittajan kysymykseen: Stage 1 riittää tehon ja väännön lisäämiseen aivan varmasti. Itsellä hyvät kokemukset RS-Optimoinnista Helsingistä. Kaikki pelasi sovitusti ja hinta oli kohtuullinen. Varmasti näitä on muitakin vastaavia hyviä ympäri Suomen. Itsellä kulutus tippui samanlaisessa vaihtelevassa ajossa 1,5 - 2 l /100km. Tämä ja tehon tuoma mukavuus on normiperheautoilevalle se tärkein ominaisuus. Mitään dyno-mittauksia harva tarvitsee, tuskin myöskään aloittanut kysyjä. Superhypervirittäjät voi avata uhoamisilleen oman ketjun.

dwntime

Turbotec Oulussa, voin suositella. Autolle saa dynolaput jos haluaa. Tosin nyt talviaikaan eivät dynota jos auto nastarenkailla. Kitkoilla onnistuu.

mhl

Onko ML Huollon optimoinnista kenelläkään kokemusta? Hinta ainakin on edullisin mitä olen nähnyt: 280e sis.alv kaikki merkit ja mallit OBD:n kautta DPF egr off halutessa sisältyy hintaan. Tuo hinta on n. 60% halvempi kuin omaani pyytämäni tarjoukset samasta paketista.

http://www.mlhuolto.fi/optimointi/

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: mhl - 02.02.20 - klo:20:41
Aloittajan kysymykseen: Stage 1 riittää tehon ja väännön lisäämiseen aivan varmasti. Itsellä hyvät kokemukset RS-Optimoinnista Helsingistä. Kaikki pelasi sovitusti ja hinta oli kohtuullinen. Varmasti näitä on muitakin vastaavia hyviä ympäri Suomen. Itsellä kulutus tippui samanlaisessa vaihtelevassa ajossa 1,5 - 2 l /100km. Tämä ja tehon tuoma mukavuus on normiperheautoilevalle se tärkein ominaisuus. Mitään dyno-mittauksia harva tarvitsee, tuskin myöskään aloittanut kysyjä. Superhypervirittäjät voi avata uhoamisilleen oman ketjun.

Ai ei tarvitse dynottaa? Näitä tusinalastuntekijöitä on, joka lähtöön ja niihin pätee, että eurolla saat euron tuotteen. Viimeksi tänään sai kirota yhden tapauksen kanssa! Toinen on, että pelkkä dynottaminen ei tuo autuutta, mutta sen lisäksi näet miten tuo ohjelma käyttäytyy alkuperäiseen nähden ja tiedät mikä lähtötilanne on. Toki tämä ei Essonbaarin bensalenkkareita kiinnosta, vaan paukutellaan henkseleitä, että 100 heppaa tuli lisää tehoa lastulla  ;D ;D ;D.

Moni unohtaa mainita ne huonot kokemukset ja minä en usko, että ajossa lastuttamalla polttoaineen kulutus on tippunut 1.5-2l/100km! Sen verran monta tapausta tiedän, jotka seuraa polttoaineenkulutusta samalla reitillä. Eikä autoa kannata lastuttaa polttoaineensäästön takia sillä se ei tule kannattamaan.

Lainaus käyttäjältä: mhl - 02.02.20 - klo:22:34
Onko ML Huollon optimoinnista kenelläkään kokemusta? Hinta ainakin on edullisin mitä olen nähnyt: 280e sis.alv kaikki merkit ja mallit OBD:n kautta DPF egr off halutessa sisältyy hintaan. Tuo hinta on n. 60% halvempi kuin omaani pyytämäni tarjoukset samasta paketista.

http://www.mlhuolto.fi/optimointi/


DPF EGR OFF halutessa sisältyy hintaa. Tiedätkö mitä se tarkoittaa käytännössä? Jos et tiedä, niin anna niiden olla käytössä. Oikein tehdyllä softalla nuo toimii normaalisti ja euron tuotteella rupeavat pukkaamaan vaikka minkälaista ongelmaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy